Η αναγγελία του νέου Λυκείου έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις και συζητήσεις, έχοντας όλες ως κοινό παρονομαστή τη μείωση στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων διαφόρων ειδικοτήτων. Θα ήταν χρήσιμο να αναφερθεί και η δραματική μείωση που έχουν ήδη υποστεί οι Φυσικές Επιστήμες τα τελευταία δυο χρόνια.
Διαβάστε τη συνέχεια…
(Visited 285 times, 1 visits today)
Καλημέρα Τίνα.
Ένα θέμα που πονάει και που, παρότι που μας έχει «απασχολήσει» πολλές φορές, έχω την αίσθηση ότι δεν μπορέσαμε να το αναδείξουμε.
«Το υπουργείο συντάσσει πίνακες, σχετιζόμενους με την ωρολόγια κατανομή μαθημάτων, κατευθυνόμενο από την ισχύ ορισμένων ειδικοτήτων ή ακόμα και από τις προσωπικές επιλογές, βάσει συμπάθειας σε ορισμένους κλάδους των εκάστοτε Υπουργών.»
Είναι αυτό; Από τη στιγμή που άρχισαν να μειώνονται οι ώρες της Φυσικής, έχουν περάσει τόσοι υπουργοί παιδείας, αλλά η κατεύθυνση παραμένει η ίδια. Ακόμα και δυο υπουργούς Φυσικούς είχαμε…
Αντιπαθούν τη Φυσική;
Και μεις τι αντιπαραθέτουμε; Τη μείωση του ωραρίου; Είναι επιχείρημα αυτό;
Προφανως οι επιλογες αυτές αναφέρονται σε προηγούμενη ηγεσία που έδωσε πολλές ώρες στο μάθημα της Βιολογίας λόγω του τότε προέδρου του ΠΙ που ήταν καθηγήτης βιολογίας.
Περίμενα προσωπικά διαφορετική αντιμετώπιση του μαθήματος της Φυσικής από έναν φυσικό και μάλιστα με εξαιρετικές σπουδές στο αντικείμενο όπως ο συγκεκριμένος σημερινός υπουργός. Τα λεφτά δεν υπάρχουν το γνωρίζουμε πια όλοι, τελος οι ψευδαισθήσεις, αλλά με διαφορετική κατανομή των ωρών στο αναλυτικό πρόγραμμα μπορεί να διατηρηθεί τουλάχιστον το παλαιο καθεστώς. Πάνε τα πειράματα , γιατί αυτό έγινε, τώρα μειώνουμε και τις ώρες γιατί δεν έχουμε καθηγητές;
Και μία πρόταση. Στο λύκειο να διδάσκουν μόνον φυσικοί το μάθημα της Φυσικής και οι χημικοί την χημεία. Αυστηρά. Οι άλλες ειδικότητες να περάσουν στο Γυμνάσιο. Επιτέλους ας κοιτάξουμε το καλό των μαθητών.
Καλημέρα Τίνα.
Πριν λίγο άκουγα τον υπουργό κ. Γαβρόγλου στο SKAI και ομολογώ πως περίμενα μεν το λόγο τον ευγενικό και ήπιο ,χαρακτηριστικό του άλλωστε, αλλά και κάποια πρόοδο στη μείωση της θολούρας περί την παιδεία που δεν διέκριναπέραν του …’’…ας αφήσουμε το ΚΑΣ να πάρει τις αποφάσεις για το θέμα Ακρόπολη-εκδηλώσεις.
Θυμούμαι τώρα με την ευκαιρία ,τον κόπο και τη χαρά μου κατά το στήσιμο δύο εργαστηρίων φυσικής –χημείας στο Λύκειο που υπηρετούσα ,τον κόπο (δεν λέω το αντίθετο) να γίνουν μερικές ασκήσεις με τη συμμετοχή των παιδιών σε μετρήσεις και την καταγραφή τους για την εξαγωγή συμπερασμάτων ,τον κόπο παρακολούθησης προγραμμάτων του ΕΚΦΕ, την χαρά των παιδιών όταν έμπαιναν στο εργαστήριο όπου διδάσκονταν τη συλλογική σε ομάδες δουλειά , την ανταμοιβή του κόπου μιας ομάδας κατά την επιτυχία της στην προκριματική φάση για τον EUZO2011 και πρόκριση της στον Πανελλήνιο διαγωνισμό. Πίστευα τότε και τώρα πως η φυσική στο σχολείο είναι το μάθημα που μπορεί να συντηρήσει έλξη ουσίας του μαθητή στη σχολική διαδικασία. Εννοείται ότι και άλλα μαθήματα μπορούν αρκεί να βρουν τον τρόπο .Η φυσική τον έχει από τη φύση της.
Δεν ξέρω ποιοι εκπροσωπούν τον κλάδο ΠΕ4 -1 στα κέντρα αποφάσεων αλλά ας ακούσει ο υπουργός (φυσικός) και να βάλει το …λόγο του ώστε να μη μειωθούν περαιτέρω οι ώρες φυσικής και εργαστηριακών δραστηριοτήτων στην εκπαίδευση και να αναμορφωθεί το αναλυτικό πρόγραμμα για την ύλη.
Συμφωνώ με την πρότασή σου στο θέμα ,μάθημα –ειδικότητα δασκάλου.
Να’σαι καλά που δεν σταματάς να αναδεικνύεις το φυσικό πρόβλημα.