Στο 1ο δευτερόλεπτο οι μέσες ταχύτητές τους ήταν 1m/s και 1,5m/s, άρα κάλυψαν 2,5m. Πρέπει να καλύψουν 250m, δηλαδή 100 φορές μεγαλύτερη απόσταση. Όμως δεν απαιτούνται 100s αλλά τετραγωνική ρίζα του 100, διότι το διάστημα είναι ανάλογο του τετραγώνου του χρόνου ή ο χρόνος (χρνική διάρκεια) ανάλογη της τετραγωνικής ρζας του διαστήματος. Άρα θα συναντηθούν σε 10s.Δυστυχώς τους διδάσκουμε μαθηματικά και όχι φυσική. Μάλιστα μπορούν πιο εύκολα νασ λύσουν την άσκηση με τους τύπους. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο την κατανοούν.
Όμορφη και ουσιαστική όπως λέει και ο Διονύσης πιο πάνω. Επίσης συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση διαστήματος, μετατόπισης και θέσης αλλά επίσης, πράγμα πολύ σπουδαίο, συντελεί στην ευρύτερη κατανόηση της έννοιας συνάρτηση.
Έγραφα λίγο πριν προς το Γιώργο (αλλά πηγαίνοντας να δω το προφίλ του, εχασα αυτά που είχα γράψει…αλήθεια γιατί μου συμβαίνει αυτό;).
Όταν μαθαίνω στα παιδιά να λύνουν προβλήματα τους λέω:
Αρθρο 1ο : διαβάζω την εκφώνηση
Αρθρο 2ο : διαβάζω ξανά την εκφώνηση συγκεντρώνοντας τα δεδομένα (συνήθως έχουμε τριών ειδών δεδομένα: αριθμητικά-διαγραμματικά & φραστικά τα οποία θέλουν ιδιαίτερη προσοχή)
Αρθρο 3ο : διαβάζω μια φορά ακόμη την εκφώνηση , πλάθω με τη “φυσική” φαντασία μου το σενάριο βλέποντάς το σαν ταινία μικρού μήκους (ο εγκεφαλός μας τα καταφαίρνει μια χαρά!) και κάνω ένα σχήμα (έστω σκίτσο) της βασικής εικόνας του σεναρίου.
Στη συνέχεια: ανακαλώ νόμους -σχέσεις που αφορούν το φυσικό σενάριο και αφου τις καταγράψω αντιλαμβάνομε πως κάπου εδώ τελειώνει η φυσική και χρειάζομαι τα μαθηματικά εργαλεία για την αποπεράτωση..!
Στο συγκεκριμένο προβλημα ήθελα να γίνει η διάκριση στα συγγενικά,θέση-μετατόπιση -διάστημα
και ότι παριαστάνω γραφικά αφού γράψω τη συνάρτηση.
(Ομολογώ ότι για τη σαφήνεια έπρεπε να πω για τις παραστάσεις “μέχρι τη συνάντηση” )
Γιώργο κατάλαβα τη πρακτική σου σκέψη όμως είναι κι΄αυτή μαθηματική
Όταν ετοιμάζεσαι να γράψεις κάποιο σχόλιο, καλό είναι να το γράφεις σε Word και μετά με copy-paste να το βάζεις στο δίκτυο. Έτσι θα αποφύγεις ατυχήματα, όπως αυτό που περιγράφεις.
Σχόλιο από τον/την Γεώργιος Βαρελάς στις 18 Οκτώβριος 2013 στις 0:32
Διαγραφή σχολίου
Στο 1ο δευτερόλεπτο οι μέσες ταχύτητές τους ήταν 1m/s και 1,5m/s, άρα κάλυψαν 2,5m. Πρέπει να καλύψουν 250m, δηλαδή 100 φορές μεγαλύτερη απόσταση. Όμως δεν απαιτούνται 100s αλλά τετραγωνική ρίζα του 100, διότι το διάστημα είναι ανάλογο του τετραγώνου του χρόνου ή ο χρόνος (χρνική διάρκεια) ανάλογη της τετραγωνικής ρζας του διαστήματος. Άρα θα συναντηθούν σε 10s.Δυστυχώς τους διδάσκουμε μαθηματικά και όχι φυσική. Μάλιστα μπορούν πιο εύκολα νασ λύσουν την άσκηση με τους τύπους. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο την κατανοούν.
Καλό βράδυ
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 18 Οκτώβριος 2013 στις 8:30
Διαγραφή σχολίου
Καλημέρα Παντελεήμονα. Όμορφη και ουσιαστική η άσκηση.
Γιώργο, δεν κατάλαβα την ουσία του σχολίου σου.
Νομίζεις δηλαδή ότι η λύση του Παντελεήμονα διδάσκει Μαθηματικά, ενώ η δική σου εκδοχή Φυσική;
Θα την πρότεινες σε μαθητή μια τέτοια λύση;
Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 18 Οκτώβριος 2013 στις 8:56
Διαγραφή σχολίου
Καλημέρα Παντελεήμονα
Όμορφη και ουσιαστική όπως λέει και ο Διονύσης πιο πάνω. Επίσης συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση διαστήματος, μετατόπισης και θέσης αλλά επίσης, πράγμα πολύ σπουδαίο, συντελεί στην ευρύτερη κατανόηση της έννοιας συνάρτηση.
Σχόλιο από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 18 Οκτώβριος 2013 στις 9:03
Διαγραφή σχολίου
Καλημέρα Διονύση & Γιώργο
Έγραφα λίγο πριν προς το Γιώργο (αλλά πηγαίνοντας να δω το προφίλ του, εχασα αυτά που είχα γράψει…αλήθεια γιατί μου συμβαίνει αυτό;).
Όταν μαθαίνω στα παιδιά να λύνουν προβλήματα τους λέω:
Αρθρο 1ο : διαβάζω την εκφώνηση
Αρθρο 2ο : διαβάζω ξανά την εκφώνηση συγκεντρώνοντας τα δεδομένα (συνήθως έχουμε τριών ειδών δεδομένα: αριθμητικά-διαγραμματικά & φραστικά τα οποία θέλουν ιδιαίτερη προσοχή)
Αρθρο 3ο : διαβάζω μια φορά ακόμη την εκφώνηση , πλάθω με τη “φυσική” φαντασία μου το σενάριο βλέποντάς το σαν ταινία μικρού μήκους (ο εγκεφαλός μας τα καταφαίρνει μια χαρά!) και κάνω ένα σχήμα (έστω σκίτσο) της βασικής εικόνας του σεναρίου.
Στη συνέχεια: ανακαλώ νόμους -σχέσεις που αφορούν το φυσικό σενάριο και αφου τις καταγράψω αντιλαμβάνομε πως κάπου εδώ τελειώνει η φυσική και χρειάζομαι τα μαθηματικά εργαλεία για την αποπεράτωση..!
Στο συγκεκριμένο προβλημα ήθελα να γίνει η διάκριση στα συγγενικά,θέση-μετατόπιση -διάστημα
και ότι παριαστάνω γραφικά αφού γράψω τη συνάρτηση.
(Ομολογώ ότι για τη σαφήνεια έπρεπε να πω για τις παραστάσεις “μέχρι τη συνάντηση” )
Γιώργο κατάλαβα τη πρακτική σου σκέψη όμως είναι κι΄αυτή μαθηματική
Σας ευχαριστώ!
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 18 Οκτώβριος 2013 στις 9:11
Διαγραφή σχολίου
Γεια σου και πάλι Παντελεήμονα.
Όταν ετοιμάζεσαι να γράψεις κάποιο σχόλιο, καλό είναι να το γράφεις σε Word και μετά με copy-paste να το βάζεις στο δίκτυο. Έτσι θα αποφύγεις ατυχήματα, όπως αυτό που περιγράφεις.
Σχόλιο από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 18 Οκτώβριος 2013 στις 10:26
Διαγραφή σχολίου
Ορθό Διονύση,ευχαριστώ.
Ακριβώς Εμμανουήλ, μάλλον συγχρόνως γράφαμε για τους στόχους του τετριμμένου αλλά συγκεντρωτικού προβλήματος. Σ’ ευχαριστώ