Στο νέο βιβλίο Χημείας της Β Λυκείου το εισαγωγικό κεφάλαιο έχει εξαφανιστεί!! Η ύλη ξεκινάει από τους υδρογονάνθρακες. Πως θα μάθουν οι μαθητές τις χαρακτηριστικές ομάδες, τις ομόλογες σειρές και τους γενικούς Μ.Τ; Η ονοματολογία πλέον δεν χρειάζεται;
Δυστυχώς το “εγκλημα” (τα εισαγωγικά μάλλον δεν χρειάζονται..) κατά της οργανικής χημείας ολοκληρώνεται. Δεν κατανοούν οι αρμόδιοι ότι η οργανική χημεία είναι απαραίτητη για το εξεταζόμενο μάθημα της Χημείας στην Γ Λυκείου;
(Αναφέρομαι στην ηλεκτρονική έκδοση)
Καλημέρα Δημήτρη.
Σε συζήτηση στο φόρουμ, πήρα θέση για το θέμα που αναδεικνύεις…
Δημήτρη, νομίζω κάνεις λάθος. Έχω το βιβλίο έκδοση 2017 και το 1ο κεφάλαιο είναι το γενικό μέρος οργανικής χημείας. Ποιος σου είπε ότι δεν υπάρχει το κεφάλαιο;
Θοδωρή καλό μεσημέρι.
Ρίξε μια ματιά εδώ. στο ηλεκτρονικό βιβλίο..
Το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι η έκδοση του 2012-13. Μάλλον δεν το άλλαξαν ξανά όταν επανήλθαν τα βιβλία της Α΄ και της Β΄ στο αρχικό τους περιεχόμενο. Βλέπω ότι το ίδιο συμβαίνει και στην Α΄ Λυκείου που περιλαμβάνει οργανική Χημεία.
Πολύ χρήσιμη η πληροφορία που μας δίνει ο Νικόλαος. Βαζει τα πράγματα σε μια τάξη.
Πάντως κατά την γνώμη μου (και κόντρα στις οδηγίες του υπουργείου) το εισαγωγικό κεφάλαιο πρέπει να διδάσκεται αναλυτικα και σε βάθος ωστε να αποκτήσουν οι μαθητές το κατάλληλο υπόβαθρο. Δεν χρειάζονται όμως εξεζητημένα θέματα ονοματολογίας ή ισομερειας.
Συμφωνω απολυτως!!! Δεν νομιζω να υπαρχει καποιος συναδελφος περυσι που να ακολουθησε κατα γραμμα αυτες τις γελοιοδεστατες οδηγιες εκτος και αν δεν ειχε διδαξει το μαθημα ξανα ποτε και πουθενα!!! Αναλογιστηκε κανεις εκει πανω πως τα παιδια θα πρεπει για παραδειγμα να μπορουν να γραφουν ενα συντακτικο τυπο και να μην τους παπαγαλιζουν; Οτι για να το κανουν αυτο θα πρεπει να ξερουν οτι ο αριθμος των Η δεν ειναι τυχαιος; Με οσους συναδελφους μιλησα περυσι, τα ιδια με μενα εκαναν , δηλαδη εισαγωγη κανονικα ολη μαζι, απλα με λιγοτερες λεπτομερειες.
Να θεσω ενα αλλο ερωτπημα… Στην Α πεαρυσι υπηρξε καποιος που δεν εκανε αναφορα στο πρωτο κεφαλαιο και εβρισκε βιταμινη C στο χυμο και εκανε προτζεκτ για νομπελιστες χημικους;;; Γιατι θα τρελαθουμε εδω περα… Περυσι η υλη της Α τελειωνε στα διαλυματα και η υλη της Β φετος ξεκινα απο το βιβλιο της Α ( που τελευταια στιγμη μεσα στις εξετασεις εστειλαν ειδοποιηση στα παιδια να το κρατησουν)…
Και ω, εκ του θαυματος υλη ακομη δεν εσταλη!!!
Δεν γνωριζω για τα υπολοιπα μαθηματα αλλα για την υλη της Χημειας που γνωριζω πολυ καλα ειναι γεματη ανακολουθιες… Στη Γ φροντισαν να βαλουν φετος τους παραγοντες που επηρρεαζουν την ταχυτητα για να συνδεσουν προφανως με τους συντελεστες στη ΧΙ…. Ξεχασαν βεβαια οτι η μεταβολη της θερμοκρασιας στη ΧΙ σε καποιες περιπτωσεις απαιτει και τη γνωση της αρχης Lavoisier- Laplace απο τη θερμοχημεια που εντωμεταξυ ειναι ακομη ΕΚΤΟΣ ύλης!!!
Καλησπέρα.
Σχετικά με την διαχείριση της ύλης της Χημείας στη Β' Λυκείου.
Με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου, το εισαγωγικό κεφάλαιο με ονοματολογία – ισομέρεια, θα διδαχθεί ανά κεφάλαιο. Στο κεφάλαιο των υδρογονανθράκων θα διδαχθεί η ονοματολογία και ισομέρεια των υδρογονανθράκων, στο κεφάλαιο των αλκοολών η ονοματολογία – ισομέρεια τους κ.τ.λ.
Προτείνουν να μη διδαχθεί ολόκληρο το κεφάλαιο από την αρχή, κάτι το οποίο δε θα έπρεπε να δημιουργεί προβλήματα σε όσους διδάσκουν το μάθημα. Γιατί να μην ακολουθήσουμε αυτή τη σειρά που προτείνουν;
H πρόσφατη ερώτηση μίας μαθήτριας ''γιατί διδάσκουν άλλα στο σχολείο και άλλα στο φροντιστήριο; '' με προβλημάτισε και η μόνη απάντηση που μπόρεσα να της δώσω ήταν '' ο ένας καθηγητής ακολουθεί τις οδηγίες του Υπουργείου και ο άλλος όχι''. Και η μαθήτρια έχει δίκιο να απορεί, όταν στο σχολείο διδάσκουν όλες τις ομόλογες σειρές μαζί, υδρογονάνθρακες, αλκοόλες, εστέρες, καρβονυλικές κ.τ.λ, ενώ οι οδηγίες είναι σαφείς και αναφέρουν να ξεκινάμε με το κεφάλαιο των υδρογονανθράκων.