Σε σημείο Α κεκλιμένου επιπέδου συγκρατούμε ένα κιβώτιο (αμελητέων διαστάσεων) και κάποια στιγμή το αφήνουμε ελεύθερο. Αυτό ολισθαίνει ακολουθώντας ευθύγραμμη τροχιά και φτάνει στο κατώτερο σημείο Β του κεκλιμένου με ταχύτητα υ1=4m/s. Στη συνέχεια ανεβάζουμε το κιβώτιο στο πάνω μέρος του κεκλιμένου και σπρώχνοντας το προς τα κάτω, τη στιγμή που φτάνει στο σημείο Α, το αφήνουμε ελεύθερο έχοντας εκείνη τη στιγμή ταχύτητα υο=3 m/s .Με πόση ταχύτητα θα φτάσει το κιβώτιο στο κατώτερο σημείο Β ;
Δύο φίλοι ο Φ1 (Α΄τάξη) και ο Φ2 (Β΄τάξη) είπαν να λύσουν το πρόβλημα και έπραξαν τα… επόμενα
Καλησπέρα στους φίλους .
Εύχομαι σ'όλους Καλή Χρονιά με υγεία και διάθεση δημιουργική.
Καλή χρονιά Παντελή.
Δυναμικό…ποδαρικό, με μια όμορφη ανάρτηση!!!
Καλή χρονιά Παντελή.
Τσαχπίνικα γραμμένη.
Είναι όλοι οι κρητικοί τελικά πολύ καλοί στην αφήγηση ;
Πολύ ωράια παρουσίαση.
ΜΠΡΑΒΟ Παντελή
( Επειδή όπως και το άσμα επιβεβαιώνει ο τεμπέλης οφείλει να διαλέξει τα χαμηλά και λίγα )
και επειδή εγώ γνωστός τεμπέλης … διαλέγω λύση ενεργειακή …
την δική σου ή την
Και μη μου πεις μα μπορεί να έχει τριβή … ή τέλος πάντων απώλειες ενέργειας …. είπαμε τεμπέλης είμαι.
Αγαπητοί φίλοι καλημέρα.
Ευχαριστώ για την υποδοχή και τα καλά σας λόγια.
Μήτσο δεν μου περισσεύει εγωισμός τον απατό μου να βάλω στο …’’όλοι’’ και τεμπελιά δεν νομίζω πως είναι η αναζήτηση του εύκολου . Άλλωστε εσύ έγραψες πέντε αράδες σχόλιο ενώ ο Διονύσης και ο Γιάννης μισή αράδα … οι τεμπέληδες, από αναρτήσεις δε άστα !
Καλό Σαββατοκύριακο και καλή αντάμωση.
Καλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά.
Παντελή, μία ωραία άσκηση με διερεύνηση. Δε σου κρύβω ότι μου άρεσε πιο πολύ η γραφική λύση παρά ότι καθυστερεί να δώσει την απάντηση. Βέβαια, σε ένα διαγώνισμα θα επέλεγα την ενεργειακή.
Χρόνια πολλά Νίκο και Φωτεινά .
Δεν κρύβεται η ροπή στη χρήση γεωμετρικών εργαλείων που και για μένα είναι αίτιο μεταβολής της στροφο-σκέψης .Δεν πρότεινα τη ενεργειακή λύση επειδή τα πρωτάκια σήμερα δεν έχουν ''ενεργοποιηθεί'' και την άφησα στον Φ2.
Πολύ καλή Παντελή ,εύγε!!!
Βέβαια η δυνατότητα των μαθητών της Α', αυτό τον καιρό, δεν μπορεί να κάνει τόσο σύνθετες σκέψεις, μόνο κάποιοι που έχουν πάθος για τη Φυσική και είναι συμφιλιωμένοι με τις έννοιες υπομονή και επιμονή, θα μπορούσαν.
Καλημέρα Πρόδρομε και χρόνια πολλά για την ονομαστική σου.
Η ουσία στο πρόβλημα είναι να αντιληφθεί ο μαθητής το κοινό στις δύο περιπτώσεις ,που είναι η μετατόπιση, και να το εκμεταλλευτεί μέσω των σχέσεων υ-Δχ απαλείφοντας το χρόνο από τις γνωστές του υ-t και Δχ-t. Ο Φ1 θα μάθει από το λάθος του να θεωρήσει κοινό τον χρόνο.
Σ'ευχαριστώ
Ευχαριστώ Παντελή για τις ευχές. Να είσαι καλά ,υγιής, ευτυχής, δημιουργικός!
Καλημέρα Παντελή και καλή χρονιά.
Εξαιρετικό θέμα για λίγους και εκλεκτούς.
Καλημέρα Νεκτάριε.
Καθυστερημένα… σ' ευχαριστώ για το σχόλιο και καλή χρονιά.