Υπάρχουν πολλά προβλήματα κρούσης τα οποία μπορούμε να εξηγήσουμε ποιοτικά, αλλά είναι δύσκολοι οι όποιοι υπολογισμοί. Δεν είναι βολικός ο υπολογισμός της ροπής μιας δύναμης που δρα για χρονικό διάστημα πολύ σύντομο. Ιδιαίτερα αν αυτή είναι η τριβή.
Διατήρηση στροφορμής ως προς το σημείο επαφής
κ Γιάννη καλησπέρα.Μελέτησα τιs προηγούμενεs παραπομπέs που δίνετε αλλά και τη σημερινή.Πράγματι πολύ ενδιαφέρουσεs αλλά και δύσκολεs.Έχω ένα προβληματισμό για τη διατήρηση τηs κινητικήs ενέργειαs μόνο στον ένα άξονα αν δίνεται ότι τα σώματα είναι τελείωs ελαστικά κι αυτό γιατί είναι μονόμετρο μέγεθοs.Μου άρεσε πολύ το τέχνασμα με τη τριβή και την ώθηση.
Καλησπέρα Γιάννη.
Ωραία και χρήσιμη!
Ιωάννη, δεν πρέπει να μιλάμε για διατήρηση της κινητικής ενέργειας σε έναν άξονα, ακόμη και αν το ισοζύγιο "στέκει".
Δημιουργείται πρώτον σύγχυση όσον αφορά μονόμετρα και διανυσματικά μεγέθη και δεύτερον η ισότητα προκύπτει εξαιτίας ενός πυθαγορείου θεωρήματος! Αν οι άξονες σχημάτιζαν διαφορετική γωνία, δεν θα υπήρχε ισότητα…
Καλησπέρα Γιάννη και Διονύση.
Ευχαριστώ για τα σχόλια. Ευχαριστώ τον Διονύση και για το “κόλπο” με τις ωθήσεις που μου έμαθε.
Προς Θεού μην μιλάμε για ενέργεια σε άξονα. Υπάρχει χοντρό πρόβλημα εννοιολογικό. Θα μας δείρουνε.
Εδώ δεν είναι εύκολο το να μιλήσουμε για ενέργειες.
Για τον λόγο αυτόν μιλώ για σχέση y ταχυτήτων.
Προτιμώ να σκέφτομαι διαγράμματα δύναμης.
Εδώ περισσότερα.
Τι λέω με λίγα λόγια.
Αν το διάγραμμα δύναμης είναι:
Τότε είναι και:
Τα εμβαδά διαφέρουν και οι ωθήσεις διαφέρουν. Πρακτικά πέφτει με μια ταχύτητα και ανακλάται με μικρότερη.
Αν όμως είναι:
τότε είναι και:
Η ισότητα των εμβαδών-ωθήσεων επιβάλλει ισότητα των μέτρων των ταχυτήτων αν πέσει κάθετα.
Αν δεν πέσει κάθετα, η ισότητα των εμβαδών-ωθήσεων επιβάλλει ισότητα των μέτρων όχι των ταχυτήτων αλλά των y ταχυτήτων. Δηλαδή των ταχυτήτων που έχουν ίδιες διευθύνσεις με την δύναμη κρούσης.
Δεν θα υποστεί διαφορετική παραμόρφωση επειδή πέφτει υπό γωνίαν.
Η παραμόρφωση καθορίζεται από την (τις) y ταχύτητες.
Καλημέρα Γιάννη.
Πολύ ωραία δουλειά. Μου άρεσε ιδιαίτερα το τμήμα με τις ωθήσεις, αλλά και το συνοδευτικό αρχείο περί ελαστικότητας αξίζει να διαβαστεί.
Αποστόλη το τμήμα με τις ωθήσεις είναι Διονυσιακόν.
Δες εδώ το 4ο παράδειγμα.
Είναι από τις καλύτερες δουλειές του Διονύση, η πιο χρήσιμη έβερ σε εμένα.
Το άλλο περί ελαστικότητας ήταν προϊόν συζήτησης. Δηλαδή όταν έχουμε δύο ελαστικά σώματα όχι λεία, τι είναι η μεταξύ τους κρούση;;
Θα την πούμε μη ελαστική επειδή χάνεται ενέργεια;;
Είναι μερικώς ελαστική;
Αναλύεται σε άξονες;
Το είδα ότι είναι Διονυσιακόν, άλλωστε το αναφέρεις. Είναι όμως πολύ όμορφα εφαρμοσμένο στην περίπτωση της Τ και της Ν. Όσο για την ελαστικότητα μιας κρούσης, προκύπτει ζήτημα ορισμού της από ό,τι αντιλαμβάνομαι.