Στα ίχνη μιας βολής

Σώμα μάζας m = 0,2 kg, βάλλεται την χρονική στιγμή t0 = 0, οριζόντια, με ταχύτητα μέτρου υ0, από ύψος h πάνω από το έδαφος. Το σώμα την χρονική στιγμή t1 περνά από ένα σημείο Α της τροχιάς του και μία μεταγενέστερη χρονική στιγμή t2 περνά από κάποιο σημείο Β της τροχιάς του. Το χρονικό διάστημα Δt = tt1 για την μετάβαση από το σημείο Α στο σημείο Β είναι 3 s. Τα ίχνη των σημείων Α και Β πάνω στο έδαφος απέχουν Δs = 75 m. Η απόσταση του σημείου Α από το  σημείο Β είναι d = 75√2 m. Το σώμα αφού περάσει από το σημείο Β χρειάζεται ακόμη 2 για να φτάσει στο έδαφος. Να υπολογίσετε:

α. Την κινητική ενέργεια του Κ0  του σώματος την στιγμή της εκτόξευσης.

β. Την χρονική στιγμή που το σώμα φτάνει στο έδαφος.

γ. Το ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας στου σώματος ελάχιστα πριν χτυπήσει στο έδαφος.

δ. Το έργο του βάρους στο σώμα, από την εκτόξευση μέχρι που φτάνει στο έδαφος.

Δίνεται g = 10 m/s2, οι αντιστάσεις από τον αέρα θεωρούνται αμελητέες.


   

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Βασίλη, 

Καλή επάνοδο στις επάλξεις smiley

Και καλή αρχή!

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Βασίλη καλημέρα

Βλέπω η αποχή σε έκανε να κάνεις επάνοδο με ένα δυνατό θέμα.

Άντε να σε ''βλέπουμε'' πιο συχνά. Όπως και τον Διονύση βεβαίως.

Διονύσης Μάργαρης
18/09/2018 10:33 ΠΜ

Καλημέρα Βασίλη και καλή αρχή, για φέτος.

Μαύρα μάτια κάναμε (περιμένω και το Διονύση…) να δούμε κάποια ανάρτηση…

Τον τελευταίο καιρό, μόνο ο Χρήστος έβαλε… (καλημέρα Χρήστο).

Και μια ερώτηση. Γιατί την οριζόντια μετατόπιση προτιμάς να την συμβολίσεις με Δs και όχι με Δx;

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Καλημέρα Βασίλη

Μου αρέσει πολύ το θέμα σου αυτό.

Στις αδικαιολόγητες με ξεπερνάς. Εγώ "μαζεύω" όμως τα δικαιολογιτικά  μου. Φρόντισε και συ να κάνεις το ίδιο μήπως και δε μείνουμε από τις απουσίες. Έχω βέβαια μια αδιασταύρωτη πληροφορία ότι ο Μάργαρης ετοιμάζει εγκύκλιο για την αύξηση των αδικαιολόγητων απουσιών. 

Νεκτάριος Πρωτοπαπάς
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα και από εμένα σε όλη την παρέα.

Εγώ πάντως Μανώλη θα μείνω φέτος σίγουρα, όσες απουσίες αδικαιολογητες και αν αποδεχτεί ο Διονύσης!!!

Κώστας Ψυλάκος
Αρχισυντάκτης
18/09/2018 1:27 ΜΜ

Καλημερα ! Βασιλη ειμαστε παλι εδω …. 

Ωραια η βολη σου σε μια καλη και απαιτητικα δομημενη ασκηση . 

Μου αρεσε ο τροπος που βρισκεις τις χρονικες στιγμες. Εκανα μια αλλη σκεψη .

Το Δy=υyΑ *Δt1,2 + 0.5*g*(Δt1,2)^2 ===> υyΑ = 10 m/s —>t1=1sec  —> t2=4sec —>t3= 6sec. 

(Το second εχω συνηθισει να το γραφω sec και οχι s διοτι οταν γραφω με το χερι δεν θελω καποιος να μπερδεψει το s με ενα κακογραμμένο πεντε  smileycool

 

Μανωλη για να δικαιολογηθουν οι απουσιες να σου θυμισω τα διακροτηματα μας smileywink

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πολύ καλή Βασίλη!

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Ωραίο θέμα Βασίλη. Καλή σχολική χρονιά.

Τάσος Αθανασιάδης
Αρχισυντάκτης
18/09/2018 2:41 ΜΜ

Παιδιά δεν ξέρω ποιος θα περάσει και ποιος θα μείνει,

αλλά Βασίλη πολύ δυνατή η βολή σου και αρκετά απαιτητική, για καλούς λύτες της Β

Διονύσης Μάργαρης
18/09/2018 3:40 ΜΜ

Γεια σας παιδιά.

Τι προειδοποιητικές βολές!!! είναι αυτές Μανώλη και Νεκτάριε;

Δεν νομίζω ότι θα χρειαστεί αύξηση ορίου απουσιών, αφού ελπίζω ότι και οι δυο σας θα είσαστε παρόντες.

Άρης Γραμματικόπουλος

Όντως μια απαιτητική άσκηση που συνδυάζει και γνώσεις γεωμετρίας,οπότε απευθύνεται σε παιδιά που έχουν μάθει να κατανοούν και να επεξεργάζονται τα δεδομένα και όχι να αποστηθίζουν απλές μεθοδολογίες.
Θα μου επιτρέψετε και δύο ερωτήσεις για να ακούσω και τις απόψεις των υπόλοιπων συναδέλφων. 

Τα ερωτήματα για ρυθμό μεταβολής κινητικής ενέργειας δεν είναι λίγο ακατάλληλα για Β Λυκείου; Ακόμα και στην Γ περιμένω να μάθουν τα παιδιά παραγώγους ώστε να καταλάβουν πως προκύπτει ο τύπος που συνήθως αποστηθίζουν.

Για το έργο του βάρους από όταν ήμουν μαθητής ο καθηγητής με είχε διδάξει να χρησιμοποιώ τον τύπο -ΔU. Βλέπω πως οι μαθητές τον φοβούνται καθώς δεν είναι γραμμένος σε κάποιο βιβλίο. Για καλό τους το δείχνω,αλλά σκέφτομαι μήπως τελικά έχει αντίθετα αποτελέσματα και τους μπερδεύει. Αξίζει τελικά να τον διδάσκουμε;

Διονύσης Μάργαρης
18/09/2018 6:40 ΜΜ

Καλησπέρα Άρη

Για το έργο του βάρους και τη σχέση W=-ΔU, γιατί να υπάρχει πρόβλημα; Δεν  διδάσκεται η 2.1.3 και η σχέση 2.1.8;

 

Όσον αφορά το ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας, δεν νομίζω ότι πρέπει να περιμένουμε τη διδασκαλία των παραγώγων, ούτε νομίζω ότι επειδή ένα παιδί θα μάθει να παραγωγίζει μια συνάρτηση Κ= ½ mυ2, θα κατανοήσει ξαφνικά και τι ακριβώς είναι αυτό που ονομάζουμε «ρυθμό μεταβολής κινητικής ενέργειας».

Νομίζω ότι μαζί με τη διδασκαλία της ισχύος στην Α΄ τάξη, και τη σχέση Ρ=F∙υ για την ισχύ μιας δύναμης πρέπει να διδαχτεί και η απόδειξη:

Για το ρυθμό μεταβολής της κινητικής ενέργειας ενός σώματος, όπου ΣF το μέτρο της συνισταμένης δύναμης, υ το μέτρο της ταχύτητας και α η γωνία μεταξύ συνισταμένης δύναμης και ταχύτητας.

Στη συνέχεια προχωρώντας στη Β΄ προσανατολισμού κάποια στιγμή (όταν διδάξουμε το ρυθμό μεταβολής της ορμής), πρέπει να περάσουμε και στο συμβολισμό dΚ/dt…