Θεματική Εβδομάδα 2016-17

Με αυτό τον τίτλο το Υπουργείο Παιδείας εισήγαγε στο Γυμνάσιο μια εβδομάδα που το τρέχον έτος, εστιάζει σε τρεις άξονες: τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και τις έμφυλες ταυτότητες.

Η πρόταση αντιμετωπίστηκε επιφυλακτικά από την ΟΛΜΕ και αρνητικά ο άξονας για τις «έμφυλες ταυτότητες» από κοινωνικές συλλογικότητες με θρησκευτικό προσανατολισμό.
Η πρόταση που υλοποιήθηκε στο σχολείο μου σχετικά με την τρίτη επίμαχη θεματική, ασχολήθηκε με τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν ιστορικά οι γυναίκες επιστήμονες λόγω ακριβώς του φύλου τους.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
29/03/2017 7:26 ΠΜ

Καλημέρα Γιώργο.

Ενδιαφέρον το θέμα που διαπραγματευτήκατε.

Νομίζω θα ήταν ενδιαφέρον να ακούσουμε τις θέσεις των συναδέλφων πάνω στην "θεματικά εβδομάδα".

Εσείς την πραγματοποιήσατε και από ότι αφήνεις να εννοηθεί, μάλλον σε αντίθετη κατεύθυνση από τις "επίσημες αντιδράσεις".

Πέτυχε; Ήταν ένα θετικό βήμα ή μια ευκαιρία να διαλυθεί το σχολείο;

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
29/03/2017 12:18 ΜΜ

Γιώργο Πολλά πολλά συγχαρητήρια.

Πολύ καλή δουλειά . Έπραξες σοφά.

Πολύ θα ήθελα να μας μεταφέρεις κάποια εντυπωσιάκα συμπεράσματα των μαθητών σου όταν συζήτησες τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου ( από  μένα τουλάχίστον δεν ήταν όλα αναμενόμενα ).

Δυονύση.

Ασφαλώς και δεν χρειάζεται να διαλυθεί η όλη εκπαιδευτική διαδικασία για μια βδομάδα.

Ασφαλώς και η προχειρότητα του ελληνικού κράτους έχει ξεπεράσει τα όρια της ανοχής όλων και τα όρια του απλού κνευρισμού .

Οπωσδήποτε έπρεπε να υπάρχει μια βοήθεια σε όλα τα επίπεδα προς εκπαιδευτικούς που θα ήθελαν να προσπαθήσουν.

Τίποτα από όλα αυτά όμως δεν δικαιολογεί την άρνητική στάση των συνδικαλιστικών οργάνων. Ας ξεκινήσουν λοιπόν κάποιοι "ήρωες" και ας βγουν συμπεράσματα για το πως θα οργανωθεί σωστά . Αυτή θα έπρεπε να είναι η φιλοσοφία και των συνδικαλιστικών οργάνων.

Αλήθεια πόσοι και ποιοι ξέρουν την Ιστορία των σχολείων Φρενέ (Freinet ) ; Για όσους δεν το έχουν ξανακούσει μπορούν να θυμηθούν ότι ο Γκούγκλης είναι πάντα ένας καλός φίλος ( και το YouTube επίσης )

Ας θυμηθούμε και ένα έρώτημα μεταπολεμικό : Αν τα Εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης δεν μπόρεσαν να αποτρέψουν ή έστω να μπλοκάρουν σε κάπιοιο στάδιο όλες εκείνες τις εξελίξεις που έφεραν τον Φασισμό, τον Ναζισμό , τον Β παγκόσμιο πόλεμο , το ολοκάυτωμα και … "τις πυρηνικές βόμβες ως τελική λύση" ; …. Μήπως πρέπει να ξαναδούμε τους στόχους και τα μέσα του εκπαιδευτικού συστήματος ; 

 

Διονύσης Μάργαρης
29/03/2017 4:05 ΜΜ

Καλησπέρα Μήτσο:

Τίποτα από όλα αυτά όμως δεν δικαιολογεί την άρνητική στάση των συνδικαλιστικών οργάνων. Ας ξεκινήσουν λοιπόν κάποιοι "ήρωες" και ας βγουν συμπεράσματα για το πως θα οργανωθεί σωστά . Αυτή θα έπρεπε να είναι η φιλοσοφία και των συνδικαλιστικών οργάνων.

Και συ, τέκνον Βρούτε;

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
29/03/2017 10:41 ΜΜ

Πολύ ενδιαφέρουσα εργασία, Γιώργο, αξίζει να την παρουσιάσω στους μαθητές μου. 

Διαβάζοντας χτες τις διαφάνειες στο ppt, θυμάμαι πως πρόσεξα ότι την κλίση στις θετικές επιστήμες κάποιων από τις γυναίκες, που αναφέρετε, την εντόπισε ο πατέρας τους…

Θέτεις επίσης πολύ κομψά την αρνητική αντιμετώπιση του "τρίτου άξονα για τις «έμφυλες ταυτότητες» από κοινωνικές συλλογικότητες με θρησκευτικό προσανατολισμό."

Η δράση θα γίνει στο σχολείο μας την εβδομάδα 8-12 Μαΐου. Δεν ξέρω πόσοι μαθητές θα έρθουν (ελπίζω όλοι), μιας και τοπικοί, πολιτικοί και θρησκευτικοί, "άρχοντες" (λέμε τώρα…) συμβουλεύουν τους γονείς να μην αφήσουν τα παιδιά τους να συμμετέχουν. Δεν ξέρω τι ακριβώς φοβούνται! Μήπως τους πούμε ότι δεν είναι κακό αν είναι ομοφυλόφιλοι; Α πα πα πα… 

Πάντως, έχουμε ένα ταλέντο να προκαλούμε εκεί που δεν υπάρχει πρόκληση, δε συμφωνείς;

 

Ελευθερία Νασίκα
Αρχισυντάκτης
29/03/2017 11:28 ΜΜ

Και μια ερώτηση, Γιώργο. 

Γνωρίζεις ποιος και με ποιον τρόπο θα αξιολογήσει αυτή τη δράση, με σκοπό να ελεγχθεί η επίτευξη των στόχων της και να αποφασιστούν οι βελτιωτικές τροποποιήσεις για την επόμενη χρονιά; 

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα Γιώργο.

Και τα δικά μου συγχαρητήρια για την πολύ καλή – και χαμηλών τόνων, όπως την χαρακτηρίζεις – εργασία σου. Με εντυπωσίασε η αντίφαση στις απαντήσεις, μεταξύ των πρώτων ομάδων ερωτημάτων και των δύο τελευταίων ερωτήσεων, που δείχνει την σύγκρουση μεταξύ του κόσμου των ιδεών και του κόσμου της πράξης, κάτι που βέβαια το συναντούμε και μεταξύ ενηλίκων. Πώς υποδέχτηκαν οι μαθητές το όλο εγχείρημα; Βρήκες ότι τους κράτησε υψηλό το ενδιαφέρον; Νομίζω ότι τέτοιες δράσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές, αν υποστηριχθούν βέβαια κατάλληλα.

Ενδιαφέρον θα είχε να μπορούσαμε να δούμε τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, σε ένα μεγαλύτερο στατιστικό δείγμα.

Ενδιαφέρον επίσης και το ερώτημα της Ελευθερίας, σχετικά με την αποτίμηση της όλης προσπάθειας. Ελευθερία, αν τελικά παρουσιάσεις την εργασία στο σχολείο σου, θα άξιζε να μνημονεύσεις και τις δικές μας Υπατία και Αγνοδίκη.

Και πάλι μπράβο Γιώργο.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
30/03/2017 4:15 ΜΜ
Απάντηση σε  Ελευθερία Νασίκα

Γειά σου Ελευθερία

.…… με ποιον τρόπο θα αξιολογήσει αυτή τη δράση, με σκοπό να ελεγχθεί η επίτευξη των στόχων της και να αποφασιστούν οι βελτιωτικές τροποποιήσεις για την επόμενη χρονιά; 

Ρε λες να συνέβησαν τέτοιες κοσμοϊστορικές αλλαγές ;… και δεν με ειδοποίησαν ;

Διονύσης Μάργαρης
30/03/2017 5:16 ΜΜ
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Πάντως αν μάθεις κάτι Μήτσο, ρίξε ένα τηλεφώνημα και προς τα εδώcool

Φιλλένια Σιδέρη
08/04/2017 8:00 ΜΜ

ΓΙΏΡΓΟ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ και καλησπέρα σε όλους

Με μεγάλη χρονική καθυστέρηση κατάφερα να δω την ομαδική δουλειά σας για την θεματική εβδομάδα και θα χωρίσω την προσέγγιση μου  σε δύο τμήματα:

1. την ίδια την εργασία που είναι ενδιαφέρουσα και έχει πολλά στοιχεία προς συζήτηση, είναι πλήρης γιατί αναδεικνύει τα στερεότυπα για τις γυναίκες-επιστήμονες και συνοδεύεται απο ένα ενδιαφέρον ερωτηματολόγιο με σχεδόν "ιδανικές απαντήσεις" από αγόρια και κορίτσια, οι οποίες κατά τη γνώμη μου απέχουν πολύ από την απεικόνιση της πραγματικότητας και της καθημερινότητας των γυναικών

και

2. την ίδια τη θεματική εβδομάδα για την αξία της οποίας διατηρώ πολλές αμφιβολίες. Έχω πει πολλές φορές με αφορμή άσχετα με την οργάνωση του σχολικού χρόνου, ότι όταν κάτι αντιμετωπίζεται αποκομμένο απο το ζωτικό του χώρο δεν είναι πράξη, αλλα μνημόσυνο. Έτσι η ημέρα της γυναίκας δεν περιποιεί τιμή κατα τη γνώμη μου στις γυναίκες, αλλά υπενθύμιση της "αναπηρίας" που τους  προσάπτουν και με την ίδια έννοια οι θεματικές εβδομάδες είναι ίσως το μνημόσυνο ενός εκπαιδευτικού συστήματος που αφού δεν μπορεί να αναδιατάξει το εννοιολογικό πλαίσιο των εκπαιδευόμενων με ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, δηλαδή συστηματική οργάνωση της σκέψης τους και των κανόνων που διέπουν την φυσική και κοινωνική πραγματικότητα, μετατρέπει το σχολείο σε πάνελ όπου ειδικοί και μη ειδικοί λένε τη γνώμη τους και η εικόνα επικυριαρχεί. Η ίδια εξαιρετική εργασία, θα μπορούσε να ενταχθεί στο πλαίσιο μαθημάτων με συγκεκριμένο περιεχόμενο, όπως η ανακάλυψη των χημικών στοιχείων  ή της δομής του DNA (χημεία) και ο ρόλος της γυναίκας στην κοινωνία και την επιστήμη στην πολιτική παιδεία και να μην αποτελεί νησίδα ξεκομμένη απο την εκπαιδευτική διαδικασία.

ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩς ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΤΙς ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ, ΕΠΙΖΗΤΩΝΤΑΣ ΚΑΘΑΡΟ ΛΟΓΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΓΝΩΣΗ