Δυο όμοιες λεπτές σανίδες ΟΑ και ΟΓ, μικρού πλάτους , μήκους l, μάζας Μ=1kg η κάθε μια, αρθρώνονται στο Ο, έτσι που να μπορούν να στρέφονται χωρίς τριβές γύρω από το Ο. Στο Ο έχουμε προσαρτήσει το ένα άκρο αβαρούς ελατηρίου σταθεράς k=100N/m , στο άλλο άκρο του οποίου είναι δεμένο σώμα μάζας m=1kg. Το σύστημα ισορροπεί σε κατακόρυφο επίπεδο, με τις σανίδες να είναι κάθετες στο Ο. Δίνεται g=10 m/s2.Ο συντελεστής οριακής τριβής των σανίδων με το οριζόντιο επίπεδο είναι μσ=0,8.Θέτουμε σε ταλάντωση την μάζα m.
η συνέχεια εδώ σε word
Αφιερωμένη στις γυναίκες του ylikonet.gr και σε αυτές που θα συμμετάσχουν το Σάββατο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής!
Γεια σου Πρόδρομε με τις αφιερώσεις σου!
Πάντα υποστηρικτής του γυναικείου φίλου, δεν ξέχασες και τη σημερινή μέρα.
Ωραίο και το σύστημά σου με τις δυο ράβδους.
Μια σκέψη που μου ήρθε διαβάζοντάς την.
Αν δηλαδή το πλάτος γίνει 0,25m προς τα πού θα γλιστρήσει το σύστημα; Αφού οι δύο τριβές, αλληλοεξουδετερώνονται.
Καλησπέρα Διονύση κι ευχαριστώ !
Ως προς αυτό που ρωτάς: Αν το πλάτος γίνει μεγαλύτερο από 0,2μ , μάλλον θα ολισθήσουν προς τα έξω και η γωνία των 90ο θα αυξηθεί. Κι αυτό γιατί υπάρχει άρθρωση στο Ο, που μπορεί να ''ανοίξει'' τη γωνία των δύο ράβδων. Επειδή φεύγω τώρα, θα το μελετήσω το βράδυ, αν πρώτα γίνεται ολίσθηση ή χάσιμο επαφής με το δάπεδο. Να'σαι καλά.
Δίκιο έχεις Πρόδρομε.
Δεν πρόσεξα την "άρθρωμένη" και πήρα σταθερή σύζευξη στην κορυφή…
Καλή ιδέα η γραφική παράσταση.
Γιάννη σ'ευχαριστώ! Η άσκηση αφιερώθηκε στις γυναίκες, λόγω της γιορτής τους σήμερα, αλλά και στις υποψήφιες που θα πάνε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής που γίνεται το Σάββατο. Δυστυχώς κανένας από τους μαθητές μου δεν θα συμμετάσχει, λόγω ..φροντιστηρίων, διαγωνισμάτων κ.λ.π..
Διονύση το χάσιμο επαφής θέλει πλάτος πάνω από 0,3μ, ενώ η μη ολίσθηση θέλει πλάτος μεγαλύτερο από 0,2μ. Με αρχικό πλάτος 0,25μ, δεν πρόκειται να χαθεί η επαφή, αλλά θα γίνει ολίσθηση αμέσως , μόλις αφήσουμε το σύστημα ελεύθερο.
Καλησπέρα Πρόδρομε
Ωραία διερεύνηση. Για να σηκωθεί το σύστημα των ράβδων θα πρέπει το ελατήριο να είναι συσπειρωμένο και να σπρώχνει προς τα πάνω στο σημείο της άρθρωσης. Αυτο συμβαινει στην πάνω ακραία θεση. Η ελάχιστη δύναμη του ελατηριου θα είναι όσο το βάρος των δύο ράβδων ώστε οριακά να μην ακουμπούν με το δάπεδο. Δηλαδή. Fελ=20Ν στην Δl=0.2m πάνω από το Φ.Μ. άρα Αmin=0.3m
Kαλημέρα, ωραία ιδέα και πολύ ωραία εφαρμογή. Είναι κάτι δύσκολο αλλά παρουσιάζει ενδιαφέρον η εξέλιξη της κίνησης η μη ανάλογα με το πλάτος ταλάντωσης
Καλημέρα Πρόδρομε.
Ωραίο το ισοσκελές κατασκεύασμα με τον ταλαντωτή στα σκέλη καθώς και τα διερευνητικά ερωτήματα .
Υ.Γ.
Χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα στη λύση ,αν δεν λανθάνω, αλληλεπίδραση μεταξύ των ράβδων μέσω της άρθρωσης δεν υπάρχει ;
Χρήστο και Τάσο σας ευχαριστώ. Την άσκηση αυτή την είχα κάνει τον Νοέμβριο για το διαγώνισμα του study4exams σε όλη την ύλη, αλλά το μετάνιωσα και έστειλα άλλη. Είναι δύσκολη, και σε Πανελλήνιες εξετάσεις θα δυσκόλευε! Ίσως σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής θα μπορούσε να τεθεί κάτι ανάλογο.
Καλημέρα Πρόδρομε. Ωραίο θέμα για επανάληψη.
Γεια σου Παντελή κι ευχαριστώ.
Φυσικά και υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ των σανίδων μέσω της άρθρωσης (μεντεσές), αλλά είναι εσωτερική δύναμη, και στη μελέτη που έκανα δεν υπεισέρχεται. Πήρα τις ροπές ως προς το σημείο που αρθρώνονται, οπότε η ροπή τους είναι μηδέν. Επίσης στη λύση της, πήρα συνθήκες ισορροπίας για όλο το σύστημα , κι έτσι δεν εμφανίσθηκαν.
Αν θέλαμε να βρούμε την έκφρασή της δύναμης αλληλεπίδρασης F, κάτι πολύ δύσκολο, το ''κόλπο'' είναι να πάρουμε τις συνιστώσες της Fx , Fy και θα δουλεύαμε σε μια σανίδα, μαζί με τις άλλες δυνάμεις: βάρος, δύναμη ελατηρίου , κάθετη αντίδραση. Γίνεται επίπονη, γι'αυτό και δεν τη ζήτησα. Πάντως όσες φορές την έδωσα σε μαθητές ,χωρίς το ελατήριο και την ταλάντωση, δυσκολεύονται να την αντιμετωπίσουν!
Να είσαι καλά.
Ευχαριστώ Αποστόλη να'σαι καλά. Είναι σχετικά δύσκολη, όπως έγραψα παραπάνω, και ίσως ενδείκνυται για μαθητές πολύ καλούς που πάνε σε Διαγωνισμούς. Βέβαι, διδάσκει κι αυτή, αλλά αν τη δώσεις να σου τη λύσουν, φοβάμαι ότι ίσως απογοητευτούν! Εκτός κι αν είναι ''αστέρες'', ή έχουν εντρυφήσει σε παρόμοια θέματα.
Καλημέρα Πρόδρομε.
Χτες το βραδυ αξιώθηκα να δω ολοκληρωμένο το θεμα σου.
πολυ δυνατό με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη γραφική παρασταση.
θα μπορούσε να ηταν θεμα αν μέχρι το γ ερωτημα μελετούσαμε ερωτήματα ταλαντωσης κ
… Και στο δ ερωτημα ζητούσαμε το μέγιστο πλάτος. Σίγουρα για πολυ δυνατούς παίκτες.
Υ.Γ. Το διαγωνισμα των ρευστων σου, οπως σου ειχα πει το εδωσα σε δυο μαθητές μου και ανταποκρίθηκαν καλα. Τους άρεσε…
Νεκτάριε σ'ευχαριστώ. Όπως έγραψα παραπάνω, η άσκηση προορίζονταν για το study4exams, αλλά το μετάνιωσα και έστειλα άλλη. Την είχα φτιάξει την περίοδο που είχα νάρθηκα στο πόδι μου.
Είναι δύσκολη, δε λέω, αλλά διδάσκει αρκετά πράγματα.
Να είσαι καλά.