Μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων 2018 – 19

 

Μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 – 2019

Η μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και οι αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 – 2019 περιλαμβάνονται στο ενημερωτικό έγγραφο που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα Λύκεια της χώρας. Οι τροποποιήσεις στην αξιολόγηση των μαθητών θα περιλαμβάνονται στο νέο Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί. Ειδικότερα:

Α΄ Ημερήσιου και Α΄ Εσπερινού ΓΕΛ: Μείωση εξεταζόμενων μαθημάτων σε 8 από 13

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

  • Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία και τρίωρη συνεξέταση των κλάδων Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία),
  • Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία),
  • Ιστορία,
  • Φυσικές Επιστήμες (μόνο οι κλάδοι Φυσική και Χημεία),
  • Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία)

Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Β΄ Ημερήσιου και Β΄ Εσπερινού ΓΕΛ: Μείωση εξεταζόμενων μαθημάτων σε 6 από 16 στο Ημερήσιο και από 14 στο Εσπερινό

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

Γενικής Παιδείας

  • Ελληνική Γλώσσα (μόνο οι κλάδοι Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση),
  • Ιστορία,
  • Φυσικές Επιστήμες (μόνο ο κλάδος Βιολογία),
  • Μαθηματικά (μόνο ο κλάδος Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών),
  • Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών),

και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού.

Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Γ΄ Εσπερινού ΓΕΛ (4ετούς φοίτησης): 6 εξεταζόμενα μαθήματα

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις και είναι τα εξής:

Γενικής Παιδείας

  • Ελληνική Γλώσσα (μόνο οι κλάδοι Νέα Ελληνική Γλώσσα και Νέα Ελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση)
  • Φυσικές Επιστήμες (μόνο ο κλάδος Βιολογία)
  • Μαθηματικά (μόνο ο κλάδος Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών)
  • Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών)

και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού.

Η ομάδα Β΄ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου: 4 εξεταζόμενα μαθήματα

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής:

  • Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση),
  • Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής,
  • Ιστορία και
  • Βιολογία.

Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού και τα μαθήματα Επιλογής, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου: 4 εξεταζόμενα μαθήματα

Η ομάδα Α’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις και είναι τα εξής:

  • Νέα Ελληνικά (με κλάδους τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία σε τρίωρη συνεξέταση),
  • Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής,
  • Ιστορία και
  • Βιολογία.

Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και τα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις απολυτήριες εξετάσεις.

Σημειώνεται, τέλος, ότι σε όλες τις τάξεις του Ημερησίου και του Εσπερινού Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου με εξαίρεση τα μαθήματα Φυσική Αγωγή και Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες στα οποία δεν διενεργείται καμία γραπτή δοκιμασία.

Αν υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα, και η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου δεν πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο, τότε διενεργούνται και οι δύο ωριαίες γραπτές δοκιμασίες στο δεύτερο τετράμηνο.

Το ενημερωτικό έγγραφο σε μορφή pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
52 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Να κάνω μικρή διόρθωση. Οι κοινωνιολογίζουσες ώρες είναι 27 και όχι 25 που έγραψα.

Και στην Φυσική έκανα λάθος. Είναι 21!

Αποτέλεσμα 21-27!
Φύγαμε και από τις Εξετάσεις….

Τίνα Νάντσου
13/10/2018 4:14 ΜΜ

Αγαπημένε μου φίλε Μήτσο, συμφωνώ απόλυτα με τα παρακάτω:

"Υπάρχουν άνθρωποι που σήμερα επισκέπτονται με πρόγραμμα γυμναστήριο για να γυμνάσουν το σώμα τους χωρίς να έχουν καμιά μα καμιά διάθεση συμμετοχής σε πρωτάθλημα ή άλλον συναγωνισμό. Και άλλοι παρακολουθούν διαλέξεις στον Διάυλο, στο Ίδρυμα Νιάρχου, στο Mathesis …για να γυμνάσουν το πνεύμα τους. Δεν καταναγκάζονται ούτε ζητάνε κάποιο αντάλλαγμα η επιβράβευση …

Ίσως πρέπει να αναζητηθεί κάποιο τέτοιο σύστημα Εκπαίδευσης που να μην στηρίζεται στην Αξιολόγηση. Ένα σύστημα στο οποίο θα απενοχοποιεί το λάθος."

και εγώ καθημερινά σχεδόν μπαίνω στον Διαυλο και στο Mathesis για να γυμνάσω το πνεύμα μου. Το έχω ανάγκη.

Φοβάμαι όμως ότι οι μαθητές μας δεν θα ακολουθήσουν αυτή την πορεία γνώσης γιατί η αγωνία τους να μπουν σε ένα καλό Πανεπιστήμιο δεν θα τους οδηγήσει ποτέ σε αυτή την αναζήτηση. Επομένως οι εξετάσεις στο Λύκειο για μένα δεν πρέπει να καταργηθούν.  Δυστυχώς οι εξετάσεις είναι αναγκαίο κακό γιατί έτσι έχουν εκπαιδευτεί οι μαθητές μας.

Φοβάμαι οτι στο μέλλον θα έχουμε πολίτες που δεν θα έχουν βασικές γνώσεις στις θετικές επιστήμες . Και αυτό ειναι τρομακτικό.

Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να ξεκινήσουν από το Δημοτικό . 

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
13/10/2018 4:37 ΜΜ

Γεια σου Τίνα 

σε ευχαριστώ για το σχόλιο. 

( οι άλλοι δυο ήταν αναγκασμένοι διότι τους έχω πρήξει ) 

Εμμανουήλ Λαμπράκης

Καλησπέρα

Δε μπορώ να αντιληφθώ που στοχεύουν οι "σοφοί" του υπουργείου παιδείας αν στοχεύουν κάπου. Αυτό που αντιλαμβάνομαι όμως είναι ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα ξεχαρβαλώνεται με σύστημα και μεθοδικότητα. Η ζημιά που γίνεται από το υπουργείο παιδείας υποθηκεύει το μέλλον της χώρας αφού πλήττει τις νέες γενιές.

 Στο παγκόσμιο γίγνεσθαι στις επιστήμες και στην καινοτομία τι ειδικό βάρος θα έχει ένας νέος που θα εκπαιδεύεται στην Ελλάδα σε σχέση με έναν όμοιο του θα εκπαιδεύεται την Κορέα στη Σιγκαπούρη στο Βιετνάμ, στην Κίνα στη Ρωσία, στη Γερμανία στη Γαλλία στην Ελβετία στην …. στην….; 

Επικροτώντας παλαιότερες και τωρινές πρακτικές του υπουργείου παιδείας στην ουσία γινόμαστε συνένοχοι στο "έγκλημα". Πρέπει να αντιδράσουμε. 

Η συζήτηση πρέπει να στραφεί γύρω από τους τρόπους αντίδρασης. 

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
14/10/2018 1:29 ΠΜ

Γεια σου Μήτσο

Διαβάζοντας την τοθέτησή σου  στις  13/10/2018   1.27

είχα γράψει να σου στείλω.

Μήτσο θέλω να συμφωνήσω μαζί σου, αλλά δεν μπορώ.

Ο λόγος είναι οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για να είναι εφαρμόσιμα τα λεγόμενά σου, χωρίς να πέσουμε σε καταστάσεις "ροκ".

Και εξηγούμε. Βεβαίως η διδασκαλία πρέπει να  είναι η δουλειά μας και όχι η δήθεν αξιολόγηση (το έχω ξαναγράψει και έχω προτείνει να διαβάσει ο κόσμος δικά σου γραπτά). Ή για να το πω αλλιώς, όταν φτάνει η ώρα των όποιων εξετάσεων έχει πετάξει το πουλί, δηλαδή ό,τι έχει μάθει ο μαθητής το έμαθε ή όχι, δηλαδή έχει τελεστεί ή διαδικασία μετάδοσης των γνώσεων ή έχει αποτύχει.

Όμως Μήτσο μου δεν είναι μόνον ο δάσκαλος ο μόνος παράγοντας της εκπαίδευσης. Που αυτό προκύπτει, κατά την ανάγνωσή μου, από την συγκεκριμένη τοποθέτησή σου

Αυτά είναι λόγια των παρατρεχάμενων(στους οποίους προφανώς ΔΕΝ ανήκεις), που στις πιο πολλές περιπτώσεις μην μπορώντας να σταθούν σε τάξη, δίνουν τα πάντα (κρατιέται βλέπεις και λέω ευγενικά, τα πάντα) για να φύγουν από το σχολείο και αφού προσκολληθούν σε κάποιο εξουσιαστικό κέντρο κατακρίνουν τους ανθρώπους του πίνακα και της κιμωλίας ότι είναι προσκολλημένοι σε συνήθειες και έξεις του παρελθόντος και δεν μπορούν να φτάσουν τις και(ε)νοτόμες δράσεις που αυτοί προτείνουν.

Διότι Μήτσο μου με 28ρια τμήματα, που όλο και μεγαλώνουν, με καθηγητές λάστιχο να τρέχουν σε 3, 4 και 5 σχολεία, με συντονιστές εκπαίδευσης που ο καθένας θα "συντονίζει" καμιά χιλιάδα συναδέλφων αυτά που προτείνεις δεν γίνονται.

Τελικά θα το πω για πολλοστή φοράν χωρίς θεσμούς αντισταθμιστικής εκπαίδευσης θα καταλήγουμε στις εξετάσεις και μόνον, όπου όσοι αποτυγχάνουν είναι χαζοί, δεν παίρνουν τα γράμματα και τα λοιπά γνωστά.

Διαβάζοντας  τη νέα σου τοποθέτηση, στις  13/10/2018   1.52

να μου επιτρέψεις  δυο λόγια ακόμη.

Μπορεί  να δεχθώ ότι για τα παιδιά ισχύει το  «φύσει ορέγονται μάθησης»  αλλά θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι  εμείς οι μεγαλύτεροι μέσω της συστηματικής εκπαίδευσης  θα πρέπει  αφενός να τα βοηθήσουμε να καλλιεργήσουν  τις όποιες έμφυτες κλίσεις τους π.χ. καλλιτεχνικές, αθλητικές,, επιστημονικές και αφετέρου να τους δείξουμε σωστά και συστηματικά όσο γίνεται μεγαλύτερο τμήμα της αποθησαυρισμένης γνώσης του ανθρώπινου γένους, ώστε να μπορέσουν να βοηθηθούν στην αυτοπραγμάτωση τους ως άτομα αλλά και ως το αυριανό κοινωνικό σύνολο. Διότι αν εγκαταλήψει αυτή την υποχρέωσή της η οργανωμένη κοινωνία τότε άλλοι θα αναλάβουν να τα οδηγήσουν αλλού…..

Όμως όλα αυτά απαιτούν και από τα παιδιά μια προσπάθεια, το γνωστό «τίποτα δεν χαρίζεται όλα κατακτώνται»  πρέπει να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι ισχύει και στην απόκτηση της γνώσης.

Θεωρώ ότι τίποτε από αυτά δεν έχει στο μυαλό της η παρέα του κ. Μουζέλη στο ΙΕΠ.

Λιγότερα μαθήματα, λιγότερες ουσιαστικά τάξεις γενικής μόρφωσης, επαναληπτικές εξετάσεις πέντε μέρες μετά τις κανονικές που απέτυχες ώστε να περάσεις κλπ  άλλα μηνύματα εκπέμπουν προς τα παιδιά.

Εδώ, νομίζω πρέπει να επισημάνουμε ότι εγκαταλείφτηκε και ο έστω προσχηματικός διάλογος. Εμείς αποφασίζουμε, αυτοδύναμοι και αυτάρκεις. Η όποια αποτυχία προφανώς θα οφείλεται στους αρτηριοσκληρωτικούς εντελlόμενους καθηγητές.  Εννοείται.

Υ.Γ.  Στο ένθετο  «Νησίδες»  της εφημερίδας των Συντακτών της 7/10/2018 υπήρχαν οκτώ σελίδες  για την Κοινωνιολογία !!!.. τυχαίο;

Θοδωρής Παπασγουρίδης


Το πρόγραμμα εξετάσεων στο 9ο ΓΕΛ Πειραιά τη σχολική χρονιά 2017-18
Δημιουργός του ο υποφαινόμενος
Για το ζευγάρι Γεωμετρία-Ιστορία τη Δευτέρα 4/6 δεν υπήρχε  άλλη εναλλακτική,
διότι η συνάδελφος που δίδασκε Ιστορία σε ένα τμήμα, πήγαινε σε 3 σχολεία
και στο δικό μας ερχόταν δύο μέρες τη βδομάδα και δεν υπήρχε άλλη μέρα
διαθέσιμη….
Υπάρχει κάποιος που πιστεύει ότι αυτά τα παιδιά κέρδισαν κάτι από αυτό το Γολγοθά;;;;
Σε τέσσερις μέρες 4/6 με 7/6 εξετάστηκαν σε επτά μαθήματα !!!!!!!
Αν θυμάμαι καλά Παρασκευή 8/6 άρχιζαν οι πανελλαδικές…
Θα θέλατε τα παιδιά σας να ζήσουν αυτή τη διαδικασία;;;
Πιστεύετε ότι θα κέρδιζαν κάτι;;; Θα έβγαιναν καλύτερα;;;;
Ή μήπως είναι τεμπέληδες επειδή αρνούνται όλον αυτό τον παραλογισμό…..
Ναι, επικροτώ που μειώθηκαν τα μαθήματα….
Όχι γιατί δεν θα έχω να διορθώσω 75 γραπτά στη φυσική γενικής παιδείας
και άλλα 14 στη Φυσική προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου
και άλλα …..δεν ξέρω πόσα στη Φυσική γενικής της Γ’ Λυκείου,
“Καλά εσύ (αυτή) σκοτώθηκες νωρίς” που έγραψε και ο Χρόνης ο Μίσσιος)…
Επικροτώ γιατί βαρέθηκα να υποκρίνομαι….
Να υποκρίνομαι το δάσκαλο που αξιολογεί…μαθητές που στην πλειοψηφία τους
υποκρίνονται πως γράφουν εξετάσεις….γιατί το σύστημα τους αναγκάζει…
Δεκαέξι -16- μαθήματα γραπτά…..και απαιτούμε τα παιδιά να δείξουν ενδιαφέρον;;;;
Ναι προτιμώ έξι -6- , αλλά σε αυτά οι εξετάσεις να είναι ουσιαστικές….
Η Φυσική γενικής παιδείας υποβαθμίζεται επειδή δεν θα εξεταστεί τον Ιούνη;;;;
Διαφωνώ…. Από μένα που την διδάσκω εξαρτάται αν θα υποβαθμιστεί….
Αν μπαίνω στην τάξη για να παίξω την “τσιγκολελέτα” ….και να δώσω 10  SOS τον Ιούνη,
όχι θα υποβαθμιστεί…..θα γελοιοποιηθεί μαζί με μένα….
Αν όμως κάνω αυτό που θεωρώ σωστό και βαθμολογώ στην κλίμακα του 7-20,
ανάλογα με την προσπάθεια και τις επιδόσεις στα 3-4 γραπτά test, και την αξιοπρέπεια
μου θα διατηρήσω και θα περάσω στα παιδιά το μήνυμα πως “τίποτα δεν χαρίζεται, μόνο
κατακτιέται” …. Δεν έχω ανάγκη ούτε μπαμπούλα για τους μαθητές (γραπτές τελικές εξετάσεις)
ούτε “Το μάτι του Μεγάλου Αδελφού” (τράπεζα θεμάτων πλήρους ασυμβατότητας στο
βαθμό δυσκολίας τους)
Θα κάνω το μάθημά μου, όπως όλα αυτά τα χρόνια και όλοι θα ξέρουν πως
αν δεν προσπαθήσουν θα έχουν βαθμό μη προβιβάσιμο στη φυσική γενικής…
Όπως υπήρχαν μαθητές μου που είχαν 16 στη Φυσική  προσανατολισμού
 και 11 στη Φυσική γενικής…. γιατί αυτή δεν χρειαζόταν άρα προς τι ο κόπος;;;;;)
Ειλικρινά, είναι προτιμότερο το σχολείο που σε κάνει να ξεχνάς την εφηβεία σου;;;
Τέλειωσα το Λύκειο και δεν έμαθα να κλείνω το λύω… Επιλογή συνειδητή….
Δεν με τιμά, αλλά αυτή είναι η αλήθεια… Και προφανώς εξετάσεις στα Αρχαία Ελληνικά
έδωσα και στην Α’ και στη Β’ Λυκείου….όχι στη Γ’ γιατί κάναμε μόνο ένα τετράμηνο..
Δεν με ένοιαζε καθόλου…. Το “πουλούσα” κιόλας σε…φίλες
Ξέρετε πότε με ενόχλησε;;;; Όταν βρέθηκα στο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο στην Έφεσο,
γύρω-γύρω φουλ οι τούρκικες επιγραφές και κάτι σκαλισμένα μάρμαρα να μαρτυρούν
πως εδώ είναι Ελλάδα….και εγώ δεν μπορούσα να τις καταλάβω….
Άλλα με ενοχλούν στο σχολείο…. και όχι αν θα δώσουν Φυσική τον Ιούνη…
Με ενοχλούν οι 114 ότι να ‘ναι…απουσίες… Μπαίνω βγαίνω στην τάξη και όλα εντάξει…
Με ενοχλεί που με τρία 18άρια και σε όλα κάτω από τη βάση περνάς αφού το 9,5 θα βγει
και αν λείπει κάτι θα το σπρώξουμε….
Και γιατί να μην το σπρώξουμε;;;; Θα προλάβει ο μαθητής σε μια βδομάδα να μελετήσει
7-8 τουλάχιστον  μαθήματα στα οποία καλείται να δώσει ξανά εξετάσεις;;;
Γιατί δεν απαιτούμε το κάθε μάθημα να είναι αυτόνομο;;;;
Εδώ υπάρχει ισχυρός αντίλογος….
“Τι θέλεις κύριε ελιτιστή, να μένουν τα παιδιά των λαικών στρωμάτων στην ίδια τάξη;;;
Να γεμίσουν τα ιδιωτικά σχολεία και ΙΕΚ;;;”
Ειλικρινά δεν έχω απάντηση…..διότι ξέρω πως όταν έκλεισαν ειδικότητες
στα δημόσια ΕΠΑΛ, οσονούπω εγκαινιάστηκαν ιδιωτικά ΙΕΚ με τις ειδικότητες
που έκλεισαν στα δημόσια…
Με ενοχλεί που τα σχολεία περιμένουν αναπληρωτές για να λειτουργήσουν και
περισσότερο με ενοχλεί που οι αναπληρωτές πληρώνονται 7-10 μισθούς το χρόνο….
Και για να λέμε αλήθειες….
Έχω πει στην κόρη μου…πέρυσι Ε’ Δημοτικού…..
Τι κουράζεσαι για το test στην Ιστορία να μάθεις τους…..Κατακουζηνούς….
Τα ίδια θα ακούσεις και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο….
Μαθηματικά, Γλώσσα, Αγγλικά….. Αυτά να μάθεις καλά…
Για να κλείσω….
Το πρόβλημα για μένα είναι η υποβάθμιση της γνώσης και η  ενίσχυση της δεξιότητας….
Όπως και όλο αυτό το τυχαίο και αποσπασματικό στα προγράμματα σπουδών….
Όπως και η διαρκής ενίσχυση των καινοτόμων (φάτε μάτια ψάρια..) δράσεων….

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.

Θοδωρή στόχος ενός καθηγητή δεν είναι φυσικά το να αφήσει πολλούς στην ίδια τάξη. Γράφεις για κλίμακα 7-20.

Ας υποθέσουμε ότι πολλοί μαθητές έχουν 7 στα προφορικά. Δηλαδή έχουν τελικά μέσο όρο 7. Αυτό είναι τελικά "βελτίωση επιδόσεων¨.

Αν δούμε τα αποτελέσματα του Ιουνίου σημαντικό μέρος των μαθητών έχει μέσο τελικό όρο στην Φυσική τέτοιους βαθμούς. Προάγεται όμως λόγω του ότι η Φυσική είναι το 1/3 μιας ομάδας.

Δεν βλέπω να ισχύει αυτό που γράφεις με την αυτονομία κάθε μαθήματος. Ούτε πιστεύω πως θα έρθει τροποποίηση.

Οι μαθητές θα εξακολουθήσουν να μην κουράζονται στη Φυσική γνωρίζοντας ότι θα καλύψουν οιονδήποτε χαμηλό προφορικό βαθμό.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Διονύση υπογράμμισες το:

"Θα κάνω το μάθημά μου, όπως όλα αυτά τα χρόνια και όλοι θα ξέρουν πως
αν δεν προσπαθήσουν θα έχουν βαθμό μη προβιβάσιμο στη φυσική γενικής…"

Και λοιπόν; Θα βγάλουν μέσο όρο κάτω από τη βάση. Τώρα τι μέσο όρο βγάζει το 70% των μαθητών;

Γιατί να ανησυχήσει ένας μαθητής με οχτάρι στα προφορικά και να βελτιώσει επίδοση;

Ένας τέτοιος μαθητής ακόμα και αν του βάλεις 10 και 11 στα προφορικά, βγάζει σήμερα μέσο όρο πάνω από 8;

Φυσικά δεν κάνουμε πρωτάθλημα ποιος θα αφήσει περισσότερους. Ένας χαμηλός βαθμός επιδιώκει να "ξυπνήσει" τον μαθητή. Ο μαθητής όμως ουδένα λόγο βελτίωσης έχει. Στοχεύει σε τρεις καλούς βαθμούς σε ευκολότερα μαθήματα. Συνεχίζει να δίνει λευκή κόλλα στην Φυσική, παρά το ότι αν καθόταν λίγο παραπάνω θα έγραφε ίσως ένα 5 ως 6.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Διονύση ο αυτοσεβασμός επιβάλλει να κάνει κάποιος το μάθημά του όσο καλύτερα μπορεί.

Αν καταφέρει μάλιστα να το βελτιώσει ακόμα καλύτερα. Σε κάθε τάξη θα υπάρχουν μαθητές που ενδιαφέρονται.

Ακόμα και ένας να είναι, αξίζει τον κόπο να γίνεται καλό μάθημα.

Με πιο απλά λόγια, δεν περιμένουμε ένα μέτρο για να βελτιώσουμε ή να υποβαθμίσουμε το μάθημα.

Εξαίρεση αποτελούσε η Τράπεζα θεμάτων που σε ανάγκαζε να υποβαθμίσεις το μάθημά σου. Να αμαρτήσεις για τα παιδιά σου.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Πιθανώς θα πέσει η ποιότητα διδασκαλίας.

Κάθε μέτρο έχει συνέπειες. Συνέπειες που οι άνθρωποι "της δουλειάς" προβλέπουν. Συνέπειες που θα μάθουν όλοι αν ρωτήσουν τους ανθρώπους της δουλειάς. 

Γεμίσαμε ξερόλες Διονύση. Κάποτε μας παρέδωσαν το σχολείο μας. Τσαχπίνισαν και κατασκεύασαν διάφορους χώρους, μεταξύ αυτών και έναν που θα μπορούσε να γίνει εστιατόριο. Το είδαμε και……

-Ρε παιδιά που είναι ο χώρος για τον υπολογιστή;

-Τον ποίο υπολογιστή;

-Ξέρετε κάτι; Τα θέματα των Εξετάσεων έρχονται μέσω μιας κεραίας στον υπολογιστή και εκτυπώνονται.

-Σοβαρά;

Αν οι παντογνώστες είχαν ρωτήσει πριν τον σχεδιασμό έναν άνθρωπο της δουλειάς…..

Όχι να συνεργασθούν μαζί του, μια γνώμη ρε αδερφέ.

Τι περιμένεις από μέτρα που έρχονται χωρίς μια συζήτηση προηγουμένως με κάποιους "της δουλειάς".

Κάποιους κάθε φυράματος. Και "ρομαντικούς" και "διεκπεραιωτές εργασιών". 

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Διονύση δόθηκαν λίγες μέρες για τις Εξετάσεις. Αν είχαμε περισσότερες όπως στο παρελθόν δεν θα υφίσταντο τέτοια ταλαιπωρία.