Υλικό Φυσικής - Χημείας.

Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους….

Πληροφορίες

Φυσική Α΄Γυμνασίου

Μέλη: 194
Πρόσφατη δραστηριότητα: το Σάββατο

Μια ομάδα, που ασχολείται με τη διδασκαλία της Φυσικής της Α΄Γυμνασίου.

Ειδικά τώρα, που το μάθημα μπαίνει για πρώτη φορά και το τοπίο είναι εντελώς ανεξερεύνητο.

Φόρουμ συζητήσεων

Η μάζα και η μέτρησή της στη Φυσική Α΄Γυμνασίου 40 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας. Τελευταία απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας Φεβ 16, 2015.

Πειραματική δραστηριότητα Φυσικής Α΄Γυμνασίου: μέτρηση μήκους 7 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης. Τελευταία απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης Οκτ 10, 2014.

ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014: ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 5 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ελευθερία Νασίκα. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιουν 22, 2014.

ΝΕΡΟ-ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Sylvia Karapanou. Τελευταία απάντηση από τον/την Παπαδημητριου Θανασης Ιουν 14, 2014.

Το ελατήριο και το μπαλάκι. 35 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης. Τελευταία απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης Μάι 16, 2014.

Κάτι σαν βιβλίο Φυσικής 53 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Μάι 13, 2014.

2ο Αξιολογικό Φύλλο, Θερμότητα - Θερμοκρασία 2 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Μαρ 8, 2014.

Γραπτή Εξέταση Α και Β Τριμήνου στη Φυσική της Α Γυμνασίου: Χρόνος-Μήκος, Μάζα-Θερμοκρασία 2 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ελευθερία Νασίκα. Τελευταία απάντηση από τον/την Ελευθερία Νασίκα Φεβ 28, 2014.

Φύλλο εργασίας 10 Θέρμανση 2 Το κρύο ή ζεστό, η θερμοκρασία και η θερμική κατάσταση 1 απάντηση 

Ξεκίνησε από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την Τίνα Νάντσου Φεβ 17, 2014.

ΑΝΩΜΑΛΗ ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΝΕΡΟΥ 2 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Sylvia Karapanou. Τελευταία απάντηση από τον/την Γρηγόρης Μαλάμης Φεβ 9, 2014.

Σύγκριση θερμοκρασιών 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Μενέλαος Σαμπράκος. Τελευταία απάντηση από τον/την Μενέλαος Σαμπράκος Φεβ 9, 2014.

Κάπου εκεί στην Καλλιθέα με μελωδίες αρμπαρόριζας και «η μάζα ποτέ δεν πεθαίνει» στη Χημεία και στην κλασική Φυσική . 9 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας. Τελευταία απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης Ιαν 31, 2014.

Πόσο καλός είναι ο μαθητής;;; 14 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ Ιαν 26, 2014.

Ηλεκτρική ιδιο-γεννητρια

Ξεκίνησε από τον/την Μιχάλης Γαλάνης Ιαν 23, 2014.

Ηλεκτρικός ιδιο-κινητηρας και με μπαταρια 1,5V

Ξεκίνησε από τον/την Μιχάλης Γαλάνης Ιαν 23, 2014.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α' ΤΡΙΜΗΝΟΥ 18 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Πέτρος Μάλλιος. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιαν 17, 2014.

«Η Φυσική με Πειράματα, Α΄ Γυμνασίου» 3 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Διονύσης Μάργαρης. Τελευταία απάντηση από τον/την ΚΟΥΒΑΤΑΣ Α. Ιαν 15, 2014.

Ένας Ηλεκτρικός (ιδιο-)Κινητήρας 8 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Τίτος Σμυρνάκης. Τελευταία απάντηση από τον/την Τίτος Σμυρνάκης Δεκ 22, 2013.

φύλλο εργασίας Θέρμανση 1 και τα σχόλια από την εφαρμογή του 3 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Δεκ 18, 2013.

Φύλλο εργασίας για 12 ενοτητα ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ Δεκ 10, 2013.

Πίνακας σχολίων

Σχόλιο από τον/την Πλιάσσας Βασίλης στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 10:00

Χαιρετώ. Υπάρχει το σχολικό βιβλίο κάπου στο internet? Γιατί στο digital school δεν το βλέπω.....

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 10:06

Αγαμέμνωνα και Βασίλη καλημέρα.

Όχι δεν έχει γίνει κάτι γνωστό, ούτε για την ύλη, ούτε για βιβλίο.

Σχόλιο από τον/την Νίκος Αναστασάκης στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 10:34

Καλημέρα...

Το μόνο που έχω ως τώρα υπόψιν, είναι η πρόταση απο την ΠΑΝΕΚΦΕ... (αναρτημένη και στην ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ Χανίων...)  

Σχόλιο από τον/την Μιχάλης Πετρόπουλος στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 17:02

Με παιδί στην Α' Γυμνασίου, που θα τη διδαχθεί, όχι απλώς αποδέχομαι την πρόσκληση, αλλά θα στηρίξω ένθερμα.

Ακόμα ψαχνόμαστε, αλλά όλα θα μπουν στη σειρά τους (ελπίζω...), οπότε θεωρώ ότι όλοι μαζί θα μπορέσουμε να προσφέρουμε για το καλύτερο.

Αγαπητέ Διονύση, ένα ακόμα μπράβο για την πρωτοβουλία.

Σχόλιο από τον/την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΜΑΡΓΑΡΙΤΟΥ στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 17:50

Συμφωνώ και επαυξάνω να στηρίξουμε όλοι την εισαγωγή του μαθήματος και στην Α Γυμνασίου. 

Καλό θα ήταν οι ειδικοί να αιτηθούν και χρηματοδότηση για τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου μέσω ΕΣΠΑ Το κόστος θα είναι πολύ μικρότερο ίσως από τα κινητά εργαστήρια πληροφορικής και τους διαδραστικούς πίνακες. 

Η αλήθεια είναι ότι τα εργαστήρια που υπάρχουν στα περισσότερα Γυμνάσια θέλουν ανανέωση 

Κάθε χρόνο στα σχολεία γίνονται καταστροφές από καταλήψεις κλπ κονδύλι για σχολικό εργαστήριο πενιχρό και αν υπάρχει 

Σχόλιο από τον/την Νίκος Δαπόντες στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 22:54

Η αιφνιδιαστική εμφάνιση της «Φυσικής» στο νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα (με απλή Υπουργική απόφαση, 21 Αυγ. 2013) προκάλεσε εύλογες απορίες και ερωτήματα των εκπαιδευτικών που πρόκειται να διδάξουν το μάθημα (με ποιο Πρόγραμμα Σπουδών, ποιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και ποιο σχολικό εγχειρίδιο;).
 Όμως, προτού μιλήσει κανείς για τη «Φυσική» ως νέο μάθημα για την Α’ τάξη Γυμνασίου θα πρέπει
να προσδιορίσει το νέο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων (Δεσμεύσεις των Μνημονίων, Εφαρμογή έργων ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του «Νέου Σχολείου», Προτάσεις εκπαιδευτικού κόσμου σε ημερίδες και συνέδρια).

Βλέπε στο blog μου http://makolas.blogspot.gr/2013/09/2013-2014.html  

Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 20 Σεπτέμβριος 2013 στις 0:51

επειδή είναι ...γνωστό

ότι δεν μπορώ να βρω πού δημοσίευσα "κάτι", 

μάλλον κατά τις 23/08/2013, το επαναδημοσιεύω:

"…τώρα γιατί εγώ δεν κάθομαι στ’ αυγά μου και θέλω να γράψω τη γνώμη μου,

για την καινοτομία της εισαγωγής διδασκαλίας της Φυσικής στην Α΄ Γυμνασίου,

αφού κανείς από τους “ινστρούκτορες” δεν θα μ’ ακούσει;

τι βίτσιο που κουβαλάει τελικά ο καθένας…

 

Ας είναι λοιπόν

Τοποθετούμαι, κατ’ αρχήν, θετικά, άλλωστε πολλές δεκαετίες το φωνάζω,

με τις εξής παρατηρήσεις-προτάσεις:

  1. το μάθημα να γίνει δίωρο αντί μονόωρο, διότι η πείρα δείχνει ότι το μονόωρο “καντεμιάζει” και καταντά λιγότερο από μισόωρο
  2. το μάθημα να περιέχει βασικά ποιοτική και ελάχιστα ποσοτική προσέγγιση από επιλεγμένες περιοχές Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας, Γεωγραφίας, Περιβάλλοντος, Μετεωρολογίας, Αστρονομίας, καθώς και απλές Εργαστηριακές δραστηριότητες από τις ίδιες περιοχές                                                               (άρα αυτές οι περιοχές επαναλαμβάνονται στις επόμενες τάξεις μόνο συμπληρωματικά ως προς το ποσοτικό τους μέρος, εφόσον, φυσικά, διαθέτουν)
  3. το μάθημα να ονομασθεί “Φυσικές Επιστήμες” και να αποτελεί ισότιμη 1η ανάθεση για όλους τους καθηγητές του κλάδου ΠΕ04.
  4. η καινοτομία να αναβληθεί για ένα έτος, διότι, επειδή δεν υπάρχει σχετική προεργασία, εκτιμώ ότι πολλά θα γίνουν “στο γόνατο” και θα χαθεί έτσι μια ακόμη καλή ευκαιρία
  5. στη διδακτέα ύλη μπορεί να περιλαμβάνονται και οι παρακάτω περιοχές:
    • Φυσικά μεγέθη, μονάδες, μετρήσεις, όργανα μετρήσεων
    • Δομή της ύλης, καταστάσεις της ύλης, άτομα, το μόριο του νερού
    • Μετατροπές φάσης, θερμοκρασία, θερμόμετρα, το νερό
    • Μαγνητισμός, το μαγνητικό πεδίο της Γης, η πυξίδα
    • Ηλεκτρισμός, Ηλεκτρομαγνητισμός, ο γερανός
    • Κύματα, ήχος, το αυτί
    • Φως, χρώματα, εκλείψεις, το μάτι
    • Έδαφος, άνθρακας, πετρέλαιο, τα πλαστικά
    • Γη, έδαφος, μορφολογία, θάλασσες, οι χάρτες
    • Ήλιος, Ηλιακό Σύστημα, το Σύμπαν
    • Ατμόσφαιρα, άνεμος, βροχή, η πρόβλεψη του καιρού
    • Περιβάλλον, μόλυνση, ρύπανση, νερό, έδαφος, αέρας, οι τροφές
    • Ζωή, γονιμοποίηση, φυτά, ζώα, ο άνθρωπος"
Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 20 Σεπτέμβριος 2013 στις 1:13

ευτυχώς με "έσωσε" ο Βασίλης...

είχε δημοσιευτεί εδώ (την ίδια μέρα!): 

http://ylikonet.gr/group/allo/forum/topics/3647795:Topic:184171?xg_...

(μαζί και άλλες ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις)

Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 20 Σεπτέμβριος 2013 στις 1:23

Με έχετε εντελώς μπερδέψει.

Αυτό που λέει ο Βαγγέλης Κουντούρης ξέρω να το διδάξω, το βρίσκω οικείο και μου θυμίζει γεύσεις από τα παλιά όταν η ντομάτα είχε γεύση ντομάτας. Αλλά φοβάμαι ότι είναι πολύ παλιομοδίτικο...Σαν να θέλω να συγκινήσω σήμερα δεκαεξάρι τραγουδώντας ...Δυο πράσινα μάτια με μπλε βλεφαρίδες.

Η πρόταση του Αντρέα με κεντρίζει, σίγουρα αντί για φυσική και χημεία θα αρχίσω να λέω για την ουσία και τη μορφή του όντος το σταθερό και το ευμετάβλητο , το προσδιορισμένο και απροσδιόριστο και θα αρχίσω να ανιχνεύω γαία, ύδωρ, αέρα και θα φιλοσοφώ με το πλάσμα του πυρός και την θεωρία περί μείξεως....Κάποια στιγμή θα φύγει η ώρα θα πρέπει να συμπληρωθεί εκείνο το ρημάδι το φύλλο εργασίας και θα καταλήξουν οι μαθητές μου να πειραματίζονται βιωματικά με τη διαφορά μείγματος και καθαρής ουσίας λες και φτιάχνουν την πρώτη μακαρονάδα τους κρυφά από τη μαμά.

Μάλλον πρέπει να ξαναδώ το υποκείμενο ( τι έχει εκεί μέσα ο μαθητής της ΣΤ δημοτικού ) να ξανασκεφτώ την διαδρομή μέχρι την Α λυκείου συνολικά...

Περιμένω μια τεκμηριωμένη άποψη...Από που ξεκινώ , που θέλω να φτάσω και πόσοι είναι οι εναλλακτικοί δρόμοι ... αλλιώς γνώμη δεν μπορώ να σχηματίσω στο ποδάρι... Μάλλον θα ακολουθήσω τη γνώμη του Νίκου Δαπόντε ...

"Όχι δεν κρατάω πισινή" αλλά όταν είδα τα βιβλία του Δημοτικού ... κατάλαβα ότι δεν πελαγοδρομούν οι μαθητές μου ... άλλοι είναι εκτός τόπου , χρόνου και λόγου.

Σχόλιο από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας στις 20 Σεπτέμβριος 2013 στις 13:24

Εκατόν τόσες χιλιάδες οι μαθήτριες και οι μαθητές.

Ας κάνουμε «κάτι».

 

Η προχειρότητα με την οποία εισάγεται  για πρώτη φορά η Διδασκαλία της Φυσικής στην Α΄ Γυμνασίου είναι «κάτι» στα όρια του απίστευτου. Για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης εισάγεται ένα μάθημα χωρίς να έχει εκπονηθεί Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών με στόχους, με αναλυτική περιγραφή του περιεχομένου, με μια στοιχειώδη αιτιολόγηση «γιατί επιλέγουμε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα και όχι κάποια άλλα» με προτάσεις για δραστηριότητες μέσα από τις οποίες θα υλοποιηθούν οι στόχοι και πάνω απόλα με κάποιον τέλος πάντων ΙΣΤΟ. Το καταγράφω επειδή συμβαίνει να γνωρίζω αρκετά καλά το τι έχει προηγηθεί.  Εξ όσων γνωρίζω δεν υπάρχει κάτι ανάλογο δεν έχει ποτέ συμβεί σε άλλες ευρωπαϊκές τουλάχιστον κοινωνίες. Παράλληλα Από την άλλη, η πρόταση που θα γίνει δεν θα αντιπαρατεθεί με κάποια άλλη πρόταση την οποία «εμείς οι φυσικοί», σαν ένα συλλογικό «εμείς» έχουμε εκπονήσει. 

Βέβαια το προϊόν θα το δούμε σε λίγες μέρες γιατί μπορεί παρά την απίστευτη προχειρότητα να είναι σχετικά αξιοπρεπές και να στέκει. Θα δούμε.

Εκείνο ωστόσο που είναι κοινωνικά αναγκαίο είναι να μην εστιάσουμε στα επικρίνω, κατακρίνω και διαμαρτύρομαι αλλά να εκπονήσουμε κάποιες δικές μας προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος «μέσα στο προτεινόμενο πλαίσιο» και να συμβάλουμε στο να ξεσπάσει μια αλληλεπίδραση ανάμεσα σε όλους όσους αναλαμβάνουμε να διδάξουμε το μάθημα αλλά και στους καθόλου λίγους οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν την εμπειρία τους και τις ιδέες τους  μολονότι «το μάθημα δεν θα το διδάξουν». Και πάνω απόλα ας έχουμε στο μυαλό μας τους πάνω από εκατό χιλιάδες, μαθητές και μαθήτριες ανθρώπους με βασικό τους συστατικό το επερχόμενο μέλλον.

 

Στο πλαίσιο αυτό

α. εκτιμώ προσωπικά ότι η ΝΗΣΙΔΑ YLIKONET προσφέρεται ως χώρος – μοναδικός θα έλεγα - στον οποίο από τον οποίο μπορεί να «γίνει κάτι» θα μπορούσαμε να διαφωνήσουμε να συμφωνήσουμε και κυρίως να συνθέσουμε ενώ παράλληλα οι διδάσκοντες το μάθημα θα μπορούν να αντλούν  υλικό που θα τους βοηθήσει.

β. Τις επόμενες μέρες θα καταφέρω πιστεύω μέσα από διαδοχικές αναρτήσεις – προτάσεις για διδασκαλία στο ισχύον πλαίσιο-  να συμβάλλω στο εγχείρημα αυτό.

Αύριο Σάββατο ίσως και νωρίτερα θα γίνει η πρώτη ανάρτηση.  

 

Στην όλη προσπάθεια θα συμβάλει και ο Γιώργος Φασουλόπουλος με τον οποίο θα συνεργαζόμαστε πριν να προχωρήσουμε στις τελικές αναρτήσεις. 

 

Σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος του Φυσική Α΄Γυμνασίου για να προσθέσετε σχόλια!

 

Μέλη (194)

 
 
 

Φόρουμ συζητήσεων

Η μάζα και η μέτρησή της στη Φυσική Α΄Γυμνασίου 40 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας. Τελευταία απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας Φεβ 16, 2015.

Πειραματική δραστηριότητα Φυσικής Α΄Γυμνασίου: μέτρηση μήκους 7 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης. Τελευταία απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης Οκτ 10, 2014.

ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014: ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 5 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ελευθερία Νασίκα. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιουν 22, 2014.

ΝΕΡΟ-ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Sylvia Karapanou. Τελευταία απάντηση από τον/την Παπαδημητριου Θανασης Ιουν 14, 2014.

Το ελατήριο και το μπαλάκι. 35 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης. Τελευταία απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης Μάι 16, 2014.

© 2016   Created by Διονύσης Μάργαρης.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης