Ο λόγος μεταβολής Δύο ράβδοι ρ1 και ρ2 με μάζες Μ1 και Μ2 και μήκη ℓ1 και ℓ2=2ℓ1 αντίστοιχα αρθρώνονται από τα σημεία Α και Β όπως φαίνεται στο διπλανό σχήμα. Οι ροπές αδράνειας της κάθε ράβδου περί άξονα που διέρχεται από το άκρο της καθεμιάς είναι Ι1= ⅓·M1 ℓ12 και Ι2= ⅓·M2ℓ22.
Οι ράβδοι ανυψώνονται σε κατάλληλα ύψη και συγκρούονται ελαστικά στην κατώτερη θέση όπως φαίνεται στο σχήμα 1. Η ράβδος ρ1 φέρει αβαρές εξόγκωμα στο άκρο της αμελητέων διαστάσεων ώστε στη διάρκεια της κρούσης να έρχονται σε επαφή τα άκρα των δύο ράβδων. Θεωρούμε ότι οι δυνάμεις αλληλεπίδρασης κατά τη διάρκεια της κρούσης μένουν σταθερές. Ο λόγος του μέτρου της μεταβολής της στροφορμής, |ΔL1| της ράβδου ρ1 προς το μέτρο της μεταβολής της στροφορμής, |ΔL2| της ράβδου ρ2κατά τη διάρκεια της κρούσης ως προς την άρθρωση της κάθε ράβδου είναι:
α) |ΔL1|/ |ΔL2|=1 β) |ΔL1|/ |ΔL2|=1 /2 γ) |ΔL1|/ |ΔL2|=2
Απάντηση στο blogspot ή σε word ή σε pdf
19 σχόλια στο “Ο λόγος μεταβολής της στροφορμής”
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Πολύ έξυπνο θέμα!
Σε ευχαριστώ Γιάννη.
Χαίρομαι που σου άρεσε
Σκέψου τώρα την διαβεβαίωση "σε κάθε κρούση διατηρείται η ορμή, διότι οι εσωτερικές δυνάμεις είναι πολύ ισχυρότερες των εξωτερικών".
Και προφανώς λανθασμένη διαβεβαίωση…
Καλησπέρα Χρήστο.
Βασικό στοιχείο η μη διατήρηση της στροφορμής!
Ωραίο και σύντομο!!!
Το είπες και το έκανες πολύ ωραίο Χρήστο. Ναι η μη διατήρηση της στροφορμής πολύ σημαντικό στοιχείο που αναδεικνύεις
Καλησπέρα Διονυση και Τάσο.
Σας ευχαριστώ για το σχολιο και την αποδοχή. Αρχικά ήθελα να την κάνω άσκηση αλλά έμπλεκε το σύστημα με τα νουμερα και για αυτό βγήκε τόσο σύντομο.
Χρήστο καλύτερα που δεν την έκανες άσκηση, ώστε αυτό που ήθελες να αναδείξεις να κυριαρχεί. Μου θύμισε στρεφόμενους τροχούς γύρω από παράλληλους άξονες, που έρχονται σε επαφή και μετά τη λήξη της μεταξύ τους ολίσθησης ζητείται η γωνιακή τους ταχύτητα. Αν δεν έχουν ίδια ακτίνα δεν ισχύει ΔL1=-ΔL2
Καλημέρα σε όλους.
Χρήστο πολύ καλή η ανάδειξη του θέματος"είναι σταθερή η στροφορμή του συστήματος; "
Επέτρεψε μου να θυμίσω την εξής πολύ σημαντική λεπτομέρεια : η στροφορμή ενός συστήματος παραμένει σταθερή ως προς ένα άξονα ή το ίδιο σημείο όταν η συνολική ροπή ως προς τον ίδιο άξονα ή το σημείο είναι μηδέν " εμάς εδώ ο άξονας δεν είναι ένας, συνεπώς το λάθος παραμονεύει λόγω εσφαλμένης εφαρμογής της πρότασης αυτής. Αν όμως η ακίδα ήταν ασήμαντων διαστάσεων σε σχέση με την απόσταση των σημείων στήριξης των ράβδων, ώστε να μπορούσαμε να θεωρήσουμε πως η πρόταση ισχύει Στο παράδειγμα που είπε ο Αποστόλης πάλι οι άξονες δεν είναι ίδιοι, όμως αν εφαρμόζαμε την πρόταση ως προς το σημείο επαφής του θα ίσχυε;
Καλημέρα Νίκο.
Στη διάρκεια της κρούσης, άσχετα αν είναι μεγάλη ή μικρή η ακίδα, αναπτύσσονται κρουστικές εξωτερικές δυνάμεις από τους άξονες στις ράβδους. Αλλά τότε δεν ισχύει το Στ=0 .
Συνεπώς δεν διατηρείται η στροφορμή..
Νίκο καλημέρα
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο. Όπως λέει και ο Διονύσης δεν διατηρείται η στροφορμή ως προς κανένα σημείο εξαιτίας των ισχυρών ωστικων δυνάμεων οι οποιες εξαρτώνται από τις εσωτερικές δηλ. ειναι συναρτησει των εσωτερικων. Ακόμη και τα ίδια μήκη να είχαμε στις ράβδους εφόσον αρθρώνονται σε διαφορετικά σημεια δεν μπορεί να υπάρξει σημείο που να έχουμε Στ=0.
Καλημερα και καλή Κυριακή.