Το δίκτυό μας και ο διάλογος…

image001Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Διονύσης Μάργαρης στις 15 Ιούνιος 2015 στις 22:52 στην κατηγορία Γενικά θέματα

Συνάδελφοι, το τελευταίο διάστημα παρατηρώ να ακολουθείται μια στάση, σε θέματα σχολιασμού και κριτικής των πραγμάτων, η οποία δεν οδηγεί σε ανάπτυξη  ενός διαλόγου και ήρεμης ανταλλαγής θέσεων και απόψεων, αλλά οξύνει την αντιπαράθεση, ενώ συχνά παρατηρούνται παράλληλοι μονόλογοι, αφού το επίπεδο τοποθέτησης, δεν επιτρέπει κανένα διάλογο.

Το πρόβλημα, πέρα από στοιχεία που οφείλονται στην ένταση της περιόδου (τέλος χρονιάς και περίοδος εξετάσεων), έχει πολιτικό υπόβαθρο και πολιτικές συμπεριφορές.

Να θυμίσω σε όλους, ότι το Υλικό Φυσικής Χημείας, είναι αυτό που λέει το όνομά του. Δεν είναι ένα πολιτικό και πολύ περισσότερο κομματικό δίκτυο. Αυτό που μας ενώνει και μας κάνει να συμμετέχουμε σε αυτό, δεν είναι οι ιδεολογική ταύτιση, ούτε πολύ περισσότερο η συγκεκριμένη κομματική ένταξη. Αλλά προφανώς δεν είναι και το κατάλληλο εργαλείο, για την επίτευξη κομματικών- πολιτικών στόχων. Τα αντίστοιχα εργαλεία είναι οι συσπειρώσεις πολιτών που δημιουργούν κόμματα και όργανα των κομμάτων, στο διαδίκτυο, υπάρχουν πάμπολλα!

Εδώ και πάνω από ένα χρόνο, από την προεκλογική περίοδο των Ευρωεκλογών, βρέθηκαν συνάδελφοι, οι οποίοι έκαναν τοποθετήσεις, αναπαράγοντας προπαγανδιστικά συνθήματα κομμάτων, με συγκεκριμένη κομματική στόχευση. Τοποθετήσεις επιθετικές εναντίον ενός κόμματος, με επιχειρήματα που δεν προέκυπταν στη διάρκεια μιας συζήτησης.

Είχα επανειλημμένα παρακαλέσει τους φίλους, να σταματήσουν τις τοποθετήσεις αυτές, αφού δεν είναι το δίκτυο ο κατάλληλος χώρος, γι’ αυτού του είδους τις αντιπαραθέσεις.

Δεν με άκουσαν, αλλά συνέχισαν να το κάνουν και στη συνέχεια. Δεν σεβάστηκαν στο παραμικρό το χώρο και την επιθυμία του δημιουργού του. Και όμως εγώ είχα την ευθύνη  του χώρου.

Έτσι και στην διάρκεια της τελευταίας προεκλογικής περιόδου, αυξήθηκαν και δυνάμωσαν  φωνές με καθαρά επιθετικές τοποθετήσεις εναντίον του Σύριζα με μόνιμη επωδό, το φοβάμαι… φοβάμαι… φοβάμαι! Μόνο το αντίστοιχο βίντεο της Νέας Δημοκρατίας δεν αναρτήθηκε!

Αλλά και μετά τις εκλογές η πρακτική αυτή συνεχίστηκε, παίρνοντας άλλα χαρακτηριστικά.

Κριτική όχι συγκεκριμένων πολιτικών αποφάσεων, αλλά κριτική σε προσωπική βάση με αλλεπάλληλες αναρτήσεις, σε ένα πολεμικό κλίμα.

Εξαίρεση, το θέμα της αριστείας. Δεν είναι σημερινό. Στο δίκτυο είχε συζητηθεί ήδη το 2011. Δείτε εδώ. Υπήρχαν θέσεις και σχόλια από την πρώτη στιγμή που μπήκε το θέμα των προτύπων.

Αλλά τώρα με αφορμή την κατάργησή τους, τέθηκε σε συζήτηση π.χ. Για τον Υπουργό (συνέχεια).Συζητήθηκε. Φάνηκε ότι υπάρχουν και θετικές και αρνητικές θέσεις πάνω στο θέμα. Δεν υπάρχει προφανώς κοινή αντίληψη μεταξύ μας. Τι πρέπει να γίνει;

Το θέμα επανέρχεται και ξανά-επανέρχεται κάθε φορά και με μεγαλύτερη ένταση και μάλιστα όχι ως θέμα συζήτησης, αλλά ως «μπηχτή» παράπλευρη «νύξη», υπονοούμενο, καταγγελία!

Και μετά περνάμε στον Μπαλντά για την παιδεία και την αναπαραγωγή όλων των «τσιτάτων» καταγγελίας εναντίον του …ονόματός του!!!  Και αυτό θεωρείται κριτική σε πολιτικές επιλογές,  σε πράξεις ή παραλείψεις του…

Η σκυτάλη γρήγορα περνάει στον Κουράκη. Εδώ να δείτε.

Δεν γίνεται σοβαρή κριτική, μια τοποθέτηση για πράγματα που έχει αποφασίσει και εφαρμόζει (και αν έδωσε αφορμές…),  όπως για παράδειγμα δεν έγινε συζήτηση για:

-την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων,

-το 9,50 της προαγωγής

-την επιλογή των διευθυντών εκπαίδευσης

-την επιστροφή των προηγούμενων διευθυντών, ως συμβούλων!!!

-την επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων.

-το σχέδιο για την επόμενη χρονιά και τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στην ύλη της φυσικής, για παράδειγμα ……

Αλλά γράφουμε και ξαναγράφουμε δίπλα, βάζοντας συνδέσμους ένθεν- κακείθεν για τις …ποιητικές του συλλογές!!! Και να τα υποτιμητικά υπονοούμενα και να οι μπηχτές και να,  ολόκληρα κατεβατά με στίχους του…

Λες και το πρόβλημα της παιδείας σήμερα, είναι οι ποιητικές ικανότητες ή οι ερωτικές ενασχολήσεις του υπουργού….

Αλλά και η κριτική στα θέματα των εξετάσεων, είχε μια σφοδρότητα και απολυτότητα, πρωτόγνωρη. Πρώτη  φορά που απέτυχαν τα παιδιά ή που μπήκαν δύσκολα θέματα στη Φυσική. Και από κοντά η ΕΕΦ, αλλά και η μεταφορά στο δίκτυό μας των θέσεών της.

Ποια σοβαρή συζήτηση έγινε; Έβαλε ο Δημήτρης Γκενές μια απάντηση και πρόσθεσα δυο λέξεις εγώ, μεταφέροντας και τη θέση ενός φίλου. Αφωνία.

Μήπως γράφτηκε κάποιο σχόλιο για την παραπάνω κριτική και δεν την είδα, από τους φίλους, που έχουν «πάρει τα βουνά» εναντίον της κυβέρνησης;

Μήπως «πρώτη φορά Αριστερά» έχουμε και «πρώτη φορά δύσκολα θέματα» συνάδελφοι;

Και αν το πρώτο σας ενοχλεί πολύ, τι ζητάτε; Να συνταχθούν όλοι πίσω σας, στον αγώνα για την άμεση πτώση της κυβέρνησης; Κρίση χθες στις Βρυξέλες, να το «αποχαιρέτα την Αλεξάνδρεια που χάνεις»…

Τι λέτε παιδιά, θα σας άρεσε να σας απαντούσε κάποιος επίσης με Καβάφη;

Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωήν των

ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.

…………………………………

Και περισσότερη τιμή τους πρέπει

όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)

πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος

κ’ οι Μήδοι επιτέλους θα περάσουν.

Μήπως δικαιούνται κάποιοι άλλοι συνάδελφοι να μην συμφωνούν με τις πολιτικές σας ιδέες και να μην έχουν σκοπό να σας βοηθήσουν στην συγκεκριμένη κομματική σας στόχευση;

Και πώς λύνεται αυτή η ασυμφωνία; Να διαλύσουμε το δίκτυο, αφού καθημερινά θα υπάρχει σύγκρουση, κατά βάση πολιτική; Αυτός είναι ο ρόλος του δικτύου; Να λύσει το πολιτικό ζήτημα της χώρας; Να χρησιμοποιηθεί ως μοχλός ανατροπής της κυβέρνησης;

Και το ΥΛΙΚΟΝΕΤ χτενίζεται!

Γιατί κήρυξε το δίκτυο καμιά επανάσταση, όταν εδώ και 6 χρόνια γίνονταν πράγματα στην παιδεία, με τα οποία προσωπικά τουλάχιστον διαφωνούσα ριζικά; Όλα τα προηγούμενα χρόνια, όπου έγιναν άπειρες επιθέσεις εναντίον του εισοδήματος, των εργασιακών σχέσεων, των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, της υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου (στο οποίο προσωπικά ανήκα), κήρυξε το Υλικονέτ κάποια επανάσταση; Ποια;

Συνάδελφοι, ας κρατήσουμε το δίκτυο  μακριά από τις καθημερινές κομματικές αντιπαραθέσεις. Δεν είναι αυτός ο ρόλος του.

Αυτό που μας ενώνει και μας φέρνει εδώ,  δεν είναι οι κομματικές μας προτιμήσεις, αλλά κάποια άλλα ουσιαστικά στοιχεία. Είμαστε εκπαιδευτικοί με αγάπη και ενδιαφέρον για την επιστήμη και τη δουλειά μας.

Μπορούμε να μοιραζόμαστε σκέψη αγωνίες, προβληματισμούς;

Αν ναι, όλα αυτά είναι άκρως πολιτικά, τα οποία επιτρέπουν, αλλά και επιβάλλουν τον σχολιασμό, χωρίς κανένα περιορισμό, σε ένα περιβάλλον απόλυτου σεβασμού της διαφορετικής άποψης.

Απόλυτου σεβασμού του απέναντι συνομιλητή μας.

Όχι σπόντες, «μπηχτές», τσιτάτα, μεταφορά κάθε αντικυβερνητικού άρθρου που γράφεται στο διαδίκτυο, χωρίς να προσθέτει κάτι, πέρα από την αναπαραγωγή μιας κριτικής με καθαρά κομματικές επιδιώξεις.

Προσωπικές τοποθετήσεις και διάλογο, πάνω σε όλα τα ανοικτά θέματα, μπορούμε να έχουμε. Αλλά όταν ανοίγει μια συζήτηση, γίνονται τοποθετήσεις συναδέλφων και στη συνέχεια έχουμε συνεχώς το ίδιο θέμα να επανέρχεται, ως καταγγελία, ως υπονοούμενο, ως ειρωνεία… αυτό δεν είναι διάλογος…

Πώς πρέπει να το διατυπώσω συνάδελφοι, ότι πρακτικές και συμπεριφορές που εμπλέκονται σε κομματικές πρακτικές και προτεραιότητες, δεν έχουν θέση εδώ;

Υπάρχουν άλλοι χώροι για ανάδειξη, διαξιφισμούς και αντιπαραθέσεις.

Παράλληλα άρχισαν να δημιουργούνται συσπειρώσεις. Κάποιοι να στοιχίζονται πίσω από την Α θέση, κάποιοι άλλοι πίσω από την Β. Αποκορύφωμα η αξίωση μελών οι οποίοι είναι φροντιστές που απαίτησαν να εξετάζονται, στα θέματα των Πανελλαδικών και οι καθηγητές του σχολείου, οι οποίοι είναι άσχετοι!!!

Σιγά, σιγά βρε συνάδελφοι… Υπάρχουν και όρια, τα οποία έχετε προ πολλού ξεπεράσει. Έλεος.

Αλήθεια είμαστε Εκπαιδευτικοί; Είναι εικόνα εκπαιδευτικών αυτή που εκπέμπει το δίκτυο εδώ και πολύ καιρό; Συνεχώς λαμβάνω μηνύματα, ότι το δίκτυο έχει καταντήσει ένα ρινγκ, όπου «σκοτώνονται». Είναι διάλογοι αυτοί που γίνονται στις συζητήσεις; Η μέγιστη δυνατή προσβολή του συνομιλητή μας, οι βρισιές, τα υπονοούμενα είναι διάλογος;

Η στοχευμένη επίθεση εναντίον ενός συναδέλφου, είναι διάλογος; Ο φόβος που έχει καλύψει ένα μεγάλο μέρος των μελών, οι οποίοι έχουν σωπάσει ή έχουν απομακρυνθεί από το δίκτυο, αφού δεν είναι διατεθειμένοι να δέχονται «κράξιμο» για μια θέση που θα πάρουν είναι  το αποτέλεσμα αυτής της τακτικής.

Αναλαμβάνω την ευθύνη για την κατάντια αυτή, αφού δεν ήθελα να «ασκήσω εξουσία» στο δίκτυο, το οποίο θεωρούσα ότι θα έπρεπε να είναι και να παραμείνει ένας χώρος ανοικτός, όπου οι ίδιοι οι συνάδελφοι θα είχαν την στοιχειώδη ευγένεια και την στοιχειώδη δημοκρατική ευαισθησία και δεν θα χρειαζόταν μια, αστυνομικού τύπου, λειτουργία.

Δυστυχώς έκανα λάθος.

Αναλαμβάνω λοιπόν την ευθύνη για την αρνητική αυτή εικόνα του δικτύου.

Ευχαριστώ όλους τους συνδιαχειριστές του δικτύου για την βοήθεια που πρόσφεραν όλο το προηγούμενο διάστημα. Το σύστημα όμως δεν «δούλεψε» και αναλαμβάνω πια προσωπικά την ευθύνη λειτουργίας του.

Όποιος θέλει να είναι μέλος του δικτύου, θα πρέπει να εφαρμόζει ακριβώς τους «όρους χρήσης», με μια διαφορά. Κάθε σχόλιο ή τοποθέτηση που θα παραβιάζει τις αρχές που αναφέρω και παραπάνω, θα σβήνεται και ο συνάδελφος θα αποκλείεται από το δίκτυο, για ένα δεκαήμερο. Σε περίπτωση επανάληψης, θα αναστέλλεται η ιδιότητα μέλους, επ’ αόριστον.

Ξέρω ότι τα παραπάνω, δεν ακούγονται πολύ ευχάριστα και θα στεναχωρήσουν πολλούς. Μεταξύ αυτών μπορεί να είναι και φίλοι από τα παλιά ή φίλοι που απλά διαφωνούν με την θέση μου αυτή. Λυπάμαι, αλλά αυτές είναι οι αποφάσεις κάποιου, ο οποίος έχει αφιερώσει άπειρες ώρες στη στήριξη αυτού του χώρου. Δεν πάει άλλο.

Πρώτη μου κίνηση είναι να κλείσω αμέσως τώρα τις συζητήσεις που παρουσίασαν την εικόνα που αναφέρω παραπάνω.

Αν κάποιος θεωρεί ότι τα θέματα θέλουν παραπέρα συζήτηση, ας ξεκινήσει νέα με το ίδιο θέμα, αλλά με τα χαρακτηριστικά που παραπάνω ανέφερα.

Είμαι αποφασισμένος να αποδεχτώ το δίκτυο να παραμείνει με τα μισά μέλη του, αλλά να εκπέμπει ένα πολιτισμό μιας ομάδας δασκάλων, παρά την εικόνα της ζούγκλας που εκπέμπει σήμερα.

Δυστυχώς ο κόμπος που δεν λύνεται, κόβεται.

(Visited 74 times, 1 visits today)
Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια