-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Στατική τριβή για F>Tορ πριν από 3 εβδομάδες
Βαγγέλη σε ευχαριστώ πολύ.
Εύστοχη η παρατήρησή σου ότι από το 2ο νόμο του Νεύτωνα προκύπτει η επιτάχυνση και όχι η δύναμη. Άρα θα πρέπει να γράφεται με τη μορφή a=F/m. Δεν γνωρίζω γιατί έχει καθιερωθεί τη μορφή F=ma.
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Στατική τριβή για F>Tορ πριν από 3 εβδομάδες
Γειά σου Παύλο!
Σ’ ευχαριστώ πολύ!
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Στατική τριβή για F>Tορ πριν από 3 εβδομάδες
Γενίκευση: Όταν οι μάζες είναι διαφορετικές, για να γλιστρήσει το Σ1 πάνω στο Σ2 θα πρέπει: F>Tορ+Τορ m1/m/2.
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Στατική τριβή για F>Tορ πριν από 3 εβδομάδες
Παντελή και Γιώργο σας ευχαριστώ πολύ.
Ομολογώ ότι το δυσκολότερο ήταν η επιλογή του τίτλου! Δε μπόρεσα να βρω κάτι καλύτερο.
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Στατική τριβή για F>Tορ πριν από 3 εβδομάδες
Η στατική τριβή δυσκολεύει τους μαθητές και των τριών τάξεων του Λυκείου. Δηλαδή η δυσκολία της είναι υπερταξική! Η παρούσα ανάρτηση λοιπόν αφορά τους μαθητές και των τριών τάξεων.
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Στατική τριβή για F>Tορ πριν από 3 εβδομάδες
Γιάννη καλημέρα.
Σε ευχαριστώ πολύ.
-
H/o Ανδρέας Βαλαδάκης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 3 εβδομάδες
Στατική τριβή για F>Tορ
Γιατί μας ενδιαφέρει Ένα σώμα μπορεί να μην γλιστρήσει, ακόμα κι αν το μέτρο της οριζόντιας δύναμης ξεπεράσει το μέτρο της οριακής στατικής τριβή […] -
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Κρούση σε κινούμενο τοίχο. πριν από 3 εβδομάδες, 5 μέρες
Τη δεκαετία του ’80 υπήρχε ένας επιτραπέζιος υπολογιστής (πρόγονος του laptop) που ονομαζόταν Sinclair ZX Spectrum. Σ’ αυτόν υπήρχε το παιχνίδι που φαίνεται εδώ: throthewall.gif (256×192). Αυτό είχε στο μυαλό του ο Γιάννης!
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο ΘΜΚΕ για σύστημα σωμάτων πριν από 3 εβδομάδες, 5 μέρες
Ανδρέα καλημέρα και σε ευχαριστώ.
Η παρούσα ανάρτηση αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής του ΘΜΚΕ σε σύστημα αλληλεπιδρώντων σωμάτων – απαραίτητη γνώση σε μαθητές Λυκείου, για την κατανόηση της εξεταστέας ύλης.
Από αυτή την άποψη θεωρώ ότι πρέπει να περιλαμβάνεται στο διδακτικό ρεπερτόριο κάθε καθηγητή Φυσικής, ανεξάρτητα από τ…[Περισσότερα]
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο ΘΜΚΕ για σύστημα σωμάτων πριν από 3 εβδομάδες, 6 μέρες
Βαγγέλη καλημέρα και σε ευχαριστώ πολύ.
Παρουσιάζεις τη φυσιολογική επέκταση της άσκησης αναδεικνύοντας ότι η “χασούρα έγινε θερμότητα T·(s1-s2). Εγώ ως πρώτο βήμα εστίασα αποκλειστικά στο ΘΜΚΕ.
-
H/o Ανδρέας Βαλαδάκης έγραψε ένα νέο άρθρο πριν από 4 εβδομάδες
ΘΜΚΕ για σύστημα σωμάτων
Γιατί μας ενδιαφέρει Ποια μορφή παίρνει το ΘΜΚΕ σε ένα σύστημα σωμάτων; Στο Σχήμα φαίνεται ένα σώμα το οποίο βρίσκεται πάνω σε ένα άλλο σώ […]-
καλησπέρα σε όλους
πολύ καλή Ανδρέα
μια δική μου προσέγγιση (με “κλοπές” από σένα…)
s1=3s2, δεν φαίνεται στο σχήμα σου
W=K1+K2 (προφανώς και χωρίς Δ)+(τη “χασούρα, που έγινε θερμότητα) T. (s1-s2)
W=K1+K2+F/4.2s2
W=K1+K2+F/4.2s1/3
W=K1+K2+W/6
5W/6=K1+K2
W=1,2(K1+K2) -
Βαγγέλη καλημέρα και σε ευχαριστώ πολύ.
Παρουσιάζεις τη φυσιολογική επέκταση της άσκησης αναδεικνύοντας ότι η “χασούρα έγινε θερμότητα T·(s1-s2). Εγώ ως πρώτο βήμα εστίασα αποκλειστικά στο ΘΜΚΕ.
-
Ανδρέα καλησπέρα. Ωραία διερεύνηση στο θέμα, που το ΙΕΠ αποφάσισε ότι είναι εκτός ύλης της Γ΄. Δηλαδή μπορούμε να δώσουμε τέτοιο θέμα στην Α και όχι στη Γ!
Είναι ένα θέμα που μπορούμε να μελετήσουμε το διπλό ρόλο της τριβής αλλά αναρωτιέμαι πόσοι συνάδελφοι το κάνουν στην Α΄τάξη. Η τελική εξίσωση εξαρτάται από τη σχέση F-T και τις μάζες. Η παρέμβαση του Βαγγέλη εξηγεί και τη θερμική ενέργεια. -
Ανδρέα καλημέρα και σε ευχαριστώ.
Η παρούσα ανάρτηση αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής του ΘΜΚΕ σε σύστημα αλληλεπιδρώντων σωμάτων – απαραίτητη γνώση σε μαθητές Λυκείου, για την κατανόηση της εξεταστέας ύλης.
Από αυτή την άποψη θεωρώ ότι πρέπει να περιλαμβάνεται στο διδακτικό ρεπερτόριο κάθε καθηγητή Φυσικής, ανεξάρτητα από το αν παραπέμπει ή όχι σε άσκηση που εξαιρείται από την εξεταστέα ύλη.
Νομίζω ότι αυτό αποτελεί πρακτική της πλειονότητας των συναδέλφων: Αυτό που διδάσκουν δεν ταυτίζεται πάντα με την εξεταστέα ύλη, όταν αυτή η παρέκκλιση βοηθά τους μαθητές τους να κατανοήσουν την εξεταστέα ύλη.
-
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Θωμάς ο … άπι(α)στος! πριν από 4 εβδομάδες, 1 μέρα
Γιώργο γράφεις ότι κάθε μέτρηση έχει σφάλμα. Πράγματι, και γι’ αυτό η μέτρηση του χρονικού διαστήματος και της αντίστοιχης μετατόπισης περιέχει σφάλμα. Ωστόσο η αδυναμία προσδιορισμού της στιγμιαίας ταχύτητας δεν προκύπτει από αυτά τα σφάλματα. Ακόμη κι αν μπορούσαμε να μετρήσουμε τα χρονικά διαστήματα και τις μετατοπίσεις με απόλυτη ακρίβεια…[Περισσότερα]
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Θωμάς ο … άπι(α)στος! πριν από 4 εβδομάδες, 1 μέρα
Γιώργο γράφεις: “Παίρνουμε τις τιμές της θέσης ενός κινητού σε διάφορες χρονικές στιγμές (πάρα πολύ κοντινές- έχουμε πια την δυνατότητα αυτή)
Βρίσκουμε την καλύτερη καμπύλη x=f(t) , που περνά από τα σημεία μέτρησης( και εδώ έχουμε πια αυτή την δυνατότητα).”Η καλύτερη καμπύλη δεν είναι επίσης μια προσέγγιση, έστω η καλύτερη; Αν οι τιμές ήταν…[Περισσότερα]
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Θωμάς ο … άπι(α)στος! πριν από 4 εβδομάδες, 1 μέρα
Θωμά η φωτογραφία από τo αγωνιστικό αυτοκίνητο τραβήχτηκε ως εξής: Αρχικά ο φακός τη φωτογραφικής μηχανής ήταν κλειστός. Κατόπιν άνοιξε για λίγο ώστε φως να μπει από το το αυτοκίνητο και ξαναέκλεισε. Στο χρονικό διάστημα που φως έμπαινε από το αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο μετατοπιζόταν. Δηλαδή το αυτοκίνητο της φωτογραφίας έχει απει…[Περισσότερα]
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Θωμάς ο … άπι(α)στος! πριν από 4 εβδομάδες, 1 μέρα
Ο Θωμάς έχει δίκιο: Δεν μπορούμε να μετρήσουμε τη στιγμιαία ταχύτητα. Η στιγμιαία ταχύτητα είναι το όριο της μέσης. Και δεν μπορούμε να μετρήσουμε αυτό το όριο, διότι μπορούμε να μετρήσουμε μόνο πεπερασμένες μετατοπίσεις, σε πολύ μικρά μεν αλλά πεπερασμένα χρονικά διαστήματα.
Τότε ποια είναι χρησιμότητα της στιγμιαίας ταχύτητας;[Περισσότερα]
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Αναπάντητο ερώτημα στο Πρόβλημα 4.64 πριν από 1 μήνα
Βαγγέλη καλημέρα.
Ελπίζω όλα να πήγαν καλά με τις ιατρικές εξετάσεις σου.
Εύλογο το επιχείρημά σου σχετικά με τη δύναμη N που ασκείται από το χείλος του σωλήνα στο νήμα. Ίσως μια πιο πειστική απάντηση θα ήταν η εξής: Ανεξάρτητα από το σχήμα του χείλους, στο όριο όπου οι διαστάσεις του χείλους είναι αμελητέες, το σχήμα του προσ…[Περισσότερα]
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Αναλογικό Ρολόι – Κίνηση δεικτών πριν από 1 μήνα
Θοδωρή καλημέρα.
Το εντυπωσιακό είναι ότι ταξίδια όπως αυτά που περιγράφεις φαντάστηκε πριν από 120 χρόνια ένας νεαρός και ανακάλυψε ότι όταν το αεροπλάνο θα επιστρέψει στη Γη τα ρολόγια του θα πηγαίνουν πίσω σε σχέση με το ρολόγια του αεροδρομίου. Και ότι αυτό είχε να κάνει με τον τρόπο που παρατηρούμε τον Κόσμο.
Ακόμη πιο εντυπωσ…[Περισσότερα] -
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Το προβληματικό Πρόβλημα 4.64 πριν από 1 μήνα
Μπορούμε να διατηρήσουμε το μήκος του νήματος σταθερό αλλά όταν θα χρειαστεί η κίνηση του σφαιριδίου από εοκ να γίνει ομαλή κυκλική θα πρέπει το νήμα να τεντωθεί.
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Το προβληματικό Πρόβλημα 4.64 πριν από 1 μήνα
Καλημέρα σε όλους.
Ευρηματική η πρόταση του Κωνσταντίνου.
Με νήμα χωρίς θερμικές απώλειες κατά το τέντωμά του, νομίζω ότι η πρόταση λύνει το πρόβλημα του Προβλήματος 4.6. Διότι με τον τρόπο που περιγράφει ο Κωνσταντίνος το σφαιρίδιο μπορεί να μεταβεί από ομαλή κυκλική κίνηση σε παρόμοια κίνηση μικρότερης ακτίνας χωρίς να ασκηθεί επιπλέον δ…[Περισσότερα]
-
Ο/η Ανδρέας Βαλαδάκης σχολίασε το άρθρο Το προβληματικό Πρόβλημα 4.64 πριν από 1 μήνα
Γιάννη περιέγραψα τον τρόπο ώστε να επιτευχθεί πρακτικά αυτό που εσύ υπαινίσσεσαι. Δηλαδή τη μετάβαση από κυκλική τροχιά σε κυκλική μόνο με τη χρήση του νήματος και χωρίς θερμικές μεταβολές.
- Φόρτωσε Περισσότερα
Καλημέρα Ανδρέα.
Λιτή και όμορφη.
Γιάννη καλημέρα.
Σε ευχαριστώ πολύ.
Η στατική τριβή δυσκολεύει τους μαθητές και των τριών τάξεων του Λυκείου. Δηλαδή η δυσκολία της είναι υπερταξική! Η παρούσα ανάρτηση λοιπόν αφορά τους μαθητές και των τριών τάξεων.
Καλημέρα Ανδρέα και Γιάννη.
Πράγματι ωραία & λιτή σκεπτόμενος όπως…
αρχικά: F=Tορ
μετά : πρέπει α1>α2 και για ίδια μάζα πρέπει F΄-T>T άρα F΄>2T
Εννοείται πως ο σχεδιασμός δυνάμεων …δείχνει.
Ομολογώ την αρχική δυσκολία κατανόησης του τίτλου.
Καλό Σαββατοκύριακο
Καλημέρα Ανδρέα. Πολύ καλή !!!
Παντελή και Γιώργο σας ευχαριστώ πολύ.
Ομολογώ ότι το δυσκολότερο ήταν η επιλογή του τίτλου! Δε μπόρεσα να βρω κάτι καλύτερο.
Γενίκευση: Όταν οι μάζες είναι διαφορετικές, για να γλιστρήσει το Σ1 πάνω στο Σ2 θα πρέπει: F>Tορ+Τορ m1/m/2.
Γεια σου Ανδρέα, ωραία άσκηση!
Γειά σου Παύλο!
Σ’ ευχαριστώ πολύ!
καλησπέρα σε όλους
πάρα πολύ καλή, Ανδρέα !
και ως συνήθως σε “αχαρτογράφητα νερά”, που επιβεβαιώνει ότι πολλές φορές τα “φαινόμενα απατούν”…
(η γνώμη μου, πάντως, την έχω καταθέσει και εδώ, και ας γράφουν διαφορετικά όλα τα βιβλία, εκτός από αυτό της Α Λυκείου που διδάχτηκε το σχολικό έτος 2000-2001 σε “αντιπαράθεση” με άλλα 3 σχολικά βιβλία και είχε επιλεγεί από τη μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων, η προκήρυξη έλεγε ότι το πρώτο θα είναι και το μοναδικό στη συνέχεια, είχα γράψει εκεί τους νόμους του Νεύτωνα, αλλά, περιέργως και ανεξήγητα, από την επόμενη χρονιά διδάσκεται το υπάρχον, είναι ότι ο 2ος νόμος του Νεύτωνα είναι άμεσα οι σχέσεις σου (1) και (2), δεν χρειάζονται οι προηγούμενες, διότι νόμο “δικαιούται” το αποτέλεσμα, όχι η αιτία που είναι αυθαίρετη
εννοείται ότι αποδέχομαι ότι το όποιο επιλεγμένο σχολικό βιβλίο δημιουργεί “δίκαιο” και άρα αυτό, σωστά, ακολουθεί ο μαθητής, για μας είναι η “ένσταση”…)
Βαγγέλη σε ευχαριστώ πολύ.
Εύστοχη η παρατήρησή σου ότι από το 2ο νόμο του Νεύτωνα προκύπτει η επιτάχυνση και όχι η δύναμη. Άρα θα πρέπει να γράφεται με τη μορφή a=F/m. Δεν γνωρίζω γιατί έχει καθιερωθεί τη μορφή F=ma.