Μια πρόταση για την διδασκαλία του στάσιμου κύματος

p050410_12-05Από Τον Θεόδωρο Διονυσόπουλο:

Σας θέτω υπόψη σας την παρακάτω πρόταση διδασκαλίας και ελπίζω σε δικές σας προτάσεις για την βελτίωση της.

Συνημμένο:

file-1

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
 

1-58 Απάντηση από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 15:09

Θεόδωρε τα αρχεία word 2007/2010 δεν μπορούν να διαβαστούν απ’ όλους, γι’ αυτό ανέβαζε σε word 2003.

ΕΔΩ υπάρχει δική μου ανάρτηση σχετικά με τη διαφορά φάσης στο στάσιμο.

 

moiΑπάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 15:32

Θεόδωρε καλά έκανες και άνοιξες το θέμα. Θυμόμουν την ανάρτηση του Νίκου αλλά δεν θα μπορούσα να την βρω. Συμφωνείτε βλέπω.

Μήπως Νίκο ήρθε η ώρα να κοιταχθεί το θέμα και από τη σκοπιά της ‘κανονικοποίησης” της φάσης όπως είχατε κάνει με παραδείγματα ο Θρασύβουλος και εσύ ;

Βέβαια το σχολικό δεν πολυασχολείται με φάσεις , αυτά είναι από τα  εξωσχολικά βιβλία.

1-58 Απάντηση από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 21:30

Γιάννη το βιβλίο αποδεικνύει τη γνωστή σχέση του στάσιμου θεωρώντας ως t=0 τη στιγμή της συνάντησης των κυμάτων στη θέση Ο (x=0), οπότε η ταλάντωση του στάσιμου που ξεκινά ένα τυχαίο υλικό σημείο μια χρονική στιγμή t0>0 έχει τυχαία αρχική φάση παρά τη φαινομενική απουσία της στη σχέση y=Aσυν(2πx/λ)ημωt.

Για να φανεί η αρχική φάση της απομάκρυνσης ενός υλικού σημείου πρέπει να κάνουμε τροποποίηση στη γνωστή εξίσωση του στάσιμου και φυσικά να την περιορίσουμε στο διάστημα [0-2π).

Όμως όλες οι ασκήσεις που λύνουν οι μαθητές θεωρούν ως t=0 μια στιγμή που η χορδή είναι ευθύγραμμη και το Ο έχει θετική ταχύτητα, οπότε όλα είναι ωραία και καλά δηλ. 0 ή π αρχική φάση.

Η γνώμη μου είναι “ας κάνουμε πως δεν βλέπουμε”, διότι ο μαθητής μπορεί να μπερδευτεί με τη σωστή αντιμετώπιση. Άλλωστε ο τρόπος που το βιβλίο μας υποχρεώνει να διδάξουμε τα κύματα είναι “ανεπιτυχής” για να μη γράψω κάτι άλλο, οπότε δεν έχουμε πολλά περιθώρια για παρεμβάσεις 🙂