Ο ρόλος του Εργαστηρίου Φ.Ε στην εκπαιδευτική διαδικασία

Δημοσιεύτηκε από το χρήστη ΜΟΥΡΟΥΖΗΣ ΠΑΝΟΣ στις 10 Σεπτέμβριος 2014 στις 11:14 στην ομάδα Εργαστήριο

Επειδή κάποιος άλλος μπορεί να εκφράζει με καλύτερο τρόπο αυτά τα οποία ασπάζεσαι και πιστεύεις, δίνω το λόγο στον αγαπητό φίλο και συνάδελφο Ηλία εξ’ Ηλείας,  ο οποίος μέσα από μία συνέντευξή του εκφράζει τις απόψεις του σχετικά με το ρόλο του εργαστηρίου Φ.Ε

http://www.ypovrixio.gr/article.php?issues_no=68&contents_id=1168

Με την ευκαιρία αυτή ήθελα να ενημερώσω τα μέλη του δικτύου, ότι στην Πανελλήνια συνάντηση των Υπευθύνων Ε.Κ.Φ.Ε που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις αρχές Ιουλίου, αποφασίσαμε να προτείνουμε ως επιστημονικό σωματείο εναλλακτικά φύλλα εργασίας για την Α’ Γυμνασίου. Με την πρόταση συμφώνησε και ο κος Καλκάνης ο οποίος ήταν παρόν στην εκδήλωση. Για το σκοπό αυτό το σωματείο θα δεχθεί κάποιες προτάσεις και μία επιτροπή θα επιλέξει κάποιες από αυτές. Καλώ λοιπόν όσους συναδέλφους του δικτύου έχουν να κάνουν τέτοιες προτάσεις ( και γνωρίζω πολύ καλά ότι υπάρχουν πολλοί και άξιοι ) να τις καταθέσουν για κρίση στο Ε.Κ.Φ.Ε στο οποίο ανήκουν ή ( αν είναι συνταξιούχοι ) να τις στείλουν στο e-mail της ΠΑΝΕΚΦΕ info@panekfe.gr

Καλή σχολική χρονιά, με υγεία, κουράγιο και ελπίδα για το μέλλον.

Ο Πρόεδρος της ΠΑΝΕΚΦΕ

Πάνος Μουρούζης

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
Αρχισυντάκτης
6 έτη πριν

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Σπουδαία πρωτοβουλία του ΠΑΝΕΚΦΕ

είμαι σίγουρος πως χρειάζεται λίγος χρόνος αλλά θα δώσει καρπούς.

Ευχαριστούμε Πάνο

Όσο για τον συνάδελφο Καλογήρου έχεις δίκιο … εκφράζουν πάρα πολλούς οι περιγραφές του αν όχι και οι κρίσεις του.

Κάτι έχει αρχίσει να κινείται προς συγκεκριμένη πια κατεύθυνση…

Εγώ συμφωνώ με τον Ηλία. Αλλά ξέρεις τι βλέπω; Κάποτε στην Ελλάδα διψούσαμε για υποδομές. Σήμερα έχουμε (αρκεί να μην πιστεύεις τους συνδικαλιστές). Σε ορισμένα σχολεία θίγουν το πρόβλημα της “στενότητας χώρου”: “Πως να λειτουργήσει το εργαστήριο; δεν έχουμε χώρο να κάνουμε μάθημα και κατ΄ ανάγκη το εργαστήριο γίνεται αίθουσα μαθήματος”. Αλλά με λίγη καλή θέληση λύνεται κι αυτό το πρόβλημα: πάρε τους μαθητές σου στο εργαστήριο να τους κάνεις το πείραμα και διώξε αυτούς που πήγαν εκεί να κάνουν μαθηματικά. Μπορούν να τα κάνουν στην αίθουσα από την οποία πήρες τους μαθητές σου.

Αλλά εμείς οι Έλληνες καθηγητές είμαστε πολύ της θεωρητικής φυσικής: θέλουμε πίνακα και κιμωλία. Ο Γάλλος καθηγητής νιώθει άβολα με πίνακα και κιμωλία: θέλει να κάνει πείραμα.

Όταν ξεκίνησα τη β΄ Γυμνασίου και πήρα το βιβλίο φυσικής, το βιβλίο αυτό ήταν μετάφραση Γαλλικού βιβλίου. Και ξεκίναγε με μια πειραματική μελέτη του Νόμου του Hook. Στα βιβλία φυσικής που δίνουμε σήμερα στους μαθητές μας, που βλέπεις τη λέξη “πείραμα”;