Διαγώνισμα Α’ Τριμήνου

Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Πέτρος Μάλλιος στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 16:46 στην ομάδα Φυσική Α΄Γυμνασίου

Έχω την εντύπωση ότι υπάρχει ένα σχετικό πρόβλημα με τη γραπτή αξιολόγηση της Φυσικής Α’ Γυμνασίου…

Για ρίξτε μια ματιά στο δικό μου διαγώνισμα.

Αφορά τα τρία πρώτα φύλλα εργασίας (μήκος, χρόνος, μάζα-διαγράμματα).

Παρατηρήσεις, κριτική και σχόλια ευπρόσδεκτα ειδικά από τους Φυσικούς.

Συνημμένα:
.pdf .pdf, 361 KB

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
27/10/2016 8:51 ΜΜ

Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 21:08

Συμμετέχω στη συζήτηση που ξεκίνησε ο Πέτρος με το δικό μου φύλλο αξιολόγησης.

Είναι εναλλακτικό σε σχέση με αυτό που εφάρμοσε ο Πέτρος, αφού αξιολογεί και ικανότητες λήψης μετρήσεων.

Παραπέμπω και σε άλλα αξιολογικά φύλλα, που προτείνουν μετρήσεις:

http://www.dfe.gr/group/physics_a_gymnasiou/forum/topics/3442083:To

(Βαγγέλης Κ., Θοδωρής Πιερράτος)

Στο φύλλο που επισυνάπτω, υπάρχει φωτογραφία μαθητή καθώς απαντά, όπου χωρίς να φαίνονται τα χαρακτηριστικά του εικονίζονται τα υλικά που είχε στη διάθεσή του αυτός και οι συμμαθητές του για να διεξάγει τις μετρήσεις.

Οι άμεσες μετρήσεις ήταν αποδεκτές, όταν είχαν σφάλμα μέχρι 5%.

Τις γνωστικού τύπου ερωτήσεις επέλεξα από τις προτάσεις του Χρήστου Γκοτζαρίδη:

http://www.slideshare.net/cgotzar/ss-27664495

Στο φύλλο υπάρχουν με κόκκινα γράμματα:

Η επιλεξιμότητα του κάθε ερωτήματος περιγράφεται με τον όρο Συμμετοχή που δηλώνει τον αριθμό των μαθητών που επέλεξαν το ερώτημα προς το σύνολο των μαθητών που συμμετείχαν.

Η βαθμολογία περιγράφεται από το Σκορ που δηλώνει το άθροισμα των βαθμών που πήραν όσοι μαθητές απάντησαν, σε σχέση με τον μέγιστο βαθμό που θα έπαιρνε το τμήμα στο συγκεκριμένο ερώτημα.

Ο μέσος όρος του τμήματος ήταν 12,4.

Οι μαθητές που δυσκολεύτηκαν στις γνωστικές ερωτήσεις, διεξήγαγαν ικανοποιητικά τις μετρήσεις.

Όλοι δήλωσαν ικανοποιημένοι από αυτό τον τύπο της εξέτασης και επιθυμούν να επαναληφθεί. Στη διάρκεια των σχετικών μαθημάτων, όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στη λήψη μετρήσεων.

https://sites.google.com/site/apothikiphysikis/neotera/%CE%95%CE%99

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 21:20

Πέτρο και Γιώργο καλησπέρα.

Δεν μπορώ να κρίνω και να πάρω ουσιαστική θέση πάνω στα φύλλα αξιολόγησης, αφού ούτε δίδαξα το μάθημα, ούτε καν έχω δουλέψει στο Γυμνάσιο. Οπότε ότι και αν πω θα είναι θεωρητικό. Ας πάρουν θέση και ας κρίνουν οι συνάδελφοι οι οποίοι έχουν εμπλακεί στη διδασκαλία της Α΄Γυμνασίου.

Να θέσω όμως ένα ερώτημα στο Γιώργο.

Γενίκευση. (2 μονάδες)

Συμμετοχή: 17%, Σκορ: 15%

Από τα στοιχεία του δεύτερου πίνακα, προσπάθησε να διατυπώσεις ένα κανόνα που σχετίζει το μήκος της Περιφέρειας ενός νομίσματος με τη Διάμετρό του.

Εφαρμογή. (2 μονάδες)

Συμμετοχή: 8%, Σκορ: 6%

Αν η ακτίνα του Ισημερινού της Γης είναι 6400km (χιλιόμετρα), υπολόγισε το μήκος του Ισημερινού.

Κάποιο συμπέρασμα;

Απάντηση από τον/την Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 21:32

Γεια σου Γιωργο

Μπήκα για να σου πω ότι σέβομαι αυτό που κάνεις εσύ και ο Κασσέτας σε μια χύμα εκπαίδευση, μιας χύμα Πολιτείας που φτιάχνει Σχολεία μέσα σε έναν καλοκαιρινό μήνα…

Μπράβο σας….

Έχω πόσους συναδέλφους που χρησιμοποιούν φύλλα εργασίας σας πριν οι Άνθρωποι κόψουν φλέβες από την ανοργανωσιά του …

Λυπάμαι για το χάλι μας, χαίρομαι που σας ξέρω εσένα και τον Κασσέτα..

Ο μόνος που μπορεί να δώσει μια ακόμη αξία στις αξίες που δίνετε είναι ο Μάργαρης…

Εγώ ούτε που το διανοούμε γιατί δεν έχω αυτή την ικανότητα..

Δεν ξέρω …..

 Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 21:49

Καλησπέρα Θρασύβουλε!

Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 22:01

Διονύση,

Το δείγμα είναι μικρό για ασφαλείς "διδακτικές γενικεύσεις"

Παρόλα αυτά,

Περίμετρος/Διάμετρο στις δυο περιπτώσεις του αξιολογικού φύλλου ( χείλος ποτηριού: π.χ.2,7 και περιφέρεια κυλίνδρου: π.χ.3,2) με σχετική δυσκολία οδηγεί ένα μικρό μαθητή Φυσικής στο 3 ως τη σχέση που περιγράφει τον λόγο Περιμέτρου προς τη Διάμετρο και για το ευρώ.

Μάλλον φαίνεται ότι είναι δυσκολότερο να διπλασιάσει ένα πρωτάκι την ακτίνα της Γης (σε km), να χρησιμοποιήσει τη σχέση που κατασκεύασε εμπειρικά, αλλά όμως αυτή τη φορά πολλαπλασιαστικά, αλλάζοντας ταυτόχρονα πλαίσιο, αφού πρέπει από αντιληπτές οντότητες όπως το πλαστικό ποτήρι, ο χάρτινος κύλινδρος και το ευρώ να εφαρμόσει τη σχέση σε οντότητα που αντιλαμβάνεται μόνο μέσα από μοντέλα, όπως είναι η περίπτωση της Γης.

Πιο απλά, ένα εμπειρικό συμπέρασμα μετασχηματίζεται σε τυπική άσκηση Φυσικής, σε αφηρημένο πλαίσιο και με φορμαλιστική επεξεργασία, έστω σε στοιχειώδες επίπεδο, ικανό ίσως να προβληματίσει για τη φύση των δοκιμασιών τύπου χαρτί/μολύβι που υποβάλλονται οι μαθητές.

Εδώ πάντως εμφανίζουν τη μεγαλύτερη αποτυχία οι μικροί μαθητές μου.

Όλα αυτά τα "έξυπνα",

με μεγάλη επιφύλαξη.   

 Απάντηση από τον/την Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 22:09

Καλησπέρα Γιώργο.

Εγώ δεν έχω την ικανότητα σε αυτό το άξιο που κάνετε με τον Κασσέτα….Αλλά θ΄'ελω να πω ότι είναι άξιο…

Εγώ είμαι ένας γκρινιάρης (πλατωνικός που λέει και ο Διονύσης ) Φυσικός της Γ Λυκείου ανίκανος ίσως να δω ότι υπάρχει εκπαίδευση που αρχίζει πιο πριν από τη Γ Λυκείου..

(Μη μου γράψεις φιλοφρόνηση γιατί η δικιά σας δουλειά με τον Κασσετα έχει αξία. Εγώ δεν ξέρω καν τίποτε από Α Γυμασίου…)

Ο Βαγγέλης Κουντούρης είπε κάποτε ένα σοφό λόγο, λόγω εμπειρίας.

Το λέω όπως μου ήρθε τώρα, γιατί τώρα το θυμήθηκα εξαιτίας σας:

'Σταμάτα επιτέλους ρε φίλε Θρασύβουλε να κοιτάς τη Γ και κοίτα την Α Λυκείου από όπου αρχίζει το πρόβλημα. Λύσσαξες  με εκεί που το πρόβλημα είναι ήδη δημιουργημένο"

Σοφός ή όχι ο Βαγγέλης;

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 22:14

Σε ευχαριστώ Γιώργο.

Συμφωνώ με το συμπέρασμα που καταλήγεις.

Αλλά, απλά θυμάμαι τον εαυτόν μου, μαθητή της Στ΄Δημοτικού σε ένα μικρό χωριό της επαρχίας, πριν μισό αιώνα  (εντός ολίγου!!!) περίπου.

Έρχεται ο κ. Επιθεωρητής και μας εξετάζει στο μάθημα της Αριθμητικής!!! που κάναμε Γεωμετρία:-)

Στον πίνακα, πρώτα η Ζωή και μετά ο Ηλίας. Δυο μέτριοι μαθητές που υπολογίζουν "άνετα" εμβαδά, όγκους, περιμέτρους σε γεωμετρικά στερεά, όπως κύλινδροι, σφαίρες…

Και το 2013, έχεις προφανώς πει στο μάθημά σου, τη σχέση διαμέτρου και περιμέτρου, το έχεις ξανά-διδάξει, αλλά πας βιωματικά να οδηγήσεις τους μαθητές σου στην "ανακάλυψη" της σχέσης και τα αποτελέσματα είναι 6%…

Μια σύγκριση και αφορμή για σκέψεις…

 Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 22:18

Σεβαστός!

 Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 22:26
Θα βρεις τη Ζωή και τον Ηλία, για να ελέγξεις αν θυμούνται τα εμβαδά και τους όγκους των στερεών για τα οποία ερωτήθηκαν;

Υποθέτω ότι δεν θα τα θυμόταν ούτε ο κ. Επιθεωρητής, 10 χρόνια μετά την αξιολόγηση που περιέγραψες, αφού δεν υπήρχε το ylikonet να τον κρατάει σε "φόρμα".

Η υπόθεση που υπάρχει πίσω από τις διδακτικές προσεγγίσεις που αξιολογεί το φύλλο που ανέπτυξα, είναι ότι ότι έμαθε ο μαθητής, δεν θα το θυμάται αλλά θα το εφαρμόζει στην καθημερινότητά του.

Αυτή είναι η υπόθεση.

 Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 22:32

Καλλιέργεια.

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Νοέμβριος 2013 στις 22:51

Είμαι σίγουρος, τους βλέπω και τους δύο, ότι δεν το θυμούνται Γιώργο!!!

Για το κ επιθεωρητή, μάλλον υπολογίζει όγκους σε άλλους κόσμους:-)

Το θέμα όμως που έβαλα σε προβληματισμό, δεν είναι αν μετά από 46χρόνια θα θυμούνται οι μαθητές τον τύπο, αλλά αν σήμερα που το διδάχτηκε ο μαθητής, μπορεί να το εφαρμόσει στην καθημερινότητά του…

 Απάντηση από τον/την Καράμτζα Αθανασία στις 28 Νοέμβριος 2013 στις 22:18

προτείνω και την εκδοχή να βάλεις στους μαθητές να κάνουν μια "εργασία στο σπίτι" αντί του διαγωνίσματος και επισυνάπτω ένα παραδειγμα

Συνημμένα:

 μέτρησης χρόνου. β.doc μέτρησης χρόνου. β.doc, 63 KB

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
27/10/2016 9:25 ΜΜ

Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 5 Δεκέμβριος 2013 στις 23:57

Ένα ακόμα αξιολόγικό φύλλο. Μοιάζει με αυτό της Αθανασίας. Μου το εμπιστεύτηκε φίλος για να το επεξεργαστώ και να μεταφέρω τα αποτελέσματα στην ημερίδα της Θεσσαλονίκης.

Μέσα στο φύλλο υπάρχουν η Συμμετοχή και το Σκορ.

Και σ' αυτό το φύλλο, το πειραματικό ερώτημα επιλέγεται ισχυρά από τους μαθητές και η μέτρηση υλοποιείται αξιοπρεπώς στη διάρκεια της εξέτασης.

Δεν θεωρώ ότι με την προσθήκη των αποτελεσμάτων και του δεύτερου αξιολογικού φύλλου μπορεί ακόμα να απαντηθεί η αιτίαση που έθεσε πιο πάνω ο Διονύσης (…μπορούν οι μαθητές να εφαρμόσουν τις αυτές τις πειραματικές δραστηριότητες στην καθημερινότητά τους;).

Πάντως, χωρίς να αποθεώνεται η μεγάλη Συμμετοχή, τα καλά Σκορ και κυρίως η αποδοχή χωρίς εντάσεις από τη μεριά μαθητών και γονέων, δεν υπάρχουν και αντίθετα τεκμήρια, ότι δηλαδή στο τέλους του έργου θα έχουμε, για άλλη μια φορά, άκριτη αναπαραγωγή γνώσης.

Στην αρχή είμαστε ακόμη, χωρίς παράλληλα να είμαστε ανυποψίαστοι.

Όλοι μας.

αξιολογικό φυλλο ΧΡΟΝΟΣ

Απάντηση από τον/την Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 6 Δεκέμβριος 2013 στις 1:13

Η υποχρέωση μιας Πολιτείας που αντικαθίσταται από τρεις τέσσερεις ευσυνείδητους Φυσικούς που δίνουν.

Δεν έχω καμιά σχέση με το Γυμνάσιο, αλλά βλέπω το κλάμα…

Μπράβο σε αυτό που κάνετε (χωρίς αναφορές σε ονόματα)

 Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 6 Δεκέμβριος 2013 στις 1:48

καλησπέρα Θρασύβουλε,

σχεδόν … καλημέρα
είναι 1:49,

μπήκαμε στην Παρακευή 6 Δεκέμβρη

 Απάντηση από τον/την Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 6 Δεκέμβριος 2013 στις 2:19

Καλη… Γιώργο

Βλέπω τη δύναμή σας να δώσετε το άξιο και τα παίζω. Μόνο το μπράβο μου έρχεται να ψελλίσω γιατί είστε άξιοι μπροστα σε μια Πολιτεία που "αναξιεί"…

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
27/10/2016 9:30 ΜΜ
 Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 17 Ιανουάριος 2014 στις 7:52

Αξιολόγηση Φυσικής A Γυμνασίου

πηγή: http://didefth.gr/mathimata/?p=6275

Για την εξέταση του μαθήματος της Φυσικής ισχύουν τα εξής:

Δίνονται στους μαθητές φύλλα αξιολόγησης τα οποία συνθέτονται από τον εκπαιδευτικό με βάση τα γνωστά στους μαθητές φύλλα εργασίας του μαθήματος, τα οποία έχουν την παρακάτω μορφή και περιλαμβάνουν τα εξής ζητούμενα:

α ερώτημα: Περιγραφή της σύνθεσης, της λειτουργίας και της εξέλιξης ενός πειράματος το οποίο περιλαμβάνεται / εικονίζεται στα φύλλα εργασίας και έχει πραγματοποιηθεί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και περιγραφή του τρόπου βέλτιστης μέτρησης των φυσικών μεγεθών τα οποία ενδεχομένως έχουν μετρηθεί στο πείραμα.

β ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος α.

 Απάντηση από τον/την ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΣΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ στις 17 Ιανουάριος 2014 στις 7:55

Αξιολόγηση Φυσικής A Γυμνασίου

συνέχεια …

γ ερώτημα: Αξιοποίηση τιμών μέτρησης οι οποίες έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια ενός από τα προβλεπόμενα πειράματα στην τάξη και παρέχονται σε πίνακα από τον εκπαιδευτικό για τη σύνθεση διαγράμματος (όπως αυτό το οποίο περιλαμβάνεται στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας του μαθήματος).

δ ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος γ.

ε έως θ ερωτήματα: Απάντηση σε δύο από πέντε ερωτήματα τα οποία αφορούν σε εφαρμογές, γενικεύσεις ή ερμηνείες συμπερασμάτων από τα φύλλα εργασίας που έχουν διδαχθεί οι μαθητές.

Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά στα τέσσερα πρώτα ερωτήματα (α, β, γ, δ) και επιλέγουν δύο από τα επόμενα πέντε ερωτήματα (ε, στ, ζ, η, θ).  Τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και οι απαντήσεις βαθμολογούνται ισότιμα.

Για την αξιολόγηση θα ακολουθήσει ρύθμιση με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.

Οι διδάσκοντες να ενημερωθούν ενυπόγραφα.

ylikonet
Αρχισυντάκτης
19/06/2017 6:55 ΜΜ

Το διαγώνισμα του Πέτρου και από εδώ.