Σχόλια για τα Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στην Φυσική κατεύθυνσης 2015

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΔημοσιεύτηκε από το χρήστη Βασίλης Δουκατζής στις 28 Μάιος 2015 στις 22:14 στην ομάδα Θέματα Εξετάσεων

Φυσική κατεύθυνσης Ενιαίο Λύκειο

Φυσική κατεύθυνσης Εσπερινό Λύκειο

Οι σύνδεσμοι είναι όπως αυτοί του υπουργείου (έτοιμοι αλλά κενού περιεχομένου), μόλις ενεργοποιηθούν εκεί θα ενεργοποιηθούν και εδώ.

 

Τα θέματα σε Word, από τον Χρήστο Τσουκάτο. Ευχαριστούμε Χρήστο.

Οι λύσεις του Γ και Δ θέματος, από τον Κώστα Ψυλάκο, εδώ. Ευχαριστούμε Κώστα.

Οι απαντήσεις απο τον Τάσο Τζανόπουλο εδώ. Τάσο ευχαριστούμε.

 

Οι λύσεις από τον Πρόδρομο Κορκίζογλου σε word και pdf. Ευχαριστούμε Πρόδρομε.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
60 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:52 ΜΜ

 Απάντηση από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 28 Μάιος 2015 στις 22:17

Πέννυ όπως σου το υποσχέθηκα.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae2 Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάιος 2015 στις 9:45

Συνάδελφοι ,

Έκανα μια προσπάθεια στο μάθημα της Γενικής φυσικής να παρουσιάσω τις απαντήσεις , σε μικρό χρονικό διάστημα , όχι στο φυσικά – φυσική , αλλά στο ylikonet και :

 

α. η λύση πραγματοποιήθηκε  δόθηκαν απλά οι απαντήσεις , αλλά δεν έμεινε χρόνος για να γράψω τις λύσεις .

β. οι απαντήσεις μου σχολιάστηκαν και κρίθηκαν .

γ. η όλη κίνηση θεωρήθηκε σαν μια προσπάθεια αυτοπροβολής (?!) .

 

Να σχολιάσω ότι ήθελα απλά τα παιδιά (και οι καθηγητές) να έχουν γρήγορα τις απαντήσεις .

 

Όπως ήθελα μαθητές και καθηγητές να έχουν γρήγορα και τις λύσεις της τράπεζας θεμάτων , για αυτό και λύσαμε τα θέματα της τράπεζας (εγώ , ο Μαρίνος Ηλιόπουλος και βοήθησαν καθηγητές από όλη την Ελλάδα) . Εξάλλου δείξαμε μαζί με τον Μαρίνο Ηλιόπουλο τον τελευταίο μήνα , ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε δικά μας θέματα , πρωτότυπα .

Σήμερα θα λύσω τα θέματα στη σελίδα αυτή (στο φυσικά φυσική) , γράφοντας τις απαντήσεις . Στη προσπάθεια να γράψω την λύση και να κάνω τα σχήματα , θα χρειαστεί χρόνος .

Θα κάνω ότι μπορώ , όπως και κάναμε όλο τον χρόνο .

 

Οι λύσεις των θεμάτων εδώ .

(οι απαντήσεις θα συμπληρώνονται στη πορεία)

 

Τα παραπάνω έγραψα στη σελίδα που έχω ανοίξει και δεν θεωρώ ότι είναι δική μου , αλλά ανήκει σε όλους .

Αν θέλετε συνάδελφοι , μπορείτε με τα σχόλια και την δική σας οπτική να κάνετε τις λύσεις αυτές πληρέστερες από κάθε άλλες , με σκοπό να :

 

α. να διδαχτούν από αυτές οι μαθητές ,

β. να δημοσιευτούν και να αναπαραχθούν από κάθε άλλη σελίδα ,

γ. να είναι οι πληρέστερες λύσεις και να ανήκουν σε όλους .

 

Θεωρώ ότι η ύπαρξη του ylikonet είναι σημαντική , γιατί δίνει την δυνατότητα στους καθηγητές ,

να συνεργαστούν για να δώσουν μοναδικά αποτελέσματα .

 

Ήθελα και θέλω να προσφέρω . Θα γράψω όσο και όσα χρειαστεί .

 

Το βήμα δικό σας , δεν επιθυμώ το προσκήνιο , δώστε εσείς τις λύσεις – απαντήσεις και εγώ θα τις

γράψω .

Καλή επιτυχία στους μαθητές σας .

 Απάντηση από τον/την Κορφιάτης Ευάγγελος στις 29 Μάιος 2015 στις 10:12

Καλημέρα συνάδελφοι

Την έκαναν πάλι στο Δ.

Νομίζω ότι τα Δ1 και Δ2 είναι λάθος:

Αφήνοντας χωρίς αρχική ταχύτητα την σφαίρα από το Α είναι αδύνατον να κάνει κύλιση χωρίς ολίσθηση.

Βέβαια αυτό δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα.

Θα την λύσουμε\λύσουν λάθος και όλα θα πάνε καλά.

admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:52 ΜΜ

 Απάντηση από τον/την manos papadakis στις 29 Μάιος 2015 στις 10:30

μπορει καποιος τις απατησεις απο θεμα α και β? ειναι επειγον

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 10:33

Πρώτη εντύπωση:

Πολύ δύσκολα θέματα.

Το Β1, επικίνδυνο (ράβδος), Το Β2 εύκολο, το Β3 προχωρημένο.

Και το Γ, αρκετά προχωρημένο για Γ θέμα.

Το Δ, δεν μπορεί να υπάρξει η κύλιση που αναφέρεται…

23 Απάντηση από τον/την Δημήτρης Δημαγκίκας στις 29 Μάιος 2015 στις 10:33

Επίσης, καταπληκτικό το Α5β. Απαιτεί έντονη κριτική ικανότητα ( αστείο . . . )

Αλήθεια, τα κύματα εξετάζονται σε αυτές τις πανελλήνιες ( μέτρησα 15 μόνο μόρια )

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae2Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάιος 2015 στις 10:34

Γιατί είναι επείγον ?

manos papadakis είπε:

μπορει καποιος τις απατησεις απο θεμα α και β? ειναι επειγον

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 10:35

Δεν υπάρχει τίποτα επείγον αγαπητέ Μάνο!!!

Γιατί τέτοια επιμονή;

manos papadakis είπε:

μπορει καποιος τις απατησεις απο θεμα α και β? ειναι επειγον

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 10:37

Παρακαλώ τους φίλους, να μην γράψουν απαντήσεις σε ανάλογα ερωτήματα.

Ελπίζω να είναι σαφές το γιατί.

23 Απάντηση από τον/την Δημήτρης Δημαγκίκας στις 29 Μάιος 2015 στις 10:38

Πιθανολογώ ότι στο Β1 θα πέσουν πάρα πολλοί στην παγίδα.

Στο Β2 πολλοί θα χαθούν με τον υπολογισμό του συνημιτόνου.

Το Β3 λίγοι θα το καταφέρουν.

Στο θέμα Γ, ουσιαστικά αντικατάσταση σε τύπους. Γραφική παράσταση έλλειψης ;

ΚαταγραφήΑπάντηση από τον/την Κωνσταντίνος Λουκόπουλος στις 29 Μάιος 2015 στις 10:38

Διονύση εννοείς το Β1
admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:53 ΜΜ

1093887481-2 Απάντηση από τον/την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΚΡΗ στις 29 Μάιος 2015 στις 10:39

μαθηματικά έλλειψη ως γ.π  ποιος τη θυμάται για να δούμε

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 10:40

Εντάξει Δέσποινα υπάρχει στο βιβλίο..

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 10:42

Κωνσταντίνε, εννοώ να μην γράψουμε απαντήσεις, μέχρι να ολοκληρωθεί η εξέταση, με τρόπο που να μπορεί να κατηγορηθούμε ότι προσβάλουμε την αξιοπιστία των εξετάσεων.

Αφορμή οι παραπάνω επίμονες ερωτήσεις φίλου για ερωτήσεις θεωρίας….

Αλλά:

Ναι Κωνσταντίνε.

Τώρα κατάλαβα ότι είχα γράψει Β2…

Κωνσταντίνος Λουκόπουλος είπε:

Διονύση εννοείς το Β1

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae2Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάιος 2015 στις 10:45

Δεκτό , να μην δώσουμε απαντήσεις μέχρι να ολοκληρωθεί η εξέταση .

Τι άλλο θα (σκεφτούν τα πολυμήχανα παιδιά) δούμε ..

1093887481-2 Απάντηση από τον/την ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΚΡΗ στις 29 Μάιος 2015 στις 10:48

όντως

ωραίο το β
Διονύσης Μάργαρης είπε:

Εντάξει Δέσποινα υπάρχει στο βιβλίο..

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 29 Μάιος 2015 στις 10:48

… που μόλις γραφτηκε στο Υλικονετ.

 

Μπορεί βέβαια να κάνουμε και λάθος αλλά ας περιμένουμε μέχρι την λήξη της εξέτασης  ( ή όχι τόσο νωρίς ) . Άλλωστε σημασία έχει η ορθή διατύπωση των απαντήσεων και όχι η ταχύτητα της απάντησης.

admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:54 ΜΜ

 Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:27

Το Β1 όντως είναι παγίδα

Αν εννοεί τον ρυθμό μεταβολής της στροφορμής ως προς το άκρο Ο ( θα έπρεπε να λέει ως προς ποιο σημείο ή άξονα ) και μόνο της ράβδου ( αυτό λέει , όχι του συστήματος ) τότε επειδή για το σύστημα Στσ=ΜgL  άρα για το σύστημα και για τη ράβδο α=6/5g/L k και συνεπώς για ράβδο μόνο Στ=(dL/dt)= 2/5MgL.

 

Το Γ θέλει πολύ δουλειά που υπερβαίνει τις αντοχές μαθητών υπό πίεση

Τα Δ1 και Δ2 είναι λάθος και είναι ντροπή μας ως κλάδος ( θα πληρώσουμε για άλλη μια φορά την αίσθηση αυτάρκειας κάποιων … αλλά την πληρώνουν και οι διαγωνιζόμενοι)

 Απάντηση από τον/την Άκης Παντελίδης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:27

Δύσκολα τα πράγματα

Απάντηση από τον/την Σακκάς Τάκης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:27

0,8 m απο το Ε οχι απο το εδαφος

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:28

Ο ρυθμός μεταβολής της στροφορμής, ως προς ποιον άξονα; Αυτονόητο!

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:28

Συμφωνώ.

ΝΙΚΟΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ είπε:

Δ3 0.8m λεει απο την επιφανεια του εδαφους

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae2Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάιος 2015 στις 11:29

Έχεις δίκιο Δημήτρη ,

λάθη γιατί θέλουν να κάνουν φιγούρα ..

Γκενές Δημήτρης είπε:

Το Β1 όντως είναι παγίδα

Αν εννοεί τον ρυθμό μεταβολής της στροφορμής ως προς το άκρο Ο ( θα έπρεπε να λέει ως προς ποιο σημείο ή άξονα ) και μόνο της ράβδου ( αυτό λέει , όχι του συστήματος ) τότε επειδή για το σύστημα Στσ=ΜgL  άρα για το σύστημα και για τη ράβδο α=6/5g/L k και συνεπώς για ράβδο μόνο Στ=(dL/dt)= 2/5MgL.

 

Το Γ θέλει πολύ δουλειά που υπερβαίνει τις αντοχές μαθητών υπό πίεση

Τα Δ1 και Δ2 είναι λάθος και είναι ντροπή μας ως κλάδος ( θα πληρώσουμε για άλλη μια φορά την αίσθηση αυτάρκειας κάποιων … αλλά την πληρώνουν και οι διαγωνιζόμενοι)

 Απάντηση από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:31

Συμφωνώ με το Βαγγέλη

Πρέπει να δοθεί διόρθωση ότι στο κατώτερο σημείο τη στιγμή εκτόξευσης η σφαίρα και στρέφεται ωρολογιακά με ω=υ(cm)/r

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:33

Από το έδαφος.

Εκεί είναι το έδαφος. Το ημισφαίριο είναι χωμένο.

admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:54 ΜΜ

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:36

Μανώλη αφού λέει ότι κυλίεται, θεωρείται νομίζω δεδομένο ότι έχει και κατάλληλη αρχική γωνιακή ταχύτητα, αλλιώς δεν θα μπορούσε να εκτελέσει την κίνηση που περιγράφει. Απλά ως αριθμητικό δεδομένο επιλέγει την ταχύτητα κέντρου μάζας.

Εμμανουήλ Λαμπράκης είπε:

Συμφωνώ με το Βαγγέλη

Πρέπει να δοθεί διόρθωση ότι στο κατώτερο σημείο τη στιγμή εκτόξευσης η σφαίρα και στρέφεται ωρολογιακά με ω=υ(cm)/r

 Απάντηση από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 29 Μάιος 2015 στις 11:37

α,β,α,δ

Λ,Σ,Σ,Λ,Σ

iii, iii, i

ΘΕΜΑ Γ

8π∙10−3s, 6∙10−2 J, 125(3)1/2 A/s, q2 = 16∙10−6(1 – i2) ευθεία

ΘΕΜΑ Δ

4συνφ, 17 Ν, 0,8 m, 0  −56 J

 

Διορθώθηκε το τελευταίο.

Συγνώμη για την ταλαιπωρία.

 Απάντηση από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:38

Ok Διονύση

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae2Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάιος 2015 στις 11:38

Δηλαδή να τα γράψουμε τώρα ;

ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΟΥΚΑΤΖΗΣ είπε:

α,β,α,δ

Λ,Σ,Σ,Λ,Σ

iii, iii, i

ΘΕΜΑ Γ

8π∙10−3s, 6∙10−2 J, 125(3)1/2 A/s, q2 = 16∙10−6(1 – i2) ευθεία

ΘΕΜΑ Δ

4συνφ, 17 Ν, 0,8 m, 0  −65 J

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:39

Πάντως Δημήτρη, έχουμε μια συνέπεια!

Σε δύο ερωτήματα ζητάμε ρυθμό μεταβολής της στροφορμής χωρίς να ορίζουμε σημείο ή άξονα…

admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:55 ΜΜ

ΚαταγραφήΑπάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΠΤΗΣ στις 29 Μάιος 2015 στις 11:48

Τα θέματα είναι ντροπή, σε μερικά χρόνια θα λέμε : μια φορά και έναν καιρό στο σχολείο κάναμε Φυσική. Πόσοι μαθητές Πανελλαδικά μπορούν να τα αντιμετωπίσουν ;

Περαστικά μας .

 Απάντηση από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:48

Δημήτρη Γκενέ

Είχες αναδείξει ότι δε μπορεί να αφεθεί η σφαίρα  στο Α και αρχίσει κυλιόμενη. Συνάδελφοι, λείπουν σχεδόν τελείως η κρούση και το Doppler – εντάξει δε σκάω!

 Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Μάιος 2015 στις 11:50

Ναι Κώστα.
admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:56 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 29 Μάιος 2015 στις 12:22

μια πρώτη εκτίμηση: ίσως τα δυσκολότερα των τελευταίων 15 ετών,

(και με μεγάλη απαίτηση χρόνου)

ειδικά στις ασκήσεις όπου τα επί μέρους ερωτήματα είναι “τελικά”,

χωρίς δηλαδή να ζητούνται ενδιάμεσα “σκαλοπάτια” που βοηθούν τους μαθητές,

ειδικά το 3ο θέμα θα το χαρακτήριζα ως 5ο

νομίζω, επίσης, ότι πρακτικά δεν “πετυχαίνει” το 4ο θέμα,

εκτός αν η ημισφαιρική επιφάνεια έχει κατάλληλα μεταβλητό συντελεστή τριβής

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Κωστας Ψυλακος στις 29 Μάιος 2015 στις 12:23

Ανεβαζω τις ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ    Γ     &     Δ 


στο παρακατω link http://1drv.ms/1LQ8Y8Z

 

Ας γινει ενας πρωτος ελεγχος και εδω ειμαστε παλι…

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 29 Μάιος 2015 στις 12:27

Καλημέρα Βαγγέλη

Λίγο υπερβολικό αυτό για : δυσκολότερα των τελευταίων 15 ετών

αλλά κοντά είσαι.

Όσο για το Δ1 ( και Δ2 ) δεν πετυχαίνει με μεταβλητό συντελεστή …. στη πράξη μόνο με γρανάζια γίνεται 

 

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάιος 2015 στις 12:28

Κώστα ευχαριστώ , ας γίνει συζήτηση και θα γράψω όσα μπορώ .

Πω πω έχω μπλέξει , μεγάλες λύσεις , πολλά σχήματα ..

admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:57 ΜΜ

to q me to i

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάιος 2015 στις 12:40

Καλημέρα συνάδελφοι και υποψήφιοι .

Έκανα 1h και 15min χωρίς έλεγχο για να λύσω τα θέματα και με έλεγχο ξόδεψα άλλη μισή ώρα γιατί βρήκα λάθη.

Τώρα χωρίς να γνωρίζω τα επίσημα αποτελέσματα και με την πιθανότητα …κάτι να ξέφυγε

γράφω τα παρακάτω:

Το Α) απλό : α,β,α,δ και ΛΣΣΛΣ

ΘΕΜΑ Β:

 Β1) Θέλει μεγίστη προσοχή η εκφώνηση : αγ=6g/5l  και │dL/dt=2MgL/5    (iii)

 Β2) απλό :  χ=4λ/3 Άρα : Α΄=Α

 Β3) Κανονικό πρόβλημα. Το θεωρώ αρκετά απαιτητικό αν και προσεγγίζει το κλασσικό χάσιμο επαφής με κατακόρυφο το ελατήριο (υπάρχει στα … του ΚΕΕ και μια οριζόντια στο βιβλίο)                Ορθή η (ι)

ΘΕΜΑ Γ: (Αγχωτικό λόγω πράξεων…)

Γ1)Παρουσιάζει μια πολυπλοκότητα στην έναρξη για τη λύση του:  Τ=8π10-3s

Γ2) Ομαλό : UE=6 10-2J

Γ3) Ε…θέλει τη γνώση │VC│=│VL│… της i=f(t)  και     di/dt=125√3 A/s

Γ4) Στην αρχή το πήγα για έλλειψη όμως θέλει  q2=f(i2)  άρα  q2=Q2i2/ω  άρα γραμμική .

ΘΕΜΑ Δ:

…λέει βέβαια χωρίς ολίσθηση αλλά στην αρχή…πως;

Τι το ήθελαν το μικρή; Αφού δίνουν r=R/8. ( Δυό  φορές θεώρησα αμελητέα την r…τζιζ)

Δ1) Ένα καλό σχήμα με προσοχή στις δυνάμεις βγαίνει : Τ=4 συνφ

Δ2) Κλασσική κεντρομόλος και Θ.Μ.Κ.Ε βγάζει Ν=17Ν

Δ3) Βατό με προσοχή στη διατήρηση της στροφικής μετά το ημικύκλιο βγάζει : h=0,8m

Δ4) Εύκολο: dK/dt= -56 J/s  και dL/gt=0

Μια παρατήρηση: τα Δ3) και Δ4) έχουν ανεξαρτησία σε σχέση με τα Δ1),Δ2) στη περίπτωση που κάποιος κόλλησε στα πρώτα

Σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι τα θέματα ήταν προσεγγίσιμα για διαβασμένους… προφανώς.

Δεν έχω ακόμη διαμορφωμένη εικόνα για σφάλματα στα μοντέλα ,που θα οδηγούσαν σε εσφαλμένους δρόμους …Σκέφτομαι το Δ)

 

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Στέργιος Ναστόπουλος στις 29 Μάιος 2015 στις 12:44

Καλημέρα Βαγγέλη, καλημέρα συνάδελφοι,

Μου φαίνεται έχεις δίκιο. Τουλάχιστον για τα τελευταία ερωτήματα το 3ο είναι "παλούκι" για το μέσο μαθητή.

Το 4ο έχει πολύ "ψωμί" και οι πράξεις… άστα. Δεν πιστεύω να σκέφτηκαν τόσο σύνθετα (κύλιση χωρίς ολίσθηση) οι υποψήφιοι, γιατί μετά…

Θέλουν ξεψάχνισμα.

Υ.Γ. Υπάρχει πουθενά στο σχολικό η λέξη "ταλαντωτής"; Δεν θυμάμαι. Καλά, εντάξει, μάλλον το κατάλαβαν.

admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:59 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 29 Μάιος 2015 στις 13:20

Κωνσταντίνε 

νομίζω ότι κάποια παιδιά θα μπερδευτούν και δε θα θεωρήσουν και τη στροφική κίνηση αρχικά στο κατώτερο σημείο – αιτία; η έκφραση: εκτοξεύεται από το κατώτατο σημείο Δ του ημισφαιρίου με ταχύτητα υ= 6m /s  

Ας έγραφε: εκτοξεύεται κατάλληλα ……..

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 29 Μάιος 2015 στις 13:23

Α 

και το Δελτίο τύπου της ΕΕΦ

"Τα θέματα της Φυσικής Κατεύθυνσης ήταν σαφή και πολύ απαιτητικά. Ένας υποψήφιος  για να μπορέσει να ανταποκριθεί πλήρως έπρεπε να έχει κατανοήσει τις φυσικές έννοιες σε πολύ υψηλό επίπεδο και να έχει μεγάλη ευχέρεια πράξεων.

Το Θέμα Β1 απαιτούσε εξαιρετική κατανόηση του θεμελιώδους νόμου της Μηχανικής.

Το Θέμα Γ ήταν σαφώς διατυπωμένο. Παρ’ όλα αυτά το Γ1 ερώτημα απαιτούσε άριστη κατανόηση της Αρχής της Διατήρησης της Ενέργειας και η μη επίλυσή του καθιστούσε αδύνατη τη λύση των υπολοίπων ερωτημάτων. Το ερώτημα Γ4 δεν είχε καμία απολύτως φυσική σημασία.

Το Θέμα Δ ήταν αρκετά απαιτητικό , έκρυβε παγίδες για τους υποψηφίους και η πλήρης επίλυσή του απαιτούσε βαθιά γνώση της Μηχανικής και κατανόηση της διάταξης του προβλήματος.

Τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι και κατά την άποψή μας δεν αντιπροσωπεύουν το ύφος του μαθήματος που προκύπτει από το αναλυτικό πρόγραμμα παραπέμποντας ουσιαστικά σε εξετάσεις πρωτοετών φοιτητών.

Μίχας Νίκος

Μοιράγιας Χρήστος

Γραμματικάκης Γιώργος

Δρακόπουλος Γρηγόρης

Γκρος Γιώργος

Φράγκος Δημήτρης

Μάντης Ευάγγελος

Πανάγος Λουκάς

Χατζής Κωνσταντίνος

Σταθόπουλος Χρήστος

Ζαρκαδούλας Γιώργος

Φιλντίσης Παναγίωτης

Κασίδης Αθανάσιος   "

admin
Διαχειριστής
26/10/2016 11:59 ΜΜ
Permalink Απάντηση από τον/την ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ στις 29 Μάιος 2015 στις 13:26

Γεια σας σε όλους! Ως "έδαφος" μπορεί να ληφθεί και το κατώτατο σημείο του ημισφαιρίου, αφού στην εκφώνηση λέει "ημιφαίριο χωμένο στο έδαφος", άρα το έδαφος έχει υποχωρήσει και βρίσκεται κάτω απο το ημισφαίριο. Άρα Η=R+h-r.

 

Επίσης που λέει στο Δ4 ότι θέλει το h του c.m.; Και όχι του κατώτερου ή ανώτερου σημείοτ της σφαίρας;

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Περβανίδου Πέννυ στις 29 Μάιος 2015 στις 13:31

Ανδρέα καλή σου ημέρα!

 

στο Δ1 γραφει: "με την ευθεία ΑΕ της επιφάνειας του εδάφους"

 και στο Δ3 ζητάει: " υπολογίσετε το μέγιστο ύψος από την επιφάνεια του εδάφους "

άρα αυτό είναι ξεκάθαρο!

 


ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ είπε:

Γεια σας σε όλους! Ως "έδαφος" μπορεί να ληφθεί και το κατώτατο σημείο του ημισφαιρίου, αφού στην εκφώνηση λέει "ημιφαίριο χωμένο στο έδαφος", άρα το έδαφος έχει υποχωρήσει και βρίσκεται κάτω απο το ημισφαίριο. Άρα Η=R+h-r.

 

Επίσης που λέει στο Δ4 ότι θέλει το h του c.m.; Και όχι του κατώτερου ή ανώτερου σημείοτ της σφαίρας;

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 12:00 ΠΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Σταύρος Πρωτογεράκης στις 29 Μάιος 2015 στις 13:38

Ιδιαίτερα απαιτητικά θέματα με την εξαίρεση του Α και του Β2 κατά τη γνώμη μου. Η δυσκολία έχει να κάνει και με τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα σε αναγκάζει να προετοιμαστείς. Αν προπονείς έναν αθλητή για να τρέξει ξυπόλητος δεν είναι γι' αυτόν ευκολότερο να τρέξει φορώντας παπούτσια με καρφιά… Έτσι η γραφική παράσταση στο Γ4 μπορεί να είναι απλώς τμήμα ευθείας (τι πιο εύκολο ε; αφού στην ουσία ήταν η σχέση που δίνεται στην εκφώνηση…) αλλά πιστεύω πολύ λίγοι θα την αντιμετωπίσουν σωστά. Το Β1 πάρα πολύ δύσκολο και το Β3 ιδιαίτερα απαιτητικό. Το θέμα Δ αν θυμάμαι καλά θυμίζει άσκηση σε διαγώνισμα του St4exams . Εκεί όμως υπήρχε μια κρούση στο κατώτερο σημείο και έλεγαν ότι η σφαίρα αρχικά ολισθαίνει (έχοντας μόνο ταχύτητα κέντρου μάζας) και στη συνέχεια κάνει ΚΧΟ. Πίστευα κι εγώ πως μετά την τόση συζήτηση στο ylikonet δεν θα έβαζαν τέτοιο πρόβλημα όπου δεν μπορεί να γίνεται ΚΧΟ συνεχώς. Σε σύγκριση με παλαιότερες χρονιές πιστεύω πως το θέμα Β συνολικά ήταν το δυσκολότερο που έχει τεθεί, το θέμα Γ επίσης ενώ για Δ θέμα ίσως το 2012 να ήταν πιο δύσκολο. 

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Αποστολόπουλος Κων/νος στις 29 Μάιος 2015 στις 13:38

Τα θέματα σίγουρα ήταν δυσκολα. Ο μετριος μαθητης κατεβαινε στο χαμηλα. Στο θεμα Γ αν ο μαθητης δεν εκανε το Γ1 εχανε ολη την Ασκηση. Επισης ελαχιστη καλη μαθητες θα κανουν το διαγραμμα. Στο Δ  θα υπαρξουν  προβληματα.

 

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Σακκάς Τάκης στις 29 Μάιος 2015 στις 13:56

Στο Δ3 μαθητης μου πηρε οτι εχει ταχυτητα αλλα οχι γωνιακη και δεν μπορεσε να βρει την ταχυτητα στο σημειο Ε γιατι δεν μπορουσε να υπολογισει το εργο της τριβης ολισθησης Μονο αυτο εκανε λαθος

Κριμα σκεφτηκε κατι ασκησεις με κυλιση και ολισθηση που ειχαμε κανει

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την ΜΥΣΙΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ στις 29 Μάιος 2015 στις 14:01

Σκοπός των θεμάτων οφείλει να είναι να είναι αυτά να ΕΞΕΤΑΣΟΥΝ και να ΚΑΤΑΤΑΞΟΥΝ ΔΙΚΑΙΑ τους υποψηφίους ανάλογα με τις γνώσεις και την προετοιμασία τους μεσώΔΙΑΒΑΘΜΙΣΝΕΝΗΣ δυσκολίας. Σήμερα τα θέματα της φυσικής είχαν την ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ να ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ τον ΜΕΣΟ ΜΑΘΗΤΗ !! Ειλικρινά ντρέπομαι για λογαριασμό των συναδέλφων μου που ΕΞΑΠΕΛΥΣΑΝ αυτήν την επίθεση στον μέσο υποψήφιο με αυτά τα θέματα!!! 

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 12:01 ΠΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Κωνσταντίνος Λουκόπουλος στις 29 Μάιος 2015 στις 14:07

Πάντως, δε νομίζω να συμβαίνει τέτοιο χάλι, σε οποιοδήποτε άλλο σημείο του πλανήτη. Ποιές είναι οι σκοπιμότητες, μένει να ελεγχθεί (και η Ένωση έχει τεράστια ευθύνη) Θέματα που χρειάζονται 2 ώρες οι συνάδελφοι για να τα λύσουν, θέματα που οι μαθητές, τα βλέπουν πρώτη φορά (Θέμα Γ), θέματα με "παγίδες"(Θεμα Β1) και "εξυπνάδες", και τσιριμόνιες, άνισα και χωρίς διαβάθμιση (ή του ύψους Θέμα Β, ή του βάθους Θέμα Α), θέματα με λάθη στη διατύπωση των αρχικών συνθηκών (Θέμα Δ), θέματα που τα χαρακτήρισε η Ένωση σαφή.

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάιος 2015 στις 14:08

Συνάδελφε Αποστολόπουλε,

μην τα λέτε έτσι.

Δεν θα χάσει "όλη την άσκηση'' αν ο μαθητής γνωρίζει πως βαθμολογούνται τα γραπτά…

Εννοώ ότι ,έστω δεν έβγαλε το Γ1.

Γ2) Γράφει τη χρονική εξίσωση της U=f(t)  και 

UE=Eσυν22πt/T=Eσυν2π/6=3Ε/4=… Δεν θα πάρει τίποτα;

Γ3) Αν ξέρει ότι η τάση στο C απολύτως ισούται με την τάση στο πηνίο απολύτως …δεν θα πάρει τίποτα;

Γ4) Μια γραφική αν ξέρει τη σχέση …Δεν θα πάρει τίποτα;

Λοιπόν για να μη παρεξηγηθώ …θεωρώ το θέμα με πολύπλοκη σκέψη στο Γ1)

κια εν γένει απαιτητικό για 3ο θέμα όμως …όχι ''εχανε ολη την Ασκηση'' …μη δημιουργούμε πρόβλημα στα παιδιά.

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάιος 2015 στις 14:10


Πουθενά στον πλανήτη . Συμφωνώ .


Κωνσταντίνος Λουκόπουλος είπε:

Πάντως, δε νομίζω να συμβαίνει τέτοιο χάλι, σε οποιοδήποτε άλλο σημείο του πλανήτη. Ποιές είναι οι σκοπιμότητες, μένει να 

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 12:02 ΠΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Δημήτρης Τσορμπατζίδης στις 29 Μάιος 2015 στις 14:19

Πέραν του σχολιασμού των θεμάτων (με τον οποίο θα με βρουν οι συνάδελφοι απολύτως σύμφωνο), θα ήθελα να παρουσιάσω μία σκέψη για το Β3, κυρίως επειδή έχω δει (προς το παρόν) μόνο "μαθηματικές" λύσεις:

Θα ήταν λιγότερο σωστό να πούμε ως αιτιολόγηση ότι το σώμα Σ2 κινδυνεύει να χάσει την επαφή του όταν το σώμα Σ1 θα αρχίσει να επιβραδύνεται λόγω της Fελ.; Δηλαδή, να υπολογίσουμε την παραμόρφωση του ελατηρίου στη θέση ισορροπίας και στη συνέχεια να πούμε ότι, εφόσον τα δύο σώματα δεν είναι κολλημένα, όταν το σύστημα θα διέλθει από τη θέση φυσικού μήκους, το Σ1 θα επιβραδύνεται με διαφορετική επιτάχυνση από το Σ2, άρα, το πλάτος της ταλάντωσης θα πρέπει να παραμείνει μικρότερο της αρχικής παραμόρφωσης ώστε να υφίσταται δύναμη επαφής στο σώμα Σ2 από το σώμα Σ1. Προκύπτει κατευθείαν το ζητούμενο, εκτός κι αν η δική μου απάντηση είναι ελλειπής για κάποιο λόγο.

 

Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάιος 2015 στις 14:27

Δεν έχεις ίσως άδικο στον προβληματισμό σου ,επειδή δεν λέει  λείο κεκλιμένο,

όμως λέει πλάτους Α άρα σταθερού και εν πιάσει περιπτώσει  σύστημα ελατήριο μάζα

θεωρούμε ότι εκτελεί ΑΑΤ χωρίς να το αποδεικνύουμε (δεδικασμένο στα βαθμολογικά από παλιά) 

Τώρα το συν2π/3 το δίνουν κατά τη γνώμη μου (βοηθητικά )γιατί  εμφανίζεται  συν8π/3 οπότε =συν2π/3.

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 29 Μάιος 2015 στις 14:28

…και άλλη “κακία”:

αλήθεια το γράφημα, στο 3ο θέμα, τι εκφράζει ως Φυσική;

κατά την άποψή μου  δεν εκφράζει απολύτως τίποτα!

(ως Μαθηματικά, που μου είναι αδιάφορο, ίσως…)

θα εξέφραζε, βέβαια, αν εζητείτο, διάγραμμα των “μανάδων” τους,

δηλαδή της ενέργειας του πυκνωτή σε σχέση με την ενέργεια του πηνίου,

αλλά αυτό κάποιος της επιτροπής έπρεπε να το σκεφτεί…

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 12:04 ΠΜ
Permalink Απάντηση από τον/την δάσκαλος άγγελος στις 29 Μάιος 2015 στις 14:35

Αρκετά απαιτητικά τα θέματα και σε δυσκολία και σε χρόνο.

ΘΕΜΑ Α: Βατό όπως πρέπει να είναι

Β1: Μου άρεσε και δεν το θεωρώ παγίδα γιατί θα πρέπει ο μαθητής να εφαρμόζει σωστά τους νόμους και όχι να τους βλέπει σας απλούς τύπους

Β2. Εύκολο

Β3: Αρκετά απαιτητικό. Θα πρέπει ο μαθητής να έχει διαδαχθεί παρόμοια θέματα για να ανταποκριθεί

Γ1. Ο τρόπος που ξεκλειδώνει η άσκηση είναι πονηρός και πολύ θα χάσουν χρόνο να σκεφτούν την Α.Δ.Ε. και να συγκρίνουν

Γ2 και Γ3 αν έχεις λύσει το Γ1 είναι κλασικά

Το Γ4 είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Ο μαθητής στο πανεπιστήμιο αντιλαμβάνεται γραφικές παραστάσεις όπου στους άξονες έχουμε X^2, 1/X, logx κ.ο.κ.

Το θέμα Δ έχει επιστημονικά λάθη, και πολλές πράξεις και θέλει συνέχεια Α.Δ.Μ.Ε. και συνθήκη κεντρομόλου με ιδιαίτερη προσοχή στις ακτίνες.

Γενικά ο μέτριος μαθητής δύσκολα γράφει πάνω απο 11-12. Και τα άριστα θα είναι μετρημένα κυρίως λόγω Γ4 και κάποια σημεία του Δ.

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Θανάσης Καράμπελας στις 29 Μάιος 2015 στις 14:40

Καλό θα είναι σε όλα τα βαθμολογικά, να έχουμε κοινή γραμμή γι' αυτό το έθεσα.

Αν θυμάμαι καλά, στο παρελθόν, σε παρόμοια κατάσταση, υπήρχε η φράση "κάνει αατ" ή (όπως έγινε το 2012), ζητούσε ξεκάθαρα να αποδείξουν οι μαθητές οτι εκτελεί αατ.

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 29 Μάιος 2015 στις 14:42

screenshot_1

Η λύση που μας στάλθηκε από την ΚΕΕ έλεγε ότι εγκατάλειψη γίνεται στην θέση φυσικού μήκους οπότε….

Ένας συνάδελφος το πρωί πρότεινε ως ορθή λύση την 1η διότι οι άλλες είναι παράλογες. Ξέρουμε όλοι ότι με μεγάλα πλάτη εκτινάσσεται άρα σωστό είναι το < και όχι το >.

Η iii δεν στέκει και από άποψη διαστάσεων.

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάιος 2015 στις 15:04

Διονύση (Μάρ) το σχόλιό μου αυτό προς το Θανάση (Καρ) δύο πρίν το δικό σου προς τον Δημήτρη (σελ.10):

''Δεν έχεις ίσως άδικο στον προβληματισμό σου ,επειδή δεν λέει  λείο κεκλιμένο,

όμως λέει πλάτους Α άρα σταθερού και εν πιάσει περιπτώσει  σύστημα ελατήριο μάζα

θεωρούμε ότι εκτελεί ΑΑΤ χωρίς να το αποδεικνύουμε (δεδικασμένο στα βαθμολογικά από παλιά) 

Τώρα το συν2π/3 το δίνουν κατά τη γνώμη μου (βοηθητικά )γιατί  εμφανίζεται  συν8π/3 οπότε =συν2π/3.''

Δεν εμφανίζεται μπροστά …κάτω από τα ιστολόγια .

Γιατί;

Η απορία μου …για τεχνικούς λόγους! 

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας στις 29 Μάιος 2015 στις 15:05

Το θέμα Β1, τρεις υποθέτικοί μαθητές, στο ίδιο σχεδόν σημείο του χρόνου αλλά ο χώρος διαφορετικός . . .. .και οι δικές μας υποθεσεις. 

Μπροστά της η κόλλα και το θέμα Β1 . . Σκέφτεται η μαθήτρια: Να επικεντρώσω στο σύστημα «ράβδος σφαιρίδιο» και να εφαρμόσω το νόμο για τη στροφική κίνηση, προσέχοντας τη ροπή αδράνειας. Να επικεντρώσω στη συνέχεια στο σώμα «ράβδος» και να εφαρμόσω το νόμο με τη γενικότερη μορφή εξισώνοντας τον ρυθμό μεταβολής της στροφορμής με το γινόμενο «ροπή αδράνειας επί γωνιακή επιτάχυνση» προσέχοντας την τιμή της ροπής αδράνειας. Η  γωνιακή επιτάχυνση θα είναι κοινή οπότε . . . .ίσως να τα καταφέρω. Πολύ δύσκολο για δεύτερο θέμα. . Ας δοκιμάσω. . . 

Εστιάζει στο σύστημα "ράβδος σφαιρίδιο"   Η ως προς το άκρο Ο ροπή αδράνειας είναι Iσυστ = 5ML2/6" Για το σύστημα «ράβδος σφαιρίδιο» έστω αγων η γωνιακή επιτάχυνση τη στιγμή εκείνη. Σύμφωνα με τον νόμο για τη στροφική κίνηση περί το άκρο Ο της ράβδου    ΜgL/2 + mgL = Iσυστ aγων      ΜgL/2 + ΜgL/2 = Iσυστaγων                    ΜgL= 5ML2/6 aγων  (1)          Εστιάζει στο σώμα «ράβδος». Η ως προς το άκρο Ο ροπή αδράνειας είναι IΡάβδου = ML2/3 dL/dt = Iράβδου. αγων.    dL/dt  ML2/3  αγων.  ( 2)   Διαιρώντας κατά μέλη απλοποιείται η τιμή της γωνιακής επιτάχυνσης και dL/dt = 2ΜgL/5.

Σε κάποιο άλλη μικρή πόλη ένας άλλος μαθητής . Εκείνος σκέφτεται: Η ράβδος, το σφαιρίδιο και το σύστημα, τι να διαλέξω;  Ας δοκιμάσω με όλα . 

Για το μηδενικής ταχύτητας σφαιρίδιο,  η επιτάχυνση α είναι επιτρόχιος άρα και κατακόρυφη προς τα κάτω. Ας είναι Fρσ η κατακόρυφη δύναμη που του ασκεί η ράβδος. Σύμφωνα με τον δεύτερο νόμο για το σφαιρίδιο mg+ Fρσ = ma

Για το σύστημα «ράβδος σφαιρίδιο» την ίδια χρονική στιγμή έστω αγων η γωνιακή επιτάχυνση. Σύμφωνα με τον νόμο για τη στροφική κίνηση περί το άκρο Ο της ράβδου . ΜgL/2 + mgL = Io aγων   Io = ΜL2/3 + mL2 και με  με δεδoμένο ότι m =½M     Io = = 5ML2/6..       Η επιτάχυνση α του σφαιριδίου σχετίζεται με τη γωνιακή επιτάχυνση του συστήματος με την   α= aγωνL. Από τις σχέσεις αυτές προκύπτει Fρσ = Μg/10.             Για το σώμα “ράβδος” . Εξωτερικές δυνάμεις με ροπή ως προς Ο, η βάρος Μg και η αντίδραση της Fρσ , μια δύναμη Fσρ μέτρου Μg/10 με φορά προς τα πάνω.   Ο ζητούμενος ρυθμός μεταβολής της ως προς Ο στροφορμής θα έχει αλγεβρική τιμη ίση με εκείνη της ολικής ροπής ως προς Ο.   dL/dt = ροπή ως προς Ο    θα είναι τ = ΜgL/2 – FσρL = ΜgL/2 – MgL/10 = 2MgL/5…. Νομίζω τα κατάφερα . . αν και . . τόσο δύσκολο το θέμα β1;

Σε μια άλλη γειτονιά, μια άλλη μαθήτρια: Εκείνη σκέφεται διαφορετικά : Δεν μπορεί να είναι τόσο δύσκολο. Μάλλον ζητεί τον ρυθμό μεταβολής της στροφορμής του συστήματος και όχι της ράβδου. Άρα δεν χρειάζομαι παρά  την τιμή της ολικής ροπής ως Ο του συστήματος και όχι της ράβδου….   dL/dt = MgL/2 + mgL = MgL.         

Αυτή η μαθήτρια τελικά έκανε λάθος Έδειξε ότι ξέρει να εφαρμόζει τον νόμο αλλά . . . Θα της δώσουμε άραγε κάποιες ελάχιστες μονάδες από τις 8; Δύσκολο το ερώτημα.   

Παρασκευή 29 Μαίου. . Η Άλωση της Πόλης

ο Ανδρέας .

 

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 29 Μάιος 2015 στις 15:07

Διαβάζω στο Δ θέμα για μια μικρή συμπαγή σφαίρα. Αυτή όμως είναι 40 πόντοι. Όπως στο παρακάτω σχήμα:

screenshot_2

 

Το παιδάκι έχει ύψος 1,5m και ο κύριος 2m.

Αν δεν καταλάβατε που το πάω λίγη υπομονή ώστε να κάνω σχετικό σχήμα.

admin
Διαχειριστής
27/10/2016 12:06 ΠΜ
Permalink Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 29 Μάιος 2015 στις 15:40

Θηρίο ο λύτης που πήγε στην ΚΕΕ.

Αν με καλούσε σε μονομαχία θα με έσκιζε. Εγώ έκανα μία ώρα και ένα τέταρτο να τα λύσω. Χωρίς να γράφω κείμενο και με αναλύσεις και διατηρήσεις ενέργειας χωρίς εξηγήσεις και τα πρώτα στάδιά τους.

Το θηρίο τα έλυσε και τα έγραψε καλά σε λιγότερο από 45 λεπτά.

Συμπεραίνω το παραπάνω διότι αν έπιασε την μία ώρα και το ανέφερε στην επιτροπή θα έπρεπε να περικόψουν τα θέματα.

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Κώστας στις 29 Μάιος 2015 στις 15:41


Καμία σχέση δεν έχουν τα δύο σχήματα .. καμία .
Κυριακόπουλος Γιάννης είπε:

Παραθέτω το σχήμα που στάλθηκε και το απόλυτα ακριβές.

screenshot_3Το δεύτερο μιλάει από μόνο του. Σου εφιστά την προσοχή να βάλεις στον παρονομαστή της κεντρομόλου R-r.

 

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Παπαδάκης Παντελεήμων στις 29 Μάιος 2015 στις 15:44

Ναι Γιάννη ,…το'γραψα κ εγώ στο σχόλιό μου για τα θέματα.

Η γλώσσα Γιάννη και η συνείδηση του τι κάνουμε…

"Τι το ήθελαν το μικρή; Αφού δίνουν r=R/8. ( Δυό  φορές θεώρησα αμελητέα την r…τζιζ)"

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 29 Μάιος 2015 στις 15:44


Λογικά 1 μόριο.
Περβανίδου Πέννυ είπε:

Βασίλη καλησπέρα!! ευχαριστώ πολύ!  🙂 ! 

Να ρωτήσω κάτι προσωπικό; Αν έχουμε ένα ολόσωστο γραπτό και στο Δ1 σε κάποιο σημείο μεταφοράς όρου στο 2ο μέλος πρωτοβάθμιας δεν αλλάζει το πρόσημο (αχχχ!) με αποτέλεσμα να του βγει η τριβή :Τ=28συνφ/3   πόσο θα κόβαμε;

 

  •  
Permalink Απάντηση από τον/την Περβανίδου Πέννυ στις 29 Μάιος 2015 στις 15:46


Διονύση μπερδεύομαι: συμφωνώ για τα έργα , γνωστό!

όμως δεν ξέρω δεν υπολόγισα (και είμαι κ χάλια τώρα για να το κάνω) μόνο αν η τριβή είναι μηδέν εκεί θα μηδενιστεί ο όρος  Στ.ω αλλιώς πως;

Γιάννη τι υπολόγισες; 
Διονύσης Μάργαρης είπε:

Όχι Πέννυ.

Ο ρυθμός dK/dt είναι ο ίδιος και πριν το χάσιμο της επαφής.