web analytics

Πόση είναι η δύναμη στο έμβολο;

Καλησπέρα συνάδελφοι. Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής:

Στο έμβολο 1 του διπλανού σχήματος ασκούμε δύναμη Fεξ και το μετακινούμε αργά προς τα κάτω, οπότε το έμβολο 2 μετακινείται αργά προς τα πάνω.

Σε μια στιγμή που το αριστερό έμβολο έχει κατέλθει κατά χ, πόση είναι η δύναμη που ασκει το υγρό στο δεξί έμβολο λόγω υδροστατικής πίεσης;

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
87 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
23/04/2017 9:53 ΜΜ

Δεν θέλεις να έχεις σχέση με το ρηθέν από εμένα για τον ορισμό της υδραοστατικής και έβαλες κάτι ώστε να με φέρεις σε αδιέξοδο … τι γίνεται στο Γ … είναι $ρgh_1 ή ρgh_2 $ …;

Έχεις δίκιο … όμως θα πρέπει να το παραδεχτούν και όλα τα πανεπιστημιακά συγγράμματα .

( γιατί ασφαλώς η πίεση δεν επιδέχεται κατεύθυνση )

όλα αυτά δεν θα δημιουργούσαν πρόβλημα αν αντιλαμβανόμασταν την πίεση ως συνιστώσα τανυστικού μεγέθους αλλά αυτά τα αφήνω σε άλλους …

Απάντηση

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
23/04/2017 9:56 ΜΜ

"Δεν θέλεις να έχεις σχέση με το ρηθέν από εμένα για τον ορισμό της υδραοστατικής "

Μήτσο το ρηθέν που δεν θέλω να έχω σχέση ήταν το δικό μου:

«Αποφασίζομεν και διατάσσομεν»;

Δεν διαφώνησα με τον ορισμό που έδωσες, απλά θα ήθελα να μην χρησιμοποιείται ο όρος….

 

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
23/04/2017 10:10 ΜΜ

Γιάννη στο Γ ποια απάντηση αντιστοιχεί από αυτές που έγραψες ;

(Μηδέν, ρ.g.h και ρ.g.H )

Νίκος Κορδατζάκης
23/04/2017 10:10 ΜΜ

Καλησπέρα, 

Δε γίνεται να υπάρχει στην περιοχή ενός σημείου υδροστατική πίεση, όταν πάνω από το οριζόντιο επίπεδο στο οποίο ανήκει δεν υπάρχει υγρό. 

Βαγγέλης Κουντούρης

Καλά δεν σας προλαβαίνω!

Εννοώ Γιάννη και Μήτσο, για το "βολίδα",

ότι και να θες, το έμβολο δεν μπορεί να φύγει προς τα πάνω αργά-αργά,

διότι αφού προηγουμένως, προφανώς, ισορροπούσε,

τώρα θα δεχθεί συνισταμένη δύναμη προς τα πάνω ίση με λ.Fεξ, όπου λ ο λόγος των εμβαδών των εμβόλων.

Συνεπώς συμπληρώνω το παλαιότερο "ρητό" μου

"όταν θέλουμε να ασκήσουμε μια δύναμη σε ένα σώμα πρέπει και το σώμα να …θέλει"

με "όταν δεν θέλουμε να δεχτεί μια δύναμη ένα σώμα πρέπει και το σώμα να μην …θέλει"

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
23/04/2017 10:14 ΜΜ

Καλησπέρα Νίκο. Συμφωνώ!

Μήτσο στο Α είναι μηδενική, στο Β είναι ρghAB και στο Γ είναι ρgh.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
23/04/2017 10:25 ΜΜ

Καλησπέρα Βαγγέλη 

Δηλαδή λες ότι και τα δυο έμβολα έχουν βάρη ανάλογα των εμβαδών τους … και άρα ισορροπούσε ο μοχλός ( α είδους ) πρίν ….

Οπότε είναι σαν να έχω ζυγαριά που ισορροπεί κάπου στην επιφάνεια της σελήνης και θέλει να την μετακινήσει ο Neil ( γνωστός επισκέπτης της Σελήνης ) … έστω και με μια δύναμη κατακόρυφη της τάξης 0,001 Ν η ζυγαριά θα εκτοξευτεί προς την μια κατεύθυνση ;;; Αδράνεια δεν έχει η ζυγαριά είναι χωρίς μάζα ;;;

Δεν νομίζω

Άσε που στην εκφώνηση της Ελευθερίας δεν αναφέρει τίποτα για την προηγούμενη ισορροπία …

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Υπολογίζει το έργο της δύναμης που ασκεί το υγρό στο έμβολο. 

Δύναμη υπάρχει και πίεση υπάρχει.

Στην θέση του σχήματος η πίεση είναι w1/A1.

Η πίεση δεν ονομάζεται υδροστατική αλλά υπάρχει.

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
23/04/2017 10:37 ΜΜ

Καλησπέρα Ελευθερία.

Μάλλον επιβεβαιώνεις τις “υποψίες” μου.

Το ερώτημα για μένα είναι εντελώς λανθασμένο, από όποια πλευρά και να το δω.

Αν είχα κάποιο μαθητή που να του είχα διδάξει ότι η υδροστατική πίεση στο Α είναι μηδενική και το ερώτημα έπεφτε στις  εξετάσεις, τότε:

Ο μαθητής μου θα έγραφε ότι, όπως το λες, το έργο είναι μηδενικό και θα εισέπραττε και ένα … μηδενικό!

Νομίζω ότι το ερώτημα πρέπει να διατυπωθεί άμεσα από την αρχή, αφού βρίσκεται σε περιοχή που επισκέπτονται οι μαθητές, μέρες που είναι…

Αυτά προ το παρόν, αφού δεν θα ήθελα να σχολιάσω παραπέρα τη φράση:

“Η ατμοσφαιρική πίεση δεν επηρεάζει την κίνηση του κυλίνδρου καθώς οι δυνάμεις που οφείλονται σε αυτήν αλληλοεξουδετερώνονται.”

Έλεος!!!

 

 

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Μήτσο, η ισορροπία εννοείται

(και βέβαια το "βολίδα" ισχύει για έμβολα, θεωρούμενα, αβαρή,

άλλως η κίνηση είναι επιταχυνόμενη, δεν μπορεί να είναι ομαλή)

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Προφανώς συμφωνώ με τον Διονύση,

το έργο μιας μηδενικής δύναμης είναι μηδέν.

Δημήτρης Γκενές
Αρχισυντάκτης
23/04/2017 10:47 ΜΜ

Βαγγέλη δεν συμφωνώ. Υπάρχει αδράνεια όταν προσπαθώ να ανυψώσω ακόμα και ένα λοστό όταν αυτός έχει μάζα και άρα …  άσε δηλαδή που στην αρχική εκψώνηση δεν υπήρχε κάποια αναφορά σε αρχική ισορροπία …

Γιάννη , Διονύση δεν κατάλαβα γιατί στο σχήμα του Διονύση στο Γ η ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ πίεση είναι ρgh και όχι ρgH  και ανάποδα.

Η δύναμη από το υγρό στο έμβολο … ναι οπωσδήποτε είναι άθροισμα που περιλαμβάνει και την δύναμη από την ατμόσφαιρα …Εχεις δίκιο Ελευθερία …