Μία ομογενής ράβδος μήκους l διατηρείται μέσα σε ένα αμαξίδιο με γωνία θ όπως στο σχήμα.
Ποια θα πρέπει να είναι η επιτάχυνση του αμαξιδίου ώστε η ράβδος να παραμείνει σε ισορροπία σε σχέση με αυτήν;
ΥΓ
Την έλαβα στο mail μου από φίλο. Δεν αναφέρει αν οι επιφάνειες είναι λείες, πράγμα που υποψιάζομαι…
Τι λέτε συνάδελφοι;
Διονύση Καλησπέρα.Για παρατηρητή που μετέχει στη κίνηση εκτόs από το βάροs υπάρχει και η δύναμη αδράνειαs ma εφαρμοζόμενη στο κέντρο τηs ράβδου προs τα αριστερά
Από τη συνθήκη ισορροπίαs ωs προs σημείο επαφήs βγάζω α=gσυνθ/ημθ
Άκυρη παιδιά η προηγούμενη λύση.Δεν είδα ότι στηρίζεται σε κατακόρυφο τοίχο. Το σκεπτικό όμωs είναι το ίδιο.
Kαλησπέρα παιδιά.Αν δεν έχω τριβέs βγάζω τελικά το ίδιο a=gσυνθ/ημθ
Αν υπάρχουν τριβές μπορεί να ισορροπήσει και με μηδενική επιτάχυνση του αμαξιδίου σε κάποια γωνία.
Επίσης θα ισορροπεί με άπειρες (μικρές) τιμές της επιτάχυνσης.
Επομένως η εκφώνηση πρέπει να υπονοεί ότι απουσιάζουν τριβές.
Αν είναι έτσι τότε βγάζω ότι και ο Γιάννης.
Το πιθανότερο είναι πως πρόκειται για άσκηση που δίδεται σε μαθητές.
Που απαιτεί ΣFx =m.α , ΣFy =0 και Στ = 0.
Η τελευταία ως προς το κέντρο μάζας, διότι παραμονεύει η πιθανότητα ένας μαθητής να απαιτήσει ισορροπία ροπών ως προς το κάτω σημείο επαφής οπότε…..
Μια σωστή και μια λανθασμένη λύση:
Η χρήση φυσικά της αδρανειακής δύναμης μας δίνει την δυνατότητα να δουλέψουμε τις ροπές όπου θέλουμε.
Καλημέρα και Χρόνια πολλά Ιωάννη και Γιάννη.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό και τις απαντήσεις.
Νομίζω και γω ότι η άσκηση είναι για μαθητές, λύνεται και χωρίς τη χρήση αδρανειακών δυνάμεων και το σημείο που χρειάζεται προσοχή, είναι η εφαρμογή του Στ ως ως προς το κ.μ.
Συμφωνώ βέβαια Γιάννη, ότι όταν δουλέψουμε με χρήση αδρανειακής δύναμης, το πρόβλημα μετατρέπεται σε πρόβλημα ισορροπίας, με τα πλεονεκτήματα που μας δίνονται.
Καλό Πάσχα.