Ερώτημα από γνωστό βοήθημα

Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Γκενές Δημήτρης στις 24 Νοέμβριος 2015 στις 19:37 στην ομάδα Χημεία Α΄Λυκείου
Τα άτομα των στοιχείων της ΙΙΑ ομάδας έχουν στην εξ. στοιβάδα 2 μονήρη ηλεκτρόνια.
?????Ποια είναι η σωστή απάντηση ; και πως εξηγείται σε μαθητή της Α Λυκείου ;

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
Διαχειριστής
08/11/2016 7:09 ΜΜ

Ωραία

Όχι δεν έχoουν μονήρη e οι αλκαλικές γαίες.

Γιατί

α) στους μαθητές άνω του άριστου : Υποστιβάδες και κανόνας Ηund

β) στους πολύ καλούς και άριστους : Δεν σε ενδιαφέρει γιατί … Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι τα μονήρη ηλεκτρόνια γυρω από το Η και τα στοιχεία του p τομέα …. 2 παραδείγματα από κάθε ομάδα.

γ) στους υπόλοιπους μαθητές : Εκτός ύλης.

Αυτά σκέφτομαι εγώ … υπάρχει καμιά καλύτερη ιδέα;

Μήτσο θα διαφωνήσω.

Σύμφωνα με το βιβλίο της Α λυκείου τα στοιχεία της ΙΙΑ ομάδας έχουν 2 μονήρη e

τα στοιχεία της ΙΙΙΑ έχουν 3 μονήρη στην εξ. στοιβ. κτλ.

Το πρώτο ζεύγος το συναντάμε στην VA ομάδα.

Άλλωστε πιο κοντά στην πραγματικότητα είναι αυτό, αφού το Be, B, C υβριδικά τροχιακά χρησιμοποιούν!!!

 

Καλησπέρα Βασίλη

ίσως έχεις δίκιο

αλλά το ερώτημα γράφει με έμφαση “τα άτομα της ΙΙΑ σε θεμελιώδη κατάσταση”

Αυτό που θα ήθελα επίσης να μου πεις είναι ποιος είναι ο ορισμός των μονήρων ηλεκτρονίων στην Α Λυκείου;

Νομίζω το απόσπασμα που έβαλα σε καλύπτει και στα δύο.

Δηλαδή μονήρη = μοναχικά

2ον Στην Α λυκείου δεν δεν υπάρχει διαχωρισμός Θεμελιώδης και διεγερμένη κατάσταση, οπότε θεωρώ το βοήθημα πάει να βγάλει απ τη μύγα ξύγκι.

Ωραία …

Προκύπτουν πολλά ζητήματα …

Το σπουδαιότερο αφορά εμένα αφού τώρα πρόσεξα την πρόταση. μάλλον πρέπει να αναθεωρήσω μερικές ιδέες  για τον εαυτό μου

το δεύτερο είναι … τι διδάσκουμε στην Γ ; Τα ίδια ή αλλάζουμε ;

Στην Γ το τροχιακό s που συμπληρώνουν οι αλκαλικές γαίες περιέχει ζεύγος και μετά τα στοιχεία της 13ης (ΙΙΙΑ) έχουν ένα μονήρες στον τομέα p και κοίτα και ένα παράξενο.

Με βάση το σχολικό της Α ο 6C έχει 4 μονήρη και το 7N έχει 3 μονήρη

Με βάση το σχολικό της Γ ο 6C έχει 2 μονήρη και το 7N έχει 3 μονήρη

 

Δηλαδή το Ν δεν χαμπαριάζει τίποτα!!!!!!!!!

 

Βέβαια ο C έχει 4 μονήρη τοποθετημένα στα 4 υβριδικά τροχιακά sp3 αλλά την πάμε μακριά την βαλίτσα αφού φέτος θα διδαχθούν υβριδισμό χωρίς να ξέρουν τίποτα από ηλ. τύπους.

 

Για το άλλο θα ρωτήσω τον Πολυνίκη που αυτός ξέρει κάτι παραπάνω (δηλαδή πολλά παραπάνω).

 

Για το Ca δεν θα μου πεις ;

Για το Mg ; Λες το οξείδιο να είναι ομοιοπολικός κρύσταλος με σημείο τήξεως 2850 C ;

Εγώ αυτό δεν κατάλαβα αν διδάσκουμε δεσμούς με κάποιους πρακτικούς κανόνες ή με θεωρία ;

Όταν αρχίζουν οι ερωτήσεις αυτού του είδους ανακαλύπτουμε ότι κάτι δεν παέι καλά …

Τέλος πάντων

Βασίλη ευχαριστώ και Καληνύχτα.

Νομίζω ότι στους δεσμούς το λάθος αρχίζει με το να θεωρούμε ότι υπάρχουν δύο (κυρίως) και όχι ένας ανάλογα με την διαφορά ηλεκτραρνητικότητας. Μετά κάποια αποκλίνουν κτλ.

ΆΝτε καλό βράδυ!

Καλησπέρα. θεωρώ ότι το σωστό είναι αυτό που διδάσκουμε στη Γ λυκείου: Στη θεμελιώδη κατάσταση, ο άνθρακας έχει 2 μονήρη ηλεκτρόνια (2p2) ενώ το μαγνήσιο δεν έχει μονήρη ηλεκτρόνια, έχει ένα ζεύγος ηλεκτρονίων στη στιβάδα σθένους (3s2). H κατάσταση υβριδισμού Βασίλη δεν είναι θεμελιώδης κατάσταση…

Όσον αφορά στους δεσμούς Δημήτρη, το αν θα κάνει ομοιοπολικό ή ιοντικό έχει να κάνει με τη διαφορά ηλεκτραρνητικότητας των ατόμων που συνδέονται. Το Mg με το Ο θα κάνει ιοντικό δεσμό Mg2+O2-. Τι ρόλο παίζει αν το μαγνήσιο έχει μονήρη ηλεκτρόνια ή όχι;

Θοδωρή Καλησπέρα

Έψαχνα ένα επιχείρημα για να στηρίξω την άποψη ότι τα e στο Mg  είναι συζευγμένα αλλά όντως το επιχείρημα με τον οξείδιο του Μαγνησίου δεν στέκει.

Ψάχνοντας … το μόνο μάλλον επιχείρημα πρέπει να αναζητηθεί στις διαμαγνητικές ιδιότητες των συμπλόκων των αλκαλικών γαιών σε αντίθεση με τα σύμπλοκα άλλων μετάλλων με παραμαγνητικές ιδιότητες όταν έχουν ασύζευκτα ηλεκτρόνια ( ενδιαφέρουσα περίπτωση τα σύμπλοκα του ασβεστίου που σχηματίζονται με προσθήκη κάποιων αποσκληρυντικών του νερού )

Μάλλον όμως θα ήταν καλό στην διδακτική μας να ακολουθήσουμε την συμβουλή του Βασίλη και να αρκεστούμε στην λάθος πρόταση του βιβλίου (” τα ηλεκτρόνια μέχρι 4 είναι μονήρη (μοναχικά), ενώ από 5 και πάνω αρχίζουν τα ζευγάρια” ) αποφεύγοντας ερωτήσεις σαν αυτές που θα έθεταν σε αμφιβολίες τους μαθητές … ή αφήνοντας μόνο μια αιχμή π.χ. ” όπως θα μάθουμε στην Γ Λυκείου αυτό είναι μια λάθος υπεραπλούστευση που προς το παρόν δεν μας δημιουργεί προβλήματα ” ….

Ευχαριστώ και τους δυο σας

Δεν ξέρω τι άλλο να πω : … αεί διδασκόμενοι …

Το βιβλίο της Α’ λυκείου ασχολείται με την προ-κβαντική μελέτη του χημικού δεσμού και με το ατομικό πρότυπο του Bohr, όταν δεν είχε ακόμα ανακαλυφθεί το spin του ηλεκτρονίου (Goudsmit 1925, Dirac 1926)