Subscribe
Ειδοποίηση για
3 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
Διαχειριστής
06/11/2016 9:29 ΠΜ

Απάντηση από τον/την Ηλίας Κωβαίος στις 19 Μάρτιος 2016 στις 23:29

Στα θέματα Γ λυκείου, στο Β μέρος, στο 2.2, τι σημαίνει ότι
“Ο αρχικός όγκος του πρότυπου στην προχοΐδα ήταν 24 mL και στο τελικό σημείο ήταν 32 mL.”;
Αυξάνεται ο όγκος το προτύπου στην προχοϊδα κατά την ογκομέτρηση;

 Απάντηση από τον/την Ηλίας Κωβαίος στις 19 Μάρτιος 2016 στις 23:44

Επίσης, στην ερώτηση πολλαπλής επιλογής:
10. Από τα ακόλουθα ιόντα μπορεί να λειτουργήσει ως οξύ και ως βάση κατά Brönsted–Lowry:
A. κατιόν οξωνίου       B. θειικό ανιόν      Γ. όξινο ανθρακικό ανιόν       Δ. όξινο θειικό ανιόν
ποια είναι η μοναδική σωστή απάντηση;

 Απάντηση από τον/την Πέτρος Μάλλιος στις 20 Μάρτιος 2016 στις 0:06

Θα ήταν σωστότερο να αναφέρει για αρχική και τελική ένδειξη της προχοΐδας.

Παρόλα αυτά, αν ένας μαθητής έχει κάνει την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ εργαστηριακή άσκηση «Υπολογισμός της περιεκτικότητας του ξιδιού σε οξικό οξύ» θα γνωρίζει ότι η βαθμονόμηση της προχοΐδας γίνεται από πάνω προς τα κάτω.

Ηλίας Κωβαίος είπε:

Στα θέματα Γ λυκείου, στο Β μέρος, στο 2.2, τι σημαίνει ότι
“Ο αρχικός όγκος του πρότυπου στην προχοΐδα ήταν 24 mL και στο τελικό σημείο ήταν 32 mL.”;
Αυξάνεται ο όγκος το προτύπου στην προχοϊδα κατά την ογκομέτρηση;

 Απάντηση από τον/την Πέτρος Μάλλιος στις 20 Μάρτιος 2016 στις 0:06

Σωστή απάντηση το Γ.

Ηλίας Κωβαίος είπε:

Επίσης, στην ερώτηση πολλαπλής επιλογής:
10. Από τα ακόλουθα ιόντα μπορεί να λειτουργήσει ως οξύ και ως βάση κατά Brönsted–Lowry:
A. κατιόν οξωνίου       B. θειικό ανιόν      Γ. όξινο ανθρακικό ανιόν       Δ. όξινο θειικό ανιόν
ποια είναι η μοναδική σωστή απάντηση;

 Απάντηση από τον/την Ηλίας Κωβαίος στις 20 Μάρτιος 2016 στις 0:10

Δεν θα ήταν σωστότερο, θα ήταν σωστό. Αυτό που γράφει είναι λάθος.

Πέτρος Μάλλιος είπε:

Θα ήταν σωστότερο να αναφέρει για αρχική και τελική ένδειξη της προχοΐδας.

Παρόλα αυτά, αν ένας μαθητής έχει κάνει την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ εργαστηριακή άσκηση «Υπολογισμός της περιεκτικότητας του ξιδιού σε οξικό οξύ» θα γνωρίζει ότι η βαθμονόμηση της προχοΐδας γίνεται από πάνω προς τα κάτω.

Ηλίας Κωβαίος είπε:

Στα θέματα Γ λυκείου, στο Β μέρος, στο 2.2, τι σημαίνει ότι
“Ο αρχικός όγκος του πρότυπου στην προχοΐδα ήταν 24 mL και στο τελικό σημείο ήταν 32 mL.”;
Αυξάνεται ο όγκος το προτύπου στην προχοϊδα κατά την ογκομέτρηση;

 Απάντηση από τον/την Ηλίας Κωβαίος στις 20 Μάρτιος 2016 στις 0:15

Γιατί όχι το Δ; τα όξινα θειικά σε επαφή με ένα ισχυρότερο οξύ δεν πρωτονιώνονται και άρα δρουν ως βάση;
Ακόμη και τα οξώνια πρωτονιώνονται σύμφωνα με : https://www.researchgate.net/publication/236979363_On_the_existence
Πέτρος Μάλλιος είπε:

Σωστή απάντηση το Γ.

 Απάντηση από τον/την Πέτρος Μάλλιος στις 20 Μάρτιος 2016 στις 0:35

Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο το θειικό οξύ είναι ισχυρό στο 1ο στάδιο ιοντισμού οπότε το όξινο θειικό ιόν δεν μπορεί να λειτουργήσει ως βάση.

Συμφωνούμε ότι θα έπρεπε να αναφέρεται σε υδατικά διαλύματα αλλά μεταξύ μας τώρα πόσοι μαθητές θα το σκέφτηκαν με αυτό τον τρόπο;

Απάντηση από τον/την ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ στις 20 Μάρτιος 2016 στις 5:24

Στην 34, στις καμπύλες αντίδρασης, υπάρχει τίποτα περίεργο με τις Δc του αζώτου;

 Απάντηση από τον/την Ηλίας Κωβαίος στις 20 Μάρτιος 2016 στις 8:07

Όντως μετά την t2 η |ΔC| του αζώτου φαίνεται ίδια με τη |ΔC| του Η2 και μεγαλύτερη από την |ΔC| της ΝΗ3.

 Απάντηση από τον/την Παναγιώτα στις 20 Μάρτιος 2016 στις 10:37

Στο 2.2 της γ Λυκείου , εάν είσαι μαθητής και δεν εχεις κανει εργαστηριακες ασκήσεις γιατί το σχολείο σου δεν έχει καν εργαστήριο, πως ακριβώς εσύ πρεπει να καταλάβεις οτι αναφέρετε στην αρχική και τελική ένδειξη της προχοΐδας; Και δεν ήμουν η μόνη που δεν το κατάλαβε, αλλά όλα τα παιδιά που γράφαμε.

1 Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 23 Μάρτιος 2016 στις 10:49

Ηλία καλημέρα.
Ακριβώς αυτή την έκφραση για τον όγκο του πρότυπου στην προχοΐδα χρησιμοποιώ σε όλες τις επιμορφώσεις των συναδέλφων στο ΕΚΦΕ. Ακριβώς αυτή τη διατύπωση χρησιμοποιώ και σε όλους τους μαθητές που είχα στα εκάστοτε σχολεία καθώς και σε αυτούς που μας επισκέπτονται στο ΕΚΦΕ και υλοποιούν οι ίδιοι κάποια ογκομέτρηση. Ποτέ κανένας συνάδελφος Χημικός ή κάποιος μαθητής δεν είχε απορία για το τι σημαίνει η συγκεκριμένη έκφραση. Αρκεί βέβαια ο μαθητής να έχει δει στη ζωή του μια προχοΐδα. Τότε καταλαβαίνει ότι η βαθμονόμηση της προχοΐδας (όπως αναφέρει παραπάνω και ο Πέτρος) γίνεται από επάνω προς τα κάτω.
Στην ύλη του διαγωνισμού μπορεί να δει ο οποιοσδήποτε ότι υπάρχουν και εργαστηριακές ασκήσεις. Στην ύλη του διαγωνισμού για τη Γ΄ Λυκείου εμπεριέχονται οι εξής εργαστηριακές ασκήσεις: ρυθμιστικά διαλύματα και ογκομέτρηση εξουδετέρωσης. Οπότε κάποιος μαθητής θα ήταν χρήσιμο να έχει υλοποιήσει την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ στο σχολείο του.

Αλήθεια ήθελα να ξέρω τι στην ευχή σημαίνει η λέξη ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ;

Ηλίας Κωβαίος είπε:

Στα θέματα Γ λυκείου, στο Β μέρος, στο 2.2, τι σημαίνει ότι
“Ο αρχικός όγκος του πρότυπου στην προχοΐδα ήταν 24 mL και στο τελικό σημείο ήταν 32 mL.”;
Αυξάνεται ο όγκος το προτύπου στην προχοϊδα κατά την ογκομέτρηση;

 Απάντηση από τον/την ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ στις 23 Μάρτιος 2016 στις 12:51

Αντώνη καλημέρα.
Η έκφραση “Ο αρχικός όγκος του πρότυπου στην προχοΐδα ήταν 24 mL” δεν είναι φυσικά η σωστή για περιγραφή για την ογκομέτρηση. Προφανώς θα έπρεπε να αναφέρεται “Η αρχική ένδειξη του πρότυπου διαλύματος στην προχοΐδα ήταν 24 mL”. Τα λάθη γίνονται για να διορθώνονται και να μην επαναλαμβάνονται και φυσικά δεν “ζητάμε” ευθύνες από τους Χημικούς που χάνουν από τον ελεύθερο χρόνο τους, για να ασχοληθούν με το μάθημα, από το οποίο όλοι έμμεσα ή άμεσα ζούμε.

Σημείωση

Αν αυτή η περιγραφή δινόταν στις τελικές εξετάσεις, θα γινόταν ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ από εμάς τους ίδιους Χημικούς, για τον τρόπο της εκφώνησης, διότι φυσικά θα δημιουργούσε πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα στους μαθητές.

admin
Διαχειριστής
06/11/2016 9:30 ΠΜ

1 Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 23 Μάρτιος 2016 στις 13:14

Πριν κάνεις την επανάσταση Βασίλη (έρχεται και η 25η Μαρτίου) θέλω να σκεφτείς ότι είπα. Όσοι μαθητές μας επισκέφτηκαν στο ΕΚΦΕ είτε πήγαμε εμείς στο σχολείο τους και έκαναν οι ίδιοι την εκάστοτε ογκομέτρηση ενώ είχα χρησιμοποιήσει ακριβώς την ίδια έκφραση δεν προβληματίστηκαν καθόλου. Ούτε μια απορία δεν είχαν στη συγκεκριμένη έκφραση. Οπότε το όλο μυστικό είναι στο αν οι συγκεκριμένοι μαθητές που προβληματίστηκαν είχαν υλοποιήσει την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ.

Εγώ δεν είμαι υπεύθυνος να απαντήσω για ποιο λόγο δεν την υλοποίησαν στο σχολείο τους.

Άλλους πρέπει να ρωτήσουν.

 Απάντηση από τον/την Ηλίας Κωβαίος στις 23 Μάρτιος 2016 στις 14:16

Καλημέρα Αντώνη,

καταρχήν να πω ότι οι επισημάνσεις μου είναι καλοπροαίρετες και σκοπό έχουν να δείξουν κάποια κατά τη γνώμη μου εκφραστικά λάθη ή ελλείψεις στις εκφωνήσεις, χωρίς να είμαι βέβαια φιλόλογος, κάτι που νομίζω ότι είναι επιθυμητό. Δεν μπορούμε να προετοιμάζουμε μαθητές για τις πανελλήνιες εξετάσεις και να τους λέμε να προσέχουν πολύ καλά την εκφώνηση διότι εκεί κρύβεται η λύση της άσκησης και έπειτα να χρησιμοποιούμε ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ στις εκφωνήσιες. Νομίζω ότι η έκφραση “όγκος του προτύπου στην προχοίδα” απλά σημαίνει “όγκος του προτύπου στην προχοίδα” είτε κάποιος έχει κάνει την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ είτε όχι. Επίσης άλλο πράγμα είναι να χρησιμοποιούμε προφορικά την έκφραση αυτή, κακώς ίσως, προς ένα ακροατήριο που βλέπει μπροστά του το πείραμα οπότε δεν έχει απορία και άλλο σε μια γραπτή εκφώνηση άσκησης όπου πιστεύω απαιτείται επιστημονική σαφήνεια. Παρεμπιπτόντως, η μαθήτρια που μου εξέφρασε την απορία, μετά την λήξη του διαγωνισμού, στο σχολείο όπου ήμουν επιτηρητής, είχε κάνει την άσκηση κι εγώ έχω κάνει πολλές ογκομετρήσεις στη ζωή μου αλλά άργησα να “μεταφράσω” την εκφώνηση. Πάντως, όλες οι ασκήσεις ήταν απολαυστικές και αισθάνομαι ευγνώμων προς τους ανθρώπους που αφιέρωσαν το χρόνο τους για να τις παράξουν και θα αφιερώσουν το χρόνο τους για να έλθει σε πέρας η διαδικασία.

1 Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 23 Μάρτιος 2016 στις 14:31

Ηλία κρατάω την τελική τοποθέτησή σου η οποία με ευχαριστεί πολύ.
Από ότι βλέπω είσαι στο Ρέθυμνο. Μακάρι να ήσουν πιο κοντά και έτσι να σε γνωρίζαμε στην ένωση. Πιστεύω ότι θα ήσουν αρκετά χρήσιμος.
Όπως είπα και παραπάνω για κάποιους συναδέλφους ο συγκεκριμένος διαγωνισμός απαίτησε τον ελεύθερο χρόνο (;) των 2 τελευταίων μηνών. Θα απαιτήσει ακόμη τον ελεύθερο χρόνο τους (;) και τους επόμενους 2 μήνες για τη διόρθωση των γραπτών και την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Απάντηση από τον/την Σταυρούλα Μαρία στις 9 Απρίλιος 2016 στις 14:57

Αν γίνεται θα ήθελα να με βοηθλησετε σε μια απορία σε μια απο τις ερωτήσεις του διαγωνισμού (‘Γ λυκειου)

Στην ερώτηση 40 που δίνεται το διάγραμμα της πίεσης με το χρόνο…

στο διάγραμμα φαίνεται η ολική πίεση που προφανώς οφείλεται στα αέρια (μονο τα προΪόντα) και ζητά μεσή ταχύτητα αντίδρασης

Εγώ όρισα 4n τα τελικά moles των αερίων και πήγα απο καταστατική για να βρω το n αφου ειχα ολα τα στοιχεία. Έπειτα απο το Δ[CO2]/Δt θα εβρισκα την ταχυτητα

Δυστυχώς με τίποτα δε μπορώ να καταλήξω στη σωστή απάντηση και δεν ξέρω τι κάνω λαθος ούτε ομως θέλω και να μείνει κενό στο μυαλό μου

Παρακαλώ όποιον εχει χρόνο και διάθεση να με διαφωτίσει, ευχαριστώ !

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 9 Απρίλιος 2016 στις 16:28

Γεια σου Μαρία.

Βγάζω σωστό το γ.

Από την καταστατική βρίσκω nολ=2,5mol

To 1/4 των moles  αυτών είναι το CO2…

 Απάντηση από τον/την Σταυρούλα Μαρία στις 9 Απρίλιος 2016 στις 20:07

Αρχικά σας εευχαριστώ πολύ για την ανταπόκρισή σας ,το εκτιμώ! Κάνω ακριβώς το ίδιο με εσάς αλλάΡε απ κάπου το χάνω…Μάλλον κάποια αβλεψία. Ωστόσο έχω άλλον ενα προβληματισμό σχετικά με την ύλη της χημείας
Έχω τόσο ασχοληθεί με το μάθημα παρα πολύ και νομίζω οτι κατέχω το μεγαλύτερο μέρος τηως ύλης. Τώρα όμως στην επανάληψη λύνουμε Χ.Ι, οξειδοαναγωγής κλπ και δε νιώθω την ίδια αυτοπεποίθηση: ) Ανταποκρινομαι παρΑ πολυ καλά στα διαγωνισματα και προσπαθώ όσο μπορώ αλλά είναι λίγο ασαφη τα πράγματα με την ύλη. Σκέφτομαι να αρχίσω ΌΛΕΣ τις αντιδρασεις να τις μαθαινω απ έξω και να λύσω πάλι όλα τα κράματα και τις ασκήσειως του QcΜε συγχωρειτε που σας κουραζω αλλά είμαι τελειομανής και δε μπορώ να φανταστώ μια αποτυχία στη χημεία: /

1Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 9 Απρίλιος 2016 στις 20:59

Μαρία η ύλη δεν έχει πλέον καμία ασάφεια.

Κράματα; Qc;

Για ποιο λόγο να ασχοληθείς με αυτά;

 Απάντηση από τον/την Σταυρούλα Μαρία στις 9 Απρίλιος 2016 στις 21:15

Φόβος, τελειομανία και αυτα σε συνδυασμό με πάθος για την επιτυχία και το όνειρο απο μιΑ υποψήφια του 3ου πεδίου…

Τουλαχιστον τις περισσότερες αντιδράσεις της οξειδοαναγωγής (εκτός απο τις 3 σίγουρες ) θα τις μάθω

Ας ελπίσουμε οτι δε θα βρεθούμε προ εκπλήξεως! Ήθελα εδώ και καιρό να ρωτήσω την κοινότητα του ylikonet… Πιστευετε οτι θα Είναι σε κανονικό επίπεδο δυσκολίας τα θέματα ή θα ανέβει ακόμα περισσότερο το επίπεδο? Δεν είναι θέμα αγχους , απλά να δω τι κλίμα επικρατεί

 Απάντηση από τον/την Σταυρούλα Μαρία στις 11 Απρίλιος 2016 στις 13:54

Τελικά στην ερώτηση 40 του διαγωνισμού έκανα ενα γελοίο λάθος! Είχα εκτυπώσει τα θθέματα ασπρόμαυρα και στην εκτύπωση δε διακρινόταν ο τελικός χρόνος. Το έβλεπΑ για 30s ενω ηταν 25s…
Ευχαριστώ πολύ πάντως που ασχολήθηκατε, το εκτιμώ!

1 Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 17 Απρίλιος 2016 στις 14:14

Άλλο ένα όμορφο Σαββατοκύριακο στην ΕΕΧ διορθώνοντας γραπτά από τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας. Πραγματικά δεν βαρυγκομώ απλά προβληματίζομαι.

Διορθώνουν συνεχώς οι ίδιοι «γνωστοί άγνωστοι».

Αυτοί που δεν διαμαρτύρονται ποτέ. Αυτοί που απλά προσφέρουν.

Εγώ προσωπικά νιώθω αρκετά χαρούμενος που αφιερώνω αυτό το χρόνο μου στη διόρθωση αυτών των χιλιάδων γραπτών. Έτσι πιστεύω ότι τιμώ τους χιλιάδες μαθητές που συμμετείχαν, καθώς και τους καλούς συναδέλφους που βοήθησαν στην υλοποίηση του διαγωνισμού.

k Απάντηση από τον/την Γιώργος Γρίμπιλας στις 18 Μάιος 2016 στις 14:33

Συνάδελφοι, γιατί στα θέματα Γ λυκείου, στην ερώτηση 38 σωστή απάντηση είναι η γ?

1 Απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης στις 18 Μάιος 2016 στις 23:10

Γιώργο γεια. Τα οξώνια από την υδρόλυση του αμμωνίου αντιδρούν με τα υδροξείδια από την υδρόλυση του F- προς σχηματισμό νερού. Η ελάττωση της συγκέντρωσης οξωνίων μετατοπίζει την υδρόλυση του αμμωνίου δεξιά αλλά η μεταβολή δεν αναιρείται πλήρως. Έτσι, η αύξηση της συγκέντρωσης της αμμωνίας και των οξωνιων θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη τελική συγκέντρωση για την αμμωνία από ότι για τα οξώνια, τα οποία είχαν ελαττωθεί αντιδρώντας με τα υδροξείδια…

admin
Διαχειριστής
06/11/2016 9:30 ΠΜ

Permalink Απάντηση από τον/την Γιώργος Γρίμπιλας στις 19 Μάιος 2016 στις 17:37

Γεια σου Θοδωρή!

Με βασάνιζε καιρό ένα πιθανό ερώτημα που υπάρχει και στο σχολικό, αν σε διάλυμα ασθενούς οξέος ΗΑ ισχύει [ΗΑ]=[Η3Ο+], ειδικά αν υπήρχε και η επιλογή [ΗΑ]<[Η3Ο+].

Οπότε με το που είδα την ερώτηση 38 κοίταξα τις πιθανές απαντήσεις και είδα τα [ΝΗ3]=[Η3Ο+] και

[ΝΗ3]<[Η3Ο+]. Ωραία σκέφτηκα, θα μου λυθεί η απορία ποια είναι η σωστή απάντηση σε ένα τέτοιο ερώτημα. Και βλέπω στην απάντηση ότι [ΝΗ3]>[Η3Ο+], και πήγα να το χάσω τελείως.

Οπως κατάλαβες, δεν πρόσεξα καθόλου το F στο αλάτι… Σε μια περίοδο που επισημαίνω στους μαθητές να διαβάζουν 2 και 3 φορές την εκφώνηση πριν απαντήσουν…

Νάσαι καλά!