Υλικό Φυσικής - Χημείας.

Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους….

Αγαπητοί συνάδελφοι, ενδιαφέρουσες οι αναρτήσεις και οι συζητήσεις που αφορούν θέματα των Φυσικών Επιστημών. Με χαρά διαπίστωσα ότι η απορία-ερώτηση του συναδέλφου ΡΜ για τη διαφορά φάσης του Η/Μ κύματος ( κατά σύμπτωση και δική μου προς το Διονύση Μάργαρη) έδωσε το ερέθισμα να εξελιχθεί μια αξιόλογη συζήτηση γύρω από το θέμα αυτό με επαρκείς, σ' ένα βαθμό, απαντήσεις.
Με την ευκαιρία μια μικρή απορία: Ισχύει Ε/Β =c . Στο στιγμιότυπο όμως του αρμονικού Η/Μ κύματος το Β φαίνεται να μη διαφέρει αριθμητικά από το Ε. Θα μού πείτε ΄διαφορετική κλίμακα στους δύο άξονες... Ναι, αλλά αυτό δε δημιουργεί κάποια λαθεμένη εντύπωση;
Η παρέμβασή μου όμως αφορά κυρίως τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών. Επίκαιρο θέμα, αφού την περίοδο αυτή ξοδεύονται πολύ μελάνι και γραφίτης για τα γνωστά ωριαία διαγωνίσματα. Γίνεται πχ εφαρμογή κάποιου νόμου - χωρίς ν' αναφέρεται συχνά από τους μαθητές- και προκύπτει λάθος αποτέλεσμα για το συγκεκριμένο μέγεθος. Σε επόμενο ερώτημα υπολογίζεται η τιμή άλλου φυσικού μεγέθους που έχει σχέση με την τιμή του προηγούμενου... Το αποτέλεσμα παράλογο και κανένα έστω σχόλιο από το μαθητή. Τι λέτε, θα πρέπει να πάρει το ερώτημα αυτό όλες τις μονάδες που του αντιστοιχούν; Και κάτι άλλο: Τι κάνουμε για τις λακωνικές απαντήσεις αρκετών μαθητών, που ναι μεν οδηγούν σε σωστά αποτελέσματα, αλλά αφήνουν μια γεύση απουσίας φυσικού περιεχομένου και κριτικής προσέγγισης;
Και ένα τελευταίο: Πόσες ερωτήσεις-απορίες υποβάλλουν οι μαθητές μας στη διάρκεια μιας βδομάδας; Ένας καλός δείκτης ενδιαφέροντος και ενεργής παρουσίας στο μάθημα. Ποιά είναι η δική μας ευθύνη; Πως μπορούμε τελικά να τονώσουμε το ενδιαφέρον αυτό σε μια εποχή που δοκιμάζεται από οικονομικά, κοινωνικά και άλλα προβλήματα;
Τέλος, να μού επιτρέψετε να ευχηθώ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους που γιόρταζαν ή θα γιορτάζουν τις επόμενες μέρες.

Προβολές: 14

Ετικέτες: Διαπιστώσεις, προβληματισμοί

Σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος του Υλικό Φυσικής - Χημείας. για να προσθέσετε σχόλια!

Γίνετε μέλος του Υλικό Φυσικής - Χημείας.

Φόρουμ

Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά σαν τραγωδία και τη δεύτερη σαν φάρσα. Κάρλ Μάρξ 45 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ στο Γενικά θέματα. Τελευταία απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης Πριν από 9 ώρες .

Μία Αναφορά στην ώθηση από το σχολικό βιβλίο 3 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΤΣΑΟΥΡΑΣ στο Θέματα Φυσικής. Τελευταία απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης χθες.

Προσομοίωση σε flash "Μέτρηση βάρους με Άνωση"

Ξεκίνησε από τον/την ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ στο Θέματα Φυσικής το Σάββατο.

Περί τριβής και ισορροπίας... 7 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την Δανιήλ Μανταδάκης στο Θέματα Φυσικής. Τελευταία απάντηση από τον/την Ανέστης Μαμπλέκος 22 Μαρ.

Δεν φτάνει να λέμε μόνο ...'' Όχι στον εκφοβισμό''. 14 απαντήσεις 

Ξεκίνησε από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στο Γενικά θέματα. Τελευταία απάντηση από τον/την Γιώργος Γεωργαντάς 21 Μαρ.

Κορυφαία μήνα

1. ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ 4+1 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ.

Δημοσιεύθηκε από το χρήστη Διονύσης Μάργαρης στις 17 Μάρτιος 2015

2. Τρεις ιδέες σε ... μια τροχαλία.

Προστέθηκε από το χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 6 Μάρτιος 2015

3. Στεφάνη σε κεκλιμένο

Προστέθηκε από το χρήστη Διονύσης Μητρόπουλος στις 24 Μάρτιος 2015

5. Περί κύλισης και τριβής.

Προστέθηκε από το χρήστη Διονύσης Μάργαρης στις 5 Μάρτιος 2015

© 2015   Created by Διονύσης Μάργαρης.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης