Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Β΄Γυμνασίου (άνωση)

file  

Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Βαγγέλης Κουντούρης στις 24 Φεβρουάριος 2012 στις 10:27 στην ομάδα Εργαστήριο

  1. πραγματοποιούμε τη διάταξη που φαίνεται στο σχήμα και μετράμε το βάρος Β 

   της συσκευής της άνωσης

2.  ασκούμε μικρή, προς τα πάνω, δύναμη στον κύλινδρο… 

(Visited 183 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
4 έτη πριν

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Βαγγέλη πολύ καλά σχεδιασμένο.

Με την ευκαιρία να πω κάτι που έχει και ιδιαίτερη θεωρητική σημασία. Στα διαγράμματα σου δε βάζεις μονάδες επειδή δουλεύεις αποκλειστικά στο S.I. και όλα τα μεγέθη σου είναι διαιρεμένα με την μονάδα τους (ανηγμένα μεγέθη). Όταν ακολουθούμε αυτή την τακτική μπορούμε να γράφουμε κλίση=εφθ επειδή πρόκειται περί καθαρού αριθμού. Επίσης έχουμε τη δυνατότητα αν αυτό εξυπηρετεί να δουλεύουμε και σε ορθοκανονικό σύστημα.

Εμείς (του Λυκείου) τα χάναμε αυτά.

Το ζωντανό είναι άλλο πράγμα αλλά μια πολύ καλή δουλειά από το phet.

Εξυπηρετεί στην διδασκαλία πολύ.

Πολύ ωραίο και νομιζω ευκολα μπορεί να γίνει από πολλους συναδέλφους μέσα στην τάξη

Ευχαριστώ.

Η άσκηση “βγαίνει” άνετα σε μία διδακτική ώρα (εν ανάγκη με επεξεργασία μετρήσεων στο σπίτι) και ουσιαστικά περιλαμβάνει 3 τμήματα:

1. την επιβεβαίωση ύπαρξης της άνωσης με τη βοήθεια του δυναμομέτρου

2. την επιβεβαίωση της αρχής του Αρχιμήδη με την πραγματοποίηση των “κόκκινων” της “εκτέλεσης του πειράματος”

(Τίνα αυτό είναι, κατά τη γνώμη μου, αρκετό για τα παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού) και

3. την αναλογία της τιμής της άνωσης με τον όγκο του εκτοπιζομένου υγρού με τη βοήθεια του πίνακα και του διαγράμματος

(Μανώλη δεν το είχα σκεφτεί έτσι, απλά δεν με “χώραγαν” τα τετραγωνάκια στον πίνακα και έβαλα τις μονάδες από κάτω σαν διαιρέτες.

Στο διάγραμμα υπάρχουν μονάδες, αλλά ο “δαίμων” της ομαδοποίησης ή του pdf “τρώει” στον κατακόρυφο άξονα τη μονάδα Ν που είχα στη θέση 1, “τρώει” και το 1 και στον οριζόντιο άξονα “τρώει” τη (σχετική) μονάδα Vo που είχα στη θέση 1,2 και δεν “τρώει” το 1,2

Η κλίση δεν “περνάει” εύκολα, πράγμα που έχει ήδη φανεί και νωρίτερα στον νόμο του Hooke)

ΒΑΓΓΕΛΗ…ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ :                                                          ΠΟΣΑ ΟΜΟΡΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΧΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

     Καλημέρα Βαγγέλη.

Έκανα την άσκηση, όπως μου υπέδειξες,  στο εργαστήριο και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Σε ευχαριστώ.

Να είσαι καλά να μας πλουτίζεις με την εμπειρία και τις ιδέες σου.

Ευχαριστώ πολύ Γιάννηδες

(χαθήκαμε αν δει τον πληθυντικό ο …Βαγγέλης!)

 

(Κάποιες στιγμές αισθάνομαι τεράστιες ενοχές …

…που αναγκάστηκα να υποκύψω στο “σπρώξιμο” προς την έξοδο,

ίσως μπορούσα να προσφέρω κάτι ακόμη, αλλά…)