Τα δύο σημειακά σώματα Σ1 και Σ2 του διπλανού σχήματος έχουν μάζες m1 = 0,1 kg και m2 αντίστοιχα και βρίσκονται πάνω σε λείο οριζόντιο δάπεδο πολύ μεγάλης έκτασης. Τα δύο σώματα απέχουν μεταξύ τους απόσταση d και το σώμα Σ1 απέχει απόσταση d1 από κατακόρυφο τοίχο. Τη χρονική στιγμή t = 0 εκτοξεύουμε το σώμα Σ1 προς το σώμα Σ2 με ταχύτητα μέτρου υ1, όπως φαίνεται στο διπλανό σχήμα.Κάποια στιγμή τα δύο σώματα συγκρούονται κεντρικά και ελαστικά με αποτέλεσμα να μεταβιβάζεται στο σώμα Σ2 το 64% της ενέργειας του Σ1. Στο διάγραμμα απεικονίζεται η θέση του σώματος Σ1 σε συνάρτηση με το χρόνο για ένα τμήμα της συνολικής του κίνησης, θεωρώντας ως σημείο αναφοράς x = 0 τον τοίχο και θετική φορά της ταχύτητας υ1.
α. Ποιες είναι οι ταχύτητες υ1΄και υ2΄των δύο σωμάτων αμέσως μετά την μεταξύ τους κρούση;
β. Να υπολογίσετε τη μάζα m2 του σώματος Σ2.
γ. Ποια χρονική στιγμή το σώμα Σ1 συγκρούεται με τον τοίχο;
Αμέσως μετά την κρούση του σώματος Σ1 με τον τοίχο, η απόσταση μεταξύ των δύο σωμάτων διατηρείται σταθερή.
δ. Η κρούση του σώματος Σ1 με τον τοίχο είναι ελαστική ή όχι; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
ε. Ποια είναι η τελική απόσταση των σωμάτων;
Να θεωρηθεί αμελητέα η χρονική διάρκεια της κρούσης των σωμάτων και της κρούσης του Σ1 με τον τοίχο. Επίσης δίνεται ότι η ευθεία που διέρχεται από τα δύο σώματα είναι κάθετη στον τοίχο.
Η συνέχεια ΕΔΩ
Καλησπέρα Νεκτάριε.
Βλέπω να επανέρχεσαι σε παράλληλη πορεία, με άλλες κρούσεις. Με "υποχρεώνεις" να γράψω και γω κάτι, αν και βρίσκομαι εκτός …κλίματος και χώρου…
Καλησπέρα Διονύση. Είπα τωρα που οι υποχρεώσεις μου δεν ειναι στο φουλ, να γράψω κάτι. Θα ήθελα να ήμουν στη θεση σου… Οχι εκτος κλίματος αλλα εκτος χώρου… Φανταζομαι εισαι στο νησί… Κοίταξε να το απολαύσεις και ας βγάλουμε και εμείς και μια φορά το φίδι απο την τρύπα. Δε χρειαζεται πάντα να το κανεις εσύ! Καλα να περνάς!
"Κύριε Νεκτάριε, εγώ την ταχύτητα του Σ1 μετά την κρούση την υπολόγισα από
το διάγραμμα x-t που μας δώσατε. Φαίνεται τόσο ξεκάθαρα ότι t2=7s που δεν
μπορούσα να το αγνοήσω… Θα μου κόψετε;;;;;"
Το σπαστήρι της τάξης
Καλησπέρα Θοδωρή.
Προφανώς η χρήση του πλέγματος μαρτυράει την απάντηση.
Αν λοιπόν είχα το πλέγμα στο διάγραμμα και ήταν σε τεστ, προφανώς δεν θα είχα το δικαίωμα να του κόψω καμία μονάδα.
Όμως αν ήταν να τον βάλω να γράψει, δεν θα έβαζα το πλέγμα.
Υ.Γ. Το ίδιο δεν θα είχα δικαίωμα να κόψω στην απάντηση που βρέθηκε σε γραπτό Πανελλαδικών σχετικά με τη διαφορά πίεσης που επισήμανες:
''Θέλω να θέσω ένα προβληματισμό για τη λογική των 3 επιλογών στο Β Θέμα
Δεν εξυπηρετεί τίποτα…. Μόνο μας εκθέτει και μας δυσκολεύει…
Τι εννοώ…. Ο Τάσος, καλός συνάδελφος και φίλος, συνάντησε σε γραπτό στο Β3:
Από εξίσωση συνέχειας και Μπερνούλι από Γ σε Δ καταλήγει:
ΔP=3/2 ρυ^2 +ρgh
Η ποσότητα ρgh είναι θετική, άρα το ΔP μεγαλύτερο από 3/2 ρυ^2
Μοναδική τέτοια επιλογή η (ι) !!!!!!! Βαθμολογήστε …..''