Ανακοινώθηκαν τα σημερινά θέματα του διαγωνισμού:
Θέματα Γα’ Λυκείου και εδώ το αναθεωρημένο.
Μπορείτε να δείτε τα θέματα των τελευταίων διαγωνισμών με κλικ εδώ.
Και τα θέματα της β΄ φάσης για την Γ΄ Λυκείου, με κλικ εδώ: Αριστοτέλης β φάση
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Ανακοινώθηκαν τα σημερινά θέματα του διαγωνισμού:
Θέματα Γα’ Λυκείου και εδώ το αναθεωρημένο.
Μπορείτε να δείτε τα θέματα των τελευταίων διαγωνισμών με κλικ εδώ.
Και τα θέματα της β΄ φάσης για την Γ΄ Λυκείου, με κλικ εδώ: Αριστοτέλης β φάση
Πώς λύνεται το ερώτημα:
Διονύση πριν πιάσω μολύβι και χαρτί (ή έστω ποντίκι και πληκτρολόγιο).
Τα τοιχώματα είτε υπάρχουν , είτε είναι νοητές φλέβες σε τι θα επηρεάσουν;
Βλέπω (προχειρότατα φυσικά και προτρέχων) ότι υ1=υ2=υ.
Εσύ;
Η προπέτεια φυσικά είναι ελάττωμα, αλλά ρισκάρω.
Γι΄αυτό το έβαλα Γιάννη…
Την ίδια σκέψη με σένα έκανα…
(έχω και αναρτημένη άσκηση…)
Παίρνω και Μπερνούλι και βγάζω ότι υ = υ1 και υ = υ2.
Οπότε (Α1 + Α2)·υ = Α1·υ + Α2·υ = Α1·υ1 + Α2·υ2.
Δεν βλέπω ως λύση πιθανή την υ1/υ2 = 1.
Γράφουμε μαζί Διονύση.
Την θυμάμαι.
Έχω φόβους πάντα με διακλαδώσεις σωλήνων, αλλά εδώ είναι εμφανές.
Πριν φύγω για κανα δίωρο ας κρεμάσω την:
Εννοεί περίπου ίσες ενδείξεις ή ακριβώς ίσες;
Έχω ήδη έτοιμη την προσομοίωση.
Γιάννη βλέπεις κάποιο λόγο να αλλάξει η ταχύτητα ενός σωματιδίου ρευστού κατά την μετάβασή του από την περιοχή Σ στην περιοχή Σ1 ή στην περιοχή Σ2;
Τι είναι αυτό που θα προκαλέσει αλλαγή ταχύτητας;
Αν θεωρηθεί αβαρές το κάτω δυναμόμετρο, πρέπει να εννοεί ίσες….
Ε ναι , αυτό σκέφτομαι και εγώ.
Ο νόμος Μπερνούλι το ίδιο βγάζει. Πάρε δύο κυλινδρικές φλέβες που η μία διαπερνά τον απάνω και η άλλη τον κάτω.
Θα βγει ότι υ=υ1 και υ=υ2.
Η προσομοίωση.
Έβαλα τα γαντζάκια 10g.
Μπορούμε να τα ελαφρύνουμε.
Θα επανέλθω σε 2 ώρες.
Απάντηση 1ου θέματος Α Λυκείου
Έστω α1 η επιτάχυνση του χαρτονιού και α2 του κέρματος αφού ο χρόνος είναι ο ίδιος το διάστημα τριπλάσιο και αυτά είναι ανάλογα από τη σχέση s = ½ αt2 προκύπτει α1 = 3α2 Αφού
ΣFy = 0→ N = Απάντηση Mg Τ = μΜg με εφαρμογή του 2ου νόμου του Νεύτωνα η ισότητα των επιταχύνσεων γράφεται:
(F-T)/m=T/M
άρα μ = 50/101
Λάθος, έκανα παραπάνω… Δίνει μάζα δυναμομέτρου 280g!!!
Οπότε το κάτω δείχνει μηδέν και το πάνω 2,8Ν
Απάντηση 1ου θέματος Α Λυκείου
Έστω α1 η επιτάχυνση του χαρτονιού και α2 του κέρματος αφού ο χρόνος είναι ο ίδιος το διάστημα τριπλάσιο και αυτά είναι ανάλογα από τη σχέση s = ½ αt2 προκύπτει α1 = 3α2 Αφού
ΣFy = 0→ N = Απάντηση Mg Τ = μΜg με εφαρμογή του 2ου νόμου του Νεύτωνα η ισότητα των επιταχύνσεων γράφεται:
(F-T)/m=T/M
άρα μ = 50/101
Απάντηση 2ου θέματος Α λυκειου
Το μήκος της σανίδας αποτελεί την απόσταση ανάμεσα στη 2η και την 6η σταγόνα που εκτελούν ελεύθερη πτώση. Αν Τ ο χρόνος ανάμεσα σε δύο διαδοχικές πτώσεις σταγόνων μετρώντας από τη βρύση
y6 – y2 = L ή ½ g(5T)2 – 1/2 gT2 = L ή Τ2 = L /(12g)
άρα s = ½ gT2 = L/12 = 1/12 ενώ Ν = 1/Τ = √(12 x 9,81) ≈ 10,85 περίπου 10 σταγόνες
Η ιστορία είναι αληθής. Είμαι επιτηρητής στο Ηράκλειο. Παίρνω τα θέματα με τους μαθητές. Αρχίζω τη προσπάθεια για τις λύσεις με σκοπό να χρονομετρηθώ. Φτάνω στο Α2 πριν το τέλος και διαβάζοντας διαγώνια βλέποντας και το σχήμα μου ερχεται u =u1 =u2. Bλέπω τις απαντήσεις. Αμάν λέω δεν τα έχω καταλάβει τελικά τα ρευστά ούτε σε λυκειακό επίπεδο. Πιάνω στυλό μπερνουλίζω νομος συνέχειας δεν βγαίνει η άτιμη. Ευτυχώς δεν δίδω εξετάσεις δεν με βλέπει και κάποιος σύμβουλος την γλύτωσα την αξιολόγηση. Να το πω στον υπευθυνο για υποβολή ερωτήματος? Άσε μη γίνουμε και ρεζίλι. Πέφτει η ψυχολογία.Πάμε παρακάτω έχω χάσει χρόνο. Α3 το ξεπετώ.Θέμα 2 μου αρέσει. Θέμα 3. Αμάν είχα επενδύσει στις χορδές φέτος, την κάψανε την άσκηση για πανελήνιες. Γ3 δεν.Δ καλό. Το εκκρεμές στις δέσμες το είχα ξετινάξει. Προς το τέλος περνώ από την αίθουσα που γράφει το ανηψάκι μου. Έχουν σταματήσει να γράφουν γιατί έχει λήξει ο χρόνος. Κύριε το Α2 δεν το έλυσα φωνάζει δυνατά. Ούτε κι εγώ Γιαννάκη δυνατότερα. Γελάσαμε όλοι.