Σχόλια για τα Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στην Χημεία Θετ. 2015.

Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Διονύσης Μάργαρης στις 27 Μάιος 2015 στις 8:53 στην ομάδα Θέματα Εξετάσεων

Παρακαλούνται οι συνάδελφοι να σχολιάσουν στο χώρο αυτό, τα σημερινά θέματα της Χημείας

και όχι στο Ιστολόγιο.

Παρακαλούνται επίσης να μην ανοίγουν παράπλευρες συζητήσεις, ώστε όλα τα σχόλια να είναι συγκεντρωμένα.

 

Χημεία κατεύθυνσης Ενιαίο Λύκειο

 

Χημεία κατεύθυνσης Εσπερινό Λύκειο

 

Οι σύνδεσμοι είναι όπως αυτοί του υπουργείου (έτοιμοι αλλά κενού περιεχομένου), μόλις ενεργοποιηθούν εκεί θα ενεργοποιηθούν και εδώ.

 

Ενδεικτικές απαντήσεις από τον Τάσο Μπόκαρη εδώ.

Οι απαντήσεις απ’ο τον Κώστα Χαρκοπλιά  εδώ.

 

 Τα σχόλια

 

Απάντηση από τον/την Γιάννης Γκόβαρης στις 27 Μάιος 2015 στις 11:05

Το δέντρο μου φαίνεται πιο εύκολο απο της βιοχημειας.

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Μάιος 2015 στις 11:07

Η πρώτη ματιά, δείχνει βατά θέματα.

Η λεπτομερής επίλυση θα δείξει…

Απάντηση από τον/την Δημήτρης Δημαγκίκας στις 27 Μάιος 2015 στις 11:14

Έχω την εντύπωση ότι επιστρέφουμε σε εποχές Ασπρόπουλου.

Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 27 Μάιος 2015 στις 11:42

Βγαίνουν κάπως τα νούμερα στο Γ.2 (V=0,48L) και στο Δ.3. (V=6,16L) ή μου φαίνεται;

Απάντηση από τον/την Κάκια Δαγιόγλου στις 27 Μάιος 2015 στις 11:45

Τοσο βρηκα κι εγω Τασο

Απάντηση από τον/την Παναγόπουλος Κωνσταντίνος στις 27 Μάιος 2015 στις 11:47

Το pH στο Δ2 πόσο το βρήκατε?

Απάντηση από τον/την Στέφανος Ιωαννίδης στις 27 Μάιος 2015 στις 11:48

Εγώ το βρήκα 2,5

Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΠΤΗΣ στις 27 Μάιος 2015 στις 11:56

Το  Β1, είναι παγίδα ή μου φαίνεται εμένα ;  Αν  είναι  πιο  μικρό  το  pH  του  ισχυρού  από  το  pH  του  NaF , δεν  προκύπτει  (για  το  pH  του  NaF)  πιο  μικρό ;

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Μάιος 2015 στις 12:10

Γιάννη, ποια θεωρείς ότι είναι η απάντηση;

Εγώ λέω ότι η πρόταση είναι λάθος.

Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΠΤΗΣ στις 27 Μάιος 2015 στις 12:13

Λάθος , πιστεύω.

Διονύσης Μάργαρης είπε:

Γιάννη, ποια θεωρείς ότι είναι η απάντηση;

Εγώ λέω ότι η πρόταση είναι λάθος.

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Μάιος 2015 στις 12:16

Αν συμφωνούμε, τότε γιατί να είναι παγίδα;

Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΠΤΗΣ στις 27 Μάιος 2015 στις 12:18

Για τους μαθητές είναι παγίδα, όχι για μας αγαπητέ κ. Μάργαρη.

Απάντηση από τον/την Εφη Ελευθεριου στις 27 Μάιος 2015 στις 12:21

Τα νουμερα και στο Γ και στο Δ θα μπορουσαν να ειναι πιο ευκολα.

Το Β1 το θεωρω και γω παγιδα, ιδιως το τελευταιο ερωτημα πιστευω οτι οι περισσοτεροι δε θα το ξερουν.

Κατα τ΄αλλα το Α και Β ειναι ευκολα. Το δε ΨΟ ειναι τοσο απλουστατο που οι μισοι δε θα το γραψουν(καθε φορα μου συμβαινει, κι ας μαλλιαζει η γλωσσα μου)

Το δεντρο στο Γ ειναι πολυ ευκολο, εχουν δει παρα πολλα τετοια. Το Γ2 αρκετα μακροσκελες και απαιτητικο, εξεταζει τις δυσκολοτερες αντιδρασεις. Ισως μπερδευτουν με τα νουμερα… Μου θυμιζει πολυ το θεμα του 1994 που εδινα εγω πανελληνιες (μιγμα, χωριζεται σε τρια δοχεια).

 

Το Δ τελειως ασυνηθιστο. Πιστευω οτι ολοι εχουν κανει απειρες ασκησεις σαν το Δ1 αλλα μετα… Το Δ2 θα το κανουν λιγοι ως το τελος.Ειναι πιο εξειδικευμενο. Τα νουμερα βγιανουν ευκολοτερα με προσθεση κατα μελη,ενω  αν κανουν διαιρεση κατα μελη πιθανον να μπερδευτουν.

Το Δ3 πανευκολο αλλα οι περισσοτεροι κανουν delete σε απλη αντικατασταση και μαλιστα με Mg

Για το Δ4 δεν εχω καταλαβει το λογο υπαρξης εδω. Καταρχας η υλη τους αναφερεται μονο σε οξυμετρια και αλκαλιμετρια.Απο την αλλη, εφοσον σκοπος ειναι να απαντησει ο μαθητης οτι το συγκεκριμενο οξυ οξειδωνεται, με ταυτοχρονο αποχρωματισμο αυτο θα μπορουσε να τεθει σαν ερωτημα στη Β1 ή στο Γ.

 

Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 27 Μάιος 2015 στις 12:27

Καλημέρα

κι εγώ έχω γράψει Λ Σ Σ Λ Λ

Τα λέω καλά ;

Το Β1 λέει προσθήκη υδατικού διαλύματος ισχυρής βάσης … σε κάθε περίπτωση …

οπότε το διάλυμα NaF μπορεί να έχει και pH=7,02

Απάντηση από τον/την Σακκάς Τάκης στις 27 Μάιος 2015 στις 12:35

To A1 τι ειναι ?

Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 27 Μάιος 2015 στις 12:40

γ

l=1  m=+1

Σακκάς Τάκης είπε:

To A1 τι ειναι ?

Απάντηση από τον/την Βασίλης Δουκατζής στις 27 Μάιος 2015 στις 13:02

ΘΕΜΑ Α

γ,β,γ,α,β

ΘΕΜΑ Β

Λ,Σ,Σ,Λ,Λ

Χ: 15 ομ ,2 περ,  Ψ: 2ομ, 3περ

EX > EΨ

1 Διπλός μεταξύ Χ , Ο και οι άλλοι απλοί

[Mg]2+·[O]2−

 

ΘΕΜΑ Γ

Γ1 Α: HC≡CH κτλ

Γ2    Α: CH3CH2CH=CH2                  Β: CH3CH2CH(ΟΗ)CH3     Γ: CH3CH2CH2CH2OH

0,48L

ΘΕΜΑ Δ

500mL

2,5

6,16 L

Ναι

Δεν χρειάζεται έχουμε αποχρωματισμό

Απάντηση από τον/την Κωνσταντίνος Βύσιος στις 27 Μάιος 2015 στις 13:10

Καλά μου φαίνονται τα θέματα.Κι εγώ αυτές τις απαντήσεις έχω δώσει Βασίλη.

Παγιδούλες έχουν.Είναι για καλά διαβασμένους.

Έχουν κάποιες πρωτοτυπίες, λέτε να συνεχιστεί και στη φυσική αυτό;

Απάντηση από τον/την ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ στις 27 Μάιος 2015 στις 13:14

Γνωστά θέματα, αναμενόμενα, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, αν εξαιρέσουμε κάποια νούμερα που θα μπορούσε να ήταν περισσότερο προσεγμένα, και το Δ4, το οποίο όμως οι περισσότεροι μαθητές το απάντησαν, ας περιμένουμε όμως και τις οδηγίες βαθμολόγησης να δούμε τι ακριβώς ζητούσαν.

Το Β1.α είναι παρόμοιο με των επαναληπτικών εξετάσεων του 2014.

Απάντηση από τον/την Μπόκαρης Τάσος στις 27 Μάιος 2015 στις 13:17

Οι ενδεικτικές λύσεις εδώ

Ρίξτε μια ματιά

Απάντηση από τον/την Παναγόπουλος Κωνσταντίνος στις 27 Μάιος 2015 στις 13:20

Τάσο δεν ανοίγει το αρχείο

Απάντηση από τον/την Νικόλαος Καχριμάνης στις 27 Μάιος 2015 στις 13:22

Το Δ4 που το σκεφτήκαν;

Τα αλλά βατά για διαβασμένους..

Το Δ όμως για μέτριους μαθητές μάλλον δύσκολο.

Απάντηση από τον/την Παναγόπουλος Κωνσταντίνος στις 27 Μάιος 2015 στις 13:34

Στο Δ4 δεν μπορούμε να μιλήσουμε να έκλυση CO2 οποτε δεν χρειάζεται η χρηση δείκτη?

Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΠΤΗΣ στις 27 Μάιος 2015 στις 13:54

Δεν είναι παρόμοιο, είναι ακριβώς το ίδιο (η  μόνη  διαφορά είναι ότι ήταν το Β1β, χαχα).

Ψέματα υπάρχει διαφορά δεν ζητούσε αιτιολόγηση το 2014 .

Απάντηση από τον/την Νικόλαος Καχριμάνης στις 27 Μάιος 2015 στις 13:55

Στο Δ4 δε χρειάζεται δείκτη γιατί έχουμε δύο ορατά φαινόμενα στην αντίδραση:

1. Έκλυση αερίου που στο Ισοδύναμο σημείο σταματάει και

2. Αλαγγή του χρώματος του KMnO4.

Η γνώμη μου είναι ότι δε κολλάει στο Δ θέμα. Μάλλον άκαιρο για την Γ λυκείου στα όρια του εκτός ύλης.

 

Απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης στις 27 Μάιος 2015 στις 14:00

Μια χαρά μου φαίνονται τα θέματα και βατά γενικά για κάποιον που είχε προετοιμαστεί σχετικά καλά. Μόνο το Β1α θεωρώ ήταν λίγο επικίνδυνο αλλά όπως λέει και ο Βασίλης έχει ξαναπέσει κάτι παρόμοιο (σε επαναληπτικές). Το Δ4 ήταν η “πειραματική πινελιά” αλλά θεωρώ ότι μπορεί να απαντηθεί… Μάλλον πιο εύκολο από την αντίστοιχη “πινελιά” στη Χημεία-Βιοχημεία… Η στοιχειομετρική της οργανικής πιο βατή εκτιμώ από την περσινή… Γενικά ήταν αρκετά νορμάλ…

Απάντηση από τον/την Θοδωρής Βαχλιώτης στις 27 Μάιος 2015 στις 14:06

Πάντως Νικόλα να προσδιορίσουμε τελικό σημείο ογκομέτρησης μέσω της παρατήρησης ότι σταματά να εκλύεται αέριο, το θεωρώ λίγο τραβηγμένο…

Απάντηση από τον/την Παναγόπουλος Κωνσταντίνος στις 27 Μάιος 2015 στις 14:19

Το pKa του CH3OH είναι 15,54 ενώ του νερού 15,74 άρα εαν κάποιος απαντήσει Σωστό με την αιτιολογία ότι διίστανται σε πολύ χαμηλό βαθμό?του το παίρνεισ λάθος?

Απάντηση από τον/την Χαρκοπλιάς Κώστας στις 27 Μάιος 2015 στις 14:32

Οι δικές μου απαντήσεις εδώ

Συμφωνώ με τον Κώστα Παναγόπουλο. Εγώ Κώστα όποιος έγραφε για ελάχιστο ιοντισμό της μεθανόλης  στο νερό στην αιτιολόγησή του θα το έπαιρνα σωστό.

Η CH3OH επειδή ιοντίζεται ΕΛΑΧΙΣΤΑ στο νερό  (έχει Κα μικρότερη του 10-14)    γι’ αυτό δε γράφουμε την αντίδραση ιοντισμού όχι όμως ότι δεν ιοντίζεται ΚΑΘΟΛΟΥ!!! Τέλος πάντων οι θεματοδότες θέλουν να δούν ως απάντηση ΛΑΘΟΣ (τουλάχιστον στην αιτιολόγηση πρέπει οι μαθητές να τα πάρουν τα μόρια αν μιλήσουν για ελάχιστο ιοντισμό της μεθανόλης και pH~7. Ετσι είναι το δίκαιο τι να κάνουμε; Να τιμωρήσουμε το μαθητή που ξέρει “περισσότερη” Χημεία από τους άλλους;)

Για το ΙΣ σημείο της ογκομέτρησης:

Το ΙΣ της ογκομέτρησης είναι η στιγμή που θα σταματήσει να αποχρωματίζεται η σταγόνα δ/τος KMnO4 που προστίθεται με την προχοίδα (και γιατί όχι: η στιγμή που θα σταματήσει η έκλυση φυσαλλίδων CO2 αν και λιγότερο πρακτικό)

Απάντηση από τον/την Έκτωρ Κατσίκης στις 27 Μάιος 2015 στις 14:33

Δύσκολο να φανταστούν τα παιδιά ότι μετά το ισοδύναμο σημείο η περίσσεια του υπερμαγγανικού θα αρχίζει να δίνει χρώμα. Εκτός και αν το έκαναν σε εργαστήριο στη περσινή Χημεία Β κατ.

 

Για την επιλογή Λ στο Β1 α δεν υπάρχει πρόβλημα. Έχω όμως θέμα με την αιτιολόγηση. Τουλάχιστον από μαθηματική άποψη κολλάω. Για να καταλάβετε, το περσινό θέμα των επαναληπτικών τους το είχα εξηγήσει βάζοντας τιμές σε φύλλο excel

Απάντηση από τον/την Πέτσιος Ερρίκος στις 27 Μάιος 2015 στις 14:44

Στο Β1 α δεν λέει ότι τα 2 δματα έχουν την ίδια θερμοκρασία.

Κάποιοι μαθητές σχολίασαν και αυτό σαν λόγο για λάθος απάντηση,

Σωστά σκέφτηκαν.

Απάντηση από τον/την Έκτωρ Κατσίκης στις 27 Μάιος 2015 στις 14:47

Όντως
Πέτσιος Ερρίκος είπε:

Στο Β1 α δεν λέει ότι τα 2 δματα έχουν την ίδια θε

Απάντηση από τον/την Kostas Mougios στις 27 Μάιος 2015 στις 14:48

Φίλοι συνάδελφοι καλησπέρα και από εμένα.

Σχετικά με τα θέματα της Χημείας σαφώς ποιο εύκολα σε σύγκριση με το 2012 και έπειτα. Πιστεύω ότι πήγαμε πίσω στο 2011.

Μόνες δυσκολίες στην αντίληψη των μαθητών:

Β1-α: Όπου πρέπει να αντιληφθούν ότι ένα διάλυμα με άγνωστη συγκέντρωση ασχέτως αν περιέχει ισχυρή βάση δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν έχει υψηλότερο ή χαμηλότερο pH σε σχέση με το διάλυμα του βασικού άλατος.

Δ3 : Λόγω ότι έχουν δεδομένο οι μαθητές ότι λύνουν θέμα τρίτου κεφαλαίου οπότε μπορεί να τους ζόρισε λίγο να αντιληφθούν την αντίδραση.

Δ4 : Και να σκεφτεί ένας μαθητής ότι ογκομέτρηση γίνεται μόνο με ισχυρό οξύ ή βάση, του δίνει την απάντηση το β ερώτημα που αναφέρει αν πρέπει να χρησιμοποιηθεί δείκτης. Τέλος σχετικά με την αιτιολόγηση αν χρειάζεται δείκτης πιστεύω ότι η λογική απάντηση είναι η αλλαγή του χρώματος και όχι η έκλυση CO2 όπως άλλωστε το επεξεργαζόμαστε και στις ογκομετρήσεις στο εργαστήριο ποσοτικής χημείας.

 

Καλώς σας βρήκα, και ελπίζω να μην κούρασα…

Απάντηση από τον/την ΠΑΥΛΟΣ ΜΠΑΣΔΑΡΑΣ στις 27 Μάιος 2015 στις 15:00

Mια λυση ακομη  στο Δ2,  περα απο την πεπατημενης της αλληλεπιδρασης,   που θα μπορουσε να γραψει καποιος μαθητης  ειναι η εξης:

Βρισκω στο Υ1  pH= 2,5 ομοιως και στο Υ2 βρισκω  pH= 2,5,  αρα μετα την αναμειξη τους  το  pH= 2,5 παλι.

Δεν γνωριζω ομως πως θα βαθμολογηθει ο τροπος αυτος,  γιαυτο αν δεν κανει κοπο καποιος  υπευθυνος συναδελφος βαθμολογικου κεντρου ας μας απαντησει.

Υ.Γ: Σχετικες συζητησεις για   τον τροπο αυτο εχουν γινει στο ylikonet.

Απάντηση από τον/την Πέτσιος Ερρίκος στις 27 Μάιος 2015 στις 15:08

Παύλο εγώ θα του έδινα και μπόνους μονάδες για τον χημικό τρόπο σκέψης του.

Εννοείται πως πρέπει να βαθμολογηθεί ολόσωστο.

Απάντηση από τον/την Χαρκοπλιάς Κώστας στις 27 Μάιος 2015 στις 15:30

Λύσεις ΕΕΧ εδώ

Σχόλια ΕΕΧ εδώ

Απάντηση από τον/την Δήμος Φουνταλής στις 27 Μάιος 2015 στις 15:39

Μόλις γύρισα από το φροντιστήριο. Μια πρώτη εκτίμηση.

73 ως 75 μόρια ήταν σχετικά εύκολα. Ένας προσεκτικός μαθητής, ακόμη και μέτριος, μπορεί να τα κατακτήσει.

Μού πήρε 1h και 5 min για την αναλυτική γραπτή ανάπτυξη των θεμάτων, δουλεύοντας χαλαρά. Πέρσι είχα χρειαστεί αρκετά περισσότερο χρόνο.

Λίγα παιδιά έδωσαν λάθος απάντηση στο Β1.α.

Κατά τη γνώμη μου, και με βάση το τι έκαναν οι μαθητές μου, το πιο δύσκολο ήταν το θέμα Γ2. Το έλυσαν μόνο οι πολύ καλοί. Βέβαια, αν θυμάστε, τέτοιας λογικής άσκηση είχε πέσει και στο παρελθόν, όπου μια πρωτοταγής αλκοόλη οξειδώνονταν εν μέρει προς αλδεΰδη, εν μέρει προς οξύ. Παρόμοιο, αλλά κάπως πιο δύσκολο και το φετεινό θέμα.

Αρκετά λάθη στη στοιχειομετρία των αντιδράσεων στο Δ3. Μόνο οι πολύ ισχυροί μαθητές θυμούνται από τις μικρότερες τάξεις ότι ο Α.Ο. του Mg στις ενώσεις του είναι πάντα +2 καθώς και τις χημικές εξισώσεις των αντιδράσεων του Mg με τα καρβοξυλικά οξέα, από την ύλη της Β Λυκείου. Δεδομένου ότι στο βιβλίο της Γ Λυκείου σχετική αναφορά γίνεται μόνο σε μια άσκηση – όπου υπεισέρχονται και θέματα Ksp – και ότι πολλά σχολεία στη περσινή Β Λυκείου δεν έφταναν μέχρι το 4ο κεφάλαιο των καρβοξυλικών οξέων, θεωρώ το θέμα κάπως άδικο για τα παιδιά. Η πλάκα είναι ότι ακόμη κι αν γράψεις λάθος τους τύπους των αλάτων – HCOOMg, CH3COOMg – το τελικό αποτέλεσμα σχετικά με τον όγκο του αερίου υδρογόνου βγαίνει το ίδιο, μια και οι αναλογίες 2:1 είναι οι ίδιες. Άραγε πώς θα βαθμολογηθούν αυτές οι απαντήσεις;

Απάντηση από τον/την Γιάννης Γκόβαρης στις 27 Μάιος 2015 στις 16:10

Ξαναλέω τα θεματα χημειας -βιοχημειας στο κομμάτι της χημειας ήταν πιο δύσκολα απο τα σημερινα. Ντροπή για τα παιδιά που είχαν επιλέξει το κλάδο της βιοχημειας. Το δέντρο της οργανικής μπαίνει άνετα σε μαθητές της β λυκειου

Απάντηση από τον/την Νικόλαος Καχριμάνης στις 27 Μάιος 2015 στις 16:20

Ετσι κι αλλιώς δε χρειάζεται αιτιολόγηση…

Εγώ απλά επισημαίνω τα δύο ορατά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο Δ4.

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 27 Μάιος 2015 στις 17:30

Καλησπέρα σας …

 

Με ανακούφιση είδα τα σημερινά θέματα της Χημείας για την τελευταία Θετική Κατεύθυνση του συστήματος Αρσένη. Στο καλό και να μας γράφει ( και ο κ. Αρσένης )

 

Θεωρώ την σημερινή θεματοδοσία εξαιρετική αν όχι την κορυφαία της τελευταίας 5ετίας. Κάλυπτε ολόκληρη την ύλη ( “αθόρυβα” περιείχε περισσότερα μόρια ατομικής θεωρίας από το αναμενόμενο ) , περιείχε ξεκάθα διατυπωμένα ερωτήματα και είχε σαφείς εξεταστικούς στόχους.

 

Ήθελε σαφέστατα να προστατέψει τους μαθητές από ανόητες απώλειες μονάδων ( αναγραφή της θεμελιώδους κατάστασης του 9F στην 1η προτεινόμενη απάντηση του Α5 – χρησιμοποίηση της έκφρασης “σε κάθε περίπτωση” στο Β1α ). Επέλεξε και φέτος ένα ερώτημα θεωρίας ως Δ4 ( φέτος βέβαια δεν αιφνιδίασε αυτό το γεγονός ) και ξεκλείδωσε εύκολα το δεντράκι ( welcome back ) του Γ3.

 

Είναι ενδεικτική τόσο η κατανομή των μορίων στα εξεταζόμενα κεφάλαια ( 28 – 39 – 33 ) όσο και η διαβάθμιση της δυσκολίας των ζητημάτων ( προσωπική εκτίμηση )

katanomi_2015

 

Εστιάζοντας σε ορισμένα θέματα θα έλεγα :

Β1ε – θα δεχόμουν ως απάντηση ΚΑΙ το Σ εάν ( και μόνο εάν ) στην αιτιολόγηση αναφερόταν ότι ο μερικός ιοντισμός της CH3OH δεν επηρεάζει το pH του υδατικού διαλύματος.

 

Δ2 – τα δύο διαλύματα που αναμιγνύονται έχουν αρχικό pH=2,5 άρα και το τελικό θα είναι 2,5. Δεν αποδεικνύεται πουθενά στο σχολικό βιβλίο ( τα έχουμε ξαναπεί ) ωστόσο θεωρώ την σκέψη μεγαλοφυή και δεν θα ήθελα να “τιμωρηθεί” ένας μαθητής που ξέρει πολύ καλή Χημεία ( το έχουμε ξαναδεί στο Δ θέμα του 2011 με τα διαλύματα CH3COONa και NaF που είχαν και τα δύο την ίδια αρχική τιμή pH=9 . Εχω την πληροφορία ότι τότε κάποιοι διορθωτές “έκοψαν” μονάδες από τον παραπάνω τρόπο απάντησης … ας μην ξανά βγάλουμε κακία ως διορθωτές )

 

Δ4 – θα ήθελα να ξέρω ποιο είναι το εύρος της περιγραφής και της δικαιολόγησης που απαιτεί η πλήρη απόδοση των 3 μονάδων του ερωτήματος . Ας είμαστε επιεικείς … οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν επι μιας διαδικασίας που – πιθανότατα – δεν έχουν δει ποτέ .

 

Κλείνοντας θα έκανα μια εκτίμηση για την επίδοση των μαθητών :

ektimisi2015

 

 

 

ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ( και καλή συνέχεια )  και από το chem4exams 

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 27 Μάιος 2015 στις 18:27

Δύο διαφοροποιήσεις είχαν τα θέματα Χημείας για την θετική κατεύθυνση των Εσπερινών Λυκείων

 

  • Δεν υπήρχε το ερώτημα Δ4 ( και προφανώς υπήρχε διαφορετική μοριοδότηση των Δ1 , Δ2 και Δ3 )

 

  • Στο Β1-β υπήρχε η πρόταση :

 

 

Η έκδοση του διαγωνίσματος για τα εσπερινά είναι διαθέσιμη εδώ

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 27 Μάιος 2015 στις 18:54

Καλησπέρα Αντώνη.

Έκανες καλή δουλειά στην αξιολόγηση των θεμάτων, η οποία με βρίσκει και σύμφωνο.

Τα θέματα των εσπερινών όμως, υπάρχουν από το πρωί, στην συζήτηση!!!

Δες την αρχική ανάρτηση του θέματος.

Απάντηση από τον/την Χαρκοπλιάς Κώστας στις 27 Μάιος 2015 στις 18:54

Υπάρχει σημαντική αλλαγή Αντώνη και στο Γ2

Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 27 Μάιος 2015 στις 18:57

Oυπςςςςςςςςςςςςςςς …. ούτε που το είδα. ( και τα θέματα και το Γ2 )

Απάντηση από τον/την Νικόλαος Καχριμάνης στις 27 Μάιος 2015 στις 19:16

Πάντως μετά από αρκετά χρόνια, μάλλον λόγω των δυσκολιών στα προηγούμενα μαθήματα και του ορατού ενδεχόμενου κατρακύλησης των βάσεων, βάλαν νορμάλ θέματα στη χημεία.

Άντε και στη φυσική.

Καλή επιτυχία στα παιδία.

Απάντηση από τον/την Αντώνης Χρονάκης στις 27 Μάιος 2015 στις 20:32

Μερικά σχόλια και από εμένα.

Το 2ο θέμα αρκετά πιο εύκολο από τα προηγούμενα χρόνια.

Το Β1α ακριβώς ίδιο με το Β1β των περσινών επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων.

Το 3ο θέμα προσωπικά το βρίσκω στο επίπεδο που αρμόζει.

Το 4ο θέμα θα έπρεπε να έχει καλύτερη κλιμάκωση στη δυσκολία.

Το Δ2 ακριβώς όπως το Δ4 των περσινών επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων.

Το Δ3 σχεδόν ίδιο με το Δ2 των περσινών επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων.

Το Δ4 δεν με στεναχώρησε καθόλου. Τόσες λίγες μονάδες με μια απόλυτα λογική εξήγηση.

Υ.Γ. Πολλά συγχαρητήρια στην επιστημονική επιτροπή που έβαλε αυτά τα θέματα.

Πραγματικά ότι καλύτερο έχουμε αντιμετωπίσει τα τελευταία χρόνια.

Απάντηση από τον/την Πολυνίκης Λατζώνης στις 27 Μάιος 2015 στις 21:08

Παύλο η λύση σου είναι επιστημονικά σωστή και πρέπει να βαθμολογηθεί με άριστα γιατί σε αντίθετη περίπτωση δεν θα μπορούσε να απαντηθεί ούτε το Β1α.

ΠΑΥΛΟΣ ΜΠΑΣΔΑΡΑΣ είπε:

Mια λυση ακομη  στο Δ2,  περα απο την πεπατημενης της αλληλεπιδρασης,   που θα μπορουσε να γραψει καποιος μαθητης  ειναι η εξης:

Βρισκω στο Υ1  pH= 2,5 ομοιως και στο Υ2 βρισκω  pH= 2,5,  αρα μετα την αναμειξη τους  το  pH= 2,5 παλι.

Δεν γνωριζω ομως πως θα βαθμολογηθει ο τροπος αυτος,  γιαυτο αν δεν κανει κοπο καποιος  υπευθυνος συναδελφος βαθμολογικου κεντρου ας μας απαντησει.

Υ.Γ: Σχετικες συζητησεις για   τον τροπο αυτο εχουν γινει στο ylikonet.

Απάντηση από τον/την Πέτσιος Ερρίκος στις 27 Μάιος 2015 στις 22:00

Στο Δ3 σε ποιο κομμάτι της ύλης Γ λυκείου έλεγχε τις γνώσεις του μαθητή;

Αν ξέρει την αντίδραση απλής αντικατάστασης και την στοιχειομετρία από Α;

Το θεωρώ άστοχο ερώτημα.

Συνέχεια σχολίων…

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια