Δημοσιεύτηκε από το χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ στις 15 Οκτώβριος 2009 στις 1:33 στην ομάδα Χημεία Γ΄Λυκείου
Μπορούμε όλοι μαζί φαντάζομαι να βρούμε καινούργιες ιδέες για ασκήσεις στη Χημεία Γ Λυκείου.Θα μπορούσα π.χ. να πω:Δεν μπορούμε να ανακατατώσουμε (που έλεγε και ο Ψαχούλιας) τρία διαλύματα οξέων, ή δύο οξέων με ένα διάλυμα βάσης, ή τριών διαλυμάτων αλάτων;Δεν μπορούν να γίνουν ασκήσεις με δεντράκια “αλλά” οργανική και στην ανόργανη;Είναι καιρός νομίζω το μάθημα να αποκτήσει και λίγο ενδιαφέρον.Μήπως ήρθε ο καιρός να ταραχτούν και λίγο τα νερά της Χημείας;Oλες οι ιδέες δεκτές…
Έχουμε φτάσει στο σημείο να περιμένουμε με αγωνία τα σχόλια των μαθητών για το επίπεδο των θεμάτων στην βιολογία ( οι οποίοι Βιολόγοι έχουν μάθημα επιλογής στην Γ Λυκείου και εκεί «παίζουν» ωραία το «παιχνίδι τους» , προσελκύοντας τις ορδές τις Θεωρητικής στην επιλογή του μαθήματος τους για την εισαγωγή στην …. Φιλοσοφική !!!! )
Όσο η Χημεία είναι εκτός της Τεχνολογικής ( ή τεσπά της αντίστοιχης «1η δέσμης» ) τα θέματα θα είναι σε αυτό το επίπεδο.
Θα «κλώθουν» – που λένε και στο χωρίο μου – γύρω από τα ίδια και τα ίδια.
Και εάν θέλεις και την ειλικρινή άποψη μου … καλά κάνουν.
Οι πανελλήνιες 1998 του είχαν ένα πολύ καλό θέμα με μια βάση που εξουδετερώνει μερικά 2 διαλύματα οξέων
1 mole ΝαΟΗ διαλύεται πλήρως σε 1 lit δ/τος που περιέχει 1 mole ασθενούς οξέος ΗΑ και 1 mole ασθενούς οξέος ΗΒ, οπότε το ΝαΟΗ καταναλώνεται πλήρως εξουδετερώνοντας το 25% της ποσότητας του ΗΑ και το 75% της ποσότητας του ΗΒ.
Να υπολογιστεί η συγκέντρωση των ιόντων Η3Ο+ του δ/τος που προκύπτει
Να υπολογιστεί η σταθερά ιονισμού του οξέος ΗΒ.
Δίνεται για το οξύ ΗΑ :Κα=10-6.Η προσθήκη ΝαΟΗ δεν μεταβάλλει τον όγκο του δ/τος. Οι σταθερές ιονισμού και των δύο οξέων είναι πολύ μικρές και έτσι μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες προσεγγίσεις.
εάν στο θέμα αυτό δώσεις μια διαβάθμιση ερωτημάτων τότε έχει μια πολύ καλή άσκηση. Εαν δε , κάνεις και την παραλλαγή με την ποσότητα της βάσης να εξουδετερώνεις πλήρως και να βγεις στο τελικό διάλυμα με 2 αλάτια που υδρολύονται … τότε έκλεισες το θέμα με τα «δύο οξέα με ένα διάλυμα βάσης».
….
Περιμένω πως και πως να πέσει ασκηση όπου το διάλυμα ασθενους ΗΑ θα εξουδετερώνεται ( πληρως / μερικώς / με περίσσεια … διάλεξε και παρε ) από ποσότητα Ca(OH)2 …
@ Διονυσης …. ένα είναι το «αυλάκι» και ένα το «ποταμι» ( Αλιάκμων !!! )
Με αυτήν την ύλη ( και μην τολμήσει κανείς να την πειράξει ) και με τόσους μαθητές δεν πρόκειται να γίνει τίποτα
Θέμα ιοντικής …?
Ασθενές …. ρυθμιστικό …. αντε και καμιά αντιδραση …
Θέμα οργανικής .. ?
Προπανόλη 1 ή προπανόλη 2 … ( αντε μεχρι βουτανόλες ) …
Ανάλαβε δράση!!!ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ είπε:
Καινούριες ασκήσεις υπάρχουν στην οργανική, αλλά που να ζητήσεις απο τα παιδιά να ασχοληθούν με αυτές. Προέχουν οι εξετάσεις. Καλώς ή κακώς.