Υλικό Φυσικής - Χημείας.

Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους….

Πληροφορίες

Φυσική Α΄Γυμνασίου

Μέλη: 170
Πρόσφατη δραστηριότητα: 12 Αυγ

Μια ομάδα, που ασχολείται με τη διδασκαλία της Φυσικής της Α΄Γυμνασίου.

Ειδικά τώρα, που το μάθημα μπαίνει για πρώτη φορά και το τοπίο είναι εντελώς ανεξερεύνητο.

Φόρουμ συζητήσεων

ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014: ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 5 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ελευθερία Νασίκα. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 22 Ιουν.

ΝΕΡΟ-ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Sylvia Karapanou. Τελευταία απάντηση από τον/την Παπαδημητριου Θανασης 14 Ιουν.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1 απάντηση 

Ξεκίνησε από τον/την ΠΑΝΟΣ ΜΟΥΡΟΥΖΗΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης 7 Ιουν.

Το ελατήριο και το μπαλάκι. 36 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης. Τελευταία απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης 16 Μάι.

Κάτι σαν βιβλίο Φυσικής 53 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 13 Μάι.

2ο Αξιολογικό Φύλλο, Θερμότητα - Θερμοκρασία 2 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 8 Μαρ.

Γραπτή Εξέταση Α και Β Τριμήνου στη Φυσική της Α Γυμνασίου: Χρόνος-Μήκος, Μάζα-Θερμοκρασία 2 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ελευθερία Νασίκα. Τελευταία απάντηση από τον/την Ελευθερία Νασίκα 28 Φεβ.

Φύλλο εργασίας 10 Θέρμανση 2 Το κρύο ή ζεστό, η θερμοκρασία και η θερμική κατάσταση 1 απάντηση 

Ξεκίνησε από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την Τίνα Νάντσου 17 Φεβ.

ΑΝΩΜΑΛΗ ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΝΕΡΟΥ 2 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Sylvia Karapanou. Τελευταία απάντηση από τον/την Γρηγόρης Μαλάμης 9 Φεβ.

Σύγκριση θερμοκρασιών 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΣΑΜΠΡΑΚΟΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΣΑΜΠΡΑΚΟΣ 9 Φεβ.

Κάπου εκεί στην Καλλιθέα με μελωδίες αρμπαρόριζας και «η μάζα ποτέ δεν πεθαίνει» στη Χημεία και στην κλασική Φυσική . 9 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας. Τελευταία απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης 31 Ιαν.

Πόσο καλός είναι ο μαθητής;;; 14 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ 26 Ιαν.

Ηλεκτρική ιδιο-γεννητρια

Ξεκίνησε από τον/την Μιχάλης Γαλάνης 23 Ιαν.

Ηλεκτρικός ιδιο-κινητηρας και με μπαταρια 1,5V

Ξεκίνησε από τον/την Μιχάλης Γαλάνης 23 Ιαν.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α' ΤΡΙΜΗΝΟΥ 18 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΛΛΙΟΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 17 Ιαν.

«Η Φυσική με Πειράματα, Α΄ Γυμνασίου» 3 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Διονύσης Μάργαρης. Τελευταία απάντηση από τον/την ΚΟΥΒΑΤΑΣ Α. 15 Ιαν.

Ένας Ηλεκτρικός (ιδιο-)Κινητήρας 8 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Τίτος Σμυρνάκης. Τελευταία απάντηση από τον/την Τίτος Σμυρνάκης Δεκ 22, 2013.

φύλλο εργασίας Θέρμανση 1 και τα σχόλια από την εφαρμογή του 3 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Δεκ 18, 2013.

Φύλλο εργασίας για 12 ενοτητα ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ Δεκ 10, 2013.

Η μάζα και η μέτρησή της στη Φυσική Α΄Γυμνασίου 37 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας. Τελευταία απάντηση από τον/την Ανδρέας Βαλαδάκης Δεκ 6, 2013.

Πίνακας σχολίων

Σχόλιο από τον/την Πλιάσσας Βασίλης στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 10:00

Χαιρετώ. Υπάρχει το σχολικό βιβλίο κάπου στο internet? Γιατί στο digital school δεν το βλέπω.....

Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 10:06

Αγαμέμνωνα και Βασίλη καλημέρα.

Όχι δεν έχει γίνει κάτι γνωστό, ούτε για την ύλη, ούτε για βιβλίο.

Σχόλιο από τον/την Δημήτρης Αναγνώστου στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 10:31

Καλημέρα.

Θα έλεγα ότι ακόμη και σε...περίεργους "οίκους" έχουν καλύτερη οργάνωση:-)!

Σχόλιο από τον/την Νίκος Αναστασάκης στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 10:34

Καλημέρα...

Το μόνο που έχω ως τώρα υπόψιν, είναι η πρόταση απο την ΠΑΝΕΚΦΕ... (αναρτημένη και στην ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ Χανίων...)  

Σχόλιο από τον/την Μιχάλης Πετρόπουλος στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 17:02

Με παιδί στην Α' Γυμνασίου, που θα τη διδαχθεί, όχι απλώς αποδέχομαι την πρόσκληση, αλλά θα στηρίξω ένθερμα.

Ακόμα ψαχνόμαστε, αλλά όλα θα μπουν στη σειρά τους (ελπίζω...), οπότε θεωρώ ότι όλοι μαζί θα μπορέσουμε να προσφέρουμε για το καλύτερο.

Αγαπητέ Διονύση, ένα ακόμα μπράβο για την πρωτοβουλία.

Σχόλιο από τον/την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΜΑΡΓΑΡΙΤΟΥ στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 17:50

Συμφωνώ και επαυξάνω να στηρίξουμε όλοι την εισαγωγή του μαθήματος και στην Α Γυμνασίου. 

Καλό θα ήταν οι ειδικοί να αιτηθούν και χρηματοδότηση για τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου μέσω ΕΣΠΑ Το κόστος θα είναι πολύ μικρότερο ίσως από τα κινητά εργαστήρια πληροφορικής και τους διαδραστικούς πίνακες. 

Η αλήθεια είναι ότι τα εργαστήρια που υπάρχουν στα περισσότερα Γυμνάσια θέλουν ανανέωση 

Κάθε χρόνο στα σχολεία γίνονται καταστροφές από καταλήψεις κλπ κονδύλι για σχολικό εργαστήριο πενιχρό και αν υπάρχει 

Σχόλιο από τον/την Νίκος Δαπόντες στις 19 Σεπτέμβριος 2013 στις 22:54

Η αιφνιδιαστική εμφάνιση της «Φυσικής» στο νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα (με απλή Υπουργική απόφαση, 21 Αυγ. 2013) προκάλεσε εύλογες απορίες και ερωτήματα των εκπαιδευτικών που πρόκειται να διδάξουν το μάθημα (με ποιο Πρόγραμμα Σπουδών, ποιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και ποιο σχολικό εγχειρίδιο;).
 Όμως, προτού μιλήσει κανείς για τη «Φυσική» ως νέο μάθημα για την Α’ τάξη Γυμνασίου θα πρέπει
να προσδιορίσει το νέο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων (Δεσμεύσεις των Μνημονίων, Εφαρμογή έργων ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του «Νέου Σχολείου», Προτάσεις εκπαιδευτικού κόσμου σε ημερίδες και συνέδρια).

Βλέπε στο blog μου http://makolas.blogspot.gr/2013/09/2013-2014.html  

Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 20 Σεπτέμβριος 2013 στις 0:51

επειδή είναι ...γνωστό

ότι δεν μπορώ να βρω πού δημοσίευσα "κάτι", 

μάλλον κατά τις 23/08/2013, το επαναδημοσιεύω:

"…τώρα γιατί εγώ δεν κάθομαι στ’ αυγά μου και θέλω να γράψω τη γνώμη μου,

για την καινοτομία της εισαγωγής διδασκαλίας της Φυσικής στην Α΄ Γυμνασίου,

αφού κανείς από τους “ινστρούκτορες” δεν θα μ’ ακούσει;

τι βίτσιο που κουβαλάει τελικά ο καθένας…

 

Ας είναι λοιπόν

Τοποθετούμαι, κατ’ αρχήν, θετικά, άλλωστε πολλές δεκαετίες το φωνάζω,

με τις εξής παρατηρήσεις-προτάσεις:

  1. το μάθημα να γίνει δίωρο αντί μονόωρο, διότι η πείρα δείχνει ότι το μονόωρο “καντεμιάζει” και καταντά λιγότερο από μισόωρο
  2. το μάθημα να περιέχει βασικά ποιοτική και ελάχιστα ποσοτική προσέγγιση από επιλεγμένες περιοχές Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας, Γεωγραφίας, Περιβάλλοντος, Μετεωρολογίας, Αστρονομίας, καθώς και απλές Εργαστηριακές δραστηριότητες από τις ίδιες περιοχές                                                               (άρα αυτές οι περιοχές επαναλαμβάνονται στις επόμενες τάξεις μόνο συμπληρωματικά ως προς το ποσοτικό τους μέρος, εφόσον, φυσικά, διαθέτουν)
  3. το μάθημα να ονομασθεί “Φυσικές Επιστήμες” και να αποτελεί ισότιμη 1η ανάθεση για όλους τους καθηγητές του κλάδου ΠΕ04.
  4. η καινοτομία να αναβληθεί για ένα έτος, διότι, επειδή δεν υπάρχει σχετική προεργασία, εκτιμώ ότι πολλά θα γίνουν “στο γόνατο” και θα χαθεί έτσι μια ακόμη καλή ευκαιρία
  5. στη διδακτέα ύλη μπορεί να περιλαμβάνονται και οι παρακάτω περιοχές:
    • Φυσικά μεγέθη, μονάδες, μετρήσεις, όργανα μετρήσεων
    • Δομή της ύλης, καταστάσεις της ύλης, άτομα, το μόριο του νερού
    • Μετατροπές φάσης, θερμοκρασία, θερμόμετρα, το νερό
    • Μαγνητισμός, το μαγνητικό πεδίο της Γης, η πυξίδα
    • Ηλεκτρισμός, Ηλεκτρομαγνητισμός, ο γερανός
    • Κύματα, ήχος, το αυτί
    • Φως, χρώματα, εκλείψεις, το μάτι
    • Έδαφος, άνθρακας, πετρέλαιο, τα πλαστικά
    • Γη, έδαφος, μορφολογία, θάλασσες, οι χάρτες
    • Ήλιος, Ηλιακό Σύστημα, το Σύμπαν
    • Ατμόσφαιρα, άνεμος, βροχή, η πρόβλεψη του καιρού
    • Περιβάλλον, μόλυνση, ρύπανση, νερό, έδαφος, αέρας, οι τροφές
    • Ζωή, γονιμοποίηση, φυτά, ζώα, ο άνθρωπος"
Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 20 Σεπτέμβριος 2013 στις 1:13

ευτυχώς με "έσωσε" ο Βασίλης...

είχε δημοσιευτεί εδώ (την ίδια μέρα!): 

http://ylikonet.gr/group/allo/forum/topics/3647795:Topic:184171?xg_...

(μαζί και άλλες ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις)

Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 20 Σεπτέμβριος 2013 στις 1:23

Με έχετε εντελώς μπερδέψει.

Αυτό που λέει ο Βαγγέλης Κουντούρης ξέρω να το διδάξω, το βρίσκω οικείο και μου θυμίζει γεύσεις από τα παλιά όταν η ντομάτα είχε γεύση ντομάτας. Αλλά φοβάμαι ότι είναι πολύ παλιομοδίτικο...Σαν να θέλω να συγκινήσω σήμερα δεκαεξάρι τραγουδώντας ...Δυο πράσινα μάτια με μπλε βλεφαρίδες.

Η πρόταση του Αντρέα με κεντρίζει, σίγουρα αντί για φυσική και χημεία θα αρχίσω να λέω για την ουσία και τη μορφή του όντος το σταθερό και το ευμετάβλητο , το προσδιορισμένο και απροσδιόριστο και θα αρχίσω να ανιχνεύω γαία, ύδωρ, αέρα και θα φιλοσοφώ με το πλάσμα του πυρός και την θεωρία περί μείξεως....Κάποια στιγμή θα φύγει η ώρα θα πρέπει να συμπληρωθεί εκείνο το ρημάδι το φύλλο εργασίας και θα καταλήξουν οι μαθητές μου να πειραματίζονται βιωματικά με τη διαφορά μείγματος και καθαρής ουσίας λες και φτιάχνουν την πρώτη μακαρονάδα τους κρυφά από τη μαμά.

Μάλλον πρέπει να ξαναδώ το υποκείμενο ( τι έχει εκεί μέσα ο μαθητής της ΣΤ δημοτικού ) να ξανασκεφτώ την διαδρομή μέχρι την Α λυκείου συνολικά...

Περιμένω μια τεκμηριωμένη άποψη...Από που ξεκινώ , που θέλω να φτάσω και πόσοι είναι οι εναλλακτικοί δρόμοι ... αλλιώς γνώμη δεν μπορώ να σχηματίσω στο ποδάρι... Μάλλον θα ακολουθήσω τη γνώμη του Νίκου Δαπόντε ...

"Όχι δεν κρατάω πισινή" αλλά όταν είδα τα βιβλία του Δημοτικού ... κατάλαβα ότι δεν πελαγοδρομούν οι μαθητές μου ... άλλοι είναι εκτός τόπου , χρόνου και λόγου.

Σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος του Φυσική Α΄Γυμνασίου για να προσθέσετε σχόλια!

 

Μέλη (170)

 
 
 

Φόρουμ συζητήσεων

ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2014: ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 5 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ελευθερία Νασίκα. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 22 Ιουν.

ΝΕΡΟ-ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Sylvia Karapanou. Τελευταία απάντηση από τον/την Παπαδημητριου Θανασης 14 Ιουν.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1 απάντηση 

Ξεκίνησε από τον/την ΠΑΝΟΣ ΜΟΥΡΟΥΖΗΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης 7 Ιουν.

Το ελατήριο και το μπαλάκι. 36 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης. Τελευταία απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης 16 Μάι.

Κάτι σαν βιβλίο Φυσικής 53 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας. Τελευταία απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 13 Μάι.

Κορυφαία μήνα

1. ερωτηματα φυσικης

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη ευαγγελια στανοα στις 31 Αύγουστος 2014

2. Ταινίες που αγαπήσαμε

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 12 Αύγουστος 2014

4. ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη ΣΑΜΑΡΑΣ ΖΗΝΩΝ στις 28 Ιούνιος 2014

5. Ο κύκλος των χαμένων ποιητών

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας στις 14 Αύγουστος 2014

© 2014   Created by Διονύσης Μάργαρης.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης