Ρευστά στη Γ΄ Λυκείου

Δημοσιεύτηκε από τον/την Παναγιώτη Κουμαρά στις 1 Δεκέμβριος 2015 και ώρα 17:30

Φέτος στην εξεταστέα ύλη της Γ΄ Λυκείου συμπεριελήφθη το κεφάλαιο3 «Ρευστά σε κίνηση» το οποίο συμπεριλαμβάνει και την εξίσωση (νόμο) του Bernoulli. Με τη βοήθεια αυτού του νόμου ερμηνεύεται στο βιβλίο [Ιωάννου, Α., Ντάνος Γ., Πήττας Α., Ράπτης Σ., 2010 (Ι΄ Έκδοση)] το «Γιατί ένας δυνατός άνεμος παρασέρνει τις στέγες των σπιτιών» (σελίδα 96), «Ποια δύναμη ανυψώνει τα αεροπλάνα;» (σελίδα 97) και ζητείται από τους μαθητές (σελίδα 101) να απαντήσουν σε 4 δραστηριότητες [1η: φυσώντας μεταξύ δυο κατακόρυφα αναρτημένων φύλλων χαρτιού, αυτά συγκλίνουν, 2η: φυσώντας πάνω από καμπυλωμένο κομμάτι χαρτιού αυτό ανυψώνεται (σελίδα 102), 

3η: Πλησιάζοντας ένα μπαλάκι αναρτημένο από ένα νήμα κοντά στη φλέβα του νερούτης βρύσης αυτό μπαίνει μέσα στο ρεύμα του νερού, και 4η: Φυσώντας με ένα οριζόντιο καλαμάκι στην άκρη από ένα άλλο καλαμάκι βυθισμένο κατακόρυφα (στο σχήμα 3-19 του βιβλίου ελαφρώς λοξά) σε ποτήρι με νερό, προκαλείται ψεκασμός.

Θεωρώ πιθανό, μια και είναι η πρώτη χρονιά που αυτή η ύλη περιλαμβάνεται σε εξετάσεις, να τεθούν από αυτήν ερωτήσεις στις εξετάσεις του Ιουνίου για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν συμβεί αυτό η πιθανότητα να προκληθεί μια, ακόμη και έντονη, συζήτηση σε εφημερίδες, τηλεοράσεις, δικτυακούς τόπους κτλ μετά τις εξετάσεις είναι μεγάλη. Δείτε γιατί θεωρώ πιθανή μια τέτοια συζήτηση στο επισυναπτόμενο αρχείο:

astikos_mythos_Bernoulli

Τα σχόλια

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
trackback

[…] πριν 4 χρόνια (01/12/2015) είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για λανθασμένες […]