Στο διπλανό σχήμα η σφαίρα Α συγκρούεται απολύτως ελαστικά με την ακίνητη σφαίρα Β και στη συνέχεια η Β συγκρούεται απολύτως ελαστικά με τον τοίχο. Για ποια τιμή του λόγου λ=m1/m2:
i. η απόσταση μεταξύ των σφαιρών μετά την κρούση της Β με τον τοίχο θα παραμείνει σταθερή.
α) λ=1 β) λ=1/3 γ) λ=1/5
ii. η σφαίρα Α απομακρύνεται από την Β με διπλάσια ταχύτητα.
α) λ=1/2 β) λ=1/3 γ) λ=1/5
iii. θα έχουμε και δεύτερη κρούση μεταξύ των σφαιρών, αν m1 < m2.
α) λ=1/2 β) 1/3<λ<1 γ) 1/5 < λ<1/2
iv. θα γίνει μόνο μία κρούση μεταξύ των σφαιρών.
α) λ≤1/3 β) λ≥1/3 γ) λ=1/3
Να επιλέξετε τις απαντήσεις σας και να τις αιτιολογήσετε.
Απάντηση
στο blogspot ή σε word ή σε pdf
Καλημέρα Χρήστο.
Σήμερα το πρωί είχα σκοπό να αναρτήσω μια άσκηση με σχετική διερεύνηση για το πλήθος των κρούσεων στην περίπτωση που δείχνει το σχήμα σου!!!
Και βλέπω τη δική σου ανάρτηση!
Ούτε συνεννοημένοι να είμαστε
Οπότε θα την βάλω αύριο…
Καλημέρα Χρήστο,
μία πολύ καλή και χρήσιμη παιδαγωγικά είναι αυτή η άσκηση που αναρτάς, ειδικά για το σχόλιο στο τέλος.
Οι σημερινοί μαθητές, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τα διανύσματα,συχνά μπερδεύονται στην χρήση των τύπων της ελαστικής κρούσης (για να μην αναφέρω το πολύπαθο ΣF = -Dx, στην απόδειξη της Α.Α.Τ.)…
Διονυση και Στάθη καλησπέρα
Ευχαριστώ για το σχόλιο και την αποδοχη.
Διονύση την είχα έτοιμη και μετά την τελευταία που ανάρτησες πίστεψα ότι κούμπωνε και την έβαλα. Περιμένω τη δική σου αύριο.
Παρεμπιπτόντως πάλι στην εικόνα παρόλο που την έκοψα δεν ήταν πολύ καλή. Μάλλον εσύ ή ο Βασίλης βάλατε το χεράκι σας και αλλάξατε την αρχική εικόνα.
Στάθη αυτός ήταν ο σκοπός της ασκησης που αναφέρεις και γράφτηκε για τα δύο τελευταία ερωτηματα.
Γεια σου Χρήστο.
Δεν ξέρω αν πρόσεξες, αλλά στη διάρκεια του καλοκαιριού, έχω αλλάξει το τρόπο εμφάνισης και της λειτουργίας των εικόνων, με στόχο τη καλύτερη απεικόνιση στα κινητά τηλέφωνα.
Η εικόνα στο κείμενο μπαίνει στο κέντρο (και όχι αριστερά όπως πριν) με μέγεθος 250 (αυτό το αλλάζω και γω… ενώ η χαρακτηριστική εικόνα πρέπει να έχει κάποιο μέγεθος αυξημένο για να εμφανίζεται καλά το slide…
Διονύση νόμιζα ότι η χαρακτηριστική εικόνα πρέπει να έχει μικρό μεγοθος για να εμφανίζεται ολόκληρη, δηλ. έκανα ακριβώς το αντίθετο.
Επιπλέον έχω παρατηρήσει ότι αν βλέπεις μια ανάρτηση τότε στα δεξιά στις Άλλες αναρτήσεις ο τίλος της ανάρτησης απεικονίζεται όλος με κεφαλαία γράμματα.
Χρήστο, όσον αφορά το μέγεθος της χαρακτηριστικής εικόνας, το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να έχει σχήμα σχεδόν τετράγωνο για να έχει καλύτερη απεικόνιση. Παλιότερα δεν μας ενοχλούσε αν ήταν μικρή ή μεγάλη.
Το slide τώρα μας επιβάλει ικανό μέγεθος.
Ναι, έχω αλλάξει και το δεξιό sidebar. Υπάρχει πολλαπλή εκδοχή, ανάλογα με το πού είμαστε.
Στις αναρτήσεις, δείχνει τις πρόσφατες αναρτήσεις, ενώ στα υπόλοιπα άρθρα δείχνει τις πρόσφατες δημοσιεύσεις.
Και στις δυο περιπτώσεις, το ανοιγμένο αρχείο, εμφανίζεται με κεφαλαία γράμματα, για αν ξεχωρίζει.
Έχουμε όμως και άλλα δεξιά sidebar, ανάλογα τη σελίδα (πρώτη, φόρουμ ή κάποια ειδική σελίδα…)
Ωραία διερεύνηση Χρήστο και χρήσιμα τα σχόλια για τους μαθητές σε ένα θέμα που δεν τους είναι πολύ βολικό και το ξεκαθαρίζεις.
πολύ καλό θέμα
Τάσο σε ευχαριστώ για το σχόλιο και χαίρομαι που σου άρεσε.
Γεια σου Χρήστο
Πολύ χρήσιμη για ανάρτηση για το χειρισμό διανυσμάτων
Καλησπέρα Χρήστο και καλή σχολική χρονιά.
Ακόμη μία κρουσό-συνάντηση-διερεύνηση. Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Ιδιαίτερα χρήσιμα τα σχόλια που κάνεις…
Δημήτρη και Νεκτάριε καλησπέρα
Ευχαριστώ για το σχόλιο.
Δημήτρη συγχαρητήρια για το γιο σου. Ευχομαι να έχει καλή σταδιοδρομία και να είναι πάντα υγιής.
Ευχαριστούμε πολύ Χρήστο