Σε λείο οριζόντιο επίπεδο ηρεμούν δυο σώματα Α και Β με μάζες m1=m και m2=2m δεμένες στα άκρα νήματος, συγκρατώντας συμπιεσμένο μεταξύ τους ένα αβαρές ελατήριο, όπως στο πάνω σχήμα. Σε μια στιγμή t0=0 κόβουμε το νήμα και το ελατήριο αρχίζει να αποσυμπιέζεται ασκώντας αντίθετες δυνάμεις στα σώματα, με αποτέλεσμα τη στιγμή t1 τα σώματα να έχουν ταχύτητες μέτρων υ1 και υ2, όπως φαίνεται στο 2ο σχήμα.
i) Για το μέτρο του ρυθμού μεταβολής της ορμής του σώματος Α (Δp1/Δt) σε σχέση με τον αντίστοιχο για το σώμα Β (Δp2/Δt), τη στιγμή t1, ισχύει:
α) |Δp1/Δt|= ½|Δp2/Δt| β) |Δp1/Δt|= |Δp2/Δt| γ) |Δp1/Δt|= 2 |Δp2/Δt|
ii) Για τα μέτρα των αντίστοιχων ταχυτήτων ισχύει:
α) υ1= ½ υ2, β) υ1= υ2, γ) υ1= 2 υ2.
iii) Για τα έργα των δυνάμεων από t0 έως τη στιγμή t1 ισχύει:
α) W1= ½ W2, β) W1= W2, γ) W1= 2 W2.
Να δικαιολογήσετε τις απαντήσεις σας.
ή
Η ορμή σε ένα μονωμένο σύστημα
Η ορμή σε ένα μονωμένο σύστημα
Πολύ μου άρεσε Διονύση
Θα έδινα και άλλες εναλλακτικές διαδρομές απάντησης
π.χ.Αντίθετες δυνάμεις … εντάξει …αντίθετοι ρυθμοί μεταβολής ορμής
αλλά α=ΣF/m … άρα α1=2 α2
οπότε σε κάθε στιγμή t και υ1=2υ2
… ΣFυ1=2ΣFυ2 … ή … P1=2P2 … ή … (dW/dt)1=2(dW/dt)2 … ή … W1=2W2
ωραίες κουβέντες
Καλησπέρα Μήτσο και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Το θέμα είναι μια … πάσα προς συναδέλφους που βγάζουν θέματα. Ένα δωράκι πες, ένα έτοιμο Β΄θέμα…
Οπότε η γλώσσα πρέπει να είναι μία και μοναδική…
Αλλά αντίθετα με τη Γιουλάκη, εγώ δεν πιάνω το υπονοούμενο
Καλησπέρα Διονύση
Δεν υπάρχει κάποιο υπονοούμενο
Λέω απλά πως δεν είναι ο μόνος τρόπος να συγκρίνω έργα υπλογίζοντας τις Κινητικές που κέρδισαν από ένα σημείο ως ένα άλλο.
Αν ίσες δυνάμεις F που δρούν σε διαφορετικά σώματα μετατοπίζουν το σημείο εφαρμογής τους κάθε στιγμή στο ένα 1 σώμα με ταχύτητα 2υ και στο σώμα 2 με ταχύτητα υ σημαίνει ότι κάθε στιγμή η ισχύς της πρώτης είναι διπλάσια της άλλης και άρα θα παράγει τελικά διπλάσιο έργο
Γιατί δηλαδή να συγκρίνει ΔΚ και να μην συγκρίνει P ;
Ή όπως θα έλεγε κι κάποιος γλωσσολόγος ΔΕΝ μιλάμε άλλη γλώσσα απλά προφέρουμε διαφορετικά ιδιώματα της γλώσσας των φυσικών ( έχουμε διαφορετικές ντοπιολαλιές ζακυνθινά, μωραΐτικα … )
Καλησπέρα Μήτσο.
Προφανώς υπάρχουν και εναλλακτικές οδοί!
Σιγά μην επιβάλει η Ζάκυνθος, το πώς θα το πουν οι Μωραΐτες!!!
Απλά η γνώμη μου είναι, ότι πολύ πιο εύκολα ο μαθητής θα κάνει τη σύνδεση με το έργο, παρά με την ισχύ.
Αλλά ακόμη και αν πάει με ισχύ, υπάρχει ένα χαντάκι που πρέπει να "πηδήσει".
"σημαίνει ότι κάθε στιγμή η ισχύς της πρώτης είναι διπλάσια της άλλης και άρα θα παράγει τελικά διπλάσιο έργο "
Αυτό το άρα…
Δύσκολο το "διπλάσιο σε κάθε στιγμή άρα και συνολικά ";
Το έργο – λένε οι Μωραΐτες – είναι αντίστοιχο του εμβαδού στο διάγραμμα Ισχύς – χρόνος . Ίδια βάση διπλάσιο ύψος άρα εμβαδό τριγώνου διπλάσιο …
Εντάξει δεν είμαστε όλοι Λάκωνες αλλά αναλυτικά θα το πούμε μόνο στους Ζακυννθινούς
Εντάξει Μήτσο.
Δεν μένει παρά να πειραματιστούμε.
Τη Δευτέρα που θα μπούμε σε τμήματα Β΄προσανατολισμού, εσύ και γω, θα ρωτήσουμε τα παιδιά…
Ωχ τάπα !
καλημέρα σε όλους
ε, χμ, ο Λάκων λέει ότι θα ήταν πιο "βολική" η λύση που προτείνει ο Μωραΐτης, αν ο Ζακυνθινός είχε ζητήσει πριν από τα έργα και τις αντίστοιχες μετατοπίσεις
(καλό Β΄ θέμα Διονύση)
Καλημέρα και καλή Κυριακή Βαγγέλη.
Τώρα οι Μωραΐτες γίνατε δύο, έστω και αν ο ένας δηλώνει Λάκων.
Αυτό που δεν ξέρετε όμως και οι δυο σας, είναι ποιους αποκαλεί Μωραΐτες ο Ζακυνθινός:
Μωραΐτες είναι οι κάτοικοι της Ηλείας και οι πέριξ αυτής…
Οπότε ο όρος δεν φτάνει ούτε στους Λάκωνες ούτε στους αποδέκτες της του Αποστόλου Παύλου επιστολής…
Πρέπει να βρούμε μια ονομασία erga omnes…
καλημέρα Διονύση
μα, ο Ζακυνθινός νόμιζε πως αυτό που έβλεπε απέναντι ήταν όλο κι όλο, άντε σαν τη Ζάκυνθο και λίγο παραπάνω, δεν φανταζόταν ότι γενναίοι Δωριείς, Λάκωνες και Αρκάδες που ήταν πίσω…
καλή εβδομάδα https://www.youtube.com/watch?v=0yixXVsQBys
Καλημέρα Βαγγέλη.
Λογικό δεν είναι αυτό;
Ο "κόσμος" του καθενός είναι ο ορίζοντας γεγονότων του…
Σε ευχαριστώ για την αφιέρωση.