Ένα σώμα μάζας 10kg, σύρεται σε οριζόντιο επίπεδο με την επίδραση μιας οριζόντιας δύναμης F=40Ν, κινούμενο με σταθερή ταχύτητα υ=8m/s.
Σε μια στιγμή t0=0, μειώνουμε το μέτρο της δύναμης στην τιμή F1=30Ν.
Να βρεθούν:
i) Η επιτάχυνση του σώματος τις χρονικές στιγμές:
α) t1= 2s β) t2=10s
ii) Το έργο της δύναμης από 0-10s.
Η συνέχεια στο Blogspot.
ή
Αν μειωθεί το μέτρο της δύναμης…docx
Αν μειωθεί το μέτρο της δύναμης… doc
Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 31 Μάιος 2013 στις 15:28
Όμορφο πρόβλημα Διονύση που ελπίζω να μην το σαρώσει η “ουρά” του τυφώνα “Θέματα φυσικής κατεύθυνσης 2013”.
Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 1 Ιούνιος 2013 στις 2:04
Πανέμορφες “πάσες”.
Να ηρεμήσουμε και λίγο…
Γιατί έχω ζαλιστεί ελαφρώς και αναρωτιέμαι:
με λένε Βαγγέλη και έχουμε 2013;
με λένε 2013 και έχουμε Βαγγέλη;
δεν με λένε Βαγγέλη ούτε έχουμε 2013;
δεν με νοιάζει ούτε πώς με λένε ούτε τί έχουμε;
Σχόλιο από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 1 Ιούνιος 2013 στις 11:27
Διονύση καλημέρα!
Ωραία η άσκηση σου και με έξυπνο τρόπο θέτεις την διερεύνηση που χρειάζεται για τις διάφορες χρονικές στιγμές.
Μία πρόταση βάλε καλύτερα υ = υο – |α|t γιατί όταν λέμε επιβράδυνση πάει το μυαλό απ ευθείας στο μείον.
Α και κάτι άλλο για την συζήτηση που είχαμε για το Visio 2010.
Η διαφορά με άλλες εκδόσεις είναι (μάλλον) ότι και την εικόνα που έχεις “φέρει” στο word μπορείς με διπλό κλικ να κάνεις edit (π.χ. αν βρεις κάποια ατέλεια). Ένα βιντεάκι επίδειξης ΕΔΩκαι το αρχείο που κάνω edit ΕΔΩ.
Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 1 Ιούνιος 2013 στις 23:23
Διονύση εξαιρετική
Ευχαριστούμε
Πρόσεξα την αδυναμία ορισμού τιμής της τριβής στο 8ο δευτερόλεπτο.
Δώρα το i.p. (to=2s)
και τα διαγράμματα (to=0s)
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Ιούνιος 2013 στις 20:57
Συνάδελφοι καλησπέρα και ευχαριστώ για την ευμενή υποδοχή της άσκησης.
Βασίλη το “έγκλημα” είναι προμελετημένο!
Δες μια παλιότερη ανάρτηση εδώ.
Δημήτρη ευχαριστώ και για την συνεισφορά.
Σχόλιο από τον/την Μαλακασιώτης Νικόλαος στις 2 Ιούνιος 2013 στις 21:26
Κύριε Μάργαρη από την Α Λυκείου προσπαθώ να μιλάω για μεταβαλλομενες και ομαλά ματεβαλλόμενες κινήσεις χρησιμοποιώντας αλγεβρικές τιμές στις χρονοεξισώσεις της κινηματικής,αλλά βρίσκω αντιφάσεις από συναδέλφους που επιμένουν ευλαβικά στο σχολικό. Πολύ χρήσιμη και διδακτική η ανάρτησης σας. Θέλω να σας στείλω μια εργασία μου πάνω στις τριβές που συμφωνώ με το Κ. Μητρόπουλο.
Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 2 Ιούνιος 2013 στις 21:45
Βασίλη
“Μία πρόταση βάλε καλύτερα υ = υο – |α|t γιατί όταν λέμε επιβράδυνση πάει το μυαλό απ ευθείας στο μείον.”
Δεν νομίζω ότι πρέπει το απόλυτο διότι η επιβράδυνση έχει θετική τιμή, επειδή το “-” εμπεριέχεται στο όνομά της.
(Διονύση γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα απάντησης στο κάτω μέρος στα σχόλια;)
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Ιούνιος 2013 στις 21:54
Νικόλαε, οι αντιστάσεις είναι ισχυρές. Το ξέρω.
Βαγγέλη, που δεν μπαίνουν σχόλια;
Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 2 Ιούνιος 2013 στις 22:15
Διονύση
στο κάτω μέρος των σχολίων δεν υπάρχουν εδώ
(αλλού υπάρχουν)
οι δυνατότητες “Απάντηση” και “Μήνυμα”
ή να κατεβάσω τη “βαριοπούλα” από την ταράτσα;
(θα απαντούσα στον Βασίλη “πάνω” του)
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Ιούνιος 2013 στις 22:40
Βαγγέλη εδώ είμαστε σε ιστολόγιο, οπότε δεν υπάρχει απάντηση, απλά σχόλιο στο τέλος.
Δεν είμαστε σε ομάδα και συζήτηση.
Σχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 2 Ιούνιος 2013 στις 22:53
Α ναι;
Τόσο απλό ήτανε;
(εννοείται …δεν κατάλαβα)
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Ιούνιος 2013 στις 23:04
Στο Ιστολόγιο Βαγγέλη, έχει διαφορετικές επιλογές σχολιασμού από τις ομάδες και το φόρουμ.
Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 2 Ιούνιος 2013 στις 23:21
Διονύση καλησπέρα…άλλη μια εξαιρετική πρόταση φυσικής μας δίνεις.
Να’σαι καλά.
Σχόλιο από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 2 Ιούνιος 2013 στις 23:26
Βαγγέλη είπες:
“Δεν νομίζω ότι πρέπει το απόλυτο διότι η επιβράδυνση έχει θετική τιμή, επειδή το “-” εμπεριέχεται στο όνομά της.”
Έλα όμως που παίρνουν τον τύπο α = Δυ/Δt και βγάζουν α < 0, και έχω δει η επιβράδυνση να γίνεται επιτάχυνση και τραβάω τα μαλλιά μου (ευτύχως που έχω και πολλα).
Οπότε βάλε απόλυτο να χεις το κεφάλι σου ήσυχο, και να μην έχουμε παραατράγουδα.
Ωριά η παλιότερη σου ανάρτηση Διονύση δεν την είχα υπόψιν (αν και λίγα μου ξεφεύγουν) αλλά σωμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενα σου.
Το θέμα είναι όπως λες και συ το σχολικό βιβλίο που θεωρεί ότι όλες οι κινήσεις γίνονται προς τη θετική κατεύθυνση και μόνο σε διάγραμμα βλέπουμε επιταχυνόμενη κίνηση προς την αρνητική κατεύθυνση (και εκεί μάλλον μηχανικά το απαντάνε παρά το καταλαβαίνουν).
Αλλά έτσι είναι και στην ζωή άμα δεν δεις και το διαφορετικό δεν μπορείς να δεις και τις διαφορές απ αυτό που “ξέρεις”.
Είναι κάτι σαν το στερεό που σου λέν ότι έχουμε κύληση χωρίς ολίσθηση και ισχύει το τάδε..
αλλά στην πραγματικότητα δεν ξέρουν τι είναι κύληση με ολίσθηση, απλά παπαγαλίζουν ότι έμαθαν ή άκουσαν.