Μια σειρά άρθρων του:
John W. Jewett Jr., California State Polytechnic University, Pomona, CA
Σε μετάφραση του Σταύρου Πρωτογεράκη:
Η ενέργεια και ο μπερδεμένος Μαθητής.Ι.
Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση ΙΙ.
Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση ΙΙI.H γλώσσα.
Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση IV.
Ενέργεια και ο μαθητής σε σύγχυση V.
Πώς μπορούμε να διδάξουμε καλύτερα την ενέργεια.
Πιστεύω ότι ο τίτλος είναι παραπλανητικός.. Ακόμα και καθηγητες μπερδεύονται καθώς η διδακτική της φυσικής είναι άγνωστη λέξη σε πολλά πανεπιστήμια όπως π.χ. το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Όταν πριν από ένα μήνα είχα γράψει στο άρθρο στο ylikonet με τιτλο "θερμικές μηχανές" ότι οι εκφράσεις ¨ροή θερμότητας" ή "θερμότητα που μεταφέρεται " είναι λανθασμένες, όπως και αναγράφεται και εξηγείται στις δημοσιεύσεις, και αυτό προκύπτει από άρθρα διδακτικής της φυσικής είχαν διαφωνήσει μαζί μου κάποιοι συνάδελφοι.. Β.λ. π.χ.
http://ylikonet.gr/2017/02/19/%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CF%82/
Καλημέρα Διονύση και Χαράλαμπε. Όταν επιτέλους φτάνουμε κάθε χρόνο στην Α΄Λυκείου στο κεφάλαιο Έργο – Ενέργεια, διαπιστώνουμε ότι:
α) Η χρονιά τελειώνει και έχουμε 3 ή 4 βδομάδες δηλαδή 6 ως 8 ώρες για το κεφάλαιο. (Κάποιοι συγκρατήθηκαν στις ευθύγραμες κινήσεις και ίσως έχουν κανένα δίωρο παραπάνω).
β) Διαπιστώνουμε ότι από το Γυμνάσιο τα παιδιά δεν θυμούνται τίποτα (πέρασαν 2 χρόνια…).
γ) Έχει αρχίσει να ανεβαίνει η θερμοκρασία και βαριούνται.
δ) Μια αξιοπρεπής άσκηση με ΘΜΚΕ και συζήτηση για τις ενεργειακές μετατροπές, θέλει μια ώρα.
ε) Ταυτόχρονα πρέπει να αξιολογήσουμε τους μαθητές, με τεστ ή να σηκώσουμε στον πίνακα, οπότε πάει κι άλλη ώρα, ειδικά αν ο μαθητής που θα σηκώσουμε είναι "βραδείας καύσης" (οπότε – κακώς – σηκώνουμε μόνο καλούς μαθητές για οικονομία χρόνου…).
Θέλω να καταλήξω λοιπόν στο ότι ΘΕΛΟΥΜΕ αλλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να διδάξουμε την Ενέργεια όπως της αρμόζει. Έτσι οι μαθητές παπαγαλίζουν τα ΘΜΚΕΔΙΑ, η σύγχυση παραμένει και πάνε παρακάτω.
Δεν βλέπω πως αυτό μπορεί να αλλάξει, χωρίς αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε 3 ώρες τη βδομάδα. Ειδικά φέτος-για πρώτη φορά-δεν έκανα ούτε μια εργαστηριακή άσκηση στην Α΄! Και Φυσική χωρίς εργαστήριο δεν είναι Φυσική.