“Εξορθολογισμός” στην Τουρκική Βιολογία…

Η Τουρκία θα σταματήσει τη διδασκαλία της εξέλιξης στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

οι μαθητές είναι πολύ νέοι για να καταλάβουν αυτό το «αμφιλεγόμενο» θέμα .

Η Εξέλιξη δεν θα διδάσκεται πλέον στα τουρκικά δευτεροβάθμια σχολεία αφού χαρακτηρίστηκε από την κυβέρνηση ως «αμφιλεγόμενο θέμα».
Ο Πρόεδρος Recep Tayyip Erdogan ενέκρινε προσωπικά την αλλαγή, η οποία θα αποτελέσει μέρος ενός νέου εθνικού προγράμματος σπουδών που θα δημοσιευθεί αργότερα αυτό το μήνα.
Ο επικεφαλής του συμβουλίου του προγράμματος σπουδών του υπουργείου Παιδείας, Alpaslan Durmuş, δήλωσε ότι ένα τμήμα για το Δαρβινισμό θα τεθεί εκτός Βιολογίας από το 2019.
«Έχουμε αποκλείσει αμφιλεγόμενα θέματα για μαθητές σε μια εποχή που δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν ακόμη το επιστημονικό υπόβαθρο των θεμάτων», δήλωσε σε σεμινάριο στην Άγκυρα.
«Καθώς οι 15χρονοι μαθητές της ένατης τάξης δεν έχουν τις γνωσιακές προϋποθέσεις για να συζητήσουν την ενότητα «Προέλευση Ζωής και Εξέλιξη» στις τάξεις Βιολογίας, αυτή η ενότητα θα καθυστερήσει.
Ο κ. Durmuş δήλωσε ότι οι μαθητές θα εξακολουθούν στα Δημοτικά Σχολεία να έχουν μια «εξελικτική οπτική» στη Βιολογία.
Με βάση τον ισχυρισμό ότι το πρόγραμμα των βιολογικών σπουδών ήταν «απλοποιητικό», δήλωσε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να εκπαιδεύσει τα παιδιά σύμφωνα με τις «τοπικές και εθνικές αξίες».
Ακαδημαϊκοί από τα πιο γνωστά Τουρκικά Πανεπιστήμια επέκριναν αυτές τις προθέσεις, επισημαίνοντας ότι η μόνη άλλη χώρα που απέκλεισε την εξελικτική θεωρία από τα σχολεία ήταν η Σαουδική Αραβία.
Η παράλειψη της εξελικτικής θεωρίας προτάθηκε τον Ιανουάριο, όταν η τουρκική κυβέρνηση ανακοίνωσε τα νέα προγράμματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το υπουργείο Παιδείας δήλωσε ότι πρόκειται για προσχέδιο που θα συζητηθεί και η κριτική θα ληφθεί υπόψη πριν από τη δημοσίευση της τελικής απόφασης, για το ενδεχόμενο να αντικατασταθεί η δαρβίνεια θεωρία από κεφαλαίο με τίτλο «Ζώντα Όντα και Περιβάλλον».
Άλλες αλλαγές περιελάμβαναν μείωση του αριθμού των οικιακών εργασιών και παροχή περισσότερου χρόνου για τα παιδιά να παίζουν και η ζωή του θρησκευόμενου ιδρυτή της Τουρκίας Mustafa Kemal Atatürk να μην δίνεται λιγότερη προσοχή.
Ο Mustafa Akyol, ανώτερος υπάλληλος στο πρόγραμμα Freedom στο Wellesley College, δήλωσε ότι η αλλαγή φαίνεται να προκύπτει από τις συμβουλές που έδωσε η Egitim Bir-Sen, μια συντηρητική ένωση εκπαίδευσης.
Στη στήλη του στην Al Monitor , ανέφερε ότι οι αντιρρήσεις σχετικά με τη θεωρία της εξέλιξης χρονολογούνται από την ύστερη Οθωμανική Αυτοκρατορία και επανεμφανίστηκαν επανειλημμένα υπό την κυριαρχία του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Erdogan.
«Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι θρησκευτικοί συντηρητικοί είχαν το πάνω χέρι στην Τουρκία και οι αντιρρήσεις τους για τη θεωρία της εξέλιξης είναι καλά εδραιωμένες», γράφει ο Akyol.
«Πολλοί από αυτούς θεωρούν τη δαρβίνεια θεωρία ως διαβρωτική για τη θρησκευτική πίστη και θέλουν να «προστατεύσουν» τις νέες γενιές από τέτοιες «βλαβερές ιδέες»”.

Για το θέμα έμαθα από τον “τοίχο” του Βασίλη (Γαργανουράκη), όπου κοινοποίησε σχετικό άρθρο του The Independent.
Το μετέφρασε το Google και το έστρωσα ώστε να καταστεί αναγνώσιμο.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
19 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πάνος Μουρούζης
25/06/2017 8:49 ΠΜ

Στην ιστορία κάθε χώρας ή πολιτισμού γενικότερα υπάρχει και το φαινόμενο "ένα βήμα μπρος δύο βήματα πίσω". Στη Τουρκία αλλά και στη χώρα μας δυστυχώς, βρισκόμαστε στην περίοδο των βημάτων προς τα πίσω. 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.

Να ρωτήσω κάτι. Οι μαθητές της 9ης τάξης (κάτι σαν Α' Λυκείου;) δεν την διδάσκονται. Σε επόμενη τάξη  διδάσκονται Εξέλιξη;

Το άλλο με τον Μουσταφά Κεμάλ είναι χοντρύτερο. Βέβαια κάτι τέτοια είχαμε δει και εδώ.

Διαβάστε Σαραντάκο:

Τώρα που το βιβλίο αποσύρθηκε, μπορώ επιτέλους να του κάνω κριτική. Η κριτική μου δεν θα αφορά τον περίφημο συνωστισμό στο λιμάνι της Σμύρνης, που δεν με ενόχλησε και τόσο άλλωστε· το βιβλίο απευθυνόταν σε εντεκάχρονα παιδιά, κι η κόρη μου ανάμεσα, και όσο λιγότερες σφαγές τόσο καλύτερο. Πολύ περισσότερο μ’ ενόχλησαν άλλα, όπως το ανακάτωμα της χρονικής σειράς της αφήγησης, η υποβάθμιση της επανάστασης του 1821 που είτε το θέλουμε είτε όχι είναι το ιδρυτικό γεγονός των νεοελλήνων, η εξαφάνιση της Οκτωβριανής επανάστασης ή ο ισοπεδωτικός «φεμινισμός» που θέλει τη Δόμνα Βισβίζη μεγαλύτερη μορφή από ξερωγώ τον Καραϊσκάκη που κόπηκε στην ποσόστωση.

Το παραπάνω δεν είναι υπέρ μας. Ο περιορισμός που "υπέστη" ο Μουσταφά Κεμάλ είναι πολιτική επιλογή στην γείτονα.

Σε εμάς τι είναι; 

Ηλιθιότητα;

Αμορφωσιά;

Πολιτική ορθότητα;

Δουλοπρέπεια;

Διονύσης Μάργαρης
25/06/2017 5:40 ΜΜ

Καλησπέρα Γιώργο και σε ευχαριστώ για το θέμα που ανέδειξες.

Τελικά δεν είναι μόνο οι συντηρητικοί Βόρειο Ιρλανδοί και νέοι συνεργάτες της Μέϊ που τα έχουν βάλει με το Δαρβίνο, ούτε οι πιο στενοί συνεργάτες του Τραμπ. Ο γείτονας είναι …πρωτοπόρος (αν και 2ος μετά τη Σαουδική Αραβία).

Όσον φορά τα “αντισταθμιστικά μέτρα”, πάντα μου αρέσει το περιτύλιγμα των όποιων αλλαγών θέλουμε να περάσουμε με το επιχείρημα ότι το κάνουμε επειδή στοχεύουμε στην ” παροχή περισσότερου χρόνου στα παιδιά για να παίζουν.”….

 

Γιώργος Γεωργαντάς

Τι να σου κάνουν και οι "ισλαμιστές"…

Άργησαν λίγο, αλλά σιγά – σιγά θα ευθυγραμμιστούν με την …Πρωτεύουσα:

 http://www.slate.com/articles/health_and_science/science/2014/01/creationism_in_public_schools_mapped_where_tax_money_supports_alternatives.html

 

Γιώργος Γεωργαντάς

Καλησπέρα Γιώργο

Αφού εκφράσω την ικανοποίησή μου, καθώς διαπιστώνω ότι δεν είμαι …αόρατος, σ' ευχαριστώ για τον κόπο σου και την διάθεσή σου να μεταφράσεις και να κωδικοποιήσεις το άρθρο.

Όπως τα λες είναι, και μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για την Πρωτεύουσα η οποία, πέραν της απίστευτης εσωτερικής ανισότητας και έλλειψης δημοκρατίας, είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη δημιουργία και μακροημέρευση των σκοταδιστικών καθεστώτων του πλανήτη σαν αυτό που αφορά η ανάρτησή σου.

Νομίζω θα συμφωνήσεις ότι, αν ενδιαφερόμαστε, πρώτα τα βάζουμε με τον Μπρούκλη που δίνει γλειφιτζούρια στο αγοράκι και έπειτα το κράζει γιατί έγινε «αδερφή» και μετά με το αγοράκι που γλυκάθηκε και …πήρε τον «κατήφορο». Εμείς όμως, για παράδειγμα, σκίζουμε τα ιμάτιά μας για την επαναφορά του σουλτανάτου στην γείτονα, αλλά ξεχνάμε ότι εδώ, πριν λίγο καιρό η εκκλησία απέλυσε υπουργό ή ότι κάμποσες χώρες της πολιτισμένης μας Ευρώπης έχουν ακόμα βασιλιά ή ότι σουλτανάτο (προεδρική δημοκρατία το λέμε) έχει και η κορωνίδα της "ευρωπαϊκής δημοκρατίας". Εκεί όπου η τελευταία κυβέρνηση εκλέχτηκε με το 30% του 42% του εκλογικού σώματος, δηλαδή θα κυβερνά με το δημοκρατικότατο 12,6%!

Φυσικά, Γιώργο, δεν καταλογίζω σε σένα τέτοια επιλεκτική ευαισθησία – απλώς η ανάρτησή σου μου έδωσε την ευκαιρία να αναφερθώ στο θέμα.

Τώρα, όσον αφορά το ερώτημά σου για ένα τέτοιο μάθημα, θα απαντήσω αναφέροντας ένα περιστατικό από τη μαθητική μου ζωή. Ήταν τέλη δεκαετίας ’70 και ήμουν στην Α΄ ή στην Β΄ Λυκείου. Είχαμε έναν ιδιόρρυθμο θεολόγο, με ιδιόμορφη εμφάνιση και ιδιαίτερη συμπεριφορά, που – για άγνωστο σε μας λόγο – είχε διοριστεί σε μεγάλη ηλικία. Το εμπρός μισό του κρανίου χωρίς μαλλιά, ενώ στο υπόλοιπο μισό ορθώνονταν μικρές τρίχες σαν…καρφάκια. Το πρώτο «σήμα κατατεθέν» ήταν το ξύσιμο της κεφαλής: Το χέρι ξεκινούσε από κάτω και -διαγράφοντας έναν μεγάλο κύκλο- περνούσε από την έκταση και κατέληγε πάνω από το κεφάλι, με τον καρπό λυγισμένο και τον μέσο που προεξείχε σε εμφανή κατακόρυφη θέση να ξύνει τα όρια των δύο περιοχών. Βούιζε η τάξη από το γέλιο. Μια φορά λοιπόν, μας είπε τη γνωστή ιστορία – επιχείρημα για την ύπαρξη του θεού, που – περίπου – ήταν η εξής:

«Μια φορά, όταν γεννήθηκε ένα παιδί, το έκλεισαν σε έναν πύργο. Δεν του μίλησε ποτέ κανένας, δεν πήγε σε κανένα σχολείο, δεν του έμαθαν τίποτα, μόνο το τάιζαν από ένα παραθυράκι. Πέρασε καιρός και κάποια μέρα είδαν έκπληκτοι το παιδί να προσεύχεται και να λέει «θεέ μου». Αυτό αποδεικνύει ότι η πίστη στο θεό είναι έμφυτη στον άνθρωπο και δεν είναι αποτέλεσμα προπαγάνδας όπως λένε μερικοί».

Σήκωσα το χέρι και μου έδωσε το λόγο:

  • Λέγετε κύριε Γεωργαντά (ήταν απίστευτο αλλά αυτός ήταν ο μόνος καθηγητής που μιλούσε σε όλους στον πληθυντικό!)
  • Σε ποια γλώσσα είπε «θεέ μου» κύριε;
  • Τι εννοείτε;
  • Είπε «Θεός» στα ελληνικά, “God” στα αγγλικά ή σε κάποια άλλη γλώσσα; Και πώς το κατάφερε αφού δεν ήξερε ακόμα καμιά γλώσσα;
  • Χμ… χεχε…Γεωργαντά, πού το διαβάσατε αυτό; Να μας φέρετε το βιβλίο!

Εννοείται ότι τα γέλια τράνταξαν και πάλι την τάξη και όχι μόνο για την απάντηση, αλλά επειδή το χμ συνοδευόταν από το άλλο σήμα κατατεθέν, ένα γελάκι στο οποίο συμμετείχε μόνο το μισό στόμα, ενώ το άλλο μισό παρέμενε κλειστό. Από τότε, το «να μας φέρετε το βιβλίο» έγινε …εναλλακτικός τρόπος χαιρετισμού με τους συμμαθητές…

Μεγαλώνοντας, κατάλαβα ότι εκείνος ο άνθρωπος που μας φαινόταν αφελής και εξωπραγματικός είχε μια άλλη ποιότητα. Ήταν απόλυτος στις απόψεις που διατύπωνε, αλλά πάντα μειλίχιος και πολλές φορές ήταν ο μόνος που ψήφιζε εναντίον της τιμωρίας των μαθητών στο συμβούλιο των καθηγητών, ακόμα και αν ο μαθητής βρισκόταν εκεί εξαιτίας της συμπεριφοράς του στον ίδιο. Ήταν ο Κωνσταντίνος Τσελάς, από το Μανιάκι της Ασέας, που άφησε αυτό τον κόσμο κάπου στη δεκαετία του ’80. Παρόλο που με είχε «στη μπούκα» (ήμουν βλέπεις ο μόνος με …ανησυχίες στην τάξη μου), δεν αισθάνθηκα ποτέ διωκόμενος ή αδικημένος και ανακουφίζομαι όταν σκέφτομαι ότι δεν ανήκα σε εκείνους που του έκαναν κάζο…

Τέλος, αφού το ζητάς με το ερώτημά σου αν θα γινόταν του …ylikonet, ας ζεσταθούμε …ελάχιστα… J

Πρώτα, όσον αφορά τη …«θερμότητα», θα σε παραπέμψω σε ένα χθεσινό σχόλιό μου, στην παράγραφο με τις «καρδούλες» (εδώ: http://ylikonet.gr/2017/06/21/37012/comment-page-4/#comment-13346). Είμαι βέβαιος ότι θα κάνεις μόνος σου τις αναγκαίες επεκτάσεις που θα απαντούν και στην ερώτησή σου.

Έπειτα, δεν ξέρω για ποιο ylikonet μιλάς Γιώργο. Εκείνο στο οποίο κάποτε συζητούσαμε, διαφωνούσαμε, νευριάζαμε, αλλά σεβόμαστε και εκτιμούσαμε (έως αγαπούσαμε) ο ένας τον άλλο; Εκείνο στο οποίο άνθρωποι από τόσο μακριά μιλούσαμε και γράφαμε για τη Φυσική και αισθανόμαστε να αναγεννιέται η παιδική αγάπη στην επιστήμη μας και στη ελευθερία της σκέψης; Εκείνο στο οποίο είχαμε μάθει να συμβιώνουμε και με εκείνους με τις διαμετρικά αντίθετες απόψεις; Εκείνο στο οποίο μπορούσαμε να νιώθουμε ως μια Κοινότητα Φυσικών;

Φοβάμαι ότι εκείνο το ylikonet μας άφησε χρόνους. Από όταν το δίκτυο αυτό επέλεξε την ενεργητική συμπολίτευση, είναι πάρα πολλά που άλλαξαν. Έγινε άχρωμο και άοσμο, αλλά όχι και ουδέτερο. Γιατί το μεγαλύτερο κακό δεν είναι η έλλειψη άλλων συζητήσεων. Αυτό θα μπορούσα να το καταλάβω και θα σεβόμουν απόλυτα την επιλογή να μείνουμε μόνο σε θέματα φυσικής και χημείας. Το κακό είναι ότι υπάρχουν συζητήσεις, στις οποίες όμως προπαγανδίζονται ορισμένες απόψεις, πάντα της ίδιας κομματικής απόχρωσης, ενώ αποθαρρύνονται (έως απαγορεύονται) οι αντίθετες. Φτάσαμε να εξαπολύονται από τις σελίδες του δικτύου βρισιές για τους μισούς συναδέλφους στην Ελλάδα και …να μην τρέχει και τίποτα… Φτάσαμε να μην λέμε ούτε καλημέρα…

Η αγάπη στη Φυσική Γιώργο, δεν μπορεί παρά να συμβαδίζει με την αγάπη στην αλήθεια. Και επειδή η αλήθεια "η δική μου" είναι διαφορετική από τη "δική σου", αγάπη στην αλήθεια σημαίνει ελευθερία στον καθένα να διατυπώνει την άποψή του. Ελευθερία στον αντίλογο. Δημοκρατία νομίζω το λέγαμε κάποτε…

Τι να κάνουμε… Παρόλο που για χρόνια αφιέρωσα εκατοντάδες ώρες εδώ, παρόλο που για μένα αξίζουν μόνο οι «ζεστές» και όχι οι «άοσμες» τοποθετήσεις, το μόνο που θέλω να κάνω αυτή τη στιγμή, είναι να εκφράσω τη λύπη μου…

Αν κάτι από το ερώτημά σου παραμένει αναπάντητο, θα πρέπει να το επαναδιατυπώσεις, λιγότερο υπαινικτικά…Αν δεν μου αφαιρεθεί η δυνατότητα, ευχαρίστως θα σου απαντήσω..

Με εκτίμηση

Ένας Κλέφτης από το Νότο

Διονύσης Μάργαρης
27/06/2017 6:41 ΜΜ

Καλησπέρα Γιώργο.

Πάντα επικριτικός, πάντα επιθετικός και πάντα ρήτορας αλλά και διαστρεβλωτής της αλήθειας.

"Αν δεν μου αφαιρεθεί η δυνατότητα, ευχαρίστως θα σου απαντήσω.."

Δεν μας θυμίζεις Γιώργο, πότε σου αφαίρεσα τη δυνατότητα να λες την άποψή σου;

Πότε σου αφαίρεσα το λόγο;

Το να εκπέμπεις κατηγορητήριο αναλαμβάνοντας το ρόλο Εισαγγελέα, δεν μπορείς να το αποφύγεις;

Αλλά για στάσου μια στιγμή και θέσε το εξής ερώτημα:

Ο Μάργαρης δεν με βλέπει ή κάνει ότι δεν με βλέπει.

Αλλά τόσοι άλλοι διορισμένοι καθηγητές που τους καθυβρίζω γιατί κανείς δεν βγάζει μιλιά;

Τους κρατάει όλους αυτούς ο Μάργαρης;

Συνεχίζεις να φωνάζεις ότι σε πρόσβαλε ο  Χαράλαμπος, ο οποίος έδωσε επεξηγήσεις για το τι είπε, αλλά τα σχόλιά σου από εδώ και κάτω, δεν είναι προσβλητικά για όσους εργάζονται στα σχολεία; Γιατί δεν απάντησε κανείς;

Να σου πω εγώ γιατί. Γιατί όλοι σκέπτονται, πού να μπλέξω τώρα σε αντιπαράθεση με τον Γεωργαντά!!! Είναι ικανός για μια λέξη να επιτίθεται μέρες…

Γιώργο έχω περάσει και από φροντιστήριο και από το σχολείο. Τώρα πια είμαι μακριά και από τα δυο.

Δεν έχω καμιά διάθεση να μπω σε αντιπαράθεση με κανέναν, είτε εργάζεται στο Δημόσιο είτε σε φροντιστήριο. Δεν βλέπω το λόγο γιατί πρέπει να γίνεται κάθε τόσο "αρένα" (σε μας επιτρέπεται ακόμη η χρήση της λέξης) το δίκτυο, με αντιπαραθέσεις που δεν οδηγούν πουθενά.

Για το σκοπό αυτό, ούτε μαζί σου πρόκειται να ανοίξω καμιά αντιπαράθεση. Μου επιτέθηκες χωρίς λόγο και στοιχειώδης άμυνα είναι το παρόν σχόλιο.

Είσαι ελεύθερος να συνεχίσεις να ξυφουλκείς  εναντίον μου, αλλά και όχι μόνο.

Εμπρός λοιπόν, ο δρόμος ανοικτός….

Γιώργος Γεωργαντάς

Καλημέρα Γιώργο

Ενδιαφέρουσα η συνέχεια που δίνεις και – παρόλο που τη διάβασα βιαστικά – νομίζω ότι στα πιο πολλά με βρίσκει σύμφωνο.

Να επισημάνω μόνο, ότι δεν εννοούσα ότι οι ΗΠΑ εξάγουν τα πολιτιστικά τους προϊόντα, αλλά ότι ευνοούν τη γένεσή "σκοταδιστικών"  προϊόντων αλλού, ανεξάρτητα με την έκταση που έχουν στο εσωτερικό τους (όπου πάντως θεωρώ σημαντική την – έστω στοιχειακή – ύπαρξή τους). Για παράδειγμα, γνωρίζουμε ότι και ο Οσάμα και ο Σαντάμ δικά τους δημιουργήματα ήταν…

Θα το ξαναδώ με άνεση τις επόμενες μέρες.

Δυστυχώς, προηγείται το δυσάρεστο καθήκον της απάντησης στο Διονύση. 

Στην ευχή του προτελευταίου στίχου, η απάντηση είναι "προφανώς".

Γιώργος Γεωργαντάς

Αλλά νομίζω ότι είναι αργά και η απάντηση είναι καλύτερα να μείνει για αύριο.

Καλημέρα …"τεμπέλη" της εύφορης κοιλάδας