Υλικό Φυσικής – Χημείας

Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…

Menu

Skip to content
  • Αρχική
  • Δημοσιεύσεις
  • Περιεχόμενα
  • Ιστολόγια
  • Φόρουμ
  • Αναρτήσεις
  • Φυσική
    • Ανά τάξη-κεφάλαιο
  • Χημεία
    • Χημεία ανά τάξη
  • Άρθρα
    • Άρθρα Φυσικής
    • Άρθρα Χημείας
    • Γενικά θέματα
  • Υπόλοιπα
    • Διάφορα
    • Διδασκαλία
    • Χρήσιμα
    • Blogspot
  • Δίκτυο
    • Οροι χρήσης
    • Πολιτική απορρήτου
    • Βοήθεια
    • Εκδηλώσεις
  • Φωτογραφίες
    • Βίντεο
  • Δραστηριότητα
  • Μέλη

Φθίνουσα Ηλεκτρική Ταλάντωση. Ένα φύλλο εργασίας.

Αναρτήθηκε την 21/10/2014 από τον/την Διονύσης Μάργαρης. Το ιστολόγιο του/της Διονύσης Μάργαρης

Δημοσιεύτηκε από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Οκτώβριος 2014 και ώρα 8:00

Στο διπλανό κύκλωμα δίνονται Ε=40V, R1=2Ω, R2=8Ω C=10μF και το ιδανικό πηνίο έχει συντελεστή αυτεπαγωγής L=4mΗ. Ο διακόπτης είναι κλειστός για μεγάλο χρονικό διάστημα.

1)      Χαρακτηρίστε ως σωστές ή λανθασμένες τις παρακάτω προτάσεις:

α) Ο αντιστάτης R1 δεν διαρρέεται από ρεύμα, ενώ ο R2 διαρρέεται από ρεύμα σταθερής έντασης.

β) Ο πυκνωτής είναι φορτισμένος  με τον οπλισμό που συνδέεται στο σημείο Α (στο εξής οπλισμός Α), να έχει θετικό φορτίο.

γ) Η τάση Vc του πυκνωτή, είναι η διαφορά δυναμικού VΑ-VΒ και ισχύει Vc=Ε.

δ) Η τάση VL του πηνίου είναι η διαφορά δυναμικού VΓ-VΔ και ισχύει VL=Ε.

ε) Ο αντιστάτης R2 διαρρέεται από ρεύμα, έντασης Ι2=5Α.

i)  Να υπολογίσετε το φορτίο…

Η συνέχεια:

εκφώνηση   απάντηση

  εκφώνηση   απάντηση

 

(Visited 56 times, 1 visits today)
Δημοσιεύτηκε σε: Φυσική Γ και ετικέτες 3.7. φ.ε., ηλ-ταλαντώσεις, φ.ε.. Bookmark the permalink.

Post navigation

← Κατασκευή ενός εντυπωσιακού πύραυλου με απλά υλικά
Ενέργειες σε μια φθίνουσα ταλάντωση. →

2 σχόλια στο “Φθίνουσα Ηλεκτρική Ταλάντωση. Ένα φύλλο εργασίας.”

  1. Διονύσης Μάργαρης says:
    21/12/2016 at 1:36 μμ

    Σχόλιο από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 9:23

    Διονύση καλημέρα!

    Μερικές παρατηρήσεις

    Λες "Με ποιο ρυθμό προσφέρει η πηγή ενέργεια στο κύκλωμα (ισχύς της πηγής) και με ποιο ρυθμό το ηλεκτρικό ρεύμα μεταφέρει ενέργεια στο πηνίο (ισχύς του πηνίου);"

    Θα πρότεινα "αφού αποκατασταθούν τα ρεύματα" ώστε να "πάψει" η αυτεπαγωγή και να φορτιστεί ο πυκνωτής.

     

    "Η πηγή παρέχει ενέργεια στα φορτία, (συνεπώς στο ηλεκτρικό ρεύμα και κατά προέκταση στο κύκλωμα) με ρυθμό:" P=EI

    Δυστυχώς αυτή είναι η τάξη που θεωρητικά δεν ξέρει από ΗΕΔ (στην Α την είχαν εκτός και στην Β οι περισσότεροι πέρασαν και δεν ακούμπησαν). Φέτος μάλλον έπρεπε να λέμε τάση V και τέλος.

     

    "Από τον 2ο κανόνα του Kirchoff στο παραπάνω κύκλωμα για τις διαφορές δυναμικού στη διαδρομή ΑΒΔΓΖΗΑ παίρνουμε:"

     

    Και ο δεύτερος κανόνας του Κίρχοφ "πάσχει" αλλά τέλος πάντων.

     

    Στο τέλος λες "52·2 + 52·8 W =…" ή βάλε W και στο πρώτο ("52·2 W + 52·8 W =…") ή και τα δύο σε παρένθεση και απ έξω W ("(52·2 + 52·8) W =…")

    Σχόλιο από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 9:24

    και κάτι ακόμη:

    Εκεί που λές Εκφώνηση word έχεις βάλει πάλι το pdf!!!

    23Σχόλιο από τον/την Δημήτρης Δημαγκίκας στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 10:06

    Θα ήθελα και εγώ να ρωτήσω, για το αν μπορούμε να ζητήσουμε από τους μαθητές να εφαρμόζουν το 2ο κανόνα του Kirchoff. Έχω την εντύπωση ότι δεν τον έχουν διδαχθεί.

    Σχόλιο από τον/την Σπύρος Χριστίδης στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 10:48

    Γειά σου Διονύση, ωραία άσκηση εμπέδωσης.

    Στην λύση του 2) μπορείς πιο εύκολα να πεις ότι VC-i(R1+R2)+VL=0=>VL=+10Volt, άρα η τάση του πηνίου έχει το ίδιο πρόσημο με την τάση του πυκνωτή (VC=+40V), άρα έχει την πολικότητα που ενισχύει και δεν εμποδίζει το δεδομένο ρεύμα.

    Νομίζω πως έτσι αιτιολογείς και πιο γρήγορα τα "Σωστό-Λάθος".

    %ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 12:35

    Καλημέρα συνάδελφοι και σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.

    Βασίλη, ας τα πάρουμε ένα-ένα.

    • Γράφεις: αφού αποκατασταθούν τα ρεύματα" ώστε να "πάψει" η αυτεπαγωγή και να φορτιστεί ο πυκνωτής.

    Γράφω: Ο διακόπτης είναι κλειστός για μεγάλο χρονικό διάστημα.

    Αν δεν μπορούν να αποκωδικοποιήσουν τη διατύπωση, τι να πω. Μάλλον αποδεχόμαστε τη μασημένη τροφή…

    • Γράφεις: Δυστυχώς αυτή είναι η τάξη που θεωρητικά δεν ξέρει από ΗΕΔ

    Εδώ και αν διαφωνώ ολοκληρωτικά.

    Έχουν τελειώσει την Β΄Κατεύθυνση οι μαθητές αυτοί αλήθεια; Έχουν διδαχτεί επαγωγή; Αυτεπαγωγή; Τι διδάχθηκαν; Τίποτα;

    Αν θυμάμαι καλά, στην Α΄τάξη, δεν ήταν εκτός ύλης η πηγή (αλλά μπορεί να κάνω και λάθος…).

    Αλλά ας υποθέσουμε ότι ήταν έξω. Να μην σχολιάσω την απόφαση εξαίρεσης…

    Όταν ο καθηγητής στη Β πήγε να διδάξει επαγωγή, δεν ήταν υποχρεωμένος να την διδάξει; Πώς θα δίδασκε επαγωγή ή αυτεπαγωγή (να μην πω και αμοιβαία);

    Το ότι οι μαθητές τα "είχαν γράψει" ή το ότι τα φροντιστήρια δεν επέμεναν, επειδή από το Δεκέμβρη έκαναν … ταλαντώσεις, είναι αυτός λόγος να πρέπει να εξαφανιστεί η ΗΕΔ από τις γνώσεις που πρέπει να έχει ο μαθητής;

    • Για το 2ο κανόνα.

    Αυτό είμαι σίγουρος ότι ήταν στην ύλη όταν οι μαθητές ήταν στην Α΄Λυκείου, Βασίλη και Δημήτρη. Μπορεί να μην έχουν προπονηθεί, όσο θα έπρεπε, αλλά ισχύουν τα παραπάνω που έγραψα για τις πηγές. Αλήθεια πώς υπολόγιζαν πέρσι την ΗΕΔ από αυτεπαγωγή και το ρυθμό μεταβολής του ρεύματος, χωρίς 2ο νόμο;

    • Μονάδες και λίνγκ:

    Εδώ έχεις δίκιο και σε ευχαριστώ που τα παρατήρησες.

    Σπύρο, με βάση τα παραπάνω που έγραψα, καταλαβαίνεις γιατί έγραψα φύλλο εργασίας και όχι άσκηση. Το φύλλο εργασίας έχει σκοπό να διδάξει και κάποια πράγματα (που άσχετα με το τι θεωρώ σωστό) ξέρω ότι δεν έχουν περάσει στου μαθητές, αφού συνήθως γίνονται μπαλώματα, χωρίς να κτίζεται ουσιαστική γνώση.

    Αν ήξερα, ότι οι μαθητές έχουν κατακτήσει τις έννοιες της τάσης και το 2ο κανόνα του  Kirchoff, θα προτιμούσα και γω την εκδοχή που προτείνεις.

    13Σχόλιο από τον/την Γιάννης Μπατσαούρας στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 12:46

    Καλημέρα Διονύση . Πολύ καλή δουλειά . Θα την χρησιμοποιήσω σύντομα. Τα σχήματα αναφέρονται λίγο μετά το άνοιγμα του διακόπτη;

    %ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 12:57

    Ακριβώς Γιάννη.

    %ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 14:06

    Καλό μεσημέρι Δημήτρη.

    Τελικά έψαξα εδώ και βρήκα την ύλη της Α΄τάξης το 2012-13.

     

    %ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 14:37

    Σε τι χάθηκες Δημήτρη;

    Στο φύλλο εργασίας ή στην ύλη του 2012-13;

    a5Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 19:05

    Διονύση καλησπέρα

    Εξαιρετικό φύλλο εργασίας. 

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε
  2. Διονύσης Μάργαρης says:
    21/12/2016 at 1:36 μμ

     

     

    a1Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 20:39

    Φοβερό ΔΑΣΚΑΛΕ.

    Αρχικός ρυθμός μετατροπής ενέργειας ! Δύσκολο βέβαια … αλλά οι γνώσεις κόποις κτώνται ( και όχι copies ).

    %ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 2 Οκτώβριος 2014 στις 22:01

    Μανώλη και Δημήτρη Καλησπέρα.

    Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό και την θετική κρίση σας.

    Να είστε καλά.

    Σχόλιο από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 3 Οκτώβριος 2014 στις 0:00

    Διονύση καλησπέρα και πάλι!

    Για το θέμα της ΗΕΔ το είδες ότι ήταν εκτός αλλά ποιος το δίνει σημασία;

    Κανονικά φέτος μπορεί να πέσει ηλεκτρική ταλάντωση (λες; έχει και χρόνια να πέσει) και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

     

    Δυστυχώς σε πολλά σχολεία (τουλάχιστον στον Βόλο) η ύλη σταμάτησε στην επαγωγή και το μόνο που έχουν μάθει για την ΗΕΔ είναι ότι Ε = Βυℓ.

     

    Με την κατάργηση της πηγής στην επαγωγή χάσαμε και την σύνδεση δύο πηγών, οπότε όταν τα παιδιά μαθαίνουν λίγο από δω και λίγο από κει γίνεται δουλειά;

     

    Το άλλο το τραγικό είναι με την κεντρομόλο δύναμη, αφού αυτή είναι μόνο mυ2/R και τίποτα άλλο. Μα είναι δυνατόν ένα παιδί στην Γ να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους προβλήματα; Το ποιο ωραίο κομμάτι ώστε να κατανοήσουμε την κεντρομόλο δύναμη το πετάνε εκτός (οι περιπτώσεις της κεντρομόλου δύναμης εδώ και 3 χρόνια δεν "παίζει").

     

    Γενικά πάντως στις ηλεκτρικές ταλαντώσεις βλέπω κάθε χρόνο να "χάνεται η μπάλα" και ειδικά τις αλλαγές από το ένα κύκλωμα στο άλλο ελάχιστοι τις καταλαβαίνουν.

     

    Το φύλλο εργασίας είναι ότι καλύτερο πάνω στις ηλεκτρικές ταλαντώσεις, αυτοί όμως που αποφασίζουν για το τι πρέπει να διδαχθεί και τι όχι μάλλον είναι από άλλο πλανήτη!

     

    %ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 3 Οκτώβριος 2014 στις 7:43

    Καλημέρα Βασίλη.

    Συμφωνώ με τις παραπάνω επισημάνσεις σου και για την ΗΕΔ και για την κεντρομόλο.

    Όσον αφορά το θέμα ΗΕΔ, αυτά είχα στο μυαλό μου, όταν άρχισα να γράφω το παρόν φύλλο εργασίας.

    Αν προσέξει κάποιος, θα δει ότι έχω βάλει δύο ερωτήματα.

    Το 1ο ερώτημα, είναι "εκτός θέματος" αφού αναδεικνύει γνώσεις, που δεν έχουν και μεγάλη σχέση με ηλεκτρικές ταλαντώσεις. Απλά περιέχει τα …προαπαιτούμενα.

    1Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 3 Οκτώβριος 2014 στις 7:52

    Καλημέρα Διονύση…

    Νωρίς – νωρίς σήμερα μπήκα στην παρέα μας

    γιατί σε λίγο θα φύγω για Ιεράπετρα και θα είμαι εκτός internet.

    Πιστεύω πως το φύλλο εργασίας που μας προτείνεις …έχει σπουδαία διδακτική αξία.

    Εγώ θα το δίδασκα…διότι θα μου έδινε την δυνατότητα

    για μια πλούσια συζήτηση σε έννοιες και φαινόμενα

    διδαγμένα και μη …με τους μαθητές μου.

    Να΄σαι καλά …Διονύση.

    %ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 3 Οκτώβριος 2014 στις 7:56

    Καλημέρα Γιάννη.

    Η πρωινή …βάρδια, για μένα, είναι συχνή κατάσταση…

    Να περάσεις καλά στην ιδιαίτερη πατρίδα!

     

     

    Συνδεθείτε για να απαντήσετε

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Αναρτήσεις
Άρθρα
Βίντεο
Δημοσιεύσεις
Διάφορα
Ομάδα Α.
Ομάδα Β.
Υπόλοιπα
Φόρουμ
Φυσική
Φυσική Α
Φυσική Β
Φυσική Γ
Φυσική Γυμνασίου
Φωτογραφίες
Χημεία
Χημεία Α
Χημεία Β
Χημεία Γ
Χημεία Γυμνασίου

5

Πρόσφατα

  • Η ροπή αδράνειας ισόπλευρης ομογενούς πλάκας
    Αποστόλης Παπάζογλου
  • Σαν σήμερα … 1857, γεννήθηκε ο Heinrich Hertz.
    Μερκούρης Παναγιωτόπουλος
  • Πρόταση για πρόγραμμα σπουδών Χημείας Γ΄ τάξης
    Διονύσης Μάργαρης
  • Πρόταση για πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Γ΄ τάξης
    Διονύσης Μάργαρης

Σχόλια

  • Γιάννης Κυριακόπουλος 23/02/2019 at 3:44 μμ on Πρόταση για πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Γ΄ τάξης
  • Γιάννης Κυριακόπουλος 23/02/2019 at 3:37 μμ on Πρόταση για πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Γ΄ τάξης
  • Γιάννης Κυριακόπουλος 23/02/2019 at 3:32 μμ on Η ροπή αδράνειας ισόπλευρης ομογενούς πλάκας
  • Αποστόλης Παπάζογλου 23/02/2019 at 3:28 μμ on Η ροπή αδράνειας ισόπλευρης ομογενούς πλάκας

 

Πρόσφατες επιλογές 

Αρχείο

Menu

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
  • ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ
  • ΦΟΡΟΥΜ
  • ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
  • ΦΥΣΙΚΗ Γ
  • ΦΥΣΙΚΗ Β
  • ΦΥΣΙΚΗ Α
  • ΦΥΣΙΚΗ Γυμν.
  • ΧΗΜΕΙΑ Γ
  • ΧΗΜΕΙΑ Β
  • ΧΗΜΕΙΑ Α
  • ΧΗΜΕΙΑ Γυμν.
Proudly powered by WordPress | Theme: Able by Automattic.
Scroll Up
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων
  • Περί WordPress
    • WordPress.org
    • Τεκμηρίωση
    • Φόρουμ υποστήριξης
    • Η γνώμη σας
  • Σύνδεση
  • Εγγραφή