Διάφορα θέματα θεωρίας Φυσικής Γ΄Λυκείου

Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Διονύσης Μάργαρης στις 17 Νοέμβριος 2009 στις 7:45 στην ομάδα Στοιχεία Θεωρίας

Εδώ μπορείτε να δείτε διάφορα θέματα θεωρίας Φυσικής Γ΄Λυκείου.

Φυσική Γενικής Παιδείας
Βιβλίο Μαθητή (4,3MB)

Φυσική Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Ηλεκτρικές και Μηχανικές Ταλαντώσεις (1,1MB)
Κύματα (2,9MB)
Μηχανική στερεού σώματος (2,7MB)
Κρούσεις και σχετικές κινήσεις (1MB)

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Π.Ι. για όλα τα βιβλία

 

(Visited 121 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
4 έτη πριν

 

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

 

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 17 Νοέμβριος 2009 στις 10:24

fc47f89b149f9409123ebc3e9caaf7bb Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 17 Νοέμβριος 2009 στις 10:47

fc47f89b149f9409123ebc3e9caaf7bb Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 3 Δεκέμβριος 2009 στις 9:32

Μεταβολή φάσης κατά την ανάκλαση.
Μετά την ανάρτηση Εξίσωση κύματος, αναπτύχθηκε ένας διάλογος γύρω από το εξής ερώτημα: ένα ηχητικό κύμα ανακλάται σε μια επιφάνεια. Υπάρχει διαφορά φάσης μεταξύ προσπίπτοντος και ανακλώμενου κύματος;
Δείτε την συνέχεια.

 

fc47f89b149f9409123ebc3e9caaf7bb Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 10 Δεκέμβριος 2009 στις 14:34

Από τον φίλο Πέτρο Καραπέτρο ένα κείμενο για μελέτη κυμάτων.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

fc47f89b149f9409123ebc3e9caaf7bbΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 16 Ιανουάριος 2010 στις 19:17

Από τον Νικήτα Μενούνο μια παρουσίαση στα στάσιμα κύματα.

 

Διονύσης Μητρόπουλος στις 13 Απρίλιος 2010 στις 14:19

Κύκλωμα LC ηλεκτρικών ταλαντώσεων:
Ανάλυση των διαφόρων κριτηρίων σύμφωνα με τα οποία επιλέγουμε τα πρόσημα φορτίου, έντασης ρεύματος, τάσεων, κλπ. στο κύκλωμα. Σχολιάζεται κάθε φορά και το φυσικό νόημα του κάθε προσήμου, καθώς και η αντιστοιχία με τα μεγέθη του απλού αρμονικού ταλαντωτή.
Δείτε ΕΔΩ.

 Απάντηση από τον/την Παρασύρης Κώστας στις 10 Οκτώβριος 2010 στις 13:31

Ένα φυλλάδιο θεωρίας πανω στις μηχανικές ταλαντώσεις. Θα ήθελα να μου πείτε τυχόν σχόλια και παρατηρήσεις. Ευχαριστώ εκ των πρωτέρον για το χρόνο που θα αφιερώσετε
Συνημμένα:

Απάντηση από τον/την Πέτρος Καραπέτρος στις 10 Οκτώβριος 2010 στις 14:40

Συνάδελφε Κώστα, σε ευχαριστούμε για την προσφορά σου. Θεωρώ,προσωπικά, πως πρόκειται για πολύ καλή δουλειά.

fc47f89b149f9409123ebc3e9caaf7bbΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 10 Οκτώβριος 2010 στις 14:56

Να σε ευχαριστήσω Κώστα για την πολύ καλή δουλειά σου, που μοιράστηκες μαζί μας.
 Απάντηση από τον/την Παρασύρης Κώστας στις 12 Οκτώβριος 2010 στις 14:26
Ευχαριστώ όλους τους συναδέρφους για τα καλά τους λόγια. Η δική μου προσφορά στο δύκτιο είναι ακόμα μικρή. Κύριε Κυριακόπουλε θα θελα να γίνετε πιο συγκεκριμένος όσο αφορά την σελίδα 31. Δημήτρη και Πέτρο σας ευχαριστώ για το χρόνο που αφιερώσατε. Κύριε Μάργαρη εμείς τι πρέπει να πούμε για την αδιάκοπη προσφορά σας και για την ύπαρξή μας εδώ; Κύριε Κουντούρη περιμένω και την δική σας τοποθέτηση. Νομίζω μου την ¨χρωστάτε¨
Κυριακόπουλος Γιάννης στις 12 Οκτώβριος 2010 στις 15:06
Κώστα το θέμα με το D έχει συζητηθεί κάποιες φορές και δεν φαίνεται να υπάρχει μεταξύ μας συμφωνία. Με δεδομένο το θέμα των εξετάσεων (βλέπε σχόλια Παπασγουρίδη) η θέση σου (D1=m1ω^2, D2=m2ω^2) δεν δημιουργεί πρόβλημα στους μαθητές , το αντίθετο μάλιστα.
Το θα συζητηθεί το είπα όχι ως ένσταση προς τη δουλειά σου (που μου αρέσει και την έχω ήδη προτείνει σε μαθητές μου που ζήτησαν κάτι σχετικό) αλλά σαν υπενθύμιση μιας μικρής εκκρεμότητας.
Απάντηση από τον/την Παρασύρης Κώστας στις 12 Οκτώβριος 2010 στις 15:19
Έφτιαξα αυτό το φυλλάδιο ώστε να ανταποκρινθεί στις απαιτήσεις των εξετάσεων και να βοηθήσει τους μαθητές γι αυτό και προτείνω αυτή τη θέση όσο αφορά το D. Τιμή μου που σας άρεσε η δουλειά μου και με κολακεύει που το προτείνατε στους μαθητές σας
Ωραία δουλειά Κώστα. Μια παρατήρηση:
Δεν υπάρχει ΑΔΕΤ και ΑΔΚΕ.
 Απάντηση από τον/την Παρασύρης Κώστας στις 13 Οκτώβριος 2010 στις 9:58
Ευχαριστώ Νίκο. Οι όροι ¨ΑΔΕΤ¨ και ¨ΑΔΚΕ¨ είναι ένα συνθηματικό ανάμεσα σε μένα και στους μαθητές μου
Βαγγέλης Κουντούρης στις 13 Οκτώβριος 2010 στις 12:09
Λοιπόν Κώστα
Καλή, συγκεντρωτική και χρηστική η δουλειά σου
Γενικές παρατηρήσεις:
• Είσαι πολύ κοντά στην προσέγγιση των ταλαντώσεων όπως αυτή γίνεται στο αντίστοιχο κεφάλαιο του βιβλίου της Β΄Λυκείου Γενικής (εισαγωγή με κινηματική, μελέτη κατακόρυφου ελατηρίου, διάκριση της ενέργειας ελατηρίου από την ενέργεια ταλάντωσης, μεθοδολογία επίλυσης άσκησης), πράγμα που (προφανώς) και θεωρώ πολύ θετικό.
• Πολύ θετική επίσης είναι (νομίζω το καλύτερο τμήμα της δουλειάς σου) και η προτεινόμενη διαδικασία για τη χάραξη του διαγράμματος με αρχική φάση (έχω και άλλη παρατήρηση πιο κάτω)
• Καλά, τέλος, και αντιπροσωπευτικά είναι τα λυμένα παραδείγματα με χρόνους και με κρούση
Άλλες παρατηρήσεις:
• Το “ίσα χρονικά διαστήματα” στον ορισμό του περιοδικού φαινομένου δεν χρειάζεται (διότι καλύπτεται από “με τον ίδιο τρόπο”)
• Το “ή ο χρόνος που μεσολαβεί ..” στον ορισμό της περιόδου πρέπει να φύγει (διότι αυτό αποτελεί συνέπεια, αλλά και διότι δεν μπορούμε να έχουμε δύο ορισμούς για το ίδιο μέγεθος)
• Το “σταθερό” στον ορισμό της συχνότητας πρέπει να φύγει (διότι είναι σωστό μεν, αλλά είναι τμήμα του νόμου και όχι του ορισμού)
• Προσωπικά θεωρώ το στρεφόμενο διάνυσμα ως “πατέντα”, κάτι σαν μνημονικό κανόνα, όχι παραπάνω, μάλλον αποπροσανατολιστικό, γι’ αυτό και αποφεύγω να το χρησιμοποιώ
• Θεωρώ διδακτικότερο οι σχέσεις: Δφ=(2π/Τ)Δt και Δt=(Τ/2π)Δφ να γράφονται έτσι: Δφ=(Δt/Τ) 2π και Δt=(Δφ/2π)Τ
• Αντί υmax≠0 (σελ. 17) να γίνει υ≠υmax (αυτό … έτυχε να το δω)
• Ο περιορισμός 0≤ φ0<2π είναι δεκτός και συνηθίζεται, αλλά υπάρχει και άλλη προσέγγιση, επίσης σωστή και πολύ πιο εύκολη για τους μαθητές:
η θέση στην οποία βρίσκεται το σώμα τη χρονική στιγμή μηδέν είναι πάντα θετική, και αν το σώμα απομακρύνεται από τη Θ.Ι. ισχύει 0≤ φ0<π/2, ενώ αν το σώμα επιστρέφει –π/2≤ φ0<0,
με συνέπεια αφ’ ενός οι δυνατές περιπτώσεις να είναι δύο και όχι τέσσερις,
αλλά και αφ’ ετέρου η φ0 να αναζητείται, πρακτικά, στο 1ο τεταρτημόριο
το οποίο και είναι περισσότερο γνωστό στους μαθητές
• Κανονικά μόνο η απόδειξη της σχέσης: Σ= -Dx δεν μας εξασφαλίζει ότι το σύστημα θα εκτελέσει ΓΑΤ.
Χρειάζεται επιπλέον να υπάρχει και ενέργεια (που πολλές φορές … ξεχνάει να το αναφέρει η εκφώνηση) δηλαδή τη χρονική στιγμή μηδέν να υπάρχει x ή υ ή και τα δύο
• Το ότι είμαστε αριστερά από το Α (σελ 27) μπορούμε να το συμπεράνουμε και από το γεγονός ότι π/3<π/2
• Εναλλακτικά για να σημειώσουμε τις τιμές του χρόνου στο τελικό διάγραμμα (σχήμα β σελ. 29) μπορούμε:
να υπολογίσουμε τον “κερδισμένο” χρόνο Δt=(π/3/2π)Τ=Τ/6 και
να μειώσουμε όλες τις τιμές χρόνου στο αρχικό διάγραμμα κατά Τ/6(και επειδή “εκ του κλασσικού προερχόμενος”, το “εκ των πρωτέρον” γράφεται “εκ των προτέρων”, βεβαίως-βεβαίως)
 Απάντηση από τον/την Παρασύρης Κώστας στις 14 Οκτώβριος 2010 στις 23:37
Ευχαριστώ κ. Κουντούρη, οι παρατηρήσεις σας πάντα έχουν μεγάλη βαρύτητα. Ελπίζω στην επόμενη ανάρτηση που θα κάνω να αποφύγω τουλάχιστον τα ορθογραφικά λάθη
Διονύσης Μητρόπουλος στις 11 Νοέμβριος 2010 στις 5:44
Μερικές συγκεντρωμένες παρατηρήσεις και εφαρμογές πάνω στην ΑΑΤ μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.
Απάντηση από τον/την ΙΝΤΖΕΜΠΕΛΗΣ ΙΩΣΗΦ στις 11 Νοέμβριος 2010 στις 12:24
Εκλεκτέ συνάδελφε Διονύση Μητρόπουλε,
οι «παρατηρήσεις» σου στις ταλαντώσεις (που μόνο παρατηρήσεις δεν είναι), είναι εξαιρετική δουλειά. Μέσα απο μιά φαινομενική αταξία, προβάλλει μια πολύ προσεκτική ταξινόμηση των απαραίτητων γνώσεων για τη λύση των ασκήσεων, ξεκαθαρίζοντας ταυτόχρονα κάποια «δύσκολα» σημεία της θεωρίας για τους μαθητές (και όχι μόνο). Μπράβο!Υ.Γ Σε ποιό πρόγραμμα γράφεις και κάνεις τα σχήματα και τις γραφικές παραστάσεις; Σε ρωτάω γιατί τα σχήματά και οι γραφικές παραστάσεις που φτιάχνεις ( το έχω παρατηρήσει και σε άλλες σημειώσεις σου) είναι πολύ ακριβείς.

Απάντηση από τον/την admin στις 20 Μάρτιος 2011 στις 18:54