Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Αντώνης Χρονάκης στις 27 Μάρτιος 2014 στις 22:57 στην ομάδα Χημεία Β΄Λυκείου
Η Ε.Ε.Χ. είχε προσκαλέσει χημικούς της Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να στελεχώσουν μία Επιτροπή, η οποία θα αναλάβει την εκπόνηση και επεξεργασία Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών Χημείας για το Νέο Λύκειο και στη συνέχεια Θεμάτων για την Τράπεζα Θεμάτων, με στόχο να συμμετάσχει με στελέχη της στις αρμόδιες Επιτροπές του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ.
Είμαι και εγώ μέλος της συγκεκριμένης επιτροπής (το καταλαβαίνω πως είναι μεγάλη απόφαση) η οποία συνεδρίασε στις 26/3 για 1η φορά. Θα ήθελα όλοι οι συνάδελφοι που ασχολούνται με τη Χημεία στο Λύκειο, να παραθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις για τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Α΄ και Β΄ Λυκείου (αρχικά).
Θα ήταν μεγάλη χαρά μου να μεταφέρω σοβαρές προτάσεις από τους φίλους χημικούς (και όχι μόνο) του ylikonet.
Permalink Απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης στις 28 Μάρτιος 2014 στις 0:19
Αντώνη θα προσπαθήσω να παρουσιάσω την πρότασή μου μέσα στο Σαββατοκύριακο. Είναι μία πολύ καλή συζήτηση που πρέπει να γίνει και θα γίνει… Σίγουρα όλοι οι συνάδελφοι θα έχουν να συνεισφέρουν σε αυτό το θέμα που μας απασχολεί όλους…
Θα ήθελα να ξέρω πόσο χρόνο έχουμε …
Αντώνηδες καλημέρα.
Αντώνη Χρ. αν μπορείς (και όσο μπορείς να γνωρίζεις από τις συνεδριάσεις) οριοθέτησε το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα μπορούσαμε να κινηθούμε ώστε να κάνουμε τις προτάσεις μας…
Permalink Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 28 Μάρτιος 2014 στις 14:35
Μερικά αρχικά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσουμε είναι:
Permalink Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 3 Απρίλιος 2014 στις 12:46
Επειδή έχετε ξεχαστεί σας ξαναθυμίζω την συζήτηση αυτή.
Αρχικά ας απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα που θέτω παραπάνω.
Στη συνέχεια θα γίνουμε πιο συγκεκριμένοι για την Α΄ & Β΄ Λυκείου.
Permalink Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 3 Απρίλιος 2014 στις 19:10
Κατ’αρχας ελπίζω να τα πούμε από κοντα την Κυριακή γιατί όλα αυτά δεν συζητιούνται εύκολα μέσω πληκτρολογίων.
Μια γενική εικόνα που μπορώ να σου δώσω από την πλευρά μου είναι ότι η ύλη της Α Λυκείου – απαλλαγμένη από το κομμάτι της οργανικής – λειτούργησε καλύτερα. Νομίζω ότι κάπου εδώ είμαστε και με δεδομένη την λήξη των μαθημάτων στις 20 Μαίου προσφέρεται χρόνος και για πειράματα.
Στην Β Λυκείου , όπου θα έχουμε μια θεματική ενότητα Χημείας ( μόνο οργανική ?) εκτιμώ ότι το να φτάσουμε αξιοπρεπώς μέχρι και τις αλδεΰδες εξασφαλίζει και ώρες για πειράματα αλλά και την αναγκαία επανάληψη. Μην ξεχνάτε ότι μια σφαγή στην Χημεία Γεν Παιδείας πριν από 15 χρόνια έβγαλε την Χημεία εκτός χάρτη από όλο ουσιαστικά Λυκειο.
Τώρα που ξαναδιαβάζω την τοποθετηση μου , μου δημιουργείται μια απορία . Είναι δεδομένο ότι η οργανική θα είναι η Χημεία της Β Λυκείου ???????? Μήπως θα πρέπει να κάνουμε ονοματολογία – υδρογονάνθρακες – θερμοχημεία – οξειδοαναγωγή ( η οξειδοαναγωγή με τους ορισμούς της και 5 αναγωγικά και 5 οξειδωτικά … επιτέλους τι νόημα έχει να μαθαίνουν ΟΛΟΙ οι μαθητές 100 αντιδράσεις !!! )
Αυτά σαν πρώτη – γενική – τοποθέτηση περί ύλης ….
Στα ερωτήματα του Αντώνη ( όσα καταλαβαίνω )
Τα ανοικτά προγράμματα ( όπως τα είδαμε στο πολλαπλό βιβλίο ) ήταν μια αποτυχία στην εφαρμογή τους. Θεωρώ όμως αυτή την αποτυχία κομμάτι μιας άλλης σχολικής πραγματικότητας. Θα ήταν ενδιαφέρουσα η συνύπαρξη (κλειστής?) τράπεζας θεμάτων ( που με 2ο και 4ο θέμα μέσα από αυτή θέτει έμμεσα το Benchmark ) με ανοικτές ύλες .( για Α και Β Λυκείου … στην “διαγωνιστική” Γ Λυκείου πρέπει να έχουμε κλειστό πρόγραμμα )
Θα προτιμούσα μια μέση λύση. Είναι δεδομένο ότι μετά από 10 χρόνια τα θέματα δεν θα θυμίζουν τίποτα από αυτά στα πρώτα χρόνια εφαρμογής.
Φιλοσοφικό ερώτημα. Το σχολείο έχει επιλέξει – ή πρέπει να επιλέξει – μέχρι την Β Λυκείου οι γνώσεις να είανι προσαρμοσμένο στον μαθητή/μελλοντικό πολιτη και στην Γ στον μαθητή/μελλοντικό επιστήμονα. Θεωρώ δεδομε΄νη την ύπαρξη των πανελληνίων στο τέλος του Λυκείου . Κάνω λάθος ?
Αν δείς τους αιρετούς στο χωρίο μου θα γελάσεις …. Αυτό μας έλειπε.
Κάθε κεφάλαιο και το πειράμα του + λίγες προσομοιώσεις …
Αυτά για αρχή …
Permalink Απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης στις 4 Απρίλιος 2014 στις 2:00
Μία σύντομη τοποθέτηση για την ύλη, όταν βρω χρόνο – αν προλαβαίνω από βδομάδα – θα επανέρθω:
1. Α Λυκείου: Από την τωρινή ύλη να γίνουν οι εξής αλλαγές: Να ενοποιηθούν οι ενότητες 1.5 και 4.3 για τα διαλύματα, Να βγουν όσα αναφέρονται σε απόδοση, ταχύτητα αντιδράσεων και ίσως οι αντιδράσεις με τα οξείδια στο 3ο κεφάλαιο, Στη στοιχειομετρία να μπουν οι ασκήσεις με περίσσεια αντιδρώντος.
2. Β Λυκείου: Οργανική: Γενικό μέρος (10 ώρες): Ταξινόμηση, Ονοματολογία, Συντακτική Ισομέρεια – Υδρογονάνθρακες (10 ώρες) (χωρίς πετρέλαια, φυσικά αέρια, νέφη, θερμοκήπια και τρύπες όζοντος) – Αλκοόλες – Καρβονυλικές – Οξέα (12 ώρες) + μία ενότητα εισαγωγική, πριν ξεκινήσει η οργανική, σχετικά με ηλεκτραρνητικότητα, πολικότητα δεσμού, γεωμετρία μορίων (εδώ θέλω VSEPR), πολικότητα μορίων, διαμοριακές δυνάμεις (13 ώρες): Σύνολο 45 ώρες
3. Γ Λυκείου: Να ενσωματωθεί η ενότητα του χημικού δεσμού από την οργανική στο τωρινό 1ο κεφάλαιο (20 ώρες) – θερμοχημεία (12 ώρες) – χημική κινητική (15) – χημική ισορροπία (15) – ιοντική ισορροπία, τωρινό 3ο κεφάλαιο (20) – οξειδοαναγωγή (15) (από Β θετική) και από οργανική: στερεοισομέρεια (12), βασικοί μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων (10), επαγωγικό φαινόμενο, οργανικές αντιδράσεις (20), διακρίσεις-ταυτοποιήσεις (6): Σύνολο 145 ώρες.
Permalink Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 4 Απρίλιος 2014 στις 14:04
Αντώνη καλημέρα και συγνώμη για την αργοπορία. Δυστυχώς είναι λίγος ο ελεύθερος χρόνος μου και νόμιζα ότι χρειάζεσαι κάτι πιο αναλυτικό, οπότε προς το παρών θα περιοριστώ στη γνώμη μου για τα ερωτήματα που τέθηκαν:
Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να είναι κλειστό.
Θα ήταν καλό να γίνει αλλά σε δεύτερο στάδιο όμως
Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει σταδιακή εμβάθυνση. Αυτό κατά τη γνώμη μου σημαίνει ότι οι μαθητές στην Α΄ Λυκείου πρέπει να πάρουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για τη Χημεία (δηλαδή να μάθουν να σκέφτονται χημικά με μεγάλη συμμετοχή στα εργαστήρια) και στη Β΄ Λυκείου οι γνώσεις να αρχίσουν να γίνονται πιο εξειδικευμένες και στοχευμένες σε συγκεκριμένα αντικείμενα -κλάδους- Χημείας (Θερμοχημεία, Οξειδοαναγωγη κλπ) που θα τους φανούν χρήσιμα τόσο στην καθημερινότητά τους όσο και στην Γ΄ Λυκείου.
Ήμουν και είμαι πάντα κατά της ημιμάθειας οπότε μεγάλο βάθος επεξεργασίας.
Θέλουμε πρώτα από όλα πολίτες χημικά εγγραματισμένους και το πρόγραμμα σπουδών να τους δίνει τα απαραίτητα εφόδια – απαραίτητες γνώσεις- (κάτι που δε συμβαίνει με το ισχύον σύστημα) αν το θελήσουν να γίνουν οι μελλοντικοί επιστήμονες.
Το ερώτημα αυτό προσωπικά με πονηρεύει (χορηγοί, έμμεση κατάργηση της δωρεάν παιδείας κλπ) οπότε επειδή ζούμε και σε πονηρούς καιρούς είμαι μάλλον αντίθετος στον καθορισμό από την περιφέρεια.
Από τη χημική γνώση στην εφαρμογή της οπότε μάλλον από το micro στο macro.
Ειδικά σε μικρότερες τάξεις (Α΄Λυκείου -κατά τη γνώμη μου πολύ περισσότερο στο γυμνάσιο από το οποίο ξεκινούν οι στρεβλώσεις-) η σύνδεση με το εργαστήριο πρέπει να είναι στενή ώστε πρώτον τα παιδιά να αγαπήσουν τη Χημεία και δεύτερον να κατανοήσουν καλύτερα τη θεωρία που διδάσκονται.
Ευχαριστώ για την ευκαιρία και θα επανέλθω (για την επιμέρους ύλη) όταν βρώ περισσότερο χρόνο…
Permalink Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 4 Απρίλιος 2014 στις 23:51
Μια διευκρίνιση.
Όταν λέω ένα μέρος του προγράμματος σπουδών να το επιλέγει η περιφέρεια, εννοώ οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανάλογα με τα ενδιαφέροντα – ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Για παράδειγμα η Κρήτη και η Πελοπόννησος μπορεί να διαλέξουν ένα τμήμα ύλης που να αναφέρεται στο ελαιόλαδο. Η Αθήνα στην αιθαλομίχλη. Η Θεσσαλία στα λιπάσματα και φυτοφάρμακα κτλ.
Θοδωρή, Αντώνη, Τάσο, ευχαριστώ για τις απόψεις που καταθέσατε.
Ευελπιστώ να καταθέσουν τη γνώμη τους στα αρχικά αυτά ερωτήματα και άλλοι συνάδελφοι.
Permalink Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 5 Απρίλιος 2014 στις 0:27
2η διευκρίνιση. Το να επιλέγουν οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ένα τμήμα ύλης δεν είναι δική μου πρόταση. Απλά ακούστηκε στην 1η συνάντηση και ήθελα τη γνώμη σας. Για αυτό το λόγο το ανέφερα.
Permalink Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 10 Απρίλιος 2014 στις 22:26
Περνάμε τώρα στην ουσία του όλου εγχειρήματος.
Ας παρουσιάσουμε τώρα τα συγκεκριμένα περιεχόμενα της διδασκαλίας, που εκτιμά ο καθένας μας ότι πρέπει να διδαχθούν, στο πλαίσιο της γενικής παιδείας Α και Β Λυκείου με τον τρόπο και τη φιλοσοφία που ο καθένας θεωρεί ενδεδειγμένη.
Δεν είναι ανάγκη να δώσουμε ακριβώς ώρες διδασκαλίας (αν κάποιος το έχει σε ώρες ακόμα καλύτερα) αλλά να παρουσιάσουμε τις βασικές έννοιες που πιστεύουμε ότι πρέπει οπωσδήποτε να διδαχθούν, καθώς και την πορεία που θα ακολουθούν στις 2 αυτές τάξεις.
Permalink Απάντηση από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου στις 11 Απρίλιος 2014 στις 23:59
Mια συντομη παρατηρηση κι απο εμενα.
Πρεπει να διδασκεται στο Λυκειο (μαλλον στην Α) το pH.
Οι μαθητες το εχουν ακουσει μόνο στο γυμνασιο (και μάλιστα με την έννοια “πληθος Η + και πληθος ΟΗ-)
Να κατανοουν την κλιμακα του pH, τις μεταβολες pH στη αραιωση-πυκνωση ενος διαλύματος, την σημασια της συγκεντρωσης του δ/τος για την τιμη του pH (συχνα οι μαθητες νομιζουν οτι πχ το δ/ΗCl έχει πάντοτε μικρο pH..)
και θα ελεγα ακομη και να υπολογιζουν το pH σε διαλυματα ισχυρων οξεων και βασεων (εστω χωρις αναφορα σε λογαριθμους, με μια αντιστοιχιση τιμων [Η+] και [ΟΗ-] με pH και pOH
Permalink Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 24 Απρίλιος 2014 στις 23:45
Επισυνάπτω τη δική μου πρόταση για την Α΄ Λυκείου.
Περιμένω τις απόψεις σας.
Συνημμένα:
Χρονια Πολλα σε ολους του συναδελφους!
Αντωνη, κοιταξα την προταση σου και εχω καποιες σκεψεις-ερωτηματα.
Η διαλυτοτητα αφαιρειται, οι εκφρασεις περιεκτικοτητας μεταφερονται στο 4ο κεφαλαιο αλλα δεν διαπιστωνεται (λογω ωρων) εξασκηση σε αραιωση-αναμιξη διαλυματων. Η εννοια του ημιπολικου θα διδαχθει; Ενω απουσιαζουν (;) ασκησεις με μιγματα και με περισσεια. Αντιλαμβανομαι οτι τα μαθηματα ειναι γενικης παιδειας, αλλα αν δεν ασκηθουν οι μαθητες στην Α` Λυκειου , οταν χρειασθουν τις γνωσεις στη Γ` Λυκειου θα “τρεχουν” και για αυτες;
Μια σκέψη
Δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένα αλλά ακόμη και αν ήταν θολή ανάμνηση από Β Γυμνασίου οι βασικές εφαρμογές των αντίστοιχων γνώσεων θα βοηθούσαν όσους προσπαθήσουν να κάνουν μια νέα αρχή στο Λύκειο .
Ηλία καλημέρα.
Στις εκφράσεις περιεκτικότητας δίνω 2 ώρες. Εκεί θα γίνουν και ασκήσεις αραίωσης και ανάμιξης.
Όσο για ασκήσεις μιγμάτων και περίσσειας θα τοποθετηθώ πολύ σύντομα.
Θέλω να ξέρεις ότι το αναλυτικό πρόγραμμα που πρότεινα εγώ είναι μακράν το πιο ¨βαρύ¨ χημικό πρόγραμμα που συζητήθηκε. Δεν θες να μάθεις πόσο πιο light είναι τα περισσότερα άλλα.
Ηλία καλημέρα.
Στις εκφράσεις περιεκτικότητας δίνω 2 ώρες. Εκεί θα γίνουν και ασκήσεις αραίωσης και ανάμιξης.
Όσο για ασκήσεις μιγμάτων και περίσσειας θα τοποθετηθώ πολύ σύντομα.
Θέλω να ξέρεις ότι το αναλυτικό πρόγραμμα που πρότεινα εγώ είναι μακράν το πιο ¨βαρύ¨ χημικό πρόγραμμα που συζητήθηκε. Δεν θες να μάθεις πόσο πιο light είναι τα περισσότερα άλλα.
Δημήτρη καλημέρα.
Συμφωνώ πως κάποιος πρέπει να κάνει μια μικρή επανάληψη (πχ 3 ώρες) στην εισαγωγή της Α΄ Λυκείου.
Απλά θεωρώ πως αυτό δεν πρέπει να υπάρχει στο αναλυτικό πρόγραμμα.
Δημήτρη γεια σου.
Για το Γυμνάσιο δεν έχουμε κάνει καμία συζήτηση. Αυτό που μελετάμε είναι η Α΄ και η Β΄ Λυκείου. Η τοποθέτησή σου για τις ασκήσεις στο Γυμνάσιο με βρίσκει απολύτως σύμφωνο.
Απλά φαντάσου πως κάποιοι θέλουν να εξαφανίσουν τις ασκήσεις (ακόμη και τις υποτυπώδεις) ΚΑΙ από την Α΄ Λυκείου και όχι μόνο από τη Γυμνασιακή Χημεία.
Νομιζω, πως σε πρωτη φαση θα πρεπει να γινουν γνωστα τα ονοματα αυτων που συμμετεχουν στην επιτροπη που ασχολειται με τα προγραμματα σπουδων. Δεν μπορει να ειναι απορρητα. Δεν ειναι επιτροπη Πανελλαδικων εξετασεων. Να μπορουμε να τους απευθυνουμε σχολια , παρατηρησεις και προτασεις. Και κυριως να μας εξηγησουν κατα τροπο πειστικο, γιατι λαμβανουν τις οποιες αποφασεις.
Παλαιοτερα οι μαθητες Γυμνασιου μαθαιναν (πριν απο το Λυκειο) αντιδρασεις και στοιχειομετρικους υπολογισμους και “ανεβαιναν” στο Λυκειο πιο ετοιμοι. Και αναφερομαι για στοιχειωδης-προαπαιτουμενες γνωσεις.
Στη χθεσινή συνέλευση αναδείχθηκαν 2 κυρίαρχες προτάσεις.
1η : Πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές στην Α΄ Λυκείου την έννοια του mol, αριθμό Avogadro, συγκέντρωση και στοιχειομετρικούς υπολογισμούς.
2η : Πρέπει οτιδήποτε έχει σχέση με τα παραπάνω, (ακόμη και υπολογισμοί στα διαλύματα) να μην διδάσκεται στην Α΄ Λυκείου. Δηλαδή να μη διδάσκεται καμία ενότητα που να απαιτεί οποιοδήποτε μαθηματικό υπολογισμό.
Με βάση το ποια απόφαση θα υπερψηφιστεί, θα διαμορφωθούν κατάλληλα και τα αναλυτικά προγράμματα που έχουν προταθεί και πλησιάζουν περισσότερο στην απόφαση αυτή.
Εγώ υποστήριξα σθεναρά την 1η πρόταση. Όπως θα είδατε το ΑΠ που πρότεινα για την Α΄ Λυκείου εμπεριέχει αρκετά σημεία στα οποία απαιτούνται μαθηματικοί υπολογισμοί.
Μάλλον δεν χρειάζεται να πω για ποιο λόγο.
Οπότε θα ήθελα και τη γνώμη σας για το ποια από τις 2 προτάσεις εσείς θεωρείτε προτιμότερη.
Γεια σου Αντώνη.
Αν φύγουν οι υπολογισμοί και από την Α΄Λυκείου πες τους κυρίους εκεί πέρα …χαιρετίσματα. Να χαίρονται τα βιβλία …μαγειρικής που ετοιμάζουν!
Eπιμενω οτι πρεπει να ανακοινωθουν τα ονοματα των κυριων της επιτροπης για να ξερουμε με ποιους εχουμε να κανουμε και ποιες προτασεις υποστηριζουν. Δεν προκειται για διαδικασια εκλογης του Παπα αλλα σωστης επιλογης της υλης της Χημειας. Αλλωστε αν κοιταξει καποιος τα θεματα των ΙΒ υπαρχουν και στοιχειομετρικοι υπολογισμοι. Ουτε αυτοι ξερουν;
Δεν νομίζω πως υπάρχουν πια αφελείς.
-και ασφαλώς δεν είναι αυτοί που συμμετέχουν σε αυτές τις επιτροπές.
-η κατεύθυνση είναι προαποφασισμένη, δείτε την κατεύθυνση των οδηγιών αποδιοργάνωσης της ύλης που εκδίδονται κάθε χρόνο και αν έχετε απορία προς τα που … να σας το εξηγήσω πάλι.
α) ο απόφοιτος του Δημόσιου σχολείου ( που θα ακολουθεί το νέο πρόγραμμα Χημείας ) δενπρέπει να ξέρει να διαβάζει τι γράφουν οι συσκευασίες των προϊόντων όταν υποχρεώνονται να γράφουν αληθεια. ΔΕΝ πρέπει να σκέφτονται τι πίνει και τι τρώει αρκεί που μπορεί να ψάξει στο διαδίκτυο και να διαλέξει πλουραλιστικά κάποια από τις γνώμες …
και
β) οι απόφοιτοι του Δημόσιου σχολείου πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν στην Γ Λυκείου ή και στα Πανεπιστήμια τους απόφοιτους των Ιδιωτικών και των φροντιστηρίων που δεν θα τηρούν τα προγράμματα. ( αφού δεν καταλαβαίνουν οι γονείς ας το πούμε στα παιδιά )
Αντώνη υπάρχουν πολλοί τρόποι να γίνει η χημεία ελκυστική, να συνδεθεί με την καθημερινή εμπειρία … ξέρεις πολύ καλύτερα από μένα. Αλλά …
… αλλά υπάρχει μόνο ένας τρόπος να αυτοκαταργηθεί ( και μάλιστα πολύ εύκολος ): Αφαίρεσε την ονοματολογία , τη στοιχειομετρία, και τα μαθηματικά και δώσε στα παιδιά να παίξουν με την επίδραση του ξυδιού στη σόδα πριν τους μιλήσεις για την παρουσία του όρου ¨εξουδετέρωση” στην σύγχρονη ελληνική ποίηση … Μετά να πάτε να κάνετε παρέα με του γεωλόγους.
Καλησπέρα σας …
Αντώνη, κατά αρχάς θα ήθελα να σε συγχαρώ για την τόλμη σου να μπεις στην διαδικασία συμμετοχής της ΕΕΧ στην διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος της Χημείας στο Νέο Λύκειο.
Θα πάρω με την σειρά τα κεφάλαια κάνοντας τα σχόλιά μου.
1ο κεφάλαιο
Θα ήθελα 1 ακόμα ώρα στο ατομικό πρότυπο. Η ενότητα αυτή δίνει θέματα εξετάσεων και η 1 ώρα για την παρουσίαση και την ασκησιακή μελέτη της μου φαίνεται λίγη ( + ισότοπα ) . Θα έπαιρνα την 1 αυτή ώρα από το εργαστηριακό μέρος της ενότητας όπου οι 3 ώρες μου φαίνονται πολλές.
2ο κεφάλαιο
Οι 5 ώρες θεωρίας με την περιγραφή των χημικών ενώσεων στην φύση μου φαίνονται «αιώνας». Μείον 2 ( ή και μείον 3 ).
3ο κεφάλαιο
Συμφωνώ απόλυτα ( η εξουδετέρωση φαντάζομαι περιλαμβάνει και οξείδια )
4ο κεφάλαιο
Εδώ με αιφνιδιάζεις.
Δεν βάζεις καταστατική και βάζεις % περιεκτικότητες.
Ας αφήσουμε πίσω τις % περιεκτικότητες και ας δώσουμε περισσότερο χρόνο ( και «χώρο» ) στην molarity. Οι ασκήσεις με % περιεκτικότητες μπορούν να «ξεχειλώσουν» το κεφάλαιο, την στιγμή που προσπαθούμε να αναδείξουμε την αξία της έννοιας του mol.
Θα πρότεινα – λοιπόν – 3 ώρες στην Molarity ( με αραίωση – ανάμειξη κτλ )
Επίσης θα ήθελα την καταστατική εξισωση στην ύλη της Α λυκείου. 2 ώρες .
Μείγματα … ναι . Ας το κάνουμε λίγο πιο επίσημο . 2 ώρες.
ΔΕΝ θα ήθελα την στοιχειομετρία των χημικών αντιδράσεων στην ύλη της Α λυκείου. Θεωρώ ότι «τζάμπα» κουράζουμε τους μαθητές που θα ακολουθήσουν άλλες κατευθύνσεις ( πολύ περισσότερο για μαθητές που θα ακολουθήσουν τους τομείς των ΕΠΑΛ )
Θεωρώ “αντιφατική” την στάση να είναι η στοιχειομετρία των χημικών αντιδράσεων εντός αλλά κανείς δεν πρέπει να βάλει 4ο θέμα άσκηση με περίσσεια που δίνει διαδοχική αντίδραση για να βρούμε την καθαρότητα ενός δείγματος . Θα πρέπει ότι είναι εντός ύλης να μπορεί να εξεταστεί πλήρως . Εάν δεν το κάνουμε εμείς θα μας αναγκάσει ο συνάδελφος που θα το στείλει θέμα στην Τράπεζα θεμάτων ( εάν υπάρξει )
( σου έφαγα 1 ώρα συνολικής επανάληψης )
Αφήνω να εννοηθεί ότι η στοιχειομετρία χημικών αντιδράσεων πάει στην Β λυκείου όπου μπορεί να «κουμπώσει» είτε στην θερμοχημεία είτε στις καύσεις – αντιδράσεις οργανικής χημείας