Ένα και μισό…

 

Διαθέτουμε δύο όμοια ιδανικά ελατήρια σταθερής κ και μήκους LO το καθένα. Το ένα το κόβουμε στη μέση . Στη συνέχεια τοποθετούμε το ολόκληρο και το ένα από τα δύο μισά πάνω σε λείο οριζόντιο επίπεδο στερεώνοντας το ένα άκρο τους σε κατακόρυφο σταθερό εμπόδιο ενώ τα ελατήρια είναι παράλληλα μεταξύ τους σε πολύ μικρή απόσταση. Στο ελεύθερο άκρο του  ολόκληρου ελατηρίου προσδένουμε σώμα μάζας m και το αφήνουμε στο λείο επίπεδο με το ελατήριο στο φυσικό του μήκος όπως και το μισό.

Η συνέχεια … εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
24 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πολύ καλή!

Έχει κάτι από Δέσμες.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μπορούμε.

Αν θεωρήσουμε και τα δύο συνδεδεμένα βρίσκουμε την Θ.Ι. της ταλάντωσης που προκύπτει.

Το σώμα πηγαίνει από την θέση που το άφησες στην θέση στην οποία το ελατήριο το μικρό έχει το φυσικό του μήκος. Η θέση αυτή δεν είναι Θ.Ι. της ταλάντωσης. Με στρεφόμενο υπολογίζουμε τον χρόνο.

Φυσικά στο σημείο αυτό η ταλάντωση χαλάει και την διαδέχεται η άλλη.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλά κέρδη.

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Παντελή καλησπέρα 

Πολύ καλή ιδέα. Εξαιρετικό θέμα. 

Γιάννης Μπατσαούρας
Γιάννης Μπατσαούρας
26/10/2017 9:02 ΜΜ

Καλησπέρα Παντελή ..πολύ καλό θέμα ..δεν ξέρω γιατί αλλά προτιμώ τέτοια ωραία θέματα να μην συνοδεύονται από λύση για να έχει ένταση !

Βαγγέλης Κουντούρης

πολύ καλή Παντελή

μας θύμισε τα νιάτα μας ορισμένων…(έχω δημοσιεύσει μια παρόμοια, το 1992;, στον "Φυσικό Κόσμο")

όταν το σώμα ακουμπά στο μισό ελατήριο πραγματοποιεί πάλι ταλάντωση, αλλά με 3/2k

(και, χμ, επειδή μπορεί να νομίσεις ότι δεν το είδα: στην εκφώνηση άλλοτε είσαι με παρέα και άλλοτε μόνος σου,

"κόβουμε", αλλά και "τοποθετώ", μάλιστα, μάλιστα…)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Αυτό Γιάννη είναι το εύκολο. Το ξεκούραστο.

Ο Παντελής παιδεύτηκε να στήσει τα νούμερα, να λύσει την άσκηση, να διαλέξει την καλύτερη λύση, να “τυπώσει” το pdf, να …..

Το άλλο είναι απλό. Ορίστε μία άσκηση από μένα:

 

Το κόκκινο καρφί ισαπέχει από το σημείο πρόσδεσης και την κατώτατη θέση του σώματος.

Αν φ=60ο βρείτε την γωνία θ, καθώς και τον χρόνο που απαιτείται για την μετάβαση από την αριστερή στην δεξιά θέση.

 

 

Άλλη:

Σε πόσο χρόνο ένα ακίνητο αντικείμενο που αφήνεται από ύψος μιας γήινης ακτίνας, πέφτει στο έδαφος.

Άλλη:

Μια δεξαμενή χωράει 1000 λίτρα. Περιέχει αλατόνερο 5% w/v. Αδειάζει από μια βρύση παροχής 2 λίτρα/λεπτό και γεμίζει με καθαρό νερό από πάνω με παροχή πάλι 2 λίτρα/λεπτό.

Ποια θα είναι η w/v περιεκτικότητα σε μισή ώρα;

Άλλη:

Δύο πλοία ξεκινούν από τον Ισημερινό. Το ένα ταξιδεύει 1000km βόρεια και 1000km ανατολικά και σταματά.

Το άλλο κάνει τις δύο κινήσεις αντίθετα και σταματά. Πόσο απέχουν οι τελικές τους θέσεις;

Τα προηγούμενα μου “δαπάνησαν” λιγότερο από 5 λεπτά να τα γράψω.

Αν όμως επιχειρήσω να γράψω λύσεις και να τα αναρτήσω θέλω ώρες.

Γιάννης Μπατσαούρας
Γιάννης Μπατσαούρας
26/10/2017 10:26 ΜΜ

Γιάννη κάνεις ένα λάθος ..ποιός σου είπε πως εγώ δεν σπαταλάω ώρες για να φτιάξω τις ασκήσεις μου …πάντα τις λύνω πριν τις φτιάξω απλώς οι λύσεις είναι σε διάφορα σημεία σε χαρτιά , τετράδια , και οπουδήποτε αλλού ,και θέλουν χρόνο να συμαζευτούν ..Εγώ δεν λέω να μην ανεβαίνουν λύσεις ..

Πολύ παιδεύτηκα να λύσω απόψε μια άσκηση του Χρήστου Ελευθερίου που την κοινοποίησε στο φβ και αν συνοδευόταν από λύση σιγά μην είχα ασχοληθεί , το πολύ πολύ να διάβαζα στα γρήγορα τη λύση , άντε να έγραφα και κανένα σχόλιο …

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γράφεις:

..Εγώ δεν λέω να μην ανεβαίνουν λύσεις ..

Πριν έγραψες:

..δεν ξέρω γιατί αλλά προτιμώ τέτοια ωραία θέματα να μην συνοδεύονται από λύση για να έχει ένταση !

Διονύσης Μάργαρης
26/10/2017 10:35 ΜΜ

Καλησπέρα Παντελή και σε ευχαριστώ για την πλούσια άσκηση. Τι παράλληλη σύνδεση ελατηρίων, τι σε σειρά, όλα τα έχει (έστω και καλά κρυμμένα…)

Μια ερώτηση έχω.

Γιατί προτίμησες να βρεις την δύναμη που ασκούμε σε συνάρτηση με την απόσταση d από τον τοίχο και όχι σε συνάρτηση με την μετατόπιση του άκρου του ελατηρίου, οπότε, η μορφή θα μας φαινόταν "πιο λογική" και το έργο θα ήταν επίσης πιο κοντά στα ειωθότα;

 

Γιάννης Μπατσαούρας
Γιάννης Μπατσαούρας
26/10/2017 10:43 ΜΜ

Εντάξει μην παίζουμε με τις λέξεις έγραψα πως μου αρέσει αυτο που γίνεται στο μαθηματικό εργαστήρι .αν έχεις φβ μπες και δες αν σου αρέσει.

Το παραδέχομαι είμαι ένοχος  ..οι αργόσχολοι παίζουν με τις λέξεις και χάνεται η ουσία ,ψάχνουν να βρούν κάποιο φραστικό λάθος στον άλλο , εσύ Γιάννη δεν ξέρω γιατί το κάνεις !

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλησπέρα Παντελή.

Το…μισό έκανε τη διαφορά. Απολαυστική!

Ξενοφών Στεργιάδης
26/10/2017 11:32 ΜΜ

Καλησπέρα, Παντελή ωραία η αναδρομή στο παρελθόν, προσπαθώ να σκεφτώ τι θα συνέβαινε αν στις προσεχείς εξετάσεις υπήρχε θέμα με τεμαχισμό ελατηρίου.Μάλλον θα απαιτούνταν ο τεμαχισμός των θεματοδοτών.Οι opinion makers θα μίλαγαν για ''σφαγή" των υποψηφίων ή  τάχα προσφυέστερα  θα μίλαγαν  για "τεμαχισμό' των υποψηφίων.

Καλό βράδυ.