- Πώς γίνεται να βυθίζεται ένα πλοίο όταν είναι αγκυροβολημένο στα ρηχά και χωρίς θαλασσοταραχή και χωρίς να τρακάρει με άλλο πλοίο ή με βράχους;
- Πώς γίνεται και ένα πλοίο βυθίζεται σε τόσο σύντομο χρόνο; Το νερό μπαίνοντας στο εσωτερικό του εκτοπίζει ίση ποσότητα πετρελαίου σε όγκο, αυξάνοντας, όμως, έτσι, ταυτόχρονα, το συνολικό βάρος του πλοίου, διότι το νερό έχει μεγαλύτερη πυκνότητα από το πετρέλαιο, το νερό “είναι βαρύτερο” από το πετρέλαιο, κατά 25%, περίπου. Αυτό έχει ως συνέπεια το πλοίο να αρχίσει να βυθίζεται πολύ αργά, στην αρχή, διότι αυξάνεται το συνολικό του βάρος, αλλά αυξάνεται, ταυτόχρονα και η προς τα πάνω δύναμη που δέχεται από το νερό, η άνωση (ή άντωση όπως τη λένε οι ναυτικοί) και σχετικά γρήγορα από τη στιγμή που έχει σκεπαστεί ολόκληρο με νερό οπότε και η άνωση, τότε, παίρνει τη μέγιστη τιμή της, ενώ το βάρος εξακολουθεί να αυξάνεται.
- Κάθε πότε γίνεται έλεγχος στα τυχόν “μπαλώματα” κάποιου ρήγματος στα τοιχώματα ενός πλοίου; Αυτά τα “μπαλώματα” είναι φτιαγμένα από σίγουρα μεταλλικά κράματα, ώστε να αντέχουν στις πιέσεις του νερού ή από σκουριασμένους πετρελαιοτενεκέδες, όπως το σπιτάκι του ρακοσυλλέκτη στα “Κόκκινα Φανάρια”;
- Όταν ένα πλοίο κινδυνεύει να βυθιστεί υποχρεούται ή όχι να εκπέμψει S.O.S. ζητώντας βοήθεια από παραπλέοντα ή αγκυροβολημένα δίπλα πλοία;
- Το υγρό φορτίο ενός πλοίου, όπως το πετρέλαιο, είναι όλο σε μία δεξαμενή ή είναι κατανεμημένο σε πολλές, ώστε και να ελέγχεται καλύτερα, αλλά και το πλοίο να εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευστάθεια στους τυχόν κλυδωνισμούς από τα κύματα;
- Οι βατραχάνθρωποι που προστρέχουν σε περιπτώσεις βύθισης πλοίου δεν διαθέτουν υποθαλάσσιο φωτισμό νύχτας για να ερευνήσουν και, ίσως και να διορθώσουν τη ζημιά, όταν τέτοιο φωτισμό διαθέτει, παράνομα βέβαια, και όποιος ψαροντουφεκάς θέλει;
- Με απλές πράξεις και υποθέτοντας ότι πετρέλαιο κάλυψε (λαμβάνοντας υπ΄ όψη και το πετρέλαιο στο εσωτερικό της θάλασσας) σε ύψος ενός πόντου μια θαλάσσια περιοχή από τη Σαλαμίνα μέχρι τη Γλυφάδα, μήκους, περίπου, δέκα χιλιομέτρων και πλάτους δέκα μέτρων βρίσκουμε ότι η ποσότητά του είναι, περίπου, χίλια κυβικά μέτρα. Τελικά πόση ήταν, επίσημα, η ποσότητα του πετρελαίου που χύθηκε;
- Τα όποια έξοδα καθαρισμού ακτών, πυθμένων και άλλων πλεουμένων, αλλά και ζημιών επαγγελματιών και εργαζομένων ποιος τα επιβαρύνεται;
- Το κουφάρι του βυθισμένου πλοίου θα μείνει εκεί, σε, μόλις, πενήντα μέτρα βάθος, δημιουργώντας μια, επίσης σημαντική και διαρκή, εστία ρύπανσης; (η εικόνα του σκουριασμένου μισοβυθισμένου πλοίου που αντικρύζει κάποιος, εδώ και χρόνια, ένα, περίπου, χιλιόμετρο, μετά τα διόδια της Ελευσίνας, ακολουθώντας την παλιά Εθνική οδό, φοβάμαι ότι προκαταλαμβάνει την απάντηση…)
(Visited 178 times, 1 visits today)
2 σχόλια στο “μερικά ερωτήματα για το ναυάγιο στη Σαλαμίνα”
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
μεταφορά και εδώ ανάρτησης που είχα κάνει σε άλλον χώρο,
διότι έχει λόγο και η Φυσική,
αλλά και εύκολη και περίεργη μου μοιάζει αυτή η βύθιση…
(δηλαδή εγώ "κατάφερα" να "βυθίσω" αυτή τη μεταφορά και να μη φαίνεται στην πρώτη σελίδα,
αλλά ευτυχώς ο Διονύσης την "ανέσυρε", από το πουθενά, στην επιφάνεια…
ευχαριστώ φίλε)
Ρωτώντας Βαγγέλη έμαθα πως πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι χώροι αποθήκευσης.
Επίσης χώροι απομόνωσης για την περίπτωση ατυχήματος. Δεν γνωρίζει τι ίσχυσε στο εν λόγω πλοίο.