Αποκλειστικά και μόνο για Καθηγητές.
Κάθε χρόνο επανέρχεται στο προσκήνιο το θέμα εφαρμογής του 2ου νόμου για την στροφική κίνηση και η αποφυγή χρήσης του, σε περίπτωση λανθασμένης εφαρμογής.
Ας διερευνήσουμε τα όρια λοιπόν εφαρμογής του, μέσα από κάποια παραδείγματα εφαρμόζοντάς τον σε ένα πρόβλημα, ως προς διαφορετικά σημεία.
Το πρόβλημα:
Ένας κύλινδρος ακτίνας R=20cm και μάζας 2kg, κινείται σε οριζόντιο επίπεδο με την επίδραση στον άξονά του οριζόντιας δύναμης F=16Ν, ενώ η ασκούμενη τριβή ολίσθησης έχει μέτρο Τ= ¼ F= 4Ν. Η ροπή αδράνειας του κυλίνδρου δίνεται από την εξίσωση Ι= ½ mR2. Να βρεθεί η γωνιακή επιτάχυνση του τροχού.
Απάντηση:
i) Ο γνωστός σε όλους τρόπος, είναι να θεωρήσουμε σύνθετη την κίνηση, αποτελούμενη από μια μεταφορική και μια στροφική γύρω από τον άξονα του κυλίνδρου, άξονας που περνά και από το κέντρο μάζας Ο του κυλίνδρου.
Η συνέχεια στο Blogspot.
ή
Παίζοντας με το 2ο νόμο για την περιστροφική κίνηση.
Παίζοντας με το 2ο νόμο για την περιστροφική κίνηση.
Η παραπάνω ανάρτηση, ήταν προγραμματισμένη να γίνει σε λίγες μέρες.
Αλλά μιας και από χθες συζητάμε θέματα εφαρμογής του 2ου νόμου του Νεύτωνα, άλλαξε η σειρά και μπαίνει από σήμερα στη συζήτηση…
Με κάτι τέτοια μαθαίνουμε στερεό.
Θα μας το κόψουν κάποια στιγμή και θα μαραζώσουμε.
Για τα πλαίσια εφαρμογής του νόμου έχω γράψει..
Καλημέρα Γιάννη.
Συμφωνώ ότι αν μας κόψουν το στερεό, δεν θα έχουμε έχουμε με τι να …προβληματιζόμαστε:-)
Καλημέρα Διονύση.
Φοβερή ανακεφαλαίωση για καθηγητές ΜΟΝΟ …
Ευχαριστώ.
Μακάρι να λάμβαναν και ένα μήνυμα οι ασκησιολόγοι των βοηθημάτων ή έστω οι θεματοδότες …
…και εννοώ το μήνυμα : Εμείς ασχολούμαστε μόνο με επίπεδη κίνηση στερεού ομογενούς και συμμετρικού … ας αφήσουμε τα άλλα προς τέρψιν ημών και όχι για μαθητές
Καλημέρα Διονύση
καλημέρα σε όλους .Εξαιρετική εργασία.
Σε ευχαριστώ Διονύση …γιατί μας φροντίζεις όλους.
Μαθητές και καθηγητές.
Να΄σαι καλά.
Καλησπέρα Δημήτρη. Καλησπέρα Γιάννη.
Σας ευχαριστώ για τον σχολιασμό και τον καλό σας λόγο.
Να είστε καλά.
Διονύση καλημέρα. Παίζοντας μαθαίνει το παιδί! Έτσι κι εμείς!
Σ’ευχαριστούμε που μας διδάσκεις.
Καλημέρα Πρόδρομε.
Μπορείς να το δεις και σαν παιχνίδι!
Συνήθως λύνουμε ένα πρόβλημα, ψάχνοντας μία αποδεκτή λύση.
Στην παραπάνω ανάρτηση, στόχος μου ήταν όχι να βρω μια λύση, αλλά να διερευνήσω τις δυνατές εναλλακτικές λύσεις και μέσω αυτών να προκύψει το σωστό και το λάθος.
Αλλά αυτό δεν μοιάζει με ένα παιχνίδι, μέσω του οποίου μαθαίνουμε το σωστό και το λάθος;
Αλλά παιχνίδι, δεν είναι μια ενασχόληση με ο, τι αγαπάμε;
Διονύση, ευχαριστούμε.
Διονύση εξαιρετική η εργασία σου.
Διδακτική και για εμάς. Ευχαριστώ προσωπικά.
Γιάννη μακάρι να μην κοπεί…να μην μαραζώσουμε.
Το θέμα αναλύεται και επεξηγείται σε ένα άλλο επίπεδο διδακτικής.
Αν είναι να παίξουμε ο master μας δίνει παιχνίδια …πολυτελείας.
🙂
Γιώργο, Δημήτρη και Κώστα καλησπέρα.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό και τον καλό σας λόγο.
Γιώργο το είπες τέλεια:
Αλλά παιχνίδι, δεν είναι μια ενασχόληση με ο, τι αγαπάμε;
Ακριβώς αυτό είναι!
Διονυση πραγματικα αυτη σου η αναρτηση ειναι πολυ σπουδαια !!!
Το οτι η γωνιακη επιταχυνση ειναι ιδια τοσο ως προς το cm οσο και ως προς οποιοδηποτε αλλο σταθερο γεωγραφικο σημειο γινεται φανερο με το καλυτερο δυνατο τροπο. Βεβαια δινεις και συνεχεια με τις υποθετικες δυναμεις οταν μελετας το προβλημα ως προς παρατηρητη που συμμετεχει στην κινηση και οποιος μετρα την ιδια γωνιακη επιταχυνση. Μαλιστα το οτι ειναι πανω σε στρεφομενο συστημα αναφορας με πολυ εξυπνο τροπο σημειωνεις τις υποθετικες δυναμεις που ασκουνται στο cm. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ το σημειο αυτο !
Οπως ειπαμε στο προβλημα το πρωτο και στο iii δεν ειναι απαραιτητη η ευρεση του χ αλλα εχει λιγες πραξεις για να βγει αυτο ,εχει ομως ενδιαφερον !
Φυσικα την τοποθετησα στο αρχειο ΣΤΕΡΕΟ-ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ-ΡΑΒΔΟΙ . Εχουμε και συνεχεια θελω να πιστευω ! Αλλωστε το παιχνιδι τωρα αρχισε …!
Καλημέρα Κώστα.
Χαίρομαι που σου άρεσε και που το αξιολόγησες να μπει στο “φάκελο” του στερεού!
Να είσαι καλά.
Διονύση καλησπέρα
Εξαιρετική δουλειά που δεν αφήνει τίποτε να πέσει κάτω! Χρησιμότατη και γιατί επισημαίνει τα όρια που οι εξεταστές θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους όταν θέτουν κάποιο θέμα στερεού σε μαθητές.
Μια σκέψη που έκανα: Το δαχτυλίδι με τη σημειακή μάζα πάνω στο λείο δάπεδο είναι και ένα φυσικό εκκρεμές – θυμάσαι; διδάσκαμε το φυσικό εκκρεμές από το βιβλίο του Μάζη τη δεκαετία του 80.
Διονύση καλησπέρα!
Εξαιρετική η εργασία σου.
Αν και από καιρό ήθελα να την διαβάσω τα κατάφερα σήμερα το πρωί και σχολιάζω το βράδυ!!!!!
Σε ευχαριστώ προσωπικά για αύτη την “ανασυγκρότηση” στο στερεό που μου κανες.
Υ.Γ. Τώρα τελευταία έχεις πάρει φόρα και δεν προλαβαίνω να σε παρακολουθώ!!!
Καλημέρα και από εδώ Μανώλη.
Συγνώμη για την καθυστέρηση να σου απαντήσω, αλλά μόλις τώρα, ερχόμενος για να δω το σχόλιο του Βασίλη, είδα και το δικό σου…
Πράγματι, αυτό που αναφέρεις, είναι το “παλιό και καλό φυσικό εκκρεμές”!!!
Καλημέρα Βασίλη και σε ευχαριστώ για το σχόλιο. Προσπάθησε να παρακολουθείς το δίκτυο, γιατί θα αρχίσω να βάζω απουσίες:-)