ΘΕΜΑ Γ: Σε λείο οριζόντιο επίπεδο βρίσκεται σώμα Σ1 μάζας m1=3kg και είναι δεμένο σε ελατήριο σταθεράς k=50N/m, το άλλο άκρο του οποίου είναι δεμένο σε τοίχο, και το ελατήριο στο φυσικό του μήκος. Πάνω του βρίσκεται άλλο σώμα Σ2 μάζας m2=1kg , δεμένο κι αυτό σε όμοιο ελατήριο. Μετακινούμε το Σ1 μέχρι τη μέγιστη θέση που το πάνω σώμα Σ2 δεν ολισθαίνει πάνω στο Σ1, και που είναι d=0.2m. Τη χρονική στιγμή t=0, αφήνουμε το σύστημα να κινηθεί. Δίνεται g=10m/s2.
Να υπολογίσετε:
Γ1) Την περίοδο Τ της κοινής ταλάντωσης που θα εκτελέσουν, καθώς και την ενέργεια της ταλάντωσής τους.
Γ2) Το συντελεστή οριακής τριβής μεταξύ των σωμάτων. Γ3) Να εκφράσετε την αλγεβρική τιμή της στατικής τριβής Τστ σε συνάρτηση με το χρόνο και να κάνετε τη γραφική παράσταση σε βαθμολογημένους άξονες.
Γ4) Αντιστρέφουμε τις θέσεις των σωμάτων και επαναλαμβάνουμε το πείραμα, μετακινώντας το Σ2 μέχρι την μέγιστη απομάκρυνση d’ , που το Σ1 δεν ολισθαίνει πάνω του. Υπολογίστε τις ενέργειες ταλάντωσης των σωμάτων .
θέματα σε pdf εδώ
εκφωνήσεις και θέματα σε pdf εδώ
Καλησπέρα Πρόδρομε. Εξαιρετικά θέματα, που θα βοηθήσουν όλους τους υποψήφιους. Από τα Β ξεχωρίζουν τα Β1 και Β3. Στο Β1 πρέπει να προσεχτεί η απόλυτη τιμή, που οδηγεί σε 2 λύσεις.
Στη λύση του Β2 μου βγαίνει στον παρονομαστή της ισχύος π^2 και όχι π^4. Το τελικό αποτέλεσμα δεν επηρεάζεται.
Το Γ είναι πρωτότυπο και δεν κουράζει.
Έφτιαξα και ένα i.p. Δυο σώματα δύο ελατήρια
Το Δ είναι πολύ καλό για επανάληψη σε όλο το στερεό, αφού περιέχει κινηματικούς συνδέσμους , ΑΔΜΕ, ΑΔΣ και Δυναμική.
Στο Δ3 στο σχήμα το σύμβολο στο σώμα θέλει m1. Στη λύση το σύμβολο της μάζας της τροχαλίας θέλει m, αφού έτσι τα δίνεις στην εκφώνηση.
Θα το δώσω αύριο και στα παιδιά, που τα έχω 2ωρο και θα το λύσουμε όλοι μαζί.
Να είσαι καλά!
Καλησπέρα Ανδρέα κι ευχαριστώ για το σχόλιο και τις παρατηρήσεις σου. Ήδη διόρθωσα τα σύμβολα έτσι ώστε να μη γίνεται σύγχυση.
Τα περισσότερα θέματα είναι από διαγωνίσματά μου αρκετών χρόνων. Ποιος θα καθόταν να ψάξει … Έτσι πήρα την απόφαση να κάνω μια συρραφή κάποιων και να τα κάνω σε ένα διαγώνισμα, που κάτι έχει να πει.
Ελπίζω να βοηθήσει τους υποψηφίους.
Να είσαι καλά και σ’ ευχαριστώ πάλι που θα το τιμήσεις κάνοντάς το στην τάξη.
Πρόδρομε, καλησπέρα.
Ασχολήθηκα με το διαγώνισμά σου (το έλυσα ως μαθητής αναλυτικά από περιέργεια για να δω τον απαιτούμενο χρόνο) και μπορώ να πω ότι είναι άψογο. Το κυριότερο δεν απαιτεί αγώνα δρόμου για να ανταπεξέλθει ο μαθητής στις τρεις ώρες. Δεν τον τρελαίνει. Η κάθε ερώτηση δεν εμπεριέχει άλλες 3-4 για να σταματά η αρίθμησή τους στο 4. Το στέλνω ήδη σε κάποιον περσινό μου μαθητή που ξαναδίνει.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Ντίνο κι ευχαριστώ για την αποδοχή της.
Έκανα μια συρραφή από παλιά διαγωνίσματά μου, όσο το δυνατόν … ανώδυνα, έτσι ώστε αν το γράψει ένας υποψήφιος και πάει καλά, να έχει ψυχολογική ανάταση και ηθική ικανοποίηση!
Να είσαι πάντα καλά φίλε μου.