Απάντηση από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 15:09
Θεόδωρε τα αρχεία word 2007/2010 δεν μπορούν να διαβαστούν απ’ όλους, γι’ αυτό ανέβαζε σε word 2003.
ΕΔΩ υπάρχει δική μου ανάρτηση σχετικά με τη διαφορά φάσης στο στάσιμο.
Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 15:32
Θεόδωρε καλά έκανες και άνοιξες το θέμα. Θυμόμουν την ανάρτηση του Νίκου αλλά δεν θα μπορούσα να την βρω. Συμφωνείτε βλέπω.
Μήπως Νίκο ήρθε η ώρα να κοιταχθεί το θέμα και από τη σκοπιά της ‘κανονικοποίησης” της φάσης όπως είχατε κάνει με παραδείγματα ο Θρασύβουλος και εσύ ;
Βέβαια το σχολικό δεν πολυασχολείται με φάσεις , αυτά είναι από τα εξωσχολικά βιβλία.
Απάντηση από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 21:30
Γιάννη το βιβλίο αποδεικνύει τη γνωστή σχέση του στάσιμου θεωρώντας ως t=0 τη στιγμή της συνάντησης των κυμάτων στη θέση Ο (x=0), οπότε η ταλάντωση του στάσιμου που ξεκινά ένα τυχαίο υλικό σημείο μια χρονική στιγμή t0>0 έχει τυχαία αρχική φάση παρά τη φαινομενική απουσία της στη σχέση y=Aσυν(2πx/λ)ημωt.
Για να φανεί η αρχική φάση της απομάκρυνσης ενός υλικού σημείου πρέπει να κάνουμε τροποποίηση στη γνωστή εξίσωση του στάσιμου και φυσικά να την περιορίσουμε στο διάστημα [0-2π).
Όμως όλες οι ασκήσεις που λύνουν οι μαθητές θεωρούν ως t=0 μια στιγμή που η χορδή είναι ευθύγραμμη και το Ο έχει θετική ταχύτητα, οπότε όλα είναι ωραία και καλά δηλ. 0 ή π αρχική φάση.
Η γνώμη μου είναι “ας κάνουμε πως δεν βλέπουμε”, διότι ο μαθητής μπορεί να μπερδευτεί με τη σωστή αντιμετώπιση. Άλλωστε ο τρόπος που το βιβλίο μας υποχρεώνει να διδάξουμε τα κύματα είναι “ανεπιτυχής” για να μη γράψω κάτι άλλο, οπότε δεν έχουμε πολλά περιθώρια για παρεμβάσεις 🙂
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Απάντηση από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 15:09
Θεόδωρε τα αρχεία word 2007/2010 δεν μπορούν να διαβαστούν απ’ όλους, γι’ αυτό ανέβαζε σε word 2003.
ΕΔΩ υπάρχει δική μου ανάρτηση σχετικά με τη διαφορά φάσης στο στάσιμο.
Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 15:32
Θεόδωρε καλά έκανες και άνοιξες το θέμα. Θυμόμουν την ανάρτηση του Νίκου αλλά δεν θα μπορούσα να την βρω. Συμφωνείτε βλέπω.
Μήπως Νίκο ήρθε η ώρα να κοιταχθεί το θέμα και από τη σκοπιά της ‘κανονικοποίησης” της φάσης όπως είχατε κάνει με παραδείγματα ο Θρασύβουλος και εσύ ;
Βέβαια το σχολικό δεν πολυασχολείται με φάσεις , αυτά είναι από τα εξωσχολικά βιβλία.
Απάντηση από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 3 Μάρτιος 2011 στις 21:30
Γιάννη το βιβλίο αποδεικνύει τη γνωστή σχέση του στάσιμου θεωρώντας ως t=0 τη στιγμή της συνάντησης των κυμάτων στη θέση Ο (x=0), οπότε η ταλάντωση του στάσιμου που ξεκινά ένα τυχαίο υλικό σημείο μια χρονική στιγμή t0>0 έχει τυχαία αρχική φάση παρά τη φαινομενική απουσία της στη σχέση y=Aσυν(2πx/λ)ημωt.
Για να φανεί η αρχική φάση της απομάκρυνσης ενός υλικού σημείου πρέπει να κάνουμε τροποποίηση στη γνωστή εξίσωση του στάσιμου και φυσικά να την περιορίσουμε στο διάστημα [0-2π).
Όμως όλες οι ασκήσεις που λύνουν οι μαθητές θεωρούν ως t=0 μια στιγμή που η χορδή είναι ευθύγραμμη και το Ο έχει θετική ταχύτητα, οπότε όλα είναι ωραία και καλά δηλ. 0 ή π αρχική φάση.
Η γνώμη μου είναι “ας κάνουμε πως δεν βλέπουμε”, διότι ο μαθητής μπορεί να μπερδευτεί με τη σωστή αντιμετώπιση. Άλλωστε ο τρόπος που το βιβλίο μας υποχρεώνει να διδάξουμε τα κύματα είναι “ανεπιτυχής” για να μη γράψω κάτι άλλο, οπότε δεν έχουμε πολλά περιθώρια για παρεμβάσεις 🙂