Η στάθμη θα ανέβει;

 

Συνάδελφοι θα ήθελα τη γνώμη σας στην παρακάτω Άσκηση, η οποία – εκτός του γ ερωτήματος – βρίσκεται σε γνωστό βοήθημα. Παραθέτω τη δική μου απάντηση, η οποία διαφέρει απο την λύση του συγκεκριμένου βιβλίου, που στο ερώτημα I θεωρεί σωστή την (α). Που κάνω λάθος;

Τα έμβολα Ε1 και Ε2, στο δοχείο του σχήματος, εφαρμόζουν αεροστεγώς στους πλευρικούς σωλήνες και κινούνται χωρίς τριβές με ταχύτητες υ1 και υ2=2υ1 αντίστοιχα. Το εμβαδόν του πυθμένα του δοχείου είναι Α και των εμβόλων Α1=Α/4 και Α2=Α/6.

I) Η στάθμη του νερού στο δοχείο
α) ανεβαίνει                 β) κατεβαίνει               γ) μένει σταθερή

II) Η στάθμη του νερού στο δοχείο μετατοπίζεται με ταχύτητα
α) υ1/12                        β) υ1/4              γ) υ1/24

III) Η πίεση στον πυθμένα του δοχείου

α) αυξάνεται                β) μειώνεται                γ) μένει σταθερή.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
Διαχειριστής
22/10/2016 7:35 ΜΜ

Απάντηση

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 4 Απρίλιος 2016 στις 17:10

Καλησπέρα Ανδρέα.

Νομίζω ότι είναι φανερό ότι εσύ έχεις δίκιο στην ανάλυση που κάνεις.

Δεν ξέρω το βιβλίο και τι λύσει δίνει…

Απάντηση από τον/την ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ στις 4 Απρίλιος 2016 στις 17:36

Ευχαριστώ για την απάντηση, είχα κολλήσει, αφού το βιβλίο αυτό είναι πολύ καλό και δεν έχω βρει ποτέ λάθος.

Δεν ξέρω αν πρέπει να γράψω ποιο βιβλίο είναι…

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 4 Απρίλιος 2016 στις 17:53

Άστο καλύτερα Ανδρέα, μην θεωρηθεί αρνητική διαφήμιση…

moiΑπάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 4 Απρίλιος 2016 στις 20:14

Ανδρέα έχω έναν φόβο για την όλη άσκηση.

Το σχήμα δείχνει μια βαρέλα και δυο λεπτότατους σωλήνες. Παραθέτω ρεαλιστικό σχήμα:

Αν οι ταχύτητες είναι σημαντικές δεν έχουμε ροή και στους τρεις χώρους;

Δεν θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν νόμο Bernoulli ή κάτι ανάλογο;

Αν τα έμβολα ήταν μικρά όπως στο σχήμα της άσκησης (λ.χ. Α/40 και Α/60) τότε με μικρές ταχύτητες έχουμε μόνο υδροστατική πίεση να μελετήσουμε.

Με πολύ μικρές ταχύτητες η λύση σου είναι σωστή.

Απάντηση από τον/την ΑΝΔΡΕΑΣ ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ στις 4 Απρίλιος 2016 στις 20:50

Γιάννη καλησπέρα. Έχεις δίκιο. Το υγρό στην περιοχή του πυθμένα μπορεί να θεωρηθεί ακίνητο (στην πραγματικότητα ίσως και να στροβιλίζεται), αλλά πάνω από αυτή την περιοχή υπάρχει ρεύμα υγρού και η πίεση εκεί δεν είναι μόνο υδροστατική…

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΑπάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 4 Απρίλιος 2016 στις 20:55

Γιάννη, φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στο γ) ερώτημα, ενώ, από ότι κατάλαβα το λάθος που αναδεικνύει ο Ανδρέας είναι στο α) ερώτημα.

Θα μου πεις, ότι η ανύψωση ή όχι της στάθμης, συνοδεύεται από μεταβολή της πίεσης….

moiΑπάντηση από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 4 Απρίλιος 2016 στις 21:12

Ανδρέα συμφωνώ.

Διονύση ναι στην πίεση αναφέρομαι διότι συμφωνώ με την λύση του Ανδρέα.

Διονύση βρήκα την ευκαιρία να ξαναπώ ότι είχα πει και για την κατρακυλούσα σφαίρα των Εξετάσεων του Καλοκαιριού. Τα σχήματα δεν πρέπει να είναι παραπειστικά.

Σου έρχεται , βρε αδερφέ, μια ιδέα και κάνεις σχήμα. Στήνεις την άσκηση και βάζεις και νούμερα. Για να σε βολεύουν βάζεις Α/4 αντί Α/40. Πολύ ωραία. Καλά έκανες. Διόρθωσε βρε αδερφέ το σχήμα σου.

Αλλιώς όπως παρεσύρθης εσύ θα παρασυρθεί και άλλος και θα καταλάβει άλλο φαινόμενο από αυτό που θα ακολουθήσει.

Όπως τότε που την ακτίνα την εξέλαβαν ως R αντί R-r. 

Τα σχήματα είναι σοβαρή υπόθεση.

Απάντηση από τον/την Τρούλιαλης Μιχάλης στις 5 Απρίλιος 2016 στις 22:44

Καλησπέρα και από μένα.

Νομίζω ότι και το γνωστό βοήθημα την ίδια λύση με εμάς βρίσκει απλά με έναν μαγικό τρόπο δίνει λάθος απάντηση. Δεν ξέρω αν είναι ο γνωστός δαίμονας αλλά η συνολική αντιμετώπιση της λύσης είναι φανερό ότι οδηγεί σε αυτό που βρίσκουμε και εμείς. Τώρα γιατί η απάντηση είναι διαφορετική από την αιτιολόγηση δεν μπορώ να το ξέρω. Ούτε και οι μαθητές μου που συνηθίζουν να αιτιολογούν σωστά και να επιλέγουν λανθασμένα!