Υλικό Φυσικής - Χημείας.

Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους….

Χημεία Θετικής εδώ

Χημεία-Βιοχημεία εδώ

Προβολές: 1488

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Απαιτητικα  θεματα αλλα περισσοτερο "ζυγισμενα" σε σχεση με τα επισημα.

Για πρωτη φορα εμφανιζονται δυο ασθενη οξεα (ΕΚΙ)  και η απροσδιοριστη αναλυση ν+μ=κ  για την ευρεση των Σ.Τ.

Με λυπη μου, ομως παρακολουθω την απουσια σχολιων (ενδιαφεροντος;) για τα θεματα Χημειας-Βιοχημειας οπου τεθηκε ως θεμα θεωριας  το διαλυμα NaHCO3 (δυσκολο και για τη θετικη)  ενω ενα μοριο στη Βιοχημεια ηταν εκτος υλης. Διοτι το NADH που σχηματιζεται στο κυτταροπλασμα παραγει 2 μορια ΑΤΡ  και οχι 3 μορια ΑΤΡ που παραγει το μιτοχονδρικο ΝΑDH (σχολικο σελ  91). Η υλη ομως σταματα στη σελιδα 89 !!! Μαλλον τους ξεφυγε ή δεν γνωριζαν τα ορια της υλης 

Ενα συντομο σχολια για τα θεωρητικα:

α. στην τεχνολ ζηταει την διαφορα του Buna-S απο το Buna N (!!) και αυτο δινει 1 μοναδα όσο και η διαφορα μεταξυ ισοδυναμου και τελικου σημειου. Γενικα δυσκολη η θεωρια

β. στην θετικη:

αυτο με το Η2Ο στην εστεροποιηση νομιζω οτι το σχολικο βιβλιο ΔΕΝ το αναφερει!

Σε ενα Σ/Λ ζηταει αν οι ουσίες HCO3- , CO32- , NH3, NH2- , NH4+ είναι δυνατόν να δράσουν ως βάσεις κατά Brönsted-Lowry. Με το αμμωνιο τι γινεται? Αν το βαλουμε μαζι με ενα ισχυρο οξυ δεν θα γινει "αναγκαστικα" βάση? Οι μαθητες τι επρεπε να γραψουν?

Τα θεματα εχουν πολυ υβριδισμο (που δεν υπηρχε στις πανελληνιες).

Β2 Ποιος θα ήταν ο μοριακός τύπος της ένωσης μεταξύ ενός ατόμου 6C και ατόμων 1Η, με βάση την ηλεκτρονιακήτους δομή, στη θεμελιώδη κατάσταση; (μονάδα 1).

Να εξηγήσετε γιατί διαφέρει αυτός ο μοριακός τύπος από το μοριακό τύπο της αντίστοιχης ένωσης που απαντάται στη φύση (μονάδες3).

Υπαρχει καποια διαφορά στον Μ.Τ ?

Τελος, ξαναειδαμε θεματα με διαφορές (βρες τις 3 διαφορες). Κι εδω πολυ θεωρια..

Συμφωνώ για την εστεροποίηση ότι με βάση το σχολικό βιβλίο δεν προκύπτει απάντηση! Το ΝΗ4+ ως βάση τι θα δώσει ΝΗ5(2+)???. Νομίζω άστοχο θέμα. Στο Β2 θα μπορούσαν απλά να ρωτήσουν γιατί ο άνθρακας στο μεθάνιο κάνει 4 δεσμούς και όχι 2 και όχι να ζητάνε την υποθετική ένωση CH2 που σχηματίζεται με βάση τα μονήρη κατα Hund. Το τρίτο θέμα πολύ ποιοτικό αν και έχω ένσταση για την οξείδωση 2-υδροξυ οξέων αν είναι εντός ύλης. Βέβαια με τη λογική ο μαθητής δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα αν δεί την οξείδωση ως οξείδωση αλκοόλης αλλά... Το τέταρτο πολύ ωραίο θέμα και όχι πολλές πράξεις και αμφισβητήσεις όπως το αντίστοιχο των πανελληνίων. Γενικά σε σωστό πνεύμα και με ποιότητα τα θέματα χωρίς ιδιαίτερες αστοχίες. Απλά θα ξαναπώ ότι πρέπει επιτέλους να αλάξει το σχολικό βιβλίο για να νομιμοποιηθεί κάπως η διέυρηνση των θεμάτων που έγινε φέτος (Δ3 πανελλήνιες και θέμα Γ επαναληπτικές)

Για τη Χημεία Θετικής:

α) Τελικά την πρόταση Β1ε εξαιτίας του ΝΗ4+ που για το μαθητή δε μπορεί να δράσει ως βάση τη χαρακτηρίζουμε ΛΑΘΟΣ;

β) Στο Γ2 δεν έπρεπε να "βαφτίσουν" τις ενώσεις Χ και Ψ διότι η απάντηση είναι μεθανόλη και αιθυλομεθυλαιθέρας χωρίς να μπορούμε να πούμε ποια ακριβώς είναι η Χ και ποια η Ψ.

γ) Δημήτρη: Στη σελ. 221 το σχ. βιβλίο αναφέρει το μηχανισμό της εστεροποίησης (βλπ. τα χρώματα) Επίσης έπρεπε ο C ( με 2 μονήρη e κατά Hund) να δημιουργεί την ένωση CH2 ενώ στη φύση ο C λόγω υβριδισμού) δημιουργεί την ένωση CH4.

Χημεία Τεχνολογικής:

ΝαΗCO3... έχουν ήδη ανοίξει οι ασκοί του Αιόλου!

Μια πρώτη γενική μου διαπίστωση είναι ότι η δυσκολία της εξέτασης στην Χημεία έχει μετατοπιστεί - πλέον - στην θεωρία. Φταίει ο συγγραφέας του σχολικού βιβλίου ? ..... φταίει το αναλυτικό πρόγραμμα? .... φταίει η ασάφεια των ορίων της ύλης ?.... Φταίει η συγκεκριμένη ομάδα θεματοδοτών ? .... φταίμε εμείς ? ....φταίνε οι μαθητές ?
 

Η ουσία είναι ότι ελάχιστοι θα ασχοληθούν με το 3ο και 4 θέμα των εξετάσεων των επαναληπτικών στην Χημεία αλλά οι περισσότεροι θα μείνουμε στα 2 θέματα θεωρίας.
Περί εξέτασης ....
Το Α2 αποδεικνύει επίσημα πλέον ότι τα "μπλέ" είναι εντός ύλης ( του χρόνου θα διδάξω και τους δεσμούς Η του οξωνίου της σελ 99 .... )
Το Α3 αποδεικνύει ότι ο κάθένας μας μπορεί να κάνει άλματα λογικής και να φτιάξει θέματα. Από πότε η σύγκριση των Ei2 γίνεται με βάση της θέση τους στον ΠΠ ? (Σαλτερης σελ 168 σχόλιο γ )
Το Α5β αποδεικνύει ότι όλα μπορούν να συγκριθούν με όλα. Ποιος θα μου απαντήσει τι διαφορές έχει η ταχύτητα από την διαφορά δυναμικού ? ( είδατε ότι μπορούμε και εμείς !!! ) Η Κ και το α μπορούν να συγκριθούν μόνο ως κριτήρια ισχύος ηλεκτρολυτών .... άλλα "πράγματα" περιγράφει η Κ και άλλα το α ( να φανταστώ ότι οι μονάδες μέτρησης τους είναι και αυτή μια διαφορά ?)
Το Β1Β αποδεικνύει την αξία των χρωμάτων ...
Το Β2Β αποδεικνύει ότι και οι μαθητές μπορούν να γίνουν και αυτοί μικροί επιστήμονες (να φτιάξουν και να απορρίψουν θεωρίες ) Που στο διάολο λέει το σχολικό βιβλίο (ή προκύπτει από κάτι γραμμένο σε αυτό) ότι ο αναμενόμενος ΜΤ της ένωσης μεταξύ ενός ατόμου C και του Η είναι CH2 !!!!! Η ηλεκτρονιακή δομή του C δίνει 2 μονήρη ηλεκτρόνια αρα ΘΑ μπορούσε να κάνει 2 ομοιοπολικούς δεσμούς .... με 2 δεσμούς δεν μπορεί να αποκτήσει 8αδα .... άρα δεν μπορεί να γίνει αυτό ..... ποιος ΜΤ και κουραφέξαλα. Οι 4 ομοιοπολικοί δεσμοί ερμηνεύονται μέσω Lewis αλλά δεν μπορεί να εξηγηθεί η ισοτιμία τους και έτσι προχωράμε στην θεωρία του υβριδισμού .... μα εαν είναι δυνατόν ...
Στο Δ5 η απάντηση είναι 4*10^-3,5 ? ( έχω κάνει αριθμητικό ή να σταματήσω τις οδηγίες με τα καλά νούμερα )
Περί Τσεκουρώματος ...
- Το τι πραγματικά συμβαίνει σε μια αραίωση δ/τος ασθενούς ηλεκτρολύτη γίνεται πολύ δημοφιλές ( και έχω σοβαρές αμφιβολίες εάν οι μαθητές το έχουν κατανοήσει πλήρως .... παρόλο που το Α4 είναι "ήπιο" )
- Αραγε πόσοι μαθητές έχουν σκεφτεί την αδυναμία παρασκευής αλκενίων -μέσω αφυδάτωσης αλκοολών- μακρύα από το πλήθος των ατόμων άνθρακα ( πχ διμέθυλο 1 προπανόλη ). Αραγε η επόμενη ερώτηση στο θέμα θα έχει να κάνει με τους συμμετρικούς αιθέρες ( που έχουν διδαχθεί στην Β )
- Πόσοι δεν την πάτησαν με το ΟΗ των αλκοολών στην εστεροποίηση ?
- Πόσοι είδαν το ΝΗ4+ στο τέλος του  Β1ε ?
- Πόσοι μπορούν να πάρουν όλες τις μονάδες του Β2
Περι ασκησιολογίας ...
- Δηλαδή μας έχεις πετάξει τα μάτια και ντρέπεσαι να πείς "εστέρας" στο Γ1 .... ????
- Από τι καρβονυλική πρέπει να ξεκινήσει η κυανυδρική ώστε να προκύψει υδρόξυ οξύ που οξειδώνεται ( Ευτυχώς δεν πρόλαβα να δημοσιεύσω το διαγώνισμα "παραλλαγής των θεμάτων παναλληνίων 2013" )... αντε βρε ατιμούλικα ... και του χρόνου κυανυδρική στο HCHO και οξέιδωση μέχρι CO2 ... 
- 3ή ή 4η χρονιά που πέφτει ( άμμεση - έμμεση ) διερεύνηση μέσω των  mol στην οργανική ??? .... έλα και το έχουμε έτοιμο το φυλλάδιο .
- Γιατί μου άρεσε πιο πολύ από όλα το Δ1 ? ( να το ψαξω γιατρέ ?)
........ Κατά τα άλλα τα θέματα των εξετάσεων 2013 στο μάθημα «Χημεία» είναι διατυπωμένα με ακρίβεια και σαφήνεια, κλιμακούμενης δυσκολίας και με σημαντική διακριτική ικανότητα.
Τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης, είναι σωστά διαβαθμισμένα και προαπαιτούν την κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές.
Απαιτούν καλή γνώση της θεωρίας και κριτική σκέψη του μαθητή.

Μόλις μπήκα. Σε λίγο θα ξεκινήσω να λύνω και εγώ τα θέματα. Από την ανάλυσή σου Αντώνη στις 2 τελευταίες παραγράφους βλέπω ότι ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΙΖΕΙΣ σε υπερβολικό βαθμό.

Να το προσέξεις γιατί ανησυχώ για σένα ….. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ



Αντώνης Μπαλτζόπουλος είπε:

Μια πρώτη γενική μου διαπίστωση είναι ότι η δυσκολία της εξέτασης στην Χημεία έχει μετατοπιστεί - πλέον - στην θεωρία. Φταίει ο συγγραφέας του σχολικού 

Δυστυχώς Αντώνη οι οδηγίες για τα "καλά νούμερα" που έδινα κι εγώ πάνε περίπατο...   4*10^-3,5 η απάντηση στο Δ5...

Για το θεμα Β2 με τον C και τα Η: αν το παμε με τους ηλεκτρονιακους τυπους θα θεωρησουμε οτι ο ανθρακας εχει 4 ηλεκτρονια σθενους αρα κανει 4 δεσμους. Βεβαια αν δεν θεωρησουμε διεγερμενη κατασταση τοτε ο ανθρακας εχει μονο 2 μονηρη.. Συμφωνω και με τον Αντωνη στην προσεγγιση του, το αναμενομενο θα ηταν να ζητησουν εξηγηση για το οτι στο CH4 και οι 4 δεσμοι ειναι ισοτιμοι ενεργειακα.

Για το Β1β, πραγματι υπαρχει μια "χρωματικη" αναφορα στην σελ 221 αλλά για την υδρολυση του εστερα! Θυμαμαι ομως οτι σε παλιοτερο σχολικο βιβλιο υπηρχε και για την εστεροποιηση. Και στη τελικη ο μαθητης τι καλειται να γραψει ως δικαιολογηση? (μην ξεχναμε κιολας οτι οι μηχανισμοι ειναι εκτος υλης..)

Η επιμονη σε λεπτομερειες της θεωριας μας επαναφερει στην εποχη με τις δεσμες. ΟΛΟ το βιβλιο αποτελει εξεταστεα ύλη και οι μαθητες μου παντοτε εχουν μια αρνητικη διαθεση οταν το ακουνε αυτο. με ρωτανε "δηλαδη σαν την Βιολογια να τα μαθουμε?" !

Αυτη η επιμονη, κατα την γνωμη μου, ειναι καθαρα θεμα Μαυροπ.

RSS

Φόρουμ συζητήσεων

Εξεταζόμενο μαθημα η Πληροφορικη! 647 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Δημητρης Παπαγεωργιου. Τελευταία απάντηση από τον/την Παρασκευάς Πανάγου χθες.

Κβαντομηχανική..WhaAatT?!?!? 23 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΟΥΚΑΤΖΗΣ. Τελευταία απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης 8 Οκτ.

Σύγκριση ενέργειας τροχιακών πολυηλεκτρονικού ατόμου 4 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης. Τελευταία απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης 29 Αυγ.

Πώς πάνε οι διακοπές, φίλοι Χημικοί; 6 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Διονύσης Μάργαρης. Τελευταία απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος 19 Αυγ.

Τα θέματα του 28ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Χημείας 52 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Χαρκοπλιάς Κώστας. Τελευταία απάντηση από τον/την ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΡΟΝΑΚΗΣ 24 Ιουν.

Κορυφαία μήνα

1. Εξεταζόμενο μαθημα η Πληροφορικη!

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη Δημητρης Παπαγεωργιου στις 5 Σεπτέμβριος 2014

3. Έλεος.....

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη Γιώργος Κλήμης στις 3 Οκτώβριος 2014

4. Βολή άνευ τίτλου

Προστέθηκε από το χρήστη Παπαδάκης Παντελεήμων στις 27 Σεπτέμβριος 2014

© 2014   Created by Διονύσης Μάργαρης.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης