Υλικό Φυσικής - Χημείας.

Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους….

Πέρυσι διδάσκοντας τις αντιδράσεις οξειδοαναγωγής (οργανική) σε μαθητές Γ Λυκείου , μου έκανε εντύπωση πως το χέρι τους πετούσε από την πρώτη στιγμή. Γνωρίζοντας ότι δεν υπήρχε από πίσω φροντιστήριο ( ας το θέσω κομψά ...λόγω του "προβληματικού' της περιοχής ) ρώτησα τους μαθητές από που προερχόταν αυτή η άνεση τους.

Μου είπαν απλά ότι .."τα έκαναν πέρυσι"

Εν ολίγοις ο συνάδελφος που τους δίδαξε Χημεία Κατ στην Β Λυκείου , έκανε τα 1-2 μαθήματα των ορισμών και της μεθοδολογίας των αντιδράσεων και αφού έκανε 5-6 γενικά παραδείγματα , στην συνέχεια επικέντρωσε την διδασκαλεία του στο

.. αλκοόλη + KMnO4 + H2SO4
.. αλκοόλη + Κ2Cr2O7 + H2SO4
...αλδεύδη + KMnO4 + H2SO4
...αλδεύδη + Κ2Cr2O7 + H2SO4

( ουσιαστικά είχε αφησει μονο τα Fehling και Tollens )

Τους έδωσε και ένα πινακάκι με άλλα οξειδοαναγωγικά ζεύγη ... και τέλος.

Πως σαν φαίνεται η κίνηση του ?

Προβολές: 839

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Θα μου επιτρέψετε να πω πως η ύλη της Χημείας Κατ. της Β' Λυκείου είναι δύσκολη, βαρετή για τους μαθητές αλλά και άχρηστη αφου με εξαίρεση τις βασικές γνώσεις που πρέπει να έχει ένας μαθητής από τη Χημική Ισοορροπία δεν χρειάζεται απολύτως τίποτα για τη Χημεία της Γ' Λυκείου. Έτσι λοιπόν οι μαθητές φορτωνουν το ήδη φορτομένο προγραμμά τους με αλλές 2 ώρες(χωρίς αυτές που κάνουν στο φροντιστήριο και χωρίς αυτές που πρεέπει να μελετήσουν) μαθαίνοντας και ..καλά Χημεία..Το αποτέλεσμα;Οι μαθητές δεν ασχολούνται καν με το μάθημα της Οργανικής Χημείας(επειδή ότι είναι Γενικής Παιδείας το εχουμε γραμμένο)και φτάνουν τον Γενάρη στη Γ΄Λυκείου έχοντας άγνοια από Οργανική Χημεία..Και τότε κυριαρχεί το άγχος και ένα γιατί;;;..γιατί δεν βρέθηκε κάποιος επιτέλους να τους καθοδηγήσει;;
Έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα στο Ελληνικό ΣΧολείο είναι προτιμότερο να ασχολούμαστε με τα άκρως απαραίτητα για την Γ΄Λυκειου παρά να μπερδεύουμε τους μαθητές με όλα.
Υ.Γ.1)Συμφωνώ απόλυτα με τον καθηγητή κύριε Αντώνη.
Υ.Γ 2)Ως πότε Χημεία στο Λύκειο θα διδάσκουν οι φυσικοί;
Και Μια πρόταση:Είναι τόσο δύσκολο άραγε τα τμήματα στο σχολείο στην Β και στην Γ να χωρίζονται με βάση την κατεύθυνση και όχι αλφαβητικά;Είναι τόσο κακό άραγε να επικεντρωθεί ο μαθητής στην κατεύθυνση που έχει επιλέξει;Μήπως θα γίνει καλύτερα το μάθημα έτσι;..γιατί δεν το δοκιμάζουμε;;..Και μη μου πει κανένας ότι το σχολείο είναι για να παρέχει Γενική Παιδεία και αηδίες..Έτσι όπως έχουν τα γίνει τα πράγματα το σχολείο είναι σαν ένα βασανιστήριο για τους μαθητές και δεν τους παρέχει απολύτως τίποτα..
Γιώργο πολύ τσαντισμένο σε βλέπω...
Θα μου επιτρέψεις, παρόλο που κατανοώ την αγανάκτησή σου, να σου πω ότι δεν συμφωνώ μαζί σου.
Θα μου πεις Καθηγητής είσαι τι περιμένω να γράψεις;
Μπορεί να είναι και έτσι....
Αλλά:
Το σχολείο δεν είναι και δεν πρέπει να είναι προσανατολισμένο αποκλειστικά στις εξετάσεις της Γ΄Λυκείου.
Η Χημεία Κατεύθυνσης της Β, είναι πανέμορφη και η διδασκαλία της είναι ουσιαστική.
Θα πρέπει ο Καθηγητής να επιμείνει στην οξείδωση των αλκοολών-κετονών; Ναι πρέπει. Αλλά αυτό δεν πρέπει να γίνει σε βάρος της κατανόησης του τι σημαίνει Οξειδοαναγωγή και της σημασίας της. Και αυτή δεν περιορίζεται σε 4 εξισώσεις.
Γιατί δεν παρακολουθούσατε την Χημεία της Γενικής της Β, Γιώργο; Επειδή ήταν γενική παιδεία; Και από πότε η ύλη της γενικής παιδείας είναι υποδεέστερη της ύλης της κατεύθυνσης;
Στρεβλή ερμηνεία των πραγμάτων....
Βέβαια και ποιος φταίει; Πολλοί.
Πάντως, για να είμαστε ειλικρινείς, εμείς οι καθηγητές δεν είμααστε.... αθώοι.
Εγώ θα συμφωνήσω με το Γιώργο με τη παρατήρηση ότι τα γραφόμενά του είναι πολύ ήπια, διότι λόγω της ηλικίας του είναι αγνός.

Επίσης Διονύση δηλώνω ότι είμαι αθώος, θέτοντας το quiz:
Πριν διοριστώ οι μαθητές με επέλεγαν να τους κάνω μάθημα για να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο, τώρα που είμαι διορισμένος επιλέγουν κάποιον άλλο, παρότι είμαι καλύτερος και προσπαθώ περισσότερο αξιοποιώντας και τις λεγόμενες νέες τεχνολογίες!!!

Γιατί συμβαίνει αυτό;
Μήπως κάποιοι θέλουν να συμβαίνει αυτό ή μήπως κάποιοι είναι τόσο ανεπαρκείς και αδυνατούν να καταλάβουν αυτά που συμβαίνουν γύρω μας;

Γιατί η Φυσική διδάσκεται 3 ώρες και η Χημεία 2 στη Γ' Λυκείου αφού όλοι γνωρίζουν ότι δεν προλαβαίνουμε να τη διδάξουμε σωστά με αυτές τις ώρες στις συνθήκες του σχολείου;

ΥΓ.
Οι απαντήσεις είναι γνωστές, απλά... κουβέντα να γίνεται να περνάει η ώρα, άλλωστε και... του χρόνου τα ίδια θα λέμε πάλι για να περάσει η ώρα.
Εγώ δεν είμαι διορισμένος, διδάσκω σχεδόν αποκλειστικά χημεία σε φροντιστήριο και η αποψή μου είναι ενδιάμεση. Η ύλη της Β είναι τεράστια, 5κεφ κατεύθυνση 4 περίπου γενικής και ο μαθητής έχει πρόβλημα στο τέλος σκεφτόμενος γιατί να πάω θετική; Η άποψή μου για την οξειδοαναγωγή: πρέπει ο καθηγητής να διδάσκει το κεφάλαιο όλο αλλά να μη βάζει τα παιδιά να αποστηθίζουν τους πίνακες. Ο σκοπός είναι να μάθουν τον τρόπο και όχι το κατεβατό των οξειδωτικών ή αναγωγικών. Σαφώς μια εκτενή αναφορα στις αντιδράσεις της Γ είναι απαραίτητη. Εγώ στη Β διδάσκω και τα ήπια.
Όσο για την οργανική μάλλον στους μαθητές της θετικής θα έπρεπε να διδάσκονται ξεχωριστά. Αυτοί καίγονται ενώ οι υπόλοιποι δεν νοιάζονται και μη νομίζετε ότι δεν ξέρουν πόσο τους χρειάζεται στη Γ.
Να είστε όλοι καλά οι προβληματισμοί σας και οι απόψεις σας, θα μας βοηθήσουν όλους να γίνουμε καλύτεροι.

RSS

Φόρουμ συζητήσεων

Συγκρότηση Επιτροπής για την εκπόνηση Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο 2 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡΟΝΑΚΗΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την Νίκος Παπαβασιλείου 11 Αυγ.

Βιβιλο - υλη Β' 5 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου. Τελευταία απάντηση από τον/την Νίκος Παπαβασιλείου 10 Αυγ.

Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Χημείας 85 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡΟΝΑΚΗΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡΟΝΑΚΗΣ 2 Ιουλ.

Μεταβολή συντελεστών και μεταβολή της Kc 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης. Τελευταία απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης 12 Μαρ.

Το πρόβλημα της εβδομάδας(;;;) 2 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης. Τελευταία απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος 1 Μαρ.

Κορυφαία μήνα

2. Τα παιδιά του Φλεβάρη

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη Γκενές Δημήτρης στις 24 Ιούλιος 2014

3. Ταινίες που αγαπήσαμε

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 12 Αύγουστος 2014

5. ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη ΣΑΜΑΡΑΣ ΖΗΝΩΝ στις 28 Ιούνιος 2014

© 2014   Created by Διονύσης Μάργαρης.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης