Δημοσιεύτηκε από το χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ στις 29 Απρίλιος 2010 στις 1:35 στην κατηγορία Γενικά θέματα
Kάθε χρόνο αμέσως μετά τις εξετάσεις ακούγονται διάφορες μουρμούρες για το αν τα θέματα ήταν καλά ή κακά εύκολα ή δύσκολα με παγίδες ή χωρίς παγίδες.Μας αρέσει να σχολιάζουμε πάντα (Ελληνάρες) για το τι δεν έκανε καλά η επιτροπή εξετάσεων αλλά και ότι εμείς θα μπορούσαμε να τα καταφέρουμε καλύτερα.Θα μπορούσα με όλο το θάρρος να προτείνω ο καθένας από μας να δημιουργήσει το δικό του τελικό διαγώνισμα και να το θέσει σε δημόσια διαβούλευση (sic)…..Ετσι θα δημιουργήσουμε μία τράπεζα τελικών διαγωνισμάτων που κάθε χρόνο θα γίνεται όλο και πλουσιότερη.
Απάντηση από τον/την Κατσικογιώργος Γιώργος στις
-
Έστω και καθυστερημένα στέλνω και εγώ ένα τελικό διαγώνισμα. Ίσως να μην έχει και πολλά πρωτότυπα θέματα, ίσως να είναι λίγο πιο δύσκολο απ’ αυτά που βλέπουμε στις εξετάσεις τελευταία, κυρίως όμως έχει τη λογική της προσφοράς. Ήθελα απλά να στείλω και εγώ κάτι. Γιατί πραγματικά πρέπει να μοιραζόμαστε απόψεις, ιδέες, υλικό.
Επίσης συμφωνώ με τον κ. Μάργαρη ότι δεν έχει τη λογική να πιάσουμε τα θέματα, ούτε των «sos», απλά θα ήθελα κάποια από αυτά να τα δω σε εξετάσεις. Από κει και πέρα ίσως μετά το τέλος των εξετάσεων να πρέπει να συζητήσουμε και πως θα έπρεπε να είναι η μορφή των θεμάτων (π.χ περισσότερες ερωτήσεις, ερωτήσεις ανάπτυξης κλπ) σύμφωνα με τον καθένα μας. Ελπίζοντας ότι θα μας ακούσουν…
Ελπίζω να καταφέρω να «ανεβάσω» το αρχείο.
Απάντηση από τον/την Κατσικογιώργος Γιώργος στις
-
Μετά από μια «μικρή» διόρθωση στο 4ο θέμα στέλνω το αρχείο και πάλι.
Ευχαριστώ Διονύση για την επισήμανση. - Συνημμένα:
Απάντηση από τον/την Παπασγουρίδης Θοδωρής στις
-
Συνάδελφε Γιώργο γράφεις:«Ήθελα απλά να στείλω και εγώ κάτι. Γιατί πραγματικά πρέπει να μοιραζόμαστε απόψεις, ιδέες, υλικό»
Αυτό είναι το σημαντικό και το σπουδαίο. Σε ευχαριστούμε για την προσφορά σου.
Το διαγώνισμά σου το βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέρον και χρήσιμο στους μαθητές.
Να σημειώσω και εγώ δύο πραγματάκια:
1) Το πρώτο είναι φραστικό: Στο 4-Α, νομίζω πρέπει να προσθέσεις την ταχύτητα των σωμάτων αμέσως μετά την κρούση, αφού στο τμήμα ΑΑΤ που εκτελεί το σύστημα, η ταχύτητα αλλάζει συνεχώς (Φαντάζομαι δεν εννοείς τη χρονική συνάρτηση της ταχύτητας, αφού νομίζω ζητάς στο (γ) τη χρονική συνάρτηση της απομάκρυνσης…)
2) Το δεύτερο, για μένα είναι σημαντικό, εσύ θα το αξιολογήσεις:
Θεωρώ ότι το να ζητάμε τη σταθερά επαναφοράς της ταλάντωσης κάθε μάζας χωριστά, δεν έχει τίποτα να προσφέρει σε ουσιαστική γνώση Φυσικής…..
Ζήτησε αν θέλεις τη περίοδο της ταλάντωσης που εκτελεί το σύστημα των σωμάτων για όσο χρόνο βρίσκονται σε επαφή……Έχει προηγηθεί συζήτηση στο δίκτυο, για το αν η κίνηση του σώματος που δεν είναι σε επαφή με το ελατήριο, είναι ή όχι Απλή αρμονική ταλάντωση. Προσωπικά εκτιμώ ότι η κίνηση του σώματος αυτού, είναι αρμονική ταλάντωση, δηλαδή περιοδική κίνηση αφού οφείλεται σε χρονο-εξαρτώμενες δυνάμεις και όχι σε χωρο-εξαρτώμενες. Βέβαια έχουν διατυπωθεί και πολύ ισχυρά επιχειρήματα για το αντίθετο.
Δε προσπαθώ να σε πείσω ότι η δική μου γνώμη είναι η σωστή.
Προσπαθώ όμως να πω ότι ερωτήματα, που απλά κυκλοφορούν στην αγορά, αλλά δεν έχουν να εξετάσουν κάτι ουσιαστικό στη γνώση της Φυσικής, καλύτερα να τα αποφεύγουμε.
Αν πάλι κρίνεις, ότι θέλεις να αφήσεις το ερώτημα, τότε πρόσθεσε τη σταθερά επαναφοράς της ταλάντωσης
Κατσικογιώργος Γιώργος είπε:
Έστω και καθυστερημένα στέλνω και εγώ ένα τελικό διαγώνισμα. Ίσως να μην έχει και πολλά πρωτότυπα θέματα, ίσως να είναι λίγο πιο δύσκολο απ’ αυτά που βλέπουμε στις εξετάσεις τελευταία, κυρίως όμως έχει τη λογική της προσφοράς. Ήθελα απλά να στείλω και εγώ κάτι. Γιατί πραγματικά πρέπει να μοιραζόμαστε απόψεις, ιδέες, υλικό.
Επίσης συμφωνώ με τον κ. Μάργαρη ότι δεν έχει τη λογική να πιάσουμε τα θέματα, ούτε των «sos», απλά θα ήθελα κάποια από αυτά να τα δω σε εξετάσεις. Από κει και πέρα ίσως μετά το τέλος των εξετάσεων να πρέπει να συζητήσουμε και πως θα έπρεπε να είναι η μορφή των θεμάτων (π.χ περισσότερες ερωτήσεις, ερωτήσεις ανάπτυξης κλπ) σύμφωνα με τον καθένα μας. Ελπίζοντας ότι θα μας ακούσουν… Ελπίζω να καταφέρω να «ανεβάσω» το αρχείο
Απάντηση από τον/την Κατσικογιώργος Γιώργος στις
-
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια και τα σημαντικά σχόλια. Για τη σταθερά επαναφοράς του κάθε σώματος το σκέφτηκα πολύ αν έπρεπε να το βάλω σαν ερώτημα ή όχι. Στην πραγματικότητα ήθελα μια άσκηση με χάσιμο επαφής σαν παραλλαγή της άσκησης του σχολικού. Το υπουργικό έχει κατακόρυφο ελατήριο και χάσιμο της επαφής και νομίζω ότι ρωτάει για σταθερά επαναφοράς ή τουλάχιστον πρέπει να τη χρησιμοποιήσεις για να βρεις τη δύναμη που ασκεί το ένα σώμα στο άλλο. Δεν προσπαθώ να δικαιολογηθώ απλά πολλές φορές τα ερωτήματα που κυκλοφορούν ευρέως μας «κατευθύνουν» και στο τι να ρωτήσουμε. Δε λέω ότι είναι καλό, απλά συμβαίνει. Ήθελα να τη συνδυάσω και με Dopller, αλλά θεώρησα ότι το διαγώνισμα δε θα ανταποκρινόταν στο επίπεδο των εξετάσεων. Τουλάχιστον, όχι αυτών που έχουμε την τελευταία τριετία.
Το ανεβάζω με τις τελευταίες αλλαγές.
Με την ευκαιρία αυτή της συνομιλίας πάντως να σου δώσω συγχαρητήρια για την πολύ καλή δουλειά που κάνεις. (Ελπίζω ο ενικός να μη δείχνει αγένεια).Παπασγουρίδης Θοδωρής είπε:Συνάδελφε Γιώργο γράφεις:«Ήθελα απλά να στείλω και εγώ κάτι. Γιατί πραγματικά πρέπει να μοιραζόμαστε απόψεις, ιδέες, υλικό» - Συνημμένα:
Απάντηση από τον/την ΚΟΙΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ στις
-
Kαλημέρα σε όλους τους συναδέλφους και καλή δύναμη σε όλη τη δύσκολη περίοδο των εξετάσεων.
Θα ήθελα, αφού συγχαρώ το συνάδελφο Γιώργο Κατσικογιώργο για το εξαιρετικό διαγώνισμά του, να του θέσω δύο απορίες μου:
1. Στο θέμα 2 με τη συμβολή, ή εγώ έχω χαζέψει εντελώς και κάνω κάποιο χοντρό αριθμητικό λάθος ή καμία απάντηση δεν βγαίνει σωστή. Τα σημεία ενίσχυσης μου βγαίνουν πολύ περισσίτερα ( κάπου 15 αν θυμάμαι καλά ή κάτι τέτοιο… ) .
2. Στο πολύ ωραίο 4ο θέμα έχω την εξής απορία, η οποία εν μέρει σχετίζεται και με κάποια από τις διευκρινίσεις του Θοδωρή: Όταν λέμε ότι μετά την κρούση τα δύο σώματα κινούνται με κοινή ταχύτητα εννοούμε ότι, χωρίς η κρούση να είναι πλαστική, αυτά μένουν σε επαφή για κάποιο χρονικό διάστημα, σωστά; Άρα, θεωρούμε δεδομένο ότι από τη θέση της κρούσης μέχρι την 1η διέλευση από τη Θ.Ι αυτά μένουν σε επαφή ή όχι; Αν θεωρούμε κάτι τέτοιο μήπως είναι αυθαίρετο και εξαρτάται από το είδος της κρούσης; Aν όχι, δεν πρέπει να διερευνηθεί το αν χάνεται η επαφή σ΄αυτό το τμήμα; Θα ήθελα κάποια βοήθεια…Κατσικογιώργος Γιώργος είπε:Ευχαριστώ για τα καλά λόγια και τα σημαντικά σχόλια. Για τη σταθερά επαναφοράς του κάθε σώματος το σκέφτηκα πολύ αν έπρεπε να το βάλω σαν ερώτημα ή όχι. Στην πραγματικότητα ήθελα μια άσκηση με χάσιμο επαφής σαν παραλλαγή της άσκησης του σχολικού. Το υπουργικό έχει κατακόρυφο ελατήριο και χάσιμο της
Απάντηση από τον/την Κατσικογιώργος Γιώργος στις
-
Έχετε δίκιο. Αντί για 15 στην επιλογή iii) , έγραψα 5. Άρα μάλλον εγώ χάζεψα.
Για την 2η ερώτηση, θεώρησα ότι το μεγαλύτερο σώμα σπρώχνει το άλλο μέχρι να μηδενιστεί η ταχύτητα τους στην ακραία θέση. Στη συνέχεια επενέρχονται μέχρι τη Θ.Ι που χάνεται η επαφή. Είναι σαν να έχεις πτώση σώματος πάνω σε δίσκο που βρίσκεται σε κατακόρυφο ελατήριο. Δεν είναι απαραίτητο να κολλήσουν. Ή είναι; Βέβαια εκεί χάνεται σε διαφορετική θέση η επαφή.
Δε ξέρω αν ισχύει κατι άλλο και δε το βλέπω.ΚΟΙΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ είπε:Kαλημέρα σε όλους τους συναδέλφους και καλή δύναμη σε όλη τη δύσκολη περίοδο των εξετάσεων.
Θα ήθελα, αφού συγχαρώ το
Απάντηση από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις
Κατσικογιώργος Γιώργος είπε:
Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις
-
Τα αντίστοιχα διαγωνίσματα του 2010-11, από εδώ.
Ομως θα νου επιτρ’εψεις να πω οτι δεν είναι σωστό να κρίνεσαι εσύ απο τη μιά ,που με την καλή σου διάθεση και μόνος γράφεις ένα διαγώνισμα που δε θα χαθεί και κανείς αν έχει και καμμιά ασάφεια , και η επίσημη επιτροπή από την άλλη , με τα ίδια κριτήρια και την ίδια αυστηρότητα
Παρατηρώ και στα δύο ανεβασμένο επίπεδο στο δεύτερο θέμα κυρίως , αλλά και στο πρώτο. Είναι επιθυμία ή άποψη ; Είναι κοινή πρόβλεψη για ανεβασμένο επίπεδο στη θεωρία ή απλά σύμπτωση ; Με το δεδομένο της κατάργησης της βάσης του 10 έχει κολλήσει και στο δικό μου μυαλό κάτι τέτοιο.
Αντιλαμβάνομαι φυσικά ότι ιδέες κατατίθενται και ότι οι συνάδελφοι κάνουν καλές προτάσεις σε όλα τα ερωτήματα (γιατί να προτείνεις δημοσία κάτι τετριμμένο).
Η διδασκαλία μας και η μελέτη των παιδιών καθορίζεται εν πολλοίς από τα θέματα. Ήρθε η ώρα για εμβάθυνση ; Ήρθε η ώρα να πάψει το : «Γράφουμε τον τύπο δυο φορές και αφαιρούμε ή διαιρούμε» ;
Ήρθε η ώρα για εμβάθυνση ; Ήρθε η ώρα να πάψει το : «Γράφουμε τον τύπο δυο φορές και αφαιρούμε ή διαιρούμε» ;
είναι ρητορικά. Προσωπικά απαντώ καταφατικά.
Πιστεύω ότι αυτός ο δρόμος πρέπει να ακολουθηθεί. Ίσως με περισσότερα του ενός βήματα. Ίσως στην αρχή σε ένα μόνο ερώτημα του δεύτερου θέματος και ένα του πρώτου. Ίσως η ανάπτυξη κειμένου πρέπει να εμφανιστεί. Δεν τα σκέφτομαι αυτά επιθυμώντας ανέβασμα του prestige των ΠΕ 04 αλλά την καλλιέργεια των παιδιών.
Διονύσης Μάργαρης είπε:
Final_2010