Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση

Μια σειρά άρθρων του:

 John W. Jewett  Jr., California State Polytechnic UniversityPomonaCA

Σε μετάφραση του Σταύρου Πρωτογεράκη:

Η ενέργεια και ο μπερδεμένος Μαθητής.Ι.

Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση ΙΙ.

Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση ΙΙI.H γλώσσα.

Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση IV.

Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση V.

Πώς μπορούμε να διδάξουμε καλύτερα την ενέργεια.

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
2 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χαράλαμπος Κασωτάκης

Πιστεύω ότι ο τίτλος είναι παραπλανητικός.. Ακόμα και καθηγητες μπερδεύονται καθώς η διδακτική της φυσικής είναι άγνωστη λέξη σε πολλά πανεπιστήμια όπως π.χ. το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Όταν πριν από ένα μήνα είχα γράψει στο άρθρο στο ylikonet με τιτλο "θερμικές μηχανές" ότι οι εκφράσεις ¨ροή θερμότητας" ή "θερμότητα που μεταφέρεται " είναι λανθασμένες, όπως και αναγράφεται και εξηγείται στις δημοσιεύσεις, και αυτό προκύπτει από άρθρα διδακτικής της φυσικής είχαν διαφωνήσει μαζί μου κάποιοι συνάδελφοι.. Β.λ. π.χ.

http://ylikonet.gr/2017/02/19/%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%82/

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
02/04/2017 12:27 ΜΜ

Καλημέρα Διονύση και Χαράλαμπε. Όταν επιτέλους φτάνουμε κάθε χρόνο στην Α΄Λυκείου στο κεφάλαιο Έργο – Ενέργεια, διαπιστώνουμε ότι:

α) Η χρονιά τελειώνει και έχουμε 3 ή 4 βδομάδες δηλαδή 6 ως 8 ώρες για το κεφάλαιο. (Κάποιοι συγκρατήθηκαν στις ευθύγραμες κινήσεις και ίσως έχουν κανένα δίωρο παραπάνω).
β) Διαπιστώνουμε ότι από το Γυμνάσιο τα παιδιά δεν θυμούνται τίποτα (πέρασαν 2 χρόνια…).
γ) Έχει αρχίσει να ανεβαίνει η θερμοκρασία και βαριούνται.
δ) Μια αξιοπρεπής άσκηση με ΘΜΚΕ και συζήτηση για τις ενεργειακές μετατροπές, θέλει μια ώρα.
ε) Ταυτόχρονα πρέπει να αξιολογήσουμε τους μαθητές, με τεστ ή να σηκώσουμε στον πίνακα, οπότε πάει κι άλλη ώρα, ειδικά αν ο μαθητής που θα σηκώσουμε είναι "βραδείας καύσης" (οπότε – κακώς – σηκώνουμε μόνο καλούς μαθητές για οικονομία χρόνου…).

Θέλω να καταλήξω λοιπόν στο ότι ΘΕΛΟΥΜΕ αλλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να διδάξουμε την Ενέργεια όπως της αρμόζει. Έτσι οι μαθητές παπαγαλίζουν τα ΘΜΚΕΔΙΑ, η σύγχυση παραμένει και πάνε παρακάτω.

Δεν βλέπω πως αυτό μπορεί να αλλάξει, χωρίς αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε 3 ώρες τη βδομάδα. Ειδικά φέτος-για πρώτη φορά-δεν έκανα ούτε μια εργαστηριακή άσκηση στην Α΄! Και Φυσική χωρίς εργαστήριο δεν είναι Φυσική.