Ο Υπουργός Παιδειας Κώστας Γαβρόγλου αναμένεται να καταθέσει τροπολογία στην Βουλή η οποία θα φερει αλλαγές στα επιστημονικά πεδία για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ
Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του alfavita.gr η τροπολογία καταργεί το 4ο Επιστημονικό πεδίο “Επιστήμες της Εκπαίδευσης” και τα τμήματα που εντάσσονταν σε αυτό το πεδίο θα πάνε στα υπόλοιπα πεδία για την εισαγωγή των υποψηφίων.
Η τροπολογία ορίζει τέσσερα επιστημονικά πεδία τα οποία θα είναι:
1ο πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών
2ο πεδίου των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών
3ο Πεδίο των επιστημών Υγείας και Ζωής
4ο Πεδίο των επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής
Όλοι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας.
Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.
Ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
Τα κοινά µαθήµατα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι µαθητές της Οµάδας Προσανατολισµού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστηµονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
τα Αρχαία Ελληνικά Οµάδας Προσανατολισµού,
η Ιστορία Οµάδας Προσανατολισµού και
η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Οµάδας Προσανατολισµού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστηµονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3οΕπιστηµονικό Πεδίο.
Οµάδα Προσανατολισµού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥ∆ΩΝ
αα) Τα κοινά µαθήµατα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι µαθητές της Οµάδας
Προσανατολισµού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστηµονικό Πεδίο κι αν
κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
η Φυσική Οµάδας Προσανατολισµού,
η Χηµεία Οµάδας Προσανατολισµού και
η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηµατικά Οµάδας Προσανατολισµού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τµήµατα του 2ου Επιστηµονικού Πεδίου.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Οµάδας Προσανατολισµού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστηµονικό Πεδίο.
Οι εναλλακτικοί συνδυασµοί πανελλαδικώς εξεταζόµενων µαθηµάτων της Οµάδας Προσανατολισµού Θετικών Σπουδών παρουσιάζονται στους παρακάτω πίνακες:
Τα κοινά µαθήµατα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι µαθητές της Οµάδας Προσανατολισµού Σπουδών Οικονοµίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστηµονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):
τα Μαθηµατικά Οµάδας Προσανατολισµού,
η Ανάπτυξη Εφαρµογών σε Προγραµµατιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και
η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστηµονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά µαθήµατα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο Επιστηµονικό Πεδίο “επιστήμες της οικονομιάς και Πληροφορική”
πηγή: Alfavita
Μπορεί να ακουστεί ως “ερώτημα εκτός θέματος”, αλλά τι είναι αυτό που καθορίζει το μαγικό αριθμό 4, για τα εξεταζόμενα μαθήματα;
Γιατί όχι 5 ή 6 ή 7;
Τόση επιμονή στο 4, μου θυμίζει “μυστικισμό”
Πρέπει όλα να μαζευτούν ώστε να χωρέσουν στα 4 μαθήματα…
Αλλά και μια άλλη ερώτηση “εκτός θέματος”.
Μπορεί άνετα ένας μαθητής που δεν ασχολήθηκε ποτέ (γιατί αυτό συμβαίνει δυστυχώς…) με τις φυσικές επιστήμες, να έχει καλές και ουσιαστικές σπουδές σε σχολές των επιστημών υγείας;
Τι επιμονή είναι αυτή, με ένα μάθημα δύο ωρών Βιολογίας γενικής παιδείας, ένας υποψήφιος θεωρητικού προσανατολισμού ή Οικονομικού προσανατολισμού, να κρίνεται ικανός για σπουδές επιστημών υγείας;
Το δίωρο αυτό Βιολογίας καλύπτει τα κενά σε Φυσική και Χημεία;
Είναι δυνατόν το μόνο κριτήριο να είναι “η δυνατότητα να περάσει το παιδί κάπου”;
Γεια σου Διονύση.
Το νούμερο 4 είναι μαγικό.
Τα 4 σημεία του ορίζοντα.
Τα 4 πόδια του τραπεζιού (Καμπανέλλης)
Οι 4 άσσοι της τράπουλας.
Οι 4 του Άβε Μαρία (Τζιουζέπε Κολίτζι).
Τα 4 φτερά (Μέησον).
Κάποια σκοπιμότητα που εμείς δεν μπορούμε να καταλάβουμε επιβάλλει όλα τα σοβαρά να είναι 4.
Τόσα μαθήματα (λέει το κουτσομπολιό) θα υπάρξουν στην Γ' Λυκείου.
Καλησπέρα παιδιά.
Σωστά Γιάννη. Επίσης:
Οι 4 εποχές
Οι 4 εποχές του Βιβάλντι
Οι 4 καβαλάρηδες της Αποκάλυψης και το εξαιρετικο ομώνυμο άσμα των Aphrodite's Child
Τα 4 Ευαγγέλια
Μάλλον η τήρηση αγαστών σχέσεων με την Εκκλησία επιβάλλει το συγκεκριμένο μοτίβο.
Παιδια μα ολα αυτα που λετε τα ελαβαν υποψη τους σαν επιχειρηματα και κατεληξαν στο 4.
Επισης επαιξε ενα ρολο νομιζω οτι το 4 ειναι ο τυχερος μου αριθμος και φυσικα το νουμερο που φορουσε ο μεγαλος ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΛΗΣ στην εθνικη ομαδα.
Θελουμε κι αλλα;
καλησπέρα,
καλά το χειρίζεστε,
αλλά ακόμα βρίσκεστε, ποοοοοοοοολύ … αρχή,
Γεια σας παιδιά.
Καλά το είχα “μυριστεί” ότι κάτι τρέχει.
Αλλά τα πράγματα ήταν φως – φανάρι και μας έπιασε στραβομάρα
Αντιγράφω από το λινκ του Γιώργου:
Ο αριθμός 4 στη φυσική
Η φυσική προσπαθεί να περιγράψει το φυσικό κόσμο γύρω μας και να εξηγήσει τα φαινόμενα που τον απαρτίζουν από το μικρόκοσμο έως το μεγάκοσμο. Ο αριθμός 4 εμφανίζεται σε πολλές περιπτώσεις στον άμεσα αντιληπτό με τις αισθήσεις μας κόσμο και όχι μόνο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι τέσσερις καταστάσεις της ύλης, δηλαδή η στερεή, η υγρή, η αέρια και το πλάσμα. Καθετί που το τοποθετούμε στο χώρο χαρακτηρίζεται από τις τρεις διαστάσεις του χώρου, δηλαδή το μήκος, το πλάτος και το ύψος. Αν σε αυτές, προσθέσουμε και το χρόνο, προκύπτουν οι τέσσερις διαστάσεις του χωροχρόνου. Ακόμη, πρέπει να αναφερθούμε στις τέσσερις θεμελιώδεις αλληλεπιδράσεις, οι οποίες είναι η ηλεκτρομαγνητική, η ισχυρή πυρηνική, η ασθενής και η βαρυτική.
Επιπλέον, στο φυσικό περιβάλλον συναντούμε τις εξής τέσσερις ενότητες: τη Βιόσφαιρα, την Ατμόσφαιρα, την Υδρόσφαιρα (περιλαμβάνει και τη γνωστή ως «Κρυόσφαιρα» [1]) και τη Λιθόσφαιρα.
Αρκετά σημαντική παρατήρηση είναι και το γεγονός ότι το ηλιακό μας σύστημα αποτελείται από 8 πλανήτες (ο Πλούτωνας πλέον δεν θεωρείται πλανήτης) εκ των οποίων οι 4 διαθέτουν στερεό φλοιό (Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης), ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις είναι αέριοι γίγαντες (Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας).
Ο αριθμός 4 διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και στον προσανατολισμό μας, καθώς ακόμη και τα σημεία του ορίζοντα είναι επίσης τέσσερα (Βορράς, Νότος, Ανατολή, Δύση).
………..
Μετά από αυτά, οκ. σύμφωνοι, κανένας αντίλογος, προχωράμε καβάλα στην άμαξα με τα 4 άλογα
Και η εξοδιος ακολουθία με τέσσερις γινεται…
Τέσσερα τραγούδια με το 4:
Καλησπέρα συνάδελφοι
Να κάνω μια "προβοκατόρικη" αντιπρόταση:
Επειδή οι σπουδές στη Φυσική είναι απαραίτητες και για τον υποψήφιο των φιλοσοφικών σχολών, των νομικών, των κοινωνικών και επειδή ο ρόλος του Λυκείου δεν είναι να εξυπηρετεί την προετοιμασία του Ηλεκτρονικού και του Μηχανολόγου του ΕΜΠ, που έτσι κι αλλιώς θα αναγκαστούν να εργαστούν πάνω στη Φυσική που τους χρειάζεται.
Και επειδή έχουμε ανάγκη από ένα εξορθολογισμένο καινούριο πρόγραμμα Φυσικής
Αντιπροτείνω :
α) Να γίνει η Φυσική ένα μάθημα ενιαίο Γενικής Παιδείας με διδακτέα ύλη ¨ΟΛΗ την ύλη ενός καλού συγγράμματος ( π.χ. αυτού ) και με την ΄ξδια σειρά . σε μια σειρά τρίωρων μαθημάτων Γενικής Παιδείας σε όλο το Λύκειο ( 3ώρες Α, 3 ώρες Β και 3 ώρες Γ) που θα εξετάζεται ενδοσχολικά ( στις γραπτές του Ιουνίου από καθηγητές γειτονικών σχολικών μονάδων )
και β) να μην εξετάζεται πανελλαδικά ( ούτε για τους υποψηφίους των τμημάτων Φυσικής ) …ας δίνουν βιολογία γενικής παιδείας.
Φαντάζομαι διαφωνείτε …
… είναι απλά μια "προβοκατόρικη" πρόταση …θέλοντας να αναδείξω πως το παιχνίδι δεν παίζεται ποτέ εκεί όπου υποτίθεται ότι στοχεύουν οι όποιες αλλαγές, και…
…και εννοείται πως η πρόταση δεν συμβιβάζεται με πρόταση αντικατάστασης του περιεχομένου των σπουδών με το πρόγραμμα ¨Natural sciences " δηλαδή εργασιών πoυ ξεκινούν με "επιφυλλίδες δημοσιευμάτων" π.χ. για το "Φαινόμενο του θερμοκηπίου" ή από τον "υδρολογικό κύκλο" ή "την πυρηνική ενέργεια"… και θα μελετά τα φαινόμενα αναζητώντας εγκυκλoπαιδικές πληροφορίες από την wikipedia …
Καλημέρα και καλή βδομάδα (με λίγη δροσιά…) για όλους.
Μήτσο δεν έβαλα κάποιο ερώτημα για τη Φυσική! Τα 4 μαθήματα σχολίασα. 4 να είναι και ό,τι νάναι….
Όλες οι προτάσεις φαίνεται να γυρνάνε γύρω από τον βασικό πυλώνα, τα παιδιά να δίνουν σε 4 μαθήματα…