Η πρώτη μέρα των εξετάσεων ολοκληρώθηκε. Σε κάποια σχολεία τα παιδιά εξετάσθηκαν στη Φυσική. Ελπίζω να πήγαν όλα καλά και χωρίς προβλήματα για τους μαθητές.
Αλήθεια υπήρξαν περιπτώσεις που κληρώθηκαν θέματα πολύ δύσκολα, τα οποία δημιούργησαν προβλήματα;
Ας το δούμε, για να μπορέσουμε να συγκρίνουμε το διαφορετικό επίπεδο, γράφοντας παρακάτω τα θέματα που κληρώθηκαν.
![]()
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2014 στις 16:47
Κανείς δεν πήρε σήμερα θέματα Φυσικής;
Δεν βλέπω τίποτα…
Μάλλον οι προγραμματιστές είναι όλοι Μαθηματικοί και μας …ρίξανε:-)
Διονύση , εκτιμώ ότι κανείς δεν θα ήθελε την φυσική Α Λυκείου ώς πρωτο μάθημα. Στο σχολείο μου η Φυσική είναι προτελευταία και η Χημεία …. τελευταία .
Έβαλα λίγο “λάδι” για να μην είναι τα μαθηματα “μου” τα 1α θύματα της ΤΘ.
Μα, Αντώνη, υπάρχει και η αντίθετη λογική.
Μια ψυχή που είναι να βγει….
Παρόλα αυτά, δέχομαι τη συλλογιστική σου. Έτσι μάλλον έγινε.
Αλλά να έχουμε γράψει τόσα σχόλια τις προηγούμενες μέρες και να μην δίνει κανένα σχολείο σήμερα;;;
Αντώνη + Διονύση καλησπέρα! Περιμένω το απόγευμα να ενημερωθώ για τα θέματα των μαθητών μου που είχαν φυσική πρώτο μάθημα. Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ευνοϊκή κλήρωση… Μόλις έχω λεπτομέρειες θα τα πούμε πάλι…
Διονύση, δυο στοιχεία από δύο διαφορετικά σχολεία, διαφορετικών περιοχών (όχι τη δική μου):
1. Στην 1η, στη Φυσική κληρώθηκε εύκολο Β και δύσκολο Δ. Ο συνάδελφος έδωσε μια μικρή έως..μεγάλη διευκρίνηση στην απάντηση του Δ. Στην περιοχή αυτή, όλοι (;) οι μαθητές έχουν στη Φυσική 20άρια.
2. Στη 2η, στην Ιστορία δεν είχαν διδαχτεί τα τελευταία κεφάλαια. Οι μαθητές προσπάθησαν να διαβάσουν μόνοι τους ο, τι μπορούσαν όταν έμαθαν την εξεταστέα ύλη. Κάποια απ’ αυτά (δεν ξέρω λεπτομέρειες) κληρώθηκαν. Η συνάδελφος δεν έδωσε καμιά βοήθεια (ήταν συνεχώς “έξω” από την αίθουσα).
Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του…
Μαλλον η της Ιστορίας έχει κατοχυρώσει δικαίωμα σύνταξης … ( και δεν κάνω καθόλου πλάκα )
Όσο αναφορά το 1ο περιστατικό “οι μικρομέγαλες διευκρινήσεις” θα “παίξουν” πολύ φέτος. Του χρόνου , όταν το myschool θα χτυπάει τις % διαφορές απόδοσης ( όταν βάζεις όλα 20 αλλά όταν τα μισα θέματα τα βάζει το υπουργείο πέφτεις στο 12 … μάλλον κάτι δεν έχεις αντιληφθεί καλά μέσα στην τάξη κυριε καθηγητά ) θα έχουμε γλέντια
υγ … για να μην πώ ότι τα διαγωνίσματα των μαθητών σου θα έρθει να τα εξετάσει ο συνάδελφος σου από το διπλανό σχολείο …. μην ξεχνάτε ο βαθμός της Α μετρά ως μερος του 5ου βαθμού των Πανλληνίων.
Σκληρό ρόκ .
Καλησπέρα Κώστα και Γιώργο, σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Γιώργο, το θέμα με τα 20ρια και τις συμπεριφορές των συναδέλφων, ας μην τα σχολιάσω αυτή τη στιγμή, αφού το θέμα που μας απασχολεί είναι άλλο.
Αυτό που αποσκοπούσα με την παρούσα συζήτηση, δεν είναι ένας γενικός χαρακτηρισμός εύκολα-δύσκολα, αφού αυτό εν πολλοίς είναι υποκειμενικό.
Αν μπορούσαμε να βρούμε τον αριθμό των θεμάτων που κληρώθηκαν, θα μπορούσαμε να έχουμε μια σαφέστερη εικόνα για τα θέματα και μετά ας αναφέρουμε και τις αντιδράσεις των μαθητών, πάνω στα συγκεκριμένα θέματα.
Αντώνη, γράφαμε μαζί… γι΄αυτό λείπουν οι προς εσένα ευχαριστίες μου.
Θα το παλέψουμε φυσικά για τον αριθμό των θεμάτων αλλά… Για να δούμε τί θα θυμούνται… Γράφουν κι άλλο μάθημα σήμερα… Μύλος…
Διονύση καλησπέρα. Το Κολέγιο Αθηνών έδινε σήμερα Φυσική Α’. Δεν ξέρω όμως
πως θα μπορούσαμε να πάρουμε τα θέματα. Έμαθα όμως τα εξής:
Β1:σώμα;που κάνει ελεύθερη πτώση στη Γη και στη Σελλήνη, σύγκριση χρόνων πτώσης
Β2. Αυτόκίνητο που κινείται με σταθερή ταχύτητα και μοτοσυκλέτα που ξεκινά από την ηρεμία, σύγκριση διαστημάτων μέχρι να αποκτήσουν κοινή ταχύτητα(με διάγραμμα)
Δ:κιβώτιο με βιβλία που σύρρεται με οριζόντια δύναμη… βγάζουμε μερικά βιβλία και από 50 κιλά η μάζα μειώνεται σε 40κιλά, ζητάει τριβές, έργα κλπ.
Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, κι ο μαθητής που μου τα είπε, ήταν ευκολότερα των προσδοκομένων ,ουδέν πρόβλημα
Στο Σχολείο μου γράφανε Άλγεβρα, και ήμουν επιτηρητής, τα παιδιά γράφανε χωρίς ιδιαίτερο άγχος. Τα θέματα ήταν βατά, το Δ το έλυσα χωρίς χαρτί και μολύβι, έδινε δυο ανισότητες απόλυτο[χ+1]<=1 και χ^2-χ-2>ο
και ζητούσε να δείξουν την περιοχή των κοινών λύσεωνκαι κάτι ακόμη, αν δυο αριθμοί είναι στην περιοχή των κοινών λύσεων να δείξουν ότι [β1-β2]<2 ;;;δεν θυμάμαι.
Θα δείξει Πανελλήνια το πράγμα πώς πήγε.
Νομίζω όμως αυτή η καλλιέργεια μιας φοβίας προς τα παιδιά ,από την αρχή του σχολικού έτους , μάλλον λειτούργησε θετικά στο να αντιμετωπίζουν πιο σοβαρά τα πράγματα, σε σύγκριση με την περυσινή Α λυκείου, που γνωρίζοντας το αβαντάζ του 9,5 δεν στενοχωριόντουσαν , γιατί τα θρησκευτικά θα κάνανε τη δουλειά τους ,ισοφαρίζοντας 3-4 μαθήματα. Τουλάχιστον, ας πούμε και κανένα καλό για την περιβόητη Τράπεζα, έκανε και κάτι καλό, κλώτσησε το 9,5 ….
Καλησπέρα Διονύση… Καλησπέρα συνάδελφοι.
Στέλνω τα θέματα της Α΄Λυκείου που μπήκαν σήμερα
στο 2ο ΓΕΛ – Ηρακλείου Κρήτης.
Tα θέματα …εδώ.
Με μια προσθήκη στο 3ο θέμα: Δεν υπάρχει αντίσταση από τον αέρα…και g= 10 m/s2
Θα ήταν πολύ χρήσιμο να μαζεύαμε από όσο το δυνατόν από περισσότερους συναδέλφους
τα θέματα που θα μπουν. Έτσι θα είχαμε την δυνατότητα μιας καλύτερης επεξεργασίας.
Έχω την αίσθηση ότι …έχει γίνει επιλογή
και ”μπλοκάρισμα”…σε μια σειρά θέματα της δημοσιοποιημένης τράπεζας .
Να΄στε καλά.
Συνάδελφοι, ΟΧΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΟΠΑΤΕΡΙΣΜΟΣ, θα γυρίσει μπούμεραγκ στο κεφάλι του πράτοντος τοιούτον ολίσθημα!!! Να κάνετε ΣΩΣΤΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΕΝΤΕΛΕΣΘΕ , για να μπορούμε να αναστρέψουμε την αντίληψη που έχει η κοινωνία για τους καθηγητές του Δημοσίου. Κατά τη γνώμη μου κανένας δεν έχει το δικαίωμα να το κάνει, γιατί η πράξη του συμπαρασύρει όλους τους συναδέλφους προς το ήδη ελλειματικό πρόσωπο που έχει ο κλάδος, και χωρίς να φταίει η πλειοψηφία. Να είμαστε σοβαροί στη δουλειά μας , θέλει πολύ κόπο και χρόνο να αντιστρέψουμε την εικόνα μας προς την Κοινωνία, μη πριονίζουμε το κλαδί που μας κρατάει, νομίζοντας ότι κάνουμε ..αντίσταση στο Σύστημα, αυτού του είδους οι αντιστάσεις είναι, όπως θα έλεγε ο φίλος μου ο Θρασύβουλος, επανάσταση του ..βιτάμ….και ο νοών νοήτω. Ευθαρσώς εκτιθεμαι με τις απόψεις μου, κι ευελπιστώ ότι οι περισσότεροι την ενστερνίζονται!! είθε
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Καλησπέρα Πρόδρομε και Γιάννη.
Πρόδρομε ελπίζω να ληφθούν σοβαρά από όλους οι παραινέσεις σου….
Γιάννη λες να βγει η αίσθησή σου;
Καλησπέρα κι από ‘μένα. Τα θέματα που κληρώθηκαν σήμερα, στο ένα από τα δύο σχολεία που διδάσκω, ήταν αυτά με κωδικό 10205. Το Β θέμα δυσκόλεψε σχεδόν όλους τους μαθητές, ενώ το Δ ήταν μέτριας δυσκολίας (για θέμα Δ).
Στο άλλο σχολείο που διδάσκω η Φυσική είναι τελευταίο μάθημα (23 Ιουνίου)…
Καλησπέρα Διονύση …Καλησπέρα Πρόδρομε…Καλησπέρα Κώστα.
Δεν ξέρω Διονύση…αίσθηση είναι αυτή μπορεί και να μην είναι αληθινή.
Πρόδρομε …δεν εκτίθεσαι…καλά κάνεις και λες την άποψή σου.
Γι’αυτό είμαστε εδώ.
Για να συμφωνούμε …να διαφωνούμε…να προτείνουμε …να αμφισβητούμε.
Αυτή είναι η ομορφιά…της Αλήθειας μας.
Διονύση, αυτό που ήθελα να πω δεν ήταν τα 20αρια (το ανέφερα μια που το έμαθα-κακώς),
αλλά η θεσμοθέτηση της ανισότητας των θεμάτων σε πανελλήνιες εξετάσεις, που προκύπτει από διαφορετικές κληρώσεις σε διαφορετικού επιπέδου θέματα και κάνει αναγκαία την επίκληση της …χάρης του επιβλέποντα κλπ.
Αλλά δεν ξέρω πώς νοείται να εξεταστούν μαθητές της Α΄ Λυκείου σε ύλη που δεν διδάχτηκαν. Βλέπω όμως ότι το υπουργείο (πρώτος υπεύθυνος) “το λέει” στον καθηγητή (δεύτερος υπεύθυνος) και αυτός …στο μαθητή (ο μόνος ανεύθυνος)…
Πρόδρομε, θα καταχραστώ το νήμα (που έχει άλλο αντικείμενο) για να συμφωνήσω μαζί σου για τις κάκιστες συνέπειες του “μαθητοπατερισμού”, αλλά και για να διατυπώσω μια διαπίστωση και δύο (ρητορικά) ερωτήματα.
Η διαπίστωση: Ο καθηγητής, πρώτα είδε ότι η Πολιτεία “τον έβγαλε εκτός” στα θέματα της Γ’ Λυκείου και τώρα θα το δει και στην Α΄Λυκείου. Πρώτα οι 18ρηδες, τώρα τα 15χρονα παιδιά. Και δεν μιλώ για τον συνάδελφο που “άραζε” (με ευθύνη κυρίως του υπουργείου που επικροτούσε έμμεσα συγκεκριμένες συμπεριφορές), αλλά για εκείνους που – παρόλο που ιδρώνουν στον πίνακα – διαπιστώνουν ότι δεν προλαβαίνουν να ετοιμάσουν τους μαθητές για τέτοια θέματα.
Τα ερωτήματα:
Αν αύριο ο καθηγητής λάβει την εντολή να “σουβλίσει” τα παιδιά, πρέπει να πράξει “όσα εντέλλεται”; Ποια είναι τα όρια; Άραγε, έχει κάποια σχέση με τα τεκταινόμενα, η δήλωση παλαιότερου πρωθυπουργού της χώρας μας ότι “έχουμε πόλεμο”;
Οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων εξετάζονται με το ίδιο σύστημα; Εκεί, μήπως οι εκπτώσεις είναι εκ των ουκ άνευ;
Γιάννη, Γιώργο, ευχαριστούμε πολύ.
Υ.Γ. Οι παραπάνω σκέψεις, έχουν βέβαια ως αφορμή τα θέματα που είδαμε τις δύο τελευταίες μέρες. Θα ήταν ευχής έργο να έχουν πράγματι αποκλειστεί τα “κακά” θέματα από την κλήρωση. Θα μετριαστεί κάπως το πρόβλημα. Αλλά, ας μην θεωρεί κανείς ότι από “μεταρρυθμίσεις” που γίνονται με τέτοιο τρόπο και μέσα από τέτοιες “λύσεις”, θα βγει κάτι καλό. Πρώτα θα την πληρώσουν οι μαθητές, αλλά θα ακολουθήσουν οι γονείς, οι καθηγητές που σύντομα θα βρεθούν “υπεράριθμοι”, το δημόσιο σχολείο, η εκπαίδευση, η παιδεία και όλη η κοινωνία…
Σας ευχαριστώ όλους Διονύση, Γιάννη,Γιώργο, Γιώργο. Θα έσκαγα αν δεν τα έλεγα.
Να ρωτήσω και εγώ κάτι … βλεποντας το επιπεδο της ΤΘ …. πόσο ελαστικοί μπορούμε να είμαιστε με τους προφορικά εξεταζόμενους ?
Ξέροντας ότι στην διπλανή αίθουσα “πέφτουν κορμιά” ( μιλάω κυριώς για τα ΕΠΑΛ ) και κόβετε κόσμος … τι πρέπει να κάνουμε στην κατηγορία αυτη των μαθητών με τα γνωστά μαθησιακά προβλήματα ? ( τα οποία συνήθως καταλήγουν και ως δικαιολογία )
Γιάννη (Δογραμ) τι έγινε στο σχολείο σου ?
Έχουμε και λέμε: Β΄ θέμα το 3774 και Δ΄θέμα άσκηση που ζητούσε στο Δ1 ελάχιστη δύναμη για ν’ αρχίσει να κινείται… ψάχνω τον αριθμό…
Καλησπέρα Αντώνη
Με ειλικρίνεια σου λέω…ότι ευνοήθηκαν
σε σχέση με τα άλλα παιδιά που πραγματικά … πιέστηκαν στις διπλανές τάξεις.
Αντώνη το ερώτημα σου… είναι πέρα για πέρα αληθινό.
Εδώ και το θέμα Δ! Από το 10078 παρακαλώ…
Κώστα σε ευχαριστώ που έψαξες και τα βρήκες. Αλλά μου δημιουργείται μια απορία.
Δεν πέφτουν αυτούσια τα θέματα όπως έχουν δοθεί;
Το Β από το 3774 και το Δ από το 10078;
Αυτή την εντύπωση είχα κι εγώ. Αλλά οι μαθητές ήταν κατηγορηματικοί… Αύριο πάντως θα γίνει επανέλεγχος για να σιγουρευτούμε.
Για τους προφορικά εξεταζόμενους …. όλα τα θέματα από τον διδάσκοντα καθηγητή .
https://app.box.com/s/7ykhb1j4ko8l6072aa96
Καλά το κατάλαβα ?
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2014 στις 23:06
Όχι Αντώνη. Αναφέρεται στις κατατακτήριες που υπάρχουν και προφορικές και γραπτές εξετάσεις.
ουφφφφφ
“κρατείται” η πρόταση,
να προσθέσω “κάποιας” πριν το “φοβίας”, διότι
“παν μέτρον άριστον”, αλλά και
“ουδέν κακόν αμιγές καλού”…
Μάλλον όχι Αντώνη, δεν της επετράπη η παρουσία.
Βαγγέλη σωστή η επέμβασή σου, μας έχεις καλλιεργήσει μια φοβία με τις επεμβάσεις σου στα γλωσσολογικά, που πρέπει να προσέχουμε το τι γράφουμε, γιατί εσύ ορμώμενος εκ του κλασικού, κατέχεις το αντικείμενο καλύτερα από τον καθένα μας , και επειδή ”ο φόβος φυλάει τα έρμα”, δες , πόσο έχει βελτιωθεί το υλικονετ στη γλώσσα; Να ‘σαι καλά φίλε!
επίσης Πρόδρομε…
Καλησπέρα και από μένα,
Θεωρώ κομβικής σημασίας να «μαζέψουμε» τα θέματα που κληρώθηκαν
ή θα κληρωθούν σε διάφορα σχολεία της επικράτειας….
Θα μπορέσουμε να βγάλουμε εξαιρετικά χρήσιμα συμπεράσματα για το πώς «δούλεψε» η τράπεζα,
ώστε να μπορούμε να κάνουμε τεκμηριωμένη παρέμβαση.
Αν οι συνάδελφοι 50 σχολείων, στείλουμε τα θέματα που έτυχαν στα σχολεία μας, μπορεί να γίνει πολύ καλή συγκριτική μελέτη και όχι μόνο….
Ξεκινώ με τα θέματα στο 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης (Γιάννη ευχαριστούμε)
Θέμα Β: Καλό, στο μέτρο του τι πρέπει να ζητάμε από μάθημα Γενικής Παιδείας στην Α’ Λυκείου
Θέμα Δ: Ή εγώ δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει διαβαθμισμένη δυσκολία, ή ο δημιουργός του θέματος
έχει χάσει την επαφή με την τάξη (αν είχε ποτέ….)
Όλοι ξέρουμε ότι η μεγαλύτερη δυσκολία για τα παιδιά της Α΄Λυκείου είναι να διακρίνουν πιο «μονοπάτι» θα πάρουν για να ξεκινήσουν, ειδικά όταν οι επιλογές μοιάζουν να είναι
περισσότερες από μία….
Όταν λοιπόν ξεκινά η άσκηση λέγοντας: επιταχύνεται ευθύγραμμα και ομαλά και αυξάνει ταχύτητα από 10 σε 30 ενώ διανύει απόσταση 400,η σκέψη του μέσου μαθητή πάει σε εξισώσεις ομαλά μεταβαλλόμενης κίνησης. Σωστά;
Γράφει σχέσεις 30=10+at άρα t=20/a και 400=10t+½α(400/α^2) λύνει ένα πολύπλοκοσύστημα, βρίσκει α=1 και t=20 , ξέρει μάζα και βρίσκει ΣF=1000
Έχει ξοδέψει γύρω στη μισή ώρα, αν έχει καταφέρει να λύσει το σύστημα, και συνειδητοποιεί
ότι παίρνει ……3 μόρια
Τον πιάνει πανικός, «φαντάσου τι είναι τα υπόλοιπα» σκέπτεται και τα παρατάει…ή χάνει τη μπάλα…..
Πάμε τώρα στον έμπειρο, σε αυτόν που είχε τόσο «γάτο» καθηγητή, που κατάφερε σε 12-14 ώρες
που δίδαξε έργο-ενέργεια, ξεκινώντας από το μηδέν, από τον ορισμό του έργου……….., να μεταδώσει στους μαθητές την εμπειρία του πότε ξεκινάνε με ΘΜΚΕ…….ακόμα και όταν μπορούμε να
πάμε αλλιώς…..
Αυτός λοιπόν, ξεκινά με ΘΜΚΕ, βρίσκει μέσα από όχι εύκολες πράξεις το έργο της συνισταμένης,
3 μόρια, έχει την ωριμότητα (είπαμε «γάτος με πέταλα» ο καθηγητής του……..) να γυρίσει πίσω,
να πάρει τη σχέση ορισμού του έργου για να βρει τη συνισταμένη και να πάρει άλλα 3 μόρια
Σύνολο 6, έχοντας φθάσει ο μαθητής στο όριο της δυνατότητας του για αφαιρετική – συνδυαστική σκέψη…..
Στο Δ2 όμως και ενώ η διαβαθμισμένη δυσκολία πρέπει να αρχίσει να τραβά την ανηφόρα,
με χρήση 2ου Ν Ν τσιμπά άλλα 3 και με χρήση τύπου ταχύτητας-χρόνου άλλα 3…..
Στο Δ3 δε, λίγο πριν την κορύφωση της διαβάθμισης, παίρνει τα 6 μόρια, διότι ξέρει να κάνει διαίρεση…..τον ορισμό της μέσης ταχύτητας τον έμαθε στη Β’ Γυμνασίου…….
Κατά τη γνώμη μου, το θέμα Δ, έχει διαβαθμισμένη δυσκολία, όχι αύξουσα, αλλά φθίνουσα……
Αν ο στόχος ήταν να παρουσιάσουμε ότι πιο πρόχειρο υπάρχει, τα καταφέραμε……
Δεν ξέρω τι είναι «μαθητοπατερισμός», αλλά δεν πρόκειται να αφήσω τον κάθε ένα,
να ισοπεδώσει, ότι με κόπο και αγωνία έχτισα 8 μήνες…..
Αν οι μαθητές μου είχαν αυτό το θέμα, θα τους έλεγα ορθά-κοφτά:
«Το Δ1 λύνεται ενεργειακά, υπολογίζοντας το ζητούμενο έργο έμμεσα, όπως το έργο άγνωστης δύναμης…….»
Θα το έκανα μόνο και μόνο γιατί σέβομαι τη δουλειά μου και δεν ανέχομαι να με εμπαίζουν…………..
Συνάδελφοι καλημέρα
Ο Πρόδρομος το επεσήμανε
Τα δημοσιεύματα άρχισαν δυστυχώς
http://www.kathimerini.gr/769542/article/epikairothta/ellada/ka8hgh…
Καλημέρα Μανώλη.
Πότε πρόλαβαν!!!!
Και με πίνακες στατιστικών!!!!
Άσχετα ότι είναι από πανελλήνιες περασμένης χρονιάς….
Διονύση
Δυστυχώς το κακό άρχισε να γίνεται σε βάρος των συναδέλφων την ώρα που θα πρέπει οι αρμόδιοι να δουν το θέμα σοβαρότερα και να εγκύψουν την επίλυση των προβλημάτων που ο συγκεκριμένος θεσμός δημιουργεί.
Πρώτιστα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα ανομοιομορφίας ως προς τη δυσκολία των επιλεγομένων από την τράπεζα θεμάτων που προκύπτει ως αποτέλεσμα των διαφορετικών κληρώσεων. Ίσως θα πρέπει με το ίδιο πανελλαδικά πρόγραμμα να δίνονται ίδια θέματα από το Υπουργείο αν αυτό είναι εφικτό….
Καλημέρα από το 8 Λύκειο Ηρακλείου
Πρώτη μέρα φυσική Α το 09169
Συνημμένα:
8.pdf, 219 KB
Σωστό αυτό που προτείνει ο Μανώλης, ίδια θέματα σ’ όλα τα Σχολεία την ίδια μέρα.
Νομίζω απ’ όσα συνέβησαν μόλις σε δυο μέρες, και από αυτά που ακολουθήσουν σαν χιονοστιβάδα, το επαγγελθέν Νέο Λύκειο είναι κιόλας Παλαιό.
Αν ο επερχόμενος ανασχηματισμός γίνει μετά τις πανελλήνιες, βλέπω τον Αρβανίτη να φεύγει, να βοηθήσει τον Μώραλη, είναι τυχαίο που άρχισε πυρ ο Αλαφούζος;
Στα ιδιωτικά Σχολεία, στις εξετάσεις της Α Λυκείου επιτηρούν καθηγητές του ιδιωτικού σχολείου;
Θυμάμαι μια ιστορία από καλό ιδιωτικό σχολείο στα Γιάννενα, έτος 1975, 76 θάταν, στις απολυτήριες εξετάσεις, όπου στα θέματα είχαν λόγο και καθηγητές του δημοσίου, έβαλαν ανάμεσα στα άλλα μια ερώτηση κρίσης, να σχεδιασθεί το πλήθος των θυγατρικών πυρήνων συναρτήσει του χρόνου.
Τα βιβλία συνήθως έδιναν τότε το πλήθος των διασπόμενων μητρικών πυρήνων συναρτήσει του χρόνου, την εκθετική σε μορφή πλαγιάς προς τα κάτω.
Τώρα ζητούσαν την εκθετική (πλαγιά προς τα πανω)
Ειρήσθω εν παρόδω ότι ο βαθμός του απολυτήριου δεν είχε καμιά επίπτωση στις εισαγωγικές εξετάσεις που γίνονταν Σεπτέμβριο.
Έμπαινε και ξανάμπαινε τότε ο καθηγητής Φυσικός και συνδιοκτήτης του ιδιωτικού κουνώντας τα κλειδιά του στη μορφή της ζητούμενης εκθετικής … αλλά ήταν τα γελάδια αργά και οι γελαδάρηδες πονηροί
(από εκείνο το τμήμα αρκετοί πέρασαν σε Πολυτεχνεία, κλπ , δυο μάλιστα είναι σήμερα Φυσικοί στην πόλη μας)
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Στέργιος Ναστόπουλος στις 30 Μάιος 2014 στις 10:51
Θα σας “μαλώσω”, συνάδελφοι! Με όλο το σεβασμό.
Την Κυριακή είχα πάει να ψηφίσω και εκεί βρήκα μια παλιά μαθήτρια, από τη δεκαετία του ’80. Είναι βέβαια πια μεγάλη, με οικογένεια, και με θυμήθηκε. Τη θυμήθηκα κι εγώ. Θυμάμαι οτι ήταν μια κακή μαθήτρια στη Φυσική, σε σημείο να μείνει για Σεπτέμβριο. Τι μου λέει: “Α,κύριε Ν., δεν με βοηθήσατε”. Δεν το περίμενα να το θυμάται. Βέβαια ξέρω οτι εμείς είμαστε “αξέχαστοι” σε πάρα πολλούς μαθητές. Μερικοί θέλουν να μας ξεχάσουν σαν κακό όνειρο. Τι να της πω; Οτι το γραπτό της δεν σωζόταν με τίποτα τον Ιούνιο; Οτι το Σεπτέμβριο έβαλε το χέρι του ο “θεός” για να περάσει; Αναγκάστηκα να απολογηθώ και να της πω οτι να μην έχει καμιά αμφιβολία οτι την βοήθησα, ο “θεός”, που λέγαμε. Γιατί το έκανα; Ήξερα οτι αν δεν το έκανα δεν είχα καμιά ελπίδα να την κερδίσω. Απλή τιμωρία θα ήταν για ένα μάθημα που δεν αγαπούσε και δεν καταλάβαινε. Και ο “θεός” πρέπει να δίνει πολλές ευκαιρίες. Βεβαια η γυναίκα αυτή πια δεν ασχολείται με τη Φυσική, την ξέχασε από τη στιγμή που πέρασε. Και μάλιστα ούτε καν εργάζεται για λόγους που δεν θέλω να πω. Μήπως δεν θα έπρεπε να βοηθήσω; Και τι θα κέρδιζε ή τι κέρδισε που δεν έμαθε τελικά Φυσική, το έχει καταλάβει; Οχι, συνάδελφοι. Προσωπικά θεωρώ οτι απέτυχα, όπως και με πάρα πολλούς μαθητές. Το κύριο είναι να κάνουμε ελκυστικό το μάθημα ακόμα και σε παιδιά που δεν μπορούν εύκολα να μάθουν Φυσική. Αν αυτό απαιτεί να γίνουμε και “μαθητοπατέρες”, ας γίνουμε.Μαθητοπατέρας, ναι, γιατί πρέπει να είμαι ο δεύτερος πατέρας τους, ο δάσκαλός τους, κι αν σκοντάφτουν να τους δώσω χέρι να σηκωθούν.Αν χρειάζεται, γιατί όχι; Μόνο έτσι θα προάγουμε το μάθημα. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ Η ΦΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ. Αν δεν το καταλάβουμε αυτό θα απευθυνόμαστε σε μια μειοψηφία, ενώ η υπόλοιπη τάξη θα έχει αλλού το βλέμμα της, έξω από την αίθουσα. Μη ξεχνάμε την εφηβεία τους.
Εκπτώσεις, επίσης, μου λέτε. Εκπτώσεις σε τί; Ποιός ορίζει τα στάνταρντ και το πρότυπο και το επίπεδο; Το Υπουργείο θα μου πείτε. Χμμ, επιτρέψτε μου να έχω αμφιβολίες αν τα στάνταρντ που ορίζει το Υπουργείο εκφράζονται μέσα από την τρέχουσα θεματοδοσία. Οι Πανελλήνιες, Πανελλαδικές, όπως θέλετε πείτε τις, αλλο επίπεδο είχαν τα πρώτα χρόνια, αφού τα παιδιά είχαν όλα τα μαθήματα Πανελλαδικά, αλλο όταν περιορίστηκαν τα μαθήματα, άλλο ίσως τώρα, με την Τράπεζα Θεμάτων. Είναι δύσκολη η προσαρμογή και ο χρόνος δεν είναι αρκετός. Το πού θα κάτσει η μπίλια είναι ωραίο θέμα Φυσικής, συνήθως είναι η θέση ελάχιστης Δυναμικής Ενέργειας. Αλλά πρέπει να περιμένουμε να κάτσει για να το διαπιστώσουμε. Γιατί αλλιώς θεωρητικά είμαστε μεν σωστοί, αλλά πειραματικά απαράδεκτοι. Μπορεί να συμβεί να πέσουμε στην πάνω ή κάτω περιοχή της καμπύλης του Gauss. Χίλιες δυο παράμετροι και το πρόβλημα στατιστικό. Εικασίες κάνουμε και ακόμα δεν έχουμε τόσα πολλά δεδομένα. Θα δείξει, μ’ άλλα λόγια. Τη στιγμή μάλιστα που ούτε καν συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους δεν έχουμε βάλει, αλλά έχουμε μόνο ένα σχολικό εγχειρίδιο που αυτό είναι ο μπούσουλας. Και ούτε εξαντλήσαμε όλα τα μέσα για να πετύχει η διδασκαλία μας. Είναι δύσκολη η δουλειά του Εκπαιδευτικού, κι ας λένε οτι θέλουν οι καλοθελητές και οι δημοσιογράφοι.
Καλημέρα από το Γυμνάσιο Δομένικου.
Permalink Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 30 Μάιος 2014 στις 12:13
Το “πακέτο” 10079 για το λύκειό μας, χτες, πρώτη μέρα με Φυσική στην Α.
Ευχαριστώ Ελευθερία.
Συνάδελφε Διονύση καλησπέρα
Εμείς στο 8ο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης είχαμε φυσική Α Λυκείου τη πρώτη μέρα των εξετάσεων.
Τα θέματα που κληρώθηκαν ήταν το αρχέιο GI_A_FYS_0_9169 απο τη τράπεζα θεμάτων.
Θα έλεγα ότι ήταν μάλλον βατά δεδομένου ότι στη τράπεζα υπάρχουν πολύ πιο δύσκολα θέματα.
Όταν διορθώσω τα γραπτά θα έχω μια εικόνα για τις επιδόσεις των μαθητών μου και θα επανέλθω.
Παραθέτω τα δύο Δ θέματα που η Ελευθερία και ο Αντώνης αναφέρουν.
Δεν τα θεωρώ ισοδύναμα.
Κόπυ πέηστ από ανακοίνωση του Υπουργείου:
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η εξάλειψη του φαινομένου των προαγωγικών εξετάσεων «πολλαπλών ταχυτήτων».
Επετεύχθη ο στόχος;
Σε ευχαριστώ Αντώνη για τα θέματα που μας ανέφερες.
Συνάδελφοι καλησπέρα ….. θα ήθελα μια χάρη.
Όταν τελειώσετε την διόρθωση των γραπτών σας , να ξαναγράψετε στο νήμα αυτό αναφέροντας ξανά τα θέματα που έπεσαν από την τράπεζα θεμάτων και την απόδοση των μαθητών σας στα συγκεκριμένα θέματα ( στο άθροισμά τους )
Η απόδοση ας εκφραστεί σε % ποσοστά σε περιοχές επιδοσης 0-2,5 / 2,5-5 / 5 – 7,5 / 7,5 – 10
Ξέρω ότι σπαστικό …. ας το κάνετε σε 1 ( το καλυτερο σε ΜΟ φυσικής χημεία ) τμήμα
Ευχαριστώ …
Λεόντειο Λύκειο Πατησίων: 4173 με δραστηριότητες !
Καλησπέρα σας.Στο σχολείο έπεσε το 5338.
Θοδωρή, Βαγγέλη και gavrilo, σας ευχαριστώ.
Αρχείο 10700 στο 9ο ΓΕΛ Πειραιά
Τα θέματα εδώ
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Το 4986 στο 2ο ΓΕΛ Ελευσίνας.
Αυτό με το Κλαρκ!!
Εύκολο!!
Συνάδελφοι, στο ΓΕΛ Ν.ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ έπεσε το 10078.Ήταν το πιό εύκολο που θα μπορούσε να πέσει. Σε γενικές γραμμές πήγαν καλούτσικα. Χειρότερα έγραψαν στο 3ο θέμα,το δικό μου ,που ήταν ουσιαστικά το πρόβλημα 18 στη σελίδα 194 του βιβλίου ( έργο μεταβλητής δύναμης) και το οποίο τους το είχα δώσει ως sos με άλλα 9 προβλήματα.Το απίθανο είναι ότι το ερώτημα της άσκησης του βιβλίου που υποτίθεται ότι το είχαν διαβάσει δεν το απάντησαν. Για να υπολογίσουν το έργο της μεταβλητής δύναμης, εξίσωναν το εμβαδό που σχηματιζόταν στο διάγραμμα F-x με την ταχύτητα που τους ζητούσα και διάφορα άλλα.Πολλοί για να υπολογίσουν την ταχύτητα σε μία θέση που τους ζητούσα, πήραν τους τύπους της κινητικής για την ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση, παίρνοντας ως επιτάχυνση τη μέγιστη του διαγράμματος.
Απάντησαν όμως σε άλλο ερώτημα που στηριζόταν στο 2ο νόμο του Νεύτωνα. Συμπέρασμα: τα παιδιά το 2ο νόμο του Νεύτωνα, τον εμπέδωσαν. Το έργο όμως και το ΘΜΚΕ όχι.
Προφανώς φταίω εγώ. Δεν το είχα καταλάβει. Νόμιζα ότι αυτά τα είχαν κατακτήσει.Και στην καθημερινή πράξη, πράγματι τα εφάρμοζαν. Τι έγινε μέσα σε λίγες μέρες ; Αυτό που με στεναχωρεί περισσότερο είναι ότι έγραψαν μέτρια και παιδιά που δούλεψαν με φιλότιμο όλο το χρόνο.Οι βαθμοί δε θα είναι πολύ κακοί, αλλά μαθητές που θεωρούσα ότι θα γράψουν 18-20 έγραψαν 15-17,5. Είδα βέβαια και μερικά τέλεια γραπτά.Αυτό όμως δε με παρηγορεί.
Συνάδελφοι, εύχομαι τα δικά σας παιδιά να πάνε καλύτερα.
Θοδωρή, Δημήτρη και Μυρτώ σας ευχαριστώ για την ενημέρωση.
Πέντε φίλοι είχαν μαζευτεί και συζητούσαν γελώντας μεγαλόφωνα:
“158” έλεγε ο ένας,
“χα χα χα …” όλοι γέλια.
“247” ο άλλος,
“χα χα χα …” πάλι όλοι.
“532” ο τρίτος,
ξανά όλοι “χα χα χα …“….
Ένας περαστικός δεν άντεξε την περιέργεια και τους ρωτάει:
“Τι αστείο βρίσκετε με τους αριθμούς και γελάτε;”
Και κάποιος από την παρέα του απαντάει:
“Για να κερδίζουμε χρόνο έχουμε γράψει μια λίστα με ανέκδοτα και τα έχουμε αριθμήσει.
Έτσι, μόλις λέει κάποιος έναν αύξοντα αριθμό θυμόμαστε όλοι το … αντίστοιχο ανέκδοτο …”
Καλησπέρα Δημήτρη, συμφωνώ 🙂
(Αν και η κατάσταση μόνο για γέλια δεν είναι …)
Πάντως με το Κλαρκ επεσε γέλιο 🙂
10816 στο Λύκειο Ροδίων Παιδεία σήμερα το πρωί.
Καλησπέρα παιδιά. Καλοί οι πέντε φίλοι. Κάτι σαν και μας εδώ-)
Σταύρο σε ευχαριστώ.
Χτες έπεσε το 5338 στο Λύκειο του ανηψιού μου στην Καλλιθέα, χωρίς προβλήματα. Αύριο η σειρά του σχολείου μου, ελπίζω να μην μας τύχει κάποιο περίεργο.
Ένας φίλος μου έστειλε τα θέματα που φαίνεται να έχουν αποκλειστεί από την τράπεζα:
4993, 5068,5512, 9105,9133,9444,9447,9451,9467,9659, 10097, 10839, 10847, 10851, 10854, 10932,
Εξάλλου από τον Πειραιά, εκτός των θεμάτων του 9ου που έδωσε παραπάνω ο Θοδωρής:
Θέματα Ραλλείου 10700,(ίδια με του 9ου!!, αλλά προηγήθηκε το Ράλλειο),
Ιωνιδείου 10796
Γεωργία σε ευχαριστώ ξανά.
Καλησπέρα Δημήτρη.
Τι ρωτάς τώρα:-)
Έχει και συνέχεια το ανέκδοτο:
Κάποια στιγμή λέει ένας:
– Το 10848.
Σιωπή. Ούτε χαμόγελο.
– Τι έγινε ρε παιδιά; Γιατί δεν γελάτε;
– Δεν το λες καλά ρε μεγάλε!!
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Τσιριγώτη Γεωργία στις 5 Ιούνιος 2014 στις 14:08
Στο 2ο ΓΕΛ Καλύμνου κληρώθηκε το 5119, πολύ βατό, τόσο που εγώ είπα στους μαθητές μου ότι είναι τυχεροί που γράφουν από την τράπεζα. Το Δ θέμα εγώ θα το έβαζα Γ, δεν έχει καμία στρατηγική η επίλυσή του. Σαν 3ο θέμα αναγκαστικά έβαλα διάγραμμα ταχύτητας χρόνου.Από μια πρώτη ματιά πήγαν καλά οι μαθητές μου αν και τα λάθη βλακείας δεν έλειψαν.
Το 5050 στο 6ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας. Έχω την εντύπωση οτι η κλήρωση πρέπει να γίνεται μεταξύ μικρότερου αριθμού θεμάτων τα οποία είναι πιο βατά για να μην υπάρξουν αντιδράσεις.
Στο 2ο ΓΕΛ Συκεών το (9093) 9093 . Πετύχαμε τζόκερ. Συμφωνώ απόλυτα με τον Ιωάννη.
Γεωργία, Γιάννη και Βαγγέλη, σας ευχαριστώ.
Λύκειο Ηράκλειας 10796.
Συνήθως δεν πιάνω ούτε αμορτί!
Παιδιά, στο Β1 του 4173:
που είδα ότι κληρώθηκε ήδη στο Λεόντειο Λύκειο Πατησίων, ποιο είναι το σωστό; Η απάντηση δεν είναι 40m/s2;
Ελευθερία Νασίκα, νομίζω ότι είναι το (α).
Αιτιολόγηση: Αρχικά, υ=σταθ. άρα ΣF=0 => F-T=0 => T=F=10N. Μετά, F’=2F=20N και ΣF=F’-T=20N-10N=10N. Οπότε, a=10/(0.5)=20 (S.I.)
Δίκιο έχεις Γιώτα… δεν πρόσεξα το “σταθερή ταχύτητα”…
Ευχαριστώ.
Βγάζω 20 Ελευθερία. Υπάρχουν αντιστάσεις.
Το πρόβλημα είναι αν αυτές είναι σταθερές ή ανάλογες του τετραγώνου της ταχύτητας (ή της ταχύτητας).
Υπάρχει μικρό πρόβλημα.
Γιάννη, ευχαριστώ και σένα πολύ…
Φταίει ο πυρετός… τι το θελα; δεν κάθομαι ξάπλα…
Δεν είδα ότι πήγαινε με σταθερή ταχύτητα…
Με την Γιώτα γράφαμε μαζί.
Στο σχολείο μου η Φυσική δεν έχει ακόμα χτυπήσει. Χτύπησε η Άλγεβρα.
Το πρόβλημα (αναγόμενο σε επίλυση πρωτοβάθμιας) σχετιζόταν με κόστος παραγωγής μπλουζακίων, πάγια έξοδα και αριθμό μπλουζακίων που αν πουλήσεις δεν μπαίνεις μέσα.
Νευρικά γέλια, αποχωρήσεις μόλις έφταναν στο θέμα αυτό και κουβέντες του τύπου:
-Παιδιά μείναμε.
Θυμήθηκα τον λαγό και τη χελώνα και σκέφτηκα “πάλι καλά”.
Ελευθερία περαστικά, ο πυρετός φαίνεται γιατί έγραψες και σε “λάθος συζήτηση”
Εδώ απλά γράφουμε ποια αρχεία κληρώθηκαν για να βγάλουμε στο τέλος κάποια
συμπεράσματα, βασιζόμενοι στο τι τελικά έγινε, ή πιο σωστά που κατευθύνθηκε
η όλη διαδικασία…….
Εμείς δε σε θέλουμε “ξάπλα”, αλλά ενεργή και να παίρνεις μέρος στις συζητήσεις.
Οι γνώσεις σου και το “οξύ βλέμμα” σου είναι σε όλους γνωστό, γι αυτό και η απουσία σου,
ή πιο σωστά, η μη ενεργή συμμετοχή, ή ακόμα πιο σωστά, η μικρή συχνότητα παρουσίας σου,
είναι από όλους αισθητή…..
Περαστικά (έχω και την Ελίνα με ίωση) και …..γρήγορα όρθια με συχνή συμμετοχή
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Ανεβάζω τα θέματα του σχολείου, μετά τη διόρθωση των γραπτών του τμήματος που είχα. Στη τελευταία σελίδα υπάρχουν μερικά στατιστικά.
Τα θέματα σε docx και σε pdf
H κλήρωση έβγαλε το 0_10812. Σίγουρα υπήρχαν και πολύ πιο δύσκολα.
Δύο παρατηρήσεις: α. Όλο το χρόνο έλεγα ότι δεν υπάρχει φυσικό μέγεθος που ονομάζεται επιβράδυνση.
β. Στο θέμα Γ4 δώσαμε προφορικά τη διευκρίνηση ότι ζητείται η ισχύς τη στιγμή που φτάνει στα 20m. Τελικά θεωρήσαμε σωστή και την απάντηση που υπολόγιζε τη μέση ισχύ (μια και το βιβλίο δεν ασχολείται)
Καλημέρα Σταύρο. Σε ευχαριστώ.
Σήμερα στο 2ο ΓΕΛ ΘΗΒΑΣ TO joker κλήρωσε το αρχείο 9455 με Δ θέμα το αεροπλανοφόρο.Το αντίστοιχο θέμα των Δεσμών του 83 ήταν πιο εύκολο.Ελεος!
ΚΑΤΣΙΦΗ ΓΚΙΚΑ, μήπως μπορείτε να γράψετε τα αριθμητικά αποτελέσματα στο Θέμα Δ με το αεροπλανοφόρο;
Καλημέρα συνάδελφοι,
Πέρα από το σοβαρό ζήτημα εξασφάλισης ίσης ευκαιρίας προς τους μαθητές,
που έρχεται σε αντίθεση με τη διαδικασία επιλογής θεμάτων μέσω κλήρωσης,
και μάλιστα μέσα από μια τράπεζα όπου τα θέματα έχουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας,
μου έχει δημιουργηθεί και μια απορία που σχετίζεται με την ίδια τη διαδικασία κλήρωσης.
Η απορία μου είναι αν και κατά πόσον η κλήρωση αυτή για κάθε σχολείο είναι πραγματικά τυχαία, αν δηλαδή για οποιοδήποτε σχολείο έχουν όλα τα θέματα την ίδια πιθανότητα να κληρωθούν.
Πως εξασφαλίζεται δηλαδή ο αποκλεισμός του ενδεχόμενου να είναι η κλήρωση “κατευθυνόμενη” για κάποια σχολεία;
Την ώρα που διεξάγεται η κλήρωση, το υπολογιστικό σύστημα γνωρίζει εκ των προτέρων για ποιο σχολείο πρόκειται, όπως γνωρίζει επίσης και το σύνολο των προς κλήρωση θεμάτων.
Ας δεχτούμε ότι ο αλγόριθμος κλήρωσης είναι ορθός και στηρίζεται σε τυχαία επιλογή αριθμού,
ας δεχτούμε επίσης ότι οι αρμόδιοι χειριστές – συντηρητές του συστήματος κάνουν σωστά και υπεύθυνα τη δουλειά τους και δεν επεμβαίνουν στη διαδικασία της κλήρωσης.
Πώς εξασφαλίζεται όμως ότι κάποιος μη αρμόδιος αποκλείεται να μπορέσει να επέμβει και να “επηρρεάσει” το αποτέλεσμα της κλήρωσης;
Ακούμε κάθε τόσο στις ειδήσεις για χάκερς που εισβάλλουν ακόμα και στους υπολογιστές του πενταγώνου και των τραπεζών.
Πόσο αποτελεσματικά προστατεύεται το σύστημα από επεμβάσεις μη αρμοδίων – και ποιος και με ποιό τρόπο θα το αντιληφθεί αν συμβεί κάτι τέτοιο;
Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ θα βασίζονται στο μέλλον σ’ αυτό το σύστημα επιλογής;
Με κλήρωση για κάθε σχολείο ξεχωριστά;
Όπως γίνεται τώρα στην Α΄ λυκείου;
Καλημέρα Διονύση.
Βλέπω να το πηγαίνεις μακριά….
Όχι στις εξετάσεις της Γ όλοι οι μαθητές θα γράφουν πανελλαδικές με κοινά θέματα, ξανά 50% από την τράπεζα και το άλλο 50% από την ΚΕΕ.
Αλλά όλα αυτά από τον πρώην υπουργό παιδείας.
Ο τωρινός δεν θα βάλει …την δική του πινελιά;
Απαντήσεις 9455:
Δ1. α=5m/s2
Δ2. μ=0,5
Δ3. WF=-405000j
Δ4. Καρχ(Ο)=1250000j<|WF|+|WT|=1305000j.
Άρα δεν πέφτει στη θάλασσα (πέφτουν οι μαθητές;).
Οι μαθηματικοι ανα την Ελλαδα μαζευουν ποια θεματα εχουν πεσει και βλεπουν οτι εχουν επιλεγει θεματα απο μια ομαδα θεματων . Αρχιζουν να υποθετουν οτι εχουν κρυφα κλειδωδει θεματα και δεν μπορουν να κληρωθουν
Καλημέρα σε όλους. Με τη Χημεία τι γίνεται; Τι θέματα έχουν κληρωθεί μέχρι τώρα; (Ελπίζω να γράφω στο σωστό νήμα.)
Στο Δ4 του 9455 Καρχ(Α)=1.250.000 j
Ψάχνοντας να βρω σήμερα ποιο σετ θεμάτων έπεσε σε λύκειο της περιοχής μου, και έχοντας ανοίξει περίπου το 30% των θεμάτων της τράπεζας έπεσα πάνω σε τουλάχιστον 10 β θέματα με πρωταγωνιστές τον Βασίλη και τον Αντώνη μαζί με ένα διάγραμμα! Τουλάχιστον αλλάξτε τα ονόματα! Νομίζω και αυτό πρέπει να μας προβληματίσει,δεν μπορεί ο ίδιος εισηγητής να βάζει απεριόριστο πλήθος θεμάτων.
ΚΑΤΣΙΦΗ ΓΚΙΚΑ, ευχαριστώ πολύ για τα αποτελέσματα.
Δημαρίδη Αργύρη, τελικά ποιο αρχείο έπεσε στο λύκειο της περιοχής σας;
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Ελευθερία Νασίκα στις 13 Ιούνιος 2014 στις 17:31
Καλησπέρα σε όλη την παρέα.
Το πακέτο 10935 για το 6ο Λύκειο Λάρισας, σήμερα το πρωί.
Τα θέματα εδώ:
Θα ήθελα να σταθώ σε δύο σημεία:
Στο Β1 δίνει το διάστημα που διανύει το μη επανδρωμένο αεροσκάφος (αν ήταν επανδρωμένο, θα είχε σημασία για τη λύση, γι’ αυτό προφανώς και το διευκρίνισαν…) και ένα από τα δύο ζητούμενα είναι η μετατόπιση, ενώ το άλλο είναι η μέση ταχύτητα.
Η μέση ταχύτητα είναι υ=S/Δt ή υ=Δx/Δt;
Αν είναι το πρώτο, σωστό είναι το γ.
Αν είναι το δεύτερο, σωστό είναι το β.
Αφού είναι προφανές ότι ο συνάδελφος θεματοδότης θέλει να το πάει στο υ=S/Δt, για ποιο λόγο ζητά και το Δχ, που μπορεί να οδηγήσει το μαθητή στο υ=Δx/Δt, δίνοντας μάλιστα και το αποτέλεσμά του σε μια από τις επιλογές;
Δηλαδή με το ερώτημα τι θέλει να ελέγξει; αν ο μαθητής κατάλαβε ότι άλλο είναι η μετατόπιση και άλλο το διάστημα, καθώς και ότι η μέση ταχύτητα είναι το πηλίκο του διαστήματος προς το χρόνο;
Και το Δx/Δt τότε τι είναι;
Στο Β2: Ένα ωραιότατο …Β θέμα!!! Από την εξίσωση μετατόπισης-χρόνου, βρίσκουμε την επιτάχυνση, από το θεμελιώδη νόμο τη μάζα, από το εμβαδόν το έργο και ένα ΘΜΚΕ για το τέλος για να βρούμε και την κινητική! Αυτό δεν είναι Β θέμα κατά τη γνώμη μου, είναι κανονική άσκηση.
Στη Σητεία κληρώθηκε το 9084
Giota Tzanetou το 5325 έπεσε (2ο Λύκειο Δράμας)
Ελευθερία καλησπέρα
Το Β1 οδηγεί καθηγητές και μαθητές σε παράκρουση. Αυτοί που έβαλαν το θέμα έπρεπε να λάβουν υπόψη και το πως σύμφωνα με το βιβλίο ορίζεται η μέση ταχύτητα αλλά και το από επιστημονικής άποψης ορθό. Επίσης το αεροπλάνο δεν κάνει ευθύγραμμη κίνηση και στα παιδιά διδάσκεται η μέση ταχύτητα στην ευθύγραμμη κίνηση αν θυμάμαι καλά.
..καλά Ελευθερία…
το επανδρωμένο ή μη σε πείραξε,
το ότι δεν λέει μη επιγυναικωμένο
(αφού πλέον υπάρχουν και γυναίκες πιλότοι)
δεν το πρόσεξες;
και είσαι και γυναίκα!
(και όμορφη μάλιστα…)
Ελευθερία και Πέτρο σας ευχαριστώ για την ενημέρωση που μας δώσατε.
Το ερώτημα Β2 Ελευθερία, είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πως ΔΕΝ ΠΡΈΠΕΙ να είναι ένα ερώτημα θεωρίας!!! Όσον αφορά το Β1, συμφωνώ με το Μανώλη, αλλά και με την δική σου τοποθέτηση.
Μέση ταχύτητα για το σχολικό βιβλίο. Η απόλυτη τραγωδία των ορισμών της μέσης ταχύτητας. (Διάλεξε, βρε αδερφέ, και μη μπερδεύεις τα παιδιά, με σκοπούς εκτός σχολικού, που είναι ποιοί άραγε;).
Μελετώντας τα διάφορα θέματα που έχουν τεθεί εδώ κι εκεί , αλλά και ξεφυλλίζοντας ποιό συστηματικά την περίφημα τράπεζα θεμάτων , αναρωτιέμαι αν οι ανώνυμοι συντάκτες του περιεχομένου της έχουν την παραμικρή σχέση με την Α’ Λυκείου.
Αν έχουν διδάξει ποτέ εκεί, αν ξέρουν ότι πρόκειται για μάθημα γενικής παιδείας , αν έχουν ανοίξει το σχολικό βιβλίο, αν ξέρουν ότι το μάθημα είναι μόλις 2 ώρες τη βδομάδα, αν καταλαβαίνουν άραγε τι σημαίνει αυτό με τις τόσες εξωδιδακτικές δράσεις που το σχολείο είναι υποχρεωμένο πια να κάνει και αξιολογείται γιαυτό , αν καταλαβαίνουν ότι απευθύνονται σ’ ένα σύνολο εφήβων που μόλις τώρα μπαίνουν στην αφαιρετική σκέψη και πολλά άλλα…
Εκτός κι αν είχαν εντολή να τα αγνοήσουν όλα αυτά.
Αν είναι έτσι πρόκειται για σχέδιο με βαθύτερες προεκτάσεις.
Μανώλη είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είναι άνθρωποι της δουλειάς. Άτομα σαν εμάς που τσίμπησαν και έστειλαν θέματα. Μανώλη το “τσαχπινίζειν” είναι ένα στάδιο που όλοι περάσαμε ή περνάμε ακόμη.
Το θέμα είναι να προβλέπεις τις συνέπειες. Οι συνάδελφοι είδαν την τράπεζα ως ένα “δημόσιο υλικονέτ” και την πάτησαν.
Ελευθερία τώρα είδα τον δράκο της Λάρισας.
Σκέφτομαι το ενδεχόμενο να κληρωθεί ανάλογο στο σχολείο μου.
Θα ήθελε ο συντάκτης του να έχω στείλει θέμα ιδιαίτερης τσαχπινιάς στην τράπεζα (άσχετο εντελώς με ότι έχει διδάξει) και να κληρωνόταν στο σχολείο του;
Είπαμε ό συ μισείς ετέρω μη ποιήσεις. Γιατί να το ξαναλέω και να γίνομαι κουραστικός;
Συμφωνώ.
Ξανασυμφωνώ Δημήτρη.
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Κόμης Γιώργος στις 13 Ιούνιος 2014 στις 23:29
Στο 3 Λύκειο Ηρακλείου όπως μου είπε συνάδελφος το παρακάτω αρχείο.
Συνημμένα:
GI_A_FYS_0_10126.pdf, 286 KB
Πες τα Δημήτρη!!! Συμφωνώ μαζί σου 100%!!!
Γεια σου ξενιτεμένε!
το καλύτερο το είδα τώρα:
“βάζω θέματα στην τράπεζα, αφού δεν έχω λεφτά ας βάλω κάτι”
Ευτυχώς (!) Δημήτρη
ουδεμία σχέση έχω
με το κομμάτι της Κινηματικής και της Μηχανικής
αυτού του βιβλίου…
Έχω γράψει το κομμάτι “Μηχανική σε μία διάσταση”
του άλλου βιβλίου της Α΄(των Αλεξάκη, …, Κουντούρη, …)
αυτού με τα μπλε μήλα στο εξώφυλλο,
που ως πολλαπλό το 2000
ήρθε πρώτο στις προτιμήσεις των συναδέλφων
με ποσοστό κοντά στο 65%
(οι παλιότεροι θα το θυμούνται),
αλλά από την επόμενη χρονιά επελέγη
(από ποιους άραγε και με ποια κριτήρια;)
ως μοναδικό το δεύτερο (!) με ποσοστό κοντά στο 25%.
Άρα “αθώος του αίματος τούτου…”
Βαγγέλη καλημέρα
Δεν αντέχω και θα το πω
Το 25% των συναδέλφων που επέλεξαν τότε το βιβλίο φυσικής Α΄που ως “μοναδικό” χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα θα έπρεπε να πάνε κατευθείαν για ουσιαστική επιμόρφωση πάνω στην ύλη της φυσικής της Α΄.
Παρεμπιπτόντως στο σχολείο μας τότε όπως και στα περισσότερα εδώ είχαμε επιλέξει και διδάσκαμε από το βιβλίο που όπως λες συγκέντρωσε το 65% των προτιμήσεων.
καλημέρα Μανώλη
Ευτυχώς που υπάρχουν και οι “παλιοί”,
δεν θα μας πίστευε κανείς αλλιώς…
3ο Λύκειο Χανίων.
Το πακέτο 10853. Έλεος…
Καλό μεσημέρι Μανώλη και σε ευχαριστώ για την ενημέρωση.
Τελικά μάλλον είσαστε από τους πολύ … τυχερούς!
Διονύση γεια.
Δεν είχα φέτος Α Λυκείου.
Όμως πρώτη φορά για πάνω από τρεις δεκαετίες που είμαι στο δημόσιο σχολείο , είδα αυτή την εικόνα στη αυλή με τα παιδιά της πρώτης να κλαίνε και να μας ρωτάνε:
Γιατί κύριε;
Γιατί στο διπλανό σχολείο έπεσαν εύκολα και σε μας πολύ δύσκολα;
Απ’ ότι κατάλαβα το Δ θέμα δεν το έγραψε κανείς ολόκληρο , όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο.
Δεν ξέρω πως ,αλλά πρέπει να βρεθεί τρόπος να σταματήσει αυτό το μακελειό.
…. εμαθα ότι στο μεγαλύτερο λύκειο της πολης μου έπεσε ένα θέμα με λάδι και εξισωση κίνησης ( κάτι τετοιο ).
Σφαγή.
Καλησπέρα!Πού μπορώ να βρω αυτό το βιβλίο;
Και επί τη ευκαιρία..πόσο σωστά τα λέει ο κύριος Δημήτρης Αναγνώστου…Προσωπικά από τη στιγμή που άνοιξα την τράπεζα λίγες ημέρες πριν τις εξετάσεις,μέχρι και σήμερα που βλέπω τα θέματα των τελευταίων μαθημάτων που μας έχουν μείνει (π.χ. Γεωμετρία) αυτό που παρατήρησα είναι μια “τσαπατσουλιά”,μια εμφανής έλλειψη ποιότητας των θεμάτων.Ότι η τράπεζα γενικά “μπάζει”.Συγκρίνοντας τα θέματα της τράπεζας,όχι με αυτά που υπάρχουν στο yliko,ούτε καν με απλά θέματα σχολικών βοηθημάτων,με τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου το μόνο που βλέπω είναι μια προφανής διαφορά στην ποιότητα,στην διδακτικότητα (αν μπορώ να το εκφράσω έτσι).Δυστυχώς τέτοιου είδους θέματα μόνο κακό μπορούν να προκαλέσουν-παράδειγμα παίρνω από τον εαυτό μου,που,ενώ ασχολούμουν τόσο καιρό με (εύκολα ή δύσκολα δεν έχει σημασία) γενικά-όμορφα θέματα φυσικής,μαθηματικών κλπ (από το yliko,το mathematica,βοηθήματα κλπ) βρέθηκα ξαφνικά να αναλώνω το χρόνο μου στην επίλυση των θεμάτων της τράπεζας που σε άλλη περίπτωση-αν τα έβρισκα κάπου αλλού-όλα εκτός από λίγα θα τα είχα απορρίψει με την πρώτη ματιά..Το “σχέδιο” είναι η πλήρης υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.Δε θέλουν σκεπτόμενους ανθρώπους…
Λύκειο Τυρνάβου το 10077. Το Β2 αρκετοί μαθητές σωστά επέλεξαν το β αφού τα άλλα δύο ερωτήματα προφανώς δεν ισχύουν. Κάτι από Β2 Παναλλαδικών δηλαδή πριν την διόρθωση
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 17 Ιούνιος 2014 στις 8:11
7ο Γ.Ε.Λ. Ν.Σμύρνης έπεσε το 5190.
Τα δικά μας ήταν εδώ
Λύκειο Τυρνάβου το 10077. Το Β2 αρκετοί μαθητές σωστά επέλεξαν το β αφού τα άλλα δύο ερωτήματα προφανώς δεν ισχύουν. Κάτι από Β3 πανελλαδικών δηλαδή πριν την διόρθωση
Σωστά.
“φωναχτά” λάθος τα και γ.
θα ήταν καλύτερα να υπήρχε και ερώτημα μετατόπισης
που δεν είναι και εύκολο πάντα
(http://ekountouris.blogspot.gr/2012/10/blog-post_20.html)
καλό το Δ πάντως
Στο 5ο ΓΛ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ κληρώθηκε το GI_A_FYS_0_9173
Πάνω που ετοιμαζόμουν να σχολιάσω: πολύ καλά θέματα,
ήρθε το (εξωπραγματικό) Δ4 και με φρενάρισε
(δεν γίνεται…, επειδή στην ίδια ευθεία…)
Ελεος και πάλι έλεος.Πραγματικη σφαγή.Πακέτο 10853 ΓΕΛ ΑΒΔΗΡΩΝ ΞΑΝΘΗΣ.Εχω μεγάλο πρόβλημα με την βαθμολόγηση.
Καλημέρα συνάδελφοι,
Μερικές … σκέψεις για την 10853, ΕΔΩ.
Στο ΓΕΛ Νίκαιας (Λάρισα) σήμερα το 5180.
Πάλι καλά.
Ο τελευταίος των Μοϊκανών.
Φυσική το 5289.
Υπάρχει κι άλλος … τελευταίος 🙂
Φυσική 10812.
Κι άλλος τελευταίος: Φυσική 5182.
Ήμουν και πρώτος στο άλλο σχολείο με Φυσική το 10205.
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Γιώτα Τζανέτου στις 23 Ιούνιος 2014 στις 16:17
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου: Φυσική αρχείο #9029.
Συνάδελφοι καλησπέρα. Αναρτώ καθυστερημένα τι έπεσε στο σχολείο μου (5ο ΓΕΛ Ζωγράφου) γιατί τώρα διορθώνω. Θέματα αρχείου #10793. Το Β όλο αναφέρεται στη συνάντηση κινητών. Το Δ διάγραμμα υ-t με αρνητική ταχύτητα διαφορετικής κλίσης. Στο Β2 (δείτε πιό πάνω) διαβάζω από πολλά παιδιά : “Αφού το περιπολικό ξεκινά από την ηρεμία και επιταχύνεται, για να το φτάσει πρέπει η απόσταση μεταξύ τους να μικραίνει, άρα το περιπολικό σίγουρα θα έχει μεγαλύτερη ταχύτητα από το αυτοκίνητο τη στιγμή που το φθάνει, άρα το μόνο που μπορεί να είναι σωστό είναι το β.” Έχουν άδικο να σκεφτούν έτσι; Ίσως θα έπρεπε η επιλογή (γ) να λέει “υ περιπολικού τριπλάσια από υ αυτοκινήτου” ώστε να έχουν να αποδείξουν μεταξύ β και γ.
Μου θυμίζει το Β2 των φετινών Πανελλαδικών όπου μόνο το β έβγαζε άθροισμα 200 (f1+f2=2fταλ) και το Β3 όπου λόγω m2>m1 χρειάστηκε να δώσουν τη γνωστή διευκρίνιση αλλάζοντας τη μεσαία επιλογή, ώστε να μην είναι προφανές το γ (και μπερδεύτηκαν δεκάδες υποψήφιοι).
Σήμερα στις Επαναληπτικές των απόντων, έπεσε το αρχείο #3770. Το Β2 λύνεται μόνο με τη σχέση ΔU=-ΔΚ. Τελικά αυτή η σχέση είναι εντός ή εκτός ύλης; (Βλ. εγκύκλιος καθορισμού εξεταστέας ύλης Φυσικής Α΄ “….. εκτός σελ. 174…. έως τη σχέση (3)”.
Δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητα λάθος η εφαρμογή μιας Τράπεζας θεμάτων. Ειδικά στη Γ΄ Λυκείου θα περιόριζε τον όγκο των θεμάτων που πρέπει να επεξεργαστεί ένας υποψήφιος (δηλαδή άπειρα), και θα εστίαζε ο υποψήφιος στη σωστή κατανόηση της Φυσικής και όχι σε περιπτωσιολογία ασκήσεων. Αρκεί να είναι βέβαια γνωστή από την αρχή της χρονιάς και όχι 2 μέρες πριν. Όμως η φετινή Τράπεζα δεν ήταν ούτε γνωστή έγκαιρα σε διδάσκοντες και μαθητές, αλλά και καθόλου επεξεργασμένη από μία ενιαία επιτροπή που θα απομάκρυνε τα λάθη, τις ασάφειες, τα επαναλαμβανόμενα θέματα καθώς και τις ασκήσεις τύπου αστερίσκου, τις οποίες διδάσκουμε στο μάθημά μας για τους λίγους καλούς, αλλά δεν συνηθίζουμε να τις βάζουμε σε εξετάσεις Ιουνίου! Επίσης θα φρόντιζε η ενιαία επιτροπή να υπάρχει διαβάθμιση δυσκολίας εντός των ορίων της διδασκομένης ύλης και όχι δύσκολα θέματα Β και εύκολα Δ ή το αντίθετο. Και φυσικά δεν θέλω να πιστέψω ότι ένας από τους στόχους της εφαρμογής της Τράπεζας ήταν να αποδειχθεί ότι οι καθηγητές του δημοσίου σχολείου δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους (!!!!! ???????) όπως ακούγεται και γράφεται τελευταία…
Συνημμένα:
GI_A_FYS_0_10793.pdf, 190 KB
Δώρα δεν έχουν άδικο. Όποιος απαντήσει έτσι είναι μάλιστα ευφυής.
Ας πρόσεχαν. Θα μπορούσαν π.χ. να πουν:
Η ταχύτητα του περιπολικού είναι τριπλάσια από αυτήν του αυτοκινήτου.
Τα γραπτά τα διορθώνεις εσύ και αποφασίζεις.
Αναγνωρίζω μάλλον τον κατασκευαστή της άσκησης. Είναι πιθανόν ο ίδιος που έδωσε ένα δεύτερο θέμα με διαγράμματα υ-t όπου όταν ετέμνοντο το ένα είχε κάνει τη μισή απόσταση.
Με τι μοιάζει η όλη ιστορία;
Δύο μαντράχαλοι με ύψη 1,90 παίζουν μπάσκετ με δεκάχρονα. Αλλάζουν μπαλιές σε ύψος 2 μέτρων και σουτάρουν από κάτω άπειρες φορές μέχρι να βάλουν καλάθι. Τα παιδιά δεν θα αγγίξουν τη μπάλα.
Όταν έπαιζα με τα ανήψια μου πριν 25 χρόνια δεν έπαιζα έτσι.
Αυτή ακριβώς τη διόρθωση πρότεινα κι εγώ.
Είναι ευφυή τα παιδιά, όπως ευφυέστατόι ήταν και οι υποψήφιοι που μας απάντησαν στο Β2 των Πανελλαδικών ότι σωστό είναι το β γιατί είναι το μόνο ζευγάρι που έχει άθροισμα 200 (αφού πρώτα πήραν την fταλ). Έτσι δεν χρειάστηκαν καθόλου το σύστημα με την fδ=f1-f2. Αν έβαζαν μια δεύτερη επιλογή που να βγάζει και αυτή 200 τότε θα είχε νόημα το σύστημα.
Δε λέω ότι δεν κάνουμε κι εμείς λάθη όταν φτιάχνουμε θέματα. Πρέπει να τα λύσεις και να τα περάσει και δεύτερο και τρίτο μάτι, για να δει και πώς θα σκεφτεί το παιδί. Μήπως και πιάσει κι αυτό καμμία μπαλιά……
καλησπέρα Δώρα
Νομίζω ότι έχω ξανασχολιάσει το ίδιο θέμα,
αλλά αποκλείεται να βρω πότε…
Η γ “καίγεται” αμέσως, η α εύκολα,
άρα σωστή η β
και μπράβο στον μαθητή
(σωστή επιλογή είναι: απορρίπτεται διότι…)
Μπράβο στους μαθητές. Είναι αρκετοί. Και μάλιστα όχι όλοι άριστοι. Αρκετοί του 15-16. Πού σκέφτονται κοφτερά, αλλά τους λείπει η επιμέλεια.
Ευχαριστώ για την απάντηση
Ας δούμε άλλες λύσεις:
Ωραίο θέμα για την τάξη αλλά για Εξετάσεις Ιουνίου;
Όταν ο συντάκτης ήταν 15 χρονών θα ήθελε να του βάλλουν το θέμα;
Έστω ότι ήταν προικισμένος πιτσιρικάς. Οι συμμαθητές του που δεν σπούδασαν το έλυναν;
Αυτό εννοούσα λέγοντας πάσες στα δύο μέτρα.
Όταν ήμουν νεαρός στα Πετράλωνα αυτά τα λέγαμε “αρκουδομαγκιές”.
Και χωρίς το θεώρημα Merton (το οποίο νομίζω ήταν και μέσα στην ύλη;;;), φαίνεται από το διάγραμμα u-t ότι τη στιγμή της συνάντησης (t στο διάγραμμα, όπου εμβαδόν τριγώνου=εμβαδόν ορθογωνίου) το επιταχυνόμενο κινητό έχει πάντα μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτό που κινείται ευθύγραμμα και ομαλά.
Αναφέρομαι πάντα στο σκεπτικό των παιδιών και όχι στις πιθανές λύσεις. Άρα τι επιλογές μας δίνει; Μόνο τη β.
Θα ήθελα, συνάδελφοι, να μου απαντήσετε και για το Β2 του #3770 που μας κληρώθηκε σήμερα. Τελικά η σχέση ΔU=-ΔΚ είναι εντός ή εκτός με βάση την εξεταστέα ύλη;
Δεν απάντησα στο θέμα αυτό διότι θεωρητικά θα μπορούσε να απαντηθεί ως εξής:
Τυπικά είναι εντάξει.
Τώρα αυτά είναι θέματα;
Ιδού η απορία.
Το οποίο ως απόδειξη είναι εκτός ύλης. Βέβαια δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό γιατί να είναι εκτός ύλης. Η ανωτέρω σχέση προκύπτει άμεσα από την ΑΔΜΕ με μεταφορά από το ένα μέλος στο άλλο. Γιατί να είναι εκτός ύλης η απόδειξη, αλλά τυπικά να περιμένουμε από το μαθητή να αποδείξει το θέμα αυτό με αντίστοιχο τρόπο;
Ούτε εγώ το κατάλαβα, ούτε προ τραπέζης με απασχόλησε ποτέ.
Παρουσίαζα προβλήματα που η αρχή διατήρησης της ενέργειας λύνει.
Τα Δτάδε και Δδείνα τα αφήνω στους θουμουκουέδες.
Δεν με απασχολούν.
προσωπικά δεν θα σου απαντήσω
διότι η στοιχειώδης ευγένεια απαιτεί
όταν κάποιος σου απαντά ονομαστικά
να κάνεις το ίδιο
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Συγνώμη Βαγγέλη. Παράλειψή μου. Απαντούσα και στους δύο ταυτόχρονα, γι΄ αυτό μου διέφυγε. Σ΄ ευχαριστώ για την παρατήρησή σου.
Γιάννη συμφωνώ με το τελευταίο σχόλιο. Η Φυσική έχει Αρχές, που πρέπει να τις χρησιμοποιούμε σωστά για να λύνουμε προβλήματα. Ίσως δεν έχει νόημα να προσθέτουμε άλλο ένα τύπο (μιλάω για το ΔU= – ΔΚ) και να νομίζουν τα παιδιά ότι είναι μια άλλη αρχή. Εφαρμόζουμε την Αρχή διατήρησης της Μηχανικής Ενέργειας και προκύπτει….
Απάτη με την Τράπεζα Θεμάτων σε ιδιωτικό σχολείο.
http://tvxs.gr/news/paideia/apati-me-tin-trapeza-thematon-se-idioti…
Είδες η…………………… ΔΕΗ;
Άραγε θα γινόταν ποτέ αυτό σε δημόσιο σχολείο;
Καλημέρα Άρη.
Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια ή αν διερευνάται η καταγγελία.
Είναι μια πολύ σοβαρή καταγγελία και ευκαιρία να απαντήσει το υπουργείο, τι ακριβώς συμβαίνει και πώς εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία της τράπεζας θεμάτων, που εφάρμοσε.
Αλλά είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, ότι πολλά ιδιωτικά σχολεία δεν τηρούν το ωρολόγιο πρόγραμμα, έχοντας μετατραπεί σε “ειδικά φροντιστήρια”, διδάσκοντας μόνο τα μαθήματα κατεύθυνσης. Αυτό γίνεται τα τελευταία χρόνια.
Κανείς δεν είχε υποχρέωση να το ελέγξει;
Κανένας υπεύθυνος δεν ασχολήθηκε…
μεταφέρω σχετικό σχόλιο που έκανα σε άλλο χώρο:
“πρόκειται για διαβολική σύλληψη,
που θα οδηγήσει σε αναγκαστική παραίτηση τον ίδιο τον Διάβολο,
διότι αυτήν την κομπίνα δεν την είχε σκεφτεί!!!”
Δώρα, πιστεύω όχι.
Διονύση, η καταγγελία είναι από την ΟΙΕΛΕ, όπως είδες επίσημη.
Για το άλλο θέμα που αανφέρεις, ξέρω ότι έχουν πάει σ’ αυτά τα σχολεία που λες “παράγοντες” της διοίκησης και ΔΕΝ είδαν τίποτε.
Βαγγέλη μου είναι γνωστό ότι η χημεία της νοθείας πάντα προηγείται της άλλης της κανονικής χημείας.
Δημήτρη η πράξη στην Ελλάδα λέει ότι μάλλον θα πάρει άδεια και για δεύτερο εκπαιδευτήριο αντί για όλα τα λογικά που αναφέρεις. Μακάρι να δούμε κάτι διαφορετικό.
Καλησπέρα Αρη.
Βεβαίως και θα πάρει και δεύτερη άδεια ( και τρίτη αν θέλει ) μιας και παρέχει εγγυημένα ποσότητες αριστούχων μαθητών.( κριτήριο αποδοτικότητας στην αξιολόγηση).
Ολα όμορφα κι αγγελικά πλασμένα.
Καλησπέρα συνάδελφοι
Δημήτρη, Άρη και Γρηγόρη, βλέπω ότι προσπαθείτε να ενσπείρετε “κενά δαιμόνια”, θέλοντας να κτυπήσετε το μεγάλο πλεονέκτημα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Την ευελιξία της σε σχέση με το γραφειοκρατικό δημόσιο.
Δηλαδή τι θέλετε συνάδελφοι;
Δεν θέλετε επενδύσεις; Είναι δυνατόν να είστε άνθρωποι της παλιάς εποχής που να κτυπάτε την ελεύθερη οικονομία; Ό,τι και να κάνετε συνάδελφοι, το μέλλον ανήκει σε αυτούς που διαθέτουν την …. επιχειρηματικότητα… και μπορούν να ρισκάρουν.
Προτείνω να δοθεί στη δημοσιότητα το ιδιωτικό σχολείο, αφού πρέπει να επιβραβευτεί για την πρωτοπορία του και ει δυνατόν να βραβευτεί, ως παράδειγμα, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας:-)
Αλλά για να σοβαρευτούμε λίγο. Όταν η παροχή εκπαίδευσης, διαχωρίζεται από την παροχή παιδείας, η οποία είναι υποχρέωση και ευθύνη του κράτους και καθίσταται ένα εμπόρευμα, το οποίο παρέχεται από ιδιώτες επαγγελματίες, τότε οι κανόνες και οι όροι λειτουργίας ενός ιδιωτικού σχολείου, πρέπει να καθορίζεται από τους νόμους της αγοράς.
Τυχαίο ότι η ιδιωτική εκπαίδευση περνά από την ευθύνη του υπουργείου παιδείας, στο υπουργείο ανάπτυξης;
Αλλά ο πρώτος κανόνας λειτουργίας μιας ιδιωτικής επιχείρησης, είναι η πώληση του παραγόμενου προϊόντος, στην αγορά με όρους ανταγωνισμού.
Αν λοιπόν η αγορά (οι γονείς των μαθητών), αδιαφορούν για την παιδεία αλλά και την απόκτηση ουσιαστικής γνώσης, ενδιαφερόμενοι μόνο για το πώς το παιδί θα περάσει στο Πανεπιστήμιο, τότε ποιος ιδιώτης είναι ο σωστός επιχειρηματίας; Μα, αυτός που θα παράσχει στην αγορά, αυτό που έχει ανάγκη.
Και στην περίπτωση αυτή “η αγορά” ζητάει βαθμούς και να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της τράπεζας θεμάτων. Και ο “σωστός επιχειρηματίας” βρήκε τρόπο να το αντιμετωπίσει…
Καλησπέρα Δημήτρη. Γράφαμε μαζί!
Δεν διαφωνώ ότι σε άλλο κράτος, η αντιμετώπιση θα ήταν αυτή που περιγράφεις.
Αλλά εδώ είναι Ελλάντα….
Λάθος στον αλγόριθμο των διορθωτών «βούλιαξε» τους μαθητές της Α’ Λυκείου
Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το ζήτημα που προέκυψε με τη βαθμολόγηση των γραπτών στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου.
Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση.
Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου. (Από το in.gr)
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει ποιον αλγόριθμο, εκτός από αυτόν της πρόσθεσης, χρησιμοποίησα για να βαθμολογήσω τα γραπτά των μαθητών μου;
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Σταύρο, δεν την έκανες χειρόγραφα;;;;:-)
Να πω ότι έχεις άδικο; Δύσκολο….
Ποιος είναι ο αλγόριθμος βαθμολόγησης;
Σταύρος Κουσίδης είπε:
Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το ζήτημα που προέκυψε με τη βαθμολόγηση των γραπτών στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου.
Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση.
Σε εφημερίδα διαβάζω:
Συγκεκριμένα, το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν με κάτω από τη βάση. Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.
Ρε παιδιά γιατί τόσα χρόνια με αφήνατε να βαθμολογώ ιδιοχείρως τα γραπτά μου και δεν μου λέγατε τον τρόπο αυτόματης βαθμολόγησης;
Και που να σφίξουν οι ζέστες!
Έσφιξαν Γιάννη!
Δεν το ένιωσες;
Επειδή ρωτάς και ξαναρωτάς και δεν θέλω να σε αφήσω με την απορία …. ορίστε ο σωστός αΡγόριθμος
Νταξ ?
Ναι Γιάννη, αλλά το μπαλάκι πέρασε στους διορθωτές. Δε ευθύνεται ο αλγόριθμος προαγωγής, αλλά ο αλγόριθμος διόρθωσης (ο οποίος μου είναι άγνωστος, εκτός αν εννοεί τον ¨Γρ.Βαθμός: F(α,β,γ,δ) = α/5 + β/5 + γ/5 + δ/5 με Π.Ο: α,β,γ,δ στο [0,25]).
Και χειρόγραφα την έκανα Διονύση και με PC την έκανα και στατιστική έκανα και γραφήματα έκανα…
Όταν ακούω τέτοια, όταν σκέφτομαι τι εφαρμόζουν στην Παιδεία μου έρχεται στο νου το τραγούδι των Μίμη Πλέσσα, Γιώργου Καλαμαριώτη “το καΐκι των τρελών.
Δέκα τρελοί τ’ αρπάξανε
μια νύχτα το ψαράδικο
του γερο τουφεξή, του καϊκτσή
Το βάψανε, τ’ αλλάξανε
και βίρα το τρελάδικο
στο φλόκο δένει τ’ άδικο
και στο Βοριά καρσί
Άλλα γι’ άλλα, άλλα γι’ άλλα
ήμουνα κι εγώ εκεί
με το τρύπιο μου βρακί
άλλα γι’ άλλα
τζοβαΐρια να τους τάζω
και στη τρέλα τους ν’ αράζω
Δέκα τρελοί στοιχειώσανε
στο πέλαγο το άβολο
του γερο τουφεξή, του καΐκτσή
Τώρα που πελαγώσανε
τάζουνε για παράβολο
τον ίσκιο τους στο διάβολο
να βγούνε στο νησί
Ακούστε το από τον Βλάση Μπονάτσο
Τι να πω βρε Σταύρο;
Καταλαβαίνεις το τι μας πουλάνε;
Καταλαβαίνεις πόση αλήθεια μας λένε για τα “δύσκολα θέματα” της πολιτικής, όπως χρεωκοπία, τρόικα, οικονομία, τα οποία δεν κατέχουμε;
Όταν σε ένα τόσο απλό πράγμα, που “ξέχασαν” να κάνουν αναβάθμιση στον Νέστορα (εκεί ήθελε αλλαγή ο αλγόριθμος) με αποτέλεσμα να βγουν λανθασμένα αποτελέσματα, το πουλάνε στο λαό, ότι φταίνε οι καθηγητές που “δεν χρησιμοποίησαν κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών το σωστό αλγόριθμο” και που καλούνται να βαθμολογήσουν ξανά ιδιόχειρα!!! τα γραπτά, τι να πεις;
Ό,τι πείτε…..
“οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.”
Καταλαβαίνει κανείς κάτι;
Οι διορθωτές , δηλαδή οι καθηγητές που διδάσκουν τα μαθήματα της Α λυκείου δεν βαθμολόγησαν ιδιοχείρως αλλά πως;
Αξίζει να το μάθουμε γιατί μαζί είμαστε καθημερινά και δεν πήραμε είδηση τη μέθοδο της μη ιδιόχειρης βαθμολόγησης.
Τώρα κλήθηκαν να βαθμολογήσουν (ξανά 😉 ιδιοχείρως ή να εφαρμόσουν τον σωστό αλγόριθμο.
Που σημαίνει – ή διαζευκτικό – ότι μπορούν να εφαρμόσουν τον σωστό αλγόριθμο και να μην βαθμολογήσουν ιδιοχείρως!
Μ’ άλλα λόγια θα διορθωθούν πάλι τα γραπτά και θα ξαναβγούν αποτελέσματα στην Α λυκείου;
Μήπως φοβούνται αντιδράσεις σε περίοδο που δεν θα ήθελαν και τρέχουν να διορθώσουν όσο μπορούν τα χάλια των, γράφοντας μπαρούφες που δεν καταλαβαίνει ο πολύς κόσμος;
Καλησπέρα Μανώλη. Προφανώς αυτό κάνουν.
Δες και το παραπάνω σχόλιό μου.
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΡΑΚΑΚΗΣ στις 27 Ιούνιος 2014 στις 18:36
Καλησπέρα Διονύση.
Συμφωνώ με την άποψή σου.
Όμως αν και δεν κάνω στην Α λυκείου , θεωρώ απαράδεκτη – κρατώ την ψυχραιμία μου – την όλη τακτική τους.
Ποιος το υπογράφει αυτό το άρθρο του in.gr; Εγώ βλέπω ένα …..
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όσο για το διάγραμμα ροής του συγκεκριμένου αλγόριθμου έχουμε το …
Μπράβο Μιχαήλ
Εξαιρετική περιγραφή του αλγόριθμου του Υπουργείου μας μέσα …
Το φαινόμενο δεν οφείλεται στη ζέστη, όπως ξέρουμε Γιάννη μου, δεν είναι φυσικό, ΠΟΛΙΤΙΚΟ είναι
(συγνώμη για την κακιά λέξη). Τράπεζα θεμάτων, τρόπος προαγωγής κλπ είναι έργα ανθρώπων.
Περιμένουμε μήπως κανένα “ρουμπρικαδόρο” ή σύμβουλο-επιστήμονα, να βγει να πει με την επιστημοσύνη του τι αηδίες είναι αυτές που λέτε για τους καθηγητές και τον σωστό αλγορίθμο.;
Συνάδελφοι καλησπέρα. Να μου επιτρέψετε να μοιρασθώ μαζί σας μια ανάμνηση μου που τη βρίσκω σχετική με τους αλγόριθμους που αλλάζουν και ξαναλλάζουν επιμένοντας στο αρχικό λάθος – την αποθήκη θεμάτων, για τράπεζα δεν τη βλέπω- (που βαπτίστηκε από τον νέο υπουργό …ΘΕΣΜΟΣ, πότε πρόλαβε και έγινε ΘΕΣΜΟΣ;) ώστε να υπάρξουν οι λιγότεροι ανεξεταστέοι ή δυνατόν ελάχιστοι, αν κατάλαβα καλά.
Πάνε χρόνια τώρα …
Συνεδρίαση συλλόγου ποιοι παραπέμπονται τον Σεπτέμβριο σε απολυτήριες εξετάσεις Γ Λυκείου λόγω απουσιών.
Ήτανε 5 περιπτώσεις. Οι τέσσερις καλύφθηκαν ότι ήταν τελικά λιγότερες γιατί οι τόσες είχαν δικαιολογηθεί.
Στην πέμπτη περίπτωση, επόπτης τμήματος ήταν φιλόλογος τυπικός που δεν έμπαινε εύκολα στο νόημα, ότι για μερικούς λόγους έπρεπε οι μαθητές – μαθήτριες να δώσουν κανονικά απολυτήριες τον Ιούνιο.
— Εγώ είπε έχω τον τάδε που έχει τόσες απουσίες και πάει για τον Σεπτέμβριο.
Όλοι κοιταχθήκαμε ότι η συνεδρίαση θα τραβούσε σε μάκρος.
Είστε σίγουρος κύριε Χ ότι μετρήσατε σωστά, ότι μεταφέρθηκαν σωστά οι απουσίες από τα ημερήσια δελτία; Σας παρακαλώ πηγαίνετε και ξανακοιτάξτε, όσο εμείς θα περάσουμε σε άλλες τάξεις, είπε ο Λυκειάρχης .
Μετά από κανά μισάωρο νάσου ο Χ να λέει
— Κύριε Λυκειάρχα όπως τις είχα μετρήσει, είναι 10 πάνω από το όριο…
Κύριε Ψ είπε τότε ο Λυκειάρχης σε κολλητό του μαθηματικό, πηγαίνετε να κοιτάξατε ξανά με τον κ. Χ τις απουσίες, μήπως έγινε λάθος στην ιδιόχειρη άθροιση – τότε οι αριθμομηχανές δεν ήσαν σε ευρεία χρήση, ούτε φυσικά αλγόριθμοι.
Μετά από κανά δεκάλεπτο επανήλθαν στο Γραφείο του Συλλόγου ο φιλόλογος Χ και ο μαθηματικός Ψ , κομίζοντες την ευχάριστη είδηση ότι είχαν παραπέσει μερικά δικαιολογητικά απουσιών και ότι τελικά ο μαθητής μπορούσε να προσέλθει στις απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου.
Να δεχτώ Άρη ότι είναι πολιτικό. Να δεχτώ ότι για λόγους σκοπιμότητας πρέπει να μεταβιβαστούν ευθύνες.
Αντί να ειπωθεί δηλαδή “τους στείλαμε λάθος πρόγραμμα” να ειπωθεί “έβγαλαν λάθος αποτελέσματα” (υπονοείται το από “από δικό τους λάθος”). Να δεχτώ ότι θέλεις.
Αλλά να μιλάμε για ιδιόχειρη βαθμολόγηση!
Έχουν γραφτεί άπειρα σκωπτικά σχόλια για τα δυο ρεπορτάζ ( in.gr και πρώτο θέμα ) που αναπαράγουν απ’ ότι φαίνεται κάποιες δηλώσεις κάποιων από το υπουργείο…
Οι ανακοινώσεις είχαν και πολιτικές σκοπιμότητες αλλά έβγαλαν πολύ αυθόρμητη α-νοησία και γέλιο …
Για να καταλάβουμε όμως τι ήθελαν να πουν θα σημειώσω μερικές εικασίες μου
Οι βαθμολογία πάνω στο γραπτό δεν έπρεπε να είναι κλασματική στην εικοσαβάθμια
Όπου υπήρχε κλασματική βαθμολογία πρέπει να διορθωθεί στο γραπτό.
Το σύστημα ήταν ρυθμισμένο για να υπολογίζει τον μέσο όρο των διακριτών αντικειμένων του μαθήματος Φυσικές Επιστήμες αλλά όχι με βάση το 8 ( σκοπίμως αποκρύπτεται από όλες τις ανακοινώσεις γιατί στα φιλολογικά ισχύει η βάση του 10 ) και
και το σπουδαιότερο είναι που και πότε είχαν ρυθμιστεί οι στρογγυλοποιήσεις : Το σύστημα τώρα πρώτα στρογγυλοποιεί τον μέσο όρο 7,6 της φυσικής στο 8 και μετά τον αθροίζει με τον όποιο μέσο όρο του μαθήματος της Βιολογίας και της Χημείας …
Νομίζω όμως ότι στην πολιτική κατεύθυνση της μετατροπής των σχολείων σε εξεταστικά κέντρα δεν έχει γίνει λάθος … σχεδόν κανείς δεν συζητά τι και πως μαθαίνουν οι μαθητές αλλά πως μετράνε οι επιδόσεις του …
Η λύση είναι μια
Κατάργηση εξεταστικών περιόδων. Ο καθηγητής πρέπει να ελέγχεται για ένα μόνο πράγμα … να έχει ετοιμάσει εργασία των μαθητών ( ομάδικά , ανά δυο ή κατά μόνας …όλα απαιτούνται ) στο 45 λεπτο του πάντα, αν το υλικό βοηθά και καθοδηγεί τον μαθητή να ανταπεξέλθει στην εργασία που του ανατίθεται … αν γενικεύει και κατασταλάζει στο συμπέρασμα, στις αρχές, στις μεθόδους, στην σκέψη,…
Ο μαθητής πρέπει να έχει φάκελο εργασιών στο σχολείο και να αξιολογείται για την εκεί παρουσία του
Η βαθμολογία μπορεί να είναι ΑΒΓΔ . Το Δ απλά σημαίνει ότι τον Δεκέμβρη ο μαθητής μετακινείται σε άλλο τμήμα, με άλλα παιδιά Δ, σε ειδική ζώνη … άλλων ρυθμών … άλλων απαιτήσεων και πιο ολιγομελή… μέχρι να ανακτήσουν ένα Γ και να επανέλθουν στο τμήμα τους . Τάξη δεν χάνεται.
Δουλειά για το σπίτι οφείλουν να έχουν οι καθηγητές όχι οι μαθητές . Οι μαθητές ως την ηλικία των 17 οφείλουμε να τους έχουμε εξασφαλίσει ελεύθερο, αλλά δημιουργικό, χρόνο …για παιχνίδι , άθληση, χορό, μουσική, παρέα .
Ξέρω ότι τώρα η κατάργηση των εξετάσεων στο Λύκειο θα ήταν εξ ίσου καταστροφική με την παραπέρα εντατικοποίησή τους …αλλά ονειρεύομαι ότι κάποτε ξεκινώντας από το Δημοτικό θα βάλουμε ένα τέλος σε όλα αυτά με ολοήμερα σχολεία και όχι με ημερήσια εξεταστήρια της απογευματινής εκπαίδευσης.
Οι εξετάσεις είναι για να αποκτήσει κάποιος πιστοποίηση επαγγελματικής κατάρτισης , για άδεια άσκησης επαγγέλματος και για … αρρώστους .
Καλησπέρα Μίλτο.
Πολύ χαρακτηριστικό το περιστατικό που μας διηγήθηκες.
Διάβασε δίπλα, ένα σχόλιο με παράπλευρο …νόημα.
Καλησπέρα Δημήτρη.
“Νομίζω όμως ότι στην πολιτική κατεύθυνση της μετατροπής των σχολείων σε εξεταστικά κέντρα δεν έχει γίνει λάθος … σχεδόν κανείς δεν συζητά τι και πως μαθαίνουν οι μαθητές αλλά πως μετράνε οι επιδόσεις του …”
Συμφωνώ απόλυτα. Εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα…
Όσο για την πρότασή σου, διατηρώ επιφυλάξεις.
Καλημέρα σε όλους!
Άρη ευχαριστώ για την απάντηση και χαίρομαι που συμφωνούμε για το δημόσιο σχολειο.
Δημήτρη, ισχύει πράγματι στο σύστημα αυτό ότι το 7,6 π.χ. της Φυσικής γίνεται 8 πριν συγχωνευτεί με τα άλλα δύο μαθήματα; Και αν ναι, γίνεται π.χ. και για το 13,6 πρός 14 ή μόνο για τη βάση 8;
Και μία παρατήρηση επιπρόσθετη σε όλα όσα – πολύ σωστά – έχουν γραφεί: Μην ξεχνάμε τους αρίστους μαθητές. Όποια αλλαγή, όποια μεταρρύθμιση σ΄ αυτούς ξεσπάει. Αυτοί θα διαβάσουν μέχρις εξαντλήσεως, και ενώ εμείς θα παλεύουμε να σώσουμε το μαθητή του 8, ρίχνοντας αρκετό νερό στο κρασί μας (=αρκετές παραπάνω μονάδες στα προφορικά κλπ.) στον άριστο θα αφήσουμε το 19,6 αντί για 20 για να “φανεί” και το καθαρό 20 κλπ.κλπ. Τα τσακίζουμε και δεν ανταμείβονται ποτέ με ό,τι τους αξίζει…. Φυσικά και είμαστε καθηγητές όλων των παιδιών. Όμως τη βοήθεια που θα δώσουμε σ΄ αυτόν που κινδυνεύει (ο οποίος βέβαια δεν διάβασε) δεν τη δίνουμε ποτέ στους αρίστους. Αδικούμε πολύ αυτά τα παιδιά σ΄ αυτόν τον τόπο, όχι μόνο με τη βαθμολόγηση, αλλά και γενικότερα με ό,τι συναντάνε παραπέρα στη ζωή τους….
“Μην ξεχνάμε τους αρίστους μαθητές. Όποια αλλαγή, όποια μεταρρύθμιση σ΄ αυτούς ξεσπάει. Αυτοί θα διαβάσουν μέχρις εξαντλήσεως, και ενώ εμείς θα παλεύουμε να σώσουμε το μαθητή του 8, ρίχνοντας αρκετό νερό στο κρασί μας (=αρκετές παραπάνω μονάδες στα προφορικά κλπ.) στον άριστο θα αφήσουμε το 19,6 αντί για 20 για να “φανεί” και το καθαρό 20 κλπ.κλπ. Τα τσακίζουμε και δεν ανταμείβονται ποτέ με ό,τι τους αξίζει…. Φυσικά και είμαστε καθηγητές όλων των παιδιών. Όμως τη βοήθεια που θα δώσουμε σ΄ αυτόν που κινδυνεύει (ο οποίος βέβαια δεν διάβασε) δεν τη δίνουμε ποτέ στους αρίστους. Αδικούμε πολύ αυτά τα παιδιά σ΄ αυτόν τον τόπο, όχι μόνο με τη βαθμολόγηση, αλλά και γενικότερα με ό,τι συναντάνε παραπέρα στη ζωή τους….”
Μπράβο Δώρα. Προσυπογράφω και με τα δυο χέρια μου…
Καλησπέρα Δημήτρη.
Είναι πάντως άξια απορίας η νοοτροπία που έχει αναπτυχθεί…
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Permalink Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 28 Ιούνιος 2014 στις 19:29
Οι καλοί μαθητές πάντοτε ταλαιπωρούνται περισσότερο.
Φέτος είχαν πολύ περισσότερη δουλειά να κάνουν. Σκεφτείτε ένα παιδί που ξέρει Φυσική, έλυνε όποια άσκηση βάζαμε είτε του βιβλίου είτε ημετέρα. Η κοινή λογική που σίγουρα διέθετε τον ωθούσε να διαβάσει τις παραμονές και επειδή διεπίστωνε την επάρκειά του πήγαινε και βόλτα ή σινεμά.
Τώρα το ίδιο παιδί ξέρει ότι θα συναντήσει και τραπεζικά θέματα. Θέλει να γράψει καλά και όχι από βαθμοθηρία. Παιδί είναι και θέλει την επιβεβαίωση. Ανοίγει την τράπεζα και διαβάζει τα θέματα. Βλέπει ότι διαφέρουν από αυτά που έκανε.
Πρώτα απ’ όλα δεν καταλαβαίνει τις εκφωνήσεις όλες όπως καταλάβαινε αυτές του δικού του καθηγητή. Που να φανταστεί το ταλαίπωρο ότι και εμείς που βγάζουμε το ψωμί μας μπερδευτήκαμε με εκφωνήσεις όταν ένα σώμα ξεκινά ως μπαλάκι και καταλήγει κουτί. Που να φανταστεί ότι πολλοί «καταθέτες» θεμάτων εξέλαβαν το «έργο» τους ως συμμετοχή σε καλλιστεία. Που για να πρωτοτυπήσουν συνέθεσαν θέματα με απαγωγές παιδιών τα οποία για να βρούνε που απήχθησαν ενεργοποιούσαν τη μία ή την άλλη οδό του νευρικού τους συστήματος.
Παθαίνει την πλάκα του και το πρώτο που σκέφτεται είναι ότι δεν είναι καλός όπως νόμιζε αλλά μέτριος. Τα καταφέρνει στα θέματα του καθηγητή του αλλά όχι σε «σοβαρά» θέματα όπως αυτά. Ή του κόβονται τα φτερά, ή ξενυχτάει λύνοντας τα θουμουκουέδικα των γραφικών «καταθετών» ή και τα δύο μαζί.
Πάει την άλλη μέρα στις Εξετάσεις και βλέπει την Κατερίνα και τον Δημήτρη χαμογελαστούς. Είναι μαθητές κατώτεροι από αυτόν αλλά χαμογελούν. Του εξηγούν ότι πήγαν στο Φροντιστήριο και τους κάνανε τα θέματα.
-Όλα;;;;
-Κοίτα να δεις. Είναι πολλά αλλά ο κύριος Κλέαρχος τα συστηματοποίησε. Διαγράμματα υ-t, κατασκευή διαγραμμάτων υ-t, διαγράμματα F-x, συναντήσεις κινητών, σώματα που δέχονται αρχικά τη μία δύναμη και μετά την άλλη μέχρι σταματημού τους……
-Και πότε προλάβατε;
-Σε μερικά μαθήματα.
Ο νέος ή η κόρη σκέφτεται να ζητήσει από τους γονείς να σταλεί σε Φροντιστήριο. Τώρα μάλιστα που μπαίνουν δύο Φυσικές ,τρία Μαθηματικά και μία Χημεία στη Β΄ Λυκείου πρέπει να αρχίσει από το Καλοκαίρι.
Δίνει Εξετάσεις. Βλέπει τον καθηγητή του να δίνει κάποιες εξηγήσεις. Αντί να σκεφτεί ότι η εκφώνηση αλλά και το στήσιμο της άσκησης είναι για σφαλιάρες σκέφτεται ότι ο καθηγητής προσπαθεί να καλύψει αδυναμίες της διδασκαλίας του.
-Και αυτός ο ευλογημένος όλο στο εργαστήριο μας πήγαινε. Στο θουμουκουέ έκανε μόνο 7 ασκήσεις και έπαιζε με τις φωτοπύλες.
Παρά το ότι έγραψε πολύ καλύτερα από την Κατερίνα και τον Δημήτρη σκέφτεται σοβαρά να πάει Φροντιστήριο. Αμέσως μάλιστα. Σε τέσσερις μέρες από τη λήξη των μαθημάτων. Πριν πάρει καν τον έλεγχο.
Τουλάχιστον ο μπαμπάς του έχει δουλειά και παρά το κλείσιμο του μαγαζιού που δούλευε η μαμά κάτι θα κάνουν. Σκέφτεται και τον Στέλιο που δεν έχει γονείς και που του κόψανε και το νερό. Μην θεωρήσετε ως μελοδραματική επινόηση το τελευταίο. Δεν το δανείστηκα από Ελληνική ταινία. Αποτελεί υπαρκτή περίπτωση. Μόνο που τα παιδιά (όχι παιδί) έχουν άλλα ονόματα.
Στην Καλλιθέα προχτές μας μίλησαν παιδιά του ιδρύματος Αγία Βαρβάρα για τα προβλήματά τους. Αν η επιείκεια του καθηγητή τους πέρυσι τους επέτρεπε να επιπλέουν φέτος με την Τράπεζα τι θα γίνει;
Το παιδί που περιγράφω ίσως δεν είναι αναίσθητο. Ίσως καταλαβαίνει ότι όλα τα παιδιά δεν έχουν ίδιες ευκαιρίες αλλά τι να κάνει φοβισμένο όπως είναι;
Και του χρόνου βέβαια πάλι Φροντιστήριο. Τυχερός ο μεγάλος αδερφός που πήγε στο Φροντιστήριο μόνο μια χρονιά. Το μπάσκετ θα περιμένει δύο χρόνια. Οι βόλτες και οι παρέες περιστασιακά μόνο. Ένα Σάββατο το μήνα και βλέπουμε.
Ίσως νομίζει ότι θα μάθει κάτι από την εντατικοποίηση αυτήν. Που να φανταστεί ότι μάλλον θα ξεμάθει. Που να καταλάβει ότι ο χαλαρός καθηγητής του θα του μάθαινε και κεκλιμένο επίπεδο και ανάλυση δυνάμεων. Θα του έλεγε και για τον Γαλιλαίο και για τον χρυσό κανόνα της Μηχανικής ακριβώς επειδή θα ήταν χαλαρός. Που να καταλάβει ότι ο καθηγητής του για να τον καλύψει θα τον πλακώσει στις θουμουκουεδιές και μάλιστα στην μία διάσταση. Ότι αντί να οργανώνει το μάθημά του, τα πειράματά του τις παρουσιάσεις και τις προσομοιώσεις του θα γίνει ντεντέκτιβ. Θα παρακολουθεί ανελλιπώς την τράπεζα μήπως κάποιος γραφικός ανεβάσει κάποιο θέμα που πρωτοτυπεί ώστε να κερδίσει λουκούμι. Όχι ο καθηγητής του, ο άλλος ο γραφικός.
Μπράβο βρε Γιάννη.
Τα είπες όλα!
Αλλά κυρίως θα ήθελα να τονίσω, ότι πέρα από φροντιστήρια και την επίδραση της οικονομικής κατάστασης, στην επίδοση του μαθητή, ας δούμε πώς επιδρά η τράπεζα θεμάτων σε δυο μαθητές.
Ο Α είναι ο καλός μαθητής, που δούλεψε όλη τη χρονιά “φιλοδοξώντας” να έχει ένα καλό αποτέλεσμα.
Ο Β είναι ένας αδιάφορος μαθητής, που το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να περάσει την τάξη.
Ο Α έκανε όλα αυτά που περιγράφεις. Το άγχος στο κόκκινο, να προλάβει να κάνει τις ασκήσεις της τράπεζας, να προλάβει να δει όλες τις ερωτήσεις. Να είναι έτοιμος.
Ο Β, όλο το χρόνο δεν δούλεψε. Νομίζει κανείς, ότι θα “κάτσει να σκάσει” για το τι περιέχει η τράπεζα; Έτσι και αλλιώς ξέρει ότι δεν θα ανταποκριθεί…
Και η δική μας συζήτηση και αγωνία επικεντρώνεται συνήθως, στο πώς θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε τον Β να περάσει την τάξη. Ο Α, θέλει να είναι καλός, “καλά να πάθει”….
Γι΄αυτό έγραψα αυθόρμητα: Μπράβο Δώρα, όταν διάβασα να τίθεται το θέμα των καλών μαθητών…
Διονύση δεν διαφωνώ με όσα έγραψες στην Δώρα. Αυτό ισχύει φυσικά. Δεν θα κάτσει να σκάσει.
Όταν μάλιστα δεν μπορεί να ανταποκριθεί καθόλου θα παίζει ένα χρόνο, θα αντιγράφει τα Σου-Λού και θα ποντάρει στην ευσπλαχνία μας.
Δύο 11άρια στα τετράμηνα και το 5 να το κάνουμε 6 ώστε να προαχθεί στη Φυσική που ως γνωστόν εξέπεσεν στα δευτερεύοντα.
Η Οδύσσεια ενός μετρίου.
Η Κατερίνα δεν λέγεται Κατερίνα φυσικά. Είναι υπαρκτό πρόσωπο που είχε την ατυχία να διδάσκεται Φυσική από τον ίδιο που δίδαξε την θεία της και τον πατέρα της. Δύο αδέλφια που κρατούν ένα καλό τυροπιτάδικο που δεν είναι τυροπιτάδικο. Που τελείωσαν το Λύκειο και καλά κάνανε. Θα προτιμούσατε το αγόρι να πάει σε ένα μάστορα και να ακούει Χριστοπαναγίες και σκυλάδικα στο κασετόφωνο; Θα προτιμούσατε το κορίτσι (θεία τώρα) να μην πάει στο Λύκειο;
Η Κατερίνα είναι ένα παιδί που αξίζει να τελειώσει το Λύκειο. Πηγαίνει στην Θεωρητική Κατεύθυνση και τα καταφέρνει. Έχει συγκροτημένο λόγο, ξέρει Ιστορία, γράφει εκθέσεις.
Δεν είναι τα προβλήματα το καλύτερό της. Συμμετέχει στο μάθημα της Φυσικής απαντάει και κάποιες φορές οι απαντήσεις είναι καλές. Όμως δεν καταστρώνει στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων. Ίσως επειδή δεν της αρέσουν ίσως επειδή έχει τρόπο σκέψης άλλον από αυτόν που είχαμε εμείς (οι ΠΕ04) στην ηλικία της. Ίσως και τα δύο.
-Μπαμπά δύσκολη η Φυσική.
-Ου! Που να δεις εμάς που κάναμε και περισσότερα. Σχετικές κινήσεις, κεντρομόλο και άλλα που έχω ξεχάσει τελείως.
-Και πως τη βγάζατε;
-Ήταν 3 θέματα θεωρίας, απλά πράματα από το βιβλίο, και διαλέγαμε τα δύο. Δύο ασκήσεις και διαλέγαμε τη μία.
-Γράφατε;
-Κοίτα αν είχες διαβάσει είχες ένα 13,3 από τη θεωρία έκανες και κάτι από την άσκηση και το πέρναγες.
-Ασκήσεις;
-Συνήθως τις παρατάγαμε. Μια φορά μάλιστα ακόμα και ο καλύτερος διάλεξε μια άσκηση με κεντρομόλο και την πάτησε αλλά λίγοι είχαν πρόβλημα. Λίγοι εντελώς αδιάφοροι που δεν γνώριζαν ούτε τον ορισμό της ορμής.
Η Κατερίνα που είναι έξυπνο παιδί καταλαβαίνει τα ζόρια. Με ένα αξιοπρεπές διάβασμα ο μπαμπάς και η θεία είχαν το 13. Άντε το 12. Άντε το 10. Αυτή;
Θα γράψει όλα το Σου-Λου ή θα χάσει κάποιο;
Θα γράψει την , ο Θεός να δώσει, εύκολη άσκηση του τρίτου θέματος ώστε να πλησιάσει το 9;
Πάντως ο μπαμπάς και η θεία παρατούσαν την άσκηση ακόμα και αν ήταν εύκολη.
-Αν χάσω την εύκολη άσκηση τι θα κάνω στα τραπεζικά θέματα;
Εκεί δεν της ζητούν να αναπαράξει κάτι από το βιβλίο. Ούτε της λένε να βρει το εμβαδόν που θυμάται ότι είναι η μετατόπιση. Της δίνουν ένα διάγραμμα χωρίς νούμερα και της ζητούν να βρει ότι το αυτοκίνητο έχει κάνει μισή απόσταση από το μηχανάκι διότι το ορθογώνιο έχει διπλάσιο εμβαδόν από το τρίγωνο. Και αυτό το ξέρει από τη Γεωμετρία αλλά που να σκεφτεί να συνδυάσει (ή συντριάσει;) όλα αυτά; Ξέρει καλά τα πέπονθα-επεπόνθειν αλλά με αυτά δεν τα πάει καλά.
Όσο για το Δ θέμα τι θα κάνει; Της έπεσε και στην Γεωμετρία η ερώτηση:
-Αν τα μέσα των πλευρών τετραπλεύρου δίνουν ρόμβο είναι το τετράπλευρο ισοσκελές τραπέζιο κατ’ ανάγκην ή μπορεί να είναι και κάτι άλλο;
Αυτή η ταλαίπωρος δεν κατάφερε ούτε το ευθύ, δηλαδή να δείξει ότι τα μέσα ισοσκελούς τραπεζίου δίνουν ρόμβο.
Και αυτό με την παραγωγή μπλουζακίων στην Άλγεβρα και τα πάγια έξοδα που ήταν ο σταθερός όρος της συνάρτησης;
Πανικός λοιπόν για μερικές μέρες. Και εντάξει στη Φυσική που έχει καλούς προφορικούς. Στ άλλα; Θα γράψει στην Άλγεβρα 6 και στην Γεωμετρία 7;
Δεν πρόκειται ούτε για τεμπέλα, ούτε για ανόητη. Είναι από εκείνα τα παιδιά που σπουδάζουν και κάτι ή δεν σπουδάζουν και βρίσκουν μια δουλειά. Ίσως βρίσκουν τη δουλειά αυτήν με το απολυτήριο του Λυκείου. Ένα απολυτήριο που δικαιούνται. Ένα απολυτήριο που τις ημέρες που εγώ ήμουν μαθητής έπαιρναν όλοι οι παρομοίων δυνατοτήτων. Τα θέματα των θετικών μαθημάτων ήταν σαν τις μέτριες ασκήσεις του βιβλίου και υπήρχε και θεωρία του τύπου:
-Γράψατε το νόμο του Φαραντέυ και εξηγήσατε τα σύμβολα.
Ή:
-Αποδείξατε ότι εις κάθε ισοσκελές τρίγωνον αι παρά την βάσιν γωνίαι ίσες εισίν.
Τώρα με τις τραπεζιές ταλαιπωρείται και η Κατερίνα. Αγχώνεται και αυτή όπως ο φοβερός συμμαθητής της που σίγουρα θα μπει σε καλή θετική σχολή.
Ο μόνος που δεν αγχώνεται είναι ο Κίμωνας (επίσης με άλλο όνομα) που κοιμάται και στο σπίτι και στην τάξη. Ο βρεγμένος την βροχή δεν την φοβάται. Τι έχει να χάσει;
Άσε που λίγο η καλοσύνη, λίγο η αντιγραφή των Σου-Λου κάτι θα κάνει.
Γιάννη, Διονύση και Δημήτρη συμφωνώ και επαυξάνω! Με όλα!
Στο κείμενο του Γιάννη έχω σημειώσει με bold μερικά κομβικά σημεία τα οποία διαπίστωσα προσωπικά σε μαθητές μου. Κλονίστηκαν οι καλοί και επιμελείς μαθητές που δεν είχαν αποφασίσει να πάνε φροντιστήριο από την Α΄ Λυκείου. Και βέβαια όχι μόνο κλονίστηκαν, αλλά φυσικά και -βλέποντας την αγωνιώδη προσπάθειά μας να τους δώσουμε τις διευκρινίσεις – κλειδιά την ώρα της εξέτασης, ώστε να προχωρήσουν, σκέφτηκαν κάποιοι ότι και μεις υπήρξαμε ανεπαρκείς. Αυτά είναι βιώματα όλων σε αυτές τις εξετάσεις, και όχι αποκυήματα της φαντασίας μας.
Γιατί να αξιολογούνται οι δικοί μου μαθητές με θέματα άλλων; Εγώ τους δίδαξα, εγώ τους επεσήμανα, ασκήσεις με αστερίσκο τις έκανα στην τάξη, αλλά δεν θα τις έβαζα ποτέ σε εξετάσεις Ιουνίου (όπως θεωρώ όλοι συνηθίζουμε). Γιατί να αξιολογούνται οι δικοί μου μαθητές στην Α΄ Λυκείου με θέματα άλλων; Πανελλαδικές έδιναν; Ακόμη και κεί, τουλάχιστον έχουν ενάμιση χρόνο καιρό να ετοιμαστούν για πάσης φύσεως θέματα και όχι δυό μέρες.
Επίσης, κάτι ακόμη: Ανακοινώνεται η Τράπεζα στις 28 Μαΐου και σε δυό μέρες κυκλοφορούν από μεγάλα Φροντιστήρια λύσεις σε όλα τα θέματα (σε κάποιες περιπτώσεις χειρόγραφες από διαφορετικούς γραφικούς χαρακτήρες και σκαναρισμένες). Έστησαν επιτελεία που ομαδοποίησαν και έλυσαν και έγραψαν και ανέβασαν σε χρόνο dt, ώστε να υπάρχει και η σχετική πρωτιά ανάρτησης. Μήπως κάποια από τα θέματα δεν είχαν χροιά “φροντιστηριακή”; Και εδώ αντιγράφω από προηγούμενο σχόλιό μου και ξαναλέω:
” …Δεν θεωρώ ότι είναι απαραίτητα λάθος η εφαρμογή μιας Τράπεζας θεμάτων. Ειδικά στη Γ΄ Λυκείου θα περιόριζε τον όγκο των θεμάτων που πρέπει να επεξεργαστεί ένας υποψήφιος (δηλαδή άπειρα), και θα εστίαζε ο υποψήφιος στη σωστή κατανόηση της Φυσικής και όχι σε περιπτωσιολογία ασκήσεων. Αρκεί να είναι βέβαια γνωστή από την αρχή της χρονιάς και όχι 2 μέρες πριν.
Όμως η φετινή Τράπεζα δεν ήταν ούτε γνωστή έγκαιρα σε διδάσκοντες και μαθητές, αλλά και καθόλου επεξεργασμένη από μία ενιαία επιτροπή που θα απομάκρυνε τα λάθη, τις ασάφειες, τα επαναλαμβανόμενα θέματα καθώς και τις ασκήσεις τύπου αστερίσκου, τις οποίες διδάσκουμε στο μάθημά μας για τους λίγους καλούς, αλλά δεν συνηθίζουμε να τις βάζουμε σε εξετάσεις Ιουνίου! Επίσης θα φρόντιζε η ενιαία αυτή επιτροπή να υπάρχει διαβάθμιση δυσκολίας εντός των ορίων της διδασκομένης ύλης και όχι δύσκολα θέματα Β και εύκολα Δ ή το αντίθετο.
Και φυσικά δεν θέλω να πιστέψω ότι ένας από τους στόχους της εφαρμογής της Τράπεζας ήταν να αποδειχθεί ότι οι καθηγητές του δημοσίου σχολείου δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους…”
Υ.Γ.: Αν και η συζήτησή μας αφορά στην Τράπεζα της Φυσικής, κάποιοι από μάς κάνουν και Βιολογία. Στο σχολείο μου, λοιπόν, έπεσε Βιολογία θέμα που περιείχε εξέλιξη (βλ. Γ΄Λυκείου) και Άνωση (βλ. β΄ γυμνασίου, δεν είναι υποχρεωμένος ο μαθητής να θυμάται τα σχετικά). Το θέμα αυτό μου είπαν οι βιολόγοι στο Βαθμολογικό ότι είχαν ζητήσει να αποσυρθεί… Τα θέματα Δ της Τράπεζας Βιολογίας ήταν στην πλειοψηφία τους κρίσεως-διαγνωστικά, δηλ. ζητούσαν από το μαθητή να εξετάσει μιά κατάσταση ή ένα περιστατικό και να διαγνώσει ο ίδιος για ποιό σύστημα ή ποιά όργανα θα μιλήσει, ή να γράψει ένα μικρό δοκίμιο (θέμα κρίσεως όπως το δικό μας για την εξέλιξη του υδρόβιου σπονδυλωτού σε χερσαίο). Δεν θα ήταν εγκληματικό, αν τα παιδιά προετοιμάζονταν κατάλληλα από το σχολικό βιβλίο και οι διδάσκοντες από το βιβλίο καθηγητή, για τέτοιου είδους θέματα…. Περισσότερα ίσως έχουν να πουν οι Βιολόγοι….
Δημήτρη δεν γνωρίζω ποιοι είναι. Ούτε επιθυμώ να μάθω.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=mYEUgWq0xF0?wmode=opaque%5D
Άξιος ο μισθός του…
Διονύση καλησπέρα.
Απαιχτος ο περιφερειακός. Πού ήταν κρυμένος τόσο καιρό και δεν τον έβγαλε μπροστάρη το υπουργείο;;
Οταν τον άκουσα για τους “Πανεπιστήμονες” ξεράθηκα. Η απόφαση πάρθηκε πλέον.
Θα βγάλω τα επόμενα δύο ή τρία χρόνια μπόλικους “Πανεπιστήμονες” και μετά θα συνταξιοδοτηθώ.
Επιτέλους θα εργαστώ πλέον για παιδιά που δεν πιέζονται και δεν χρειάζονται φροντιστήριο.
Γρήγορα ένας να με τσιμπήσει για να συνέλθω!!!!
Φέτος έβγαλα τους πρώτους πανεπιστήμονες.
Νιώθω τόσο βαθιά συγκινημένος που σκέφτομαι αν υπάρχουν όρια στην ηθική της εξουσίας κάθε κλίμακας σε αυτή τη χώρα….
Αλήθεια πόσο δικαιούνται να με κοροιδεύουν και να με ξεφτιλίζουν;
Κι όμως.
Διοικεί.
Και από τον Οκτώβρη θα αξιολογεί.
Αντικειμενικά και αμερόληπτα βεβαίως , βεβαίως…
Φήμες λένε οτι η Ελλάδα ετοιμάζει νέο Σπούτνικ…! Με την ευγενική χορηγία της τράπεζας θεμάτων!