1. Ποια είναι η ελάχιστη τιμή της ταχύτητας που πρέπει να δώσουμε στο μπαλάκι έτσι ώστε το αβαρές νήμα να είναι συνεχώς τεντωμένο;
Το νήμα έχει μήκος 2m και η ταχύτητα είναι κάθετη αρχικά σ’ αυτό.
2. Με την ίδια ταχύτητα βάλλεται οριζόντια ένα μπαλάκι, από το ίδιο ύψος και την ίδια στιγμή.
Ποιο από τα δύο θα φτάσει πρώτο στο οριζόντιο επίπεδο στο οποίο ανήκει το Ο;
Εν ανάγκη διερευνήσατε.
Καλησπέρα Γιάννη με τα όμορφα…
Ωραία και τα δύο ερωτήματα ,… όμορφες οι απαντήσεις.
Τώρα να πω για το πρώτο πως το είδα. Eίπα (σχετικά αν κατάλαβα ορθά το λες και εσύ στις δευτερεύουσες απαντήσεις) αν έβρισκα την ελάχιστη ταχύτητα στη πάνω μεριά ,κατακόρυφης κυκλικής κίνησης με τεντωμένο το νήμα, θα έβρισκα για Τ=0: mg=mυ^2/R → υ=√gR άρα αν το διώξω μ’αυτή την υ από το ανώτερο σημείο το νήμα θα μείνει τεντωμένο. Ακροβατεί όμως νομίζω το λιτόν…θέλει να φανεί το Τ≥0 όπως το κάνεις..;
Καλησπέρα Γιάννη. Πολύ ωραία η ανάλυση σε ένα θέμα που το λύνουμε κονσέρβα.
Τ+w = mυ^2/L και θέτουμε οριακά Τ = 0, οπότε η ελάχιστη ταχύτητα για ανακύκλωση είναι υmin= √gR. Και δεν ασχολούμαστε με το νήμα αν είναι τεντωμένο στη συνέχεια…
H εξίσωση της τάσης στην τυχαία θέση όμως το αποδεικνύει.
Ευχαριστώ παιδιά.
Συμφωνώ με αμφοτέρους αλλά αγαπώ τις ακροβασίες (αρκουδιές).
Δηλαδή την ιδέα πως αν το νήμα ήταν λάστιχο αδύναμο θα ξεχειλωνόταν. Έτσι αν είναι νήμα τραβάει.
Δυο προσομοιώσεις:
Με αβαρή ράβδο.
Με νήμα.
Καλησπέρα Γιάννη.
Ή θα απέχεις μέρες ή θα μας ρίχνεις δύο αναρτήσεις μαζί!!!
Να μην ξέρουμε, ποια να πρωτοδιαβάσουμε
Ερχόμαστε σε αυτήν:
"Όσο κατέβαινε η ταχύτητα θα µεγάλωνε και θα µειωνόταν η κατά το νήµα συνιστώσα του βάρους. Οι αυξηµένες ανάγκες για κεντροµόλο θα ανάγκαζαν την τάση του νήµατος να πάρει τιµές µεγαλύτερες του µηδενός."
Δεν παίζεσαι! Από ακροβασίες τίποτα άλλο!
Πολύ ωραίες όμως, τόσο ωραίες που συγχωρούνται, είτε τις δει κάποιος ως ακροβασίες, είτε ως "αρκουδιές"
Να είσαι καλά!
Ευχαριστώ Διονύση.
Δεν απέχω καθόλου. Διαβάζω κάθε μέρα, ακόμα και στο σχολείο όταν έχω κενά.
Όμως δεν μπορώ να σκεφτώ εύκολα άσκηση για δημοσίευση. Ασκήσεις για να κάνω στα παιδιά βρίσκω. Όμως είναι συνήθεις, γνωστές και κάνουν μεν για δουλειά αλλά όχι για δημοσίευση.
Π.χ. πόση ώρα κάνει ένας ταλαντωτής να πάει από την …. στην ….
Υπάρχουν πολλές ασκήσεις που περιέχουν κάτι τέτοιο.
Η άσκηση αυτή προέκυψε από μια παρανόηση. Δεν διάβασα καλά την τελευταία άσκηση που έβαλες με την αλλαγή της δύναμης.
Πριν δω τη λύση νόμιζα πως η δύναμη γινόταν συνεχώς κάθετη στην ταχύτητα.
Έτσι (όταν η λύση με διέψευσε) σκέφτηκα την παρούσα.
Βγάλε και κάποια άλλη. Διαβάζοντάς την απρόσεκτα θα σκεφτώ κάποια άσκηση.
Γιάννη καλησπέρα
Εγώ τώρα το βράδυ διαβάζω τι έχει γίνει όλη την εβδομάδα. Τώρα τελείωσα τις δικές σου και πιάνω Διονύση. Θα απαντούσα στο χρόνο ότι θα φτάσει αυτό που έχει μεγαλύτερη επιτάχυνση στον y άξονα. Στο σώμα που είναι δεμένο συνεισφέρει εκτός του βάρους και η συνιστώσα της τάσης ενώ στο ελεύθερο είναι μόνο του βάρους.
Σωστό. Αυτό δεν ισχύει στην αβαρή ράβδο. Εκεί δεν ξέρουμε την φορά της δύναμης της ράβδου.
Μένει το μήκος ή η ακριβής επίλυση.
πολύ ωραία διερεύνηση Γιάννη. αν δεν κάνω κάποιο λάθος αυτό που ρωτάς για την ακτίνα καμπυλότητας στην οριζόντια βολή
Καλημέρα και καλή Κυριακή σε όλους.
Να δώσω μια απόδειξη!!!
Ακριβής υπολογισμός χρόνου:
Μάλλον θα αναγνωρίζετε ότι η παραπάνω απόδειξη δεν είναι δική μου
Είναι του Γιάννη, την είχε βάλει πριν ένα χρόνο σε σχόλιο.
Καλημέρα παιδιά.
Σωστή μου φαίνεται Τάσο.
Είναι ακριβώς ίδιο το θέμα. Την είχα ξεχάσει. Η παραγωγή στο υλικονέτ μεγάλη.