Δεν χαρακτηρίζονται από έμπνευση και μπορούν να απαντηθούν με χρήση προδιαγεγραμμένων τεχνικών.
Δεν νομίζω ότι μπορούν να διαγνώσουν παρά τον βαθμό μελέτης ενός μαθητή.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω για το 5ο θέμα είναι τόσο ο λόγος ύπαρξής του όσο και η απάντηση που δίνει η επιτροπή σύνταξης για τα ερωτήματα Αα και Αβ. Για να αιτιολογήσει αν την στιγμή 6s έχουν ομόρροπες ή αντίρροπες ταχύτητες φαίνεται να μην της αρκεί η τοπική πληροφορία αλλά χρειάζεται ολόκληρη την εικόνα από 0 έως 6s.
Και ένα τελευταίο: Η διατήρηση της ενέργειας κατά την ελαστική κρούση δεν είναι αποτέλεσμα κάποιας αρχής διατήρησης αλλά συνέπεια του ορισμού της ελαστικής κρούσης.
Αξίζει να σημειώσουμε το γεγονός ότι στις απαντήσεις των θεμάτων απαιτείται πλήρως τεκμηριωμένη λεκτικά και ποσοτικά παρουσίαση, στην οποία δεν θεωρούνται δεδομένα έτοιμα αποτελέσματα (πχ οι τύποι των ταχυτήτων κατά την κεντρική ελαστική κρούση).
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 16 Ιανουάριος 2012 στις 23:46
Συμφωνώ Βαγγέλη. Είναι θέματα Ολυμπιάδας, αλλά μάλλον προσπαθούν να ξεχωρίσουν διαβασμένους μαθητές. Θα ήταν κατάλληλα για εξετάσεις όχι για διαγωνισμό. Δεν υπάρχει κάτι που να σου δημιουργήσει ενθουσιασμό και να πεις “ωραίο, μπράβο”, τυπικά θέματα.
Μήπως είναι έτσι επειδή είναι θέματα Α΄φάσης ή η έμπνευση μας τέλειωσε;
Είναι Α φάση, και συμφωνώντας και με το Διονύση πιστεύω ότι έχουν και καλά στοιχεία για θέματα που στοχεύουν στο να γίνει μια διαλογή μαθητών σε πρώτη φάση.
Μια πρώτη προσέγγιση.
Όμορφα θέματα αλλά δεν θα τα ζήλευα.
Δεν χαρακτηρίζονται από έμπνευση και μπορούν να απαντηθούν με χρήση προδιαγεγραμμένων τεχνικών.
Δεν νομίζω ότι μπορούν να διαγνώσουν παρά τον βαθμό μελέτης ενός μαθητή.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω για το 5ο θέμα είναι τόσο ο λόγος ύπαρξής του όσο και η απάντηση που δίνει η επιτροπή σύνταξης για τα ερωτήματα Αα και Αβ. Για να αιτιολογήσει αν την στιγμή 6s έχουν ομόρροπες ή αντίρροπες ταχύτητες φαίνεται να μην της αρκεί η τοπική πληροφορία αλλά χρειάζεται ολόκληρη την εικόνα από 0 έως 6s.
Και ένα τελευταίο: Η διατήρηση της ενέργειας κατά την ελαστική κρούση δεν είναι αποτέλεσμα κάποιας αρχής διατήρησης αλλά συνέπεια του ορισμού της ελαστικής κρούσης.
Αξίζει να σημειώσουμε το γεγονός ότι στις απαντήσεις των θεμάτων απαιτείται πλήρως τεκμηριωμένη λεκτικά και ποσοτικά παρουσίαση, στην οποία δεν θεωρούνται δεδομένα έτοιμα αποτελέσματα (πχ οι τύποι των ταχυτήτων κατά την κεντρική ελαστική κρούση).
Συμφωνώ Βαγγέλη. Είναι θέματα Ολυμπιάδας, αλλά μάλλον προσπαθούν να ξεχωρίσουν διαβασμένους μαθητές. Θα ήταν κατάλληλα για εξετάσεις όχι για διαγωνισμό. Δεν υπάρχει κάτι που να σου δημιουργήσει ενθουσιασμό και να πεις “ωραίο, μπράβο”, τυπικά θέματα.
Μήπως είναι έτσι επειδή είναι θέματα Α΄φάσης ή η έμπνευση μας τέλειωσε;
Το Α΄φάση το σκέφτηκα και εγώ. Αλλά και πάλι…
Είναι Α φάση, και συμφωνώντας και με το Διονύση πιστεύω ότι έχουν και καλά στοιχεία για θέματα που στοχεύουν στο να γίνει μια διαλογή μαθητών σε πρώτη φάση.