Subscribe
Ειδοποίηση για
21 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αντώνης Χρονάκης
Editor

Παύλο καλησπέρα και σε ευχαριστούμε για το διαγώνισμά σου.

Μερικές παρατηρήσεις μου.

Στο Θέμα Α

Στο Αι καλύτερα να έγραφες ότι ζητείται το άθροισμα των μικρότερων ακέραιων συντελεστών.

Από τις πολλαπλές επιλογές μου άρεσε ιδιαίτερα το Α3.

Στο Θέμα Β

Στο Β1 η πρόταση γ μήπως είναι σωστή;

Η Β1ε είναι πολύ καλή.

Β2β. Λεπτομέρεια που αναφέρεται στο βιβλίο και δεν την προσέχουν ιδιαίτερα οι μαθητές.

Β3β. Εμένα μου άρεσε πολύ.

Β3γ. Μάλλον θες αραίωση σε δεκαπλάσιο όγκο. Σωστά;

Στο Θέμα Γ

Εγώ το δέντρο το βρήκα από την ένωση Η. Ισχύει 2v-1=v+1 οπότε v=2.

Γ2. Θυμίζει οργανική σύνθεση!

Γ3. Για λίγους.

Στο Θέμα Δ

Δ2. Ωραίος συνδυασμός pH, θερμοχημείας, χημικής ισορροπίας.

Δ3. Πολύ ωραίο και αρκετά δύσκολο.

Δ4. Φοβερό. Πολύ έξυπνο αυτό με το χρώμα του δείκτη σε καθαρό νερό.

 

Οπότε έχουμε συνολικά ένα διαγώνισμα το οποίο αναφέρεται σε καλούς μαθητές.

Ένα διαγώνισμα με τη σφραγίδα του Παύλου, ο οποίος πάντα μας χαρίζει αυτό το κάτι παραπάνω. Οπότε Παύλο ένα ευχαριστώ από εμένα!

Σωτηρία Μπουρδούβαλη
Απάντηση σε  Αντώνης Χρονάκης

Γειά σας, όσον αφορά το Δ4 θα μπορούσατε να μου δώσετε μια σύντομη απάντηση για το πώς θα βρούμε ποια είναι η τιμή του Ph διότι εγώ την έβαλα 5.5 δηλαδή την οριακή πλήρη αλλαγή του χρώματος στο κόκκινο και μου βγήκαν τα συγκεκριμένα νούμερα αλλά είναι η σκέψη μου σωστή?

Βασίλης Δουκατζής
Admin

Παύλο καλησπέρα!

Μελετώντας το διαγώνισμα σου έχω να πω τα εξής.

(Δεν αναφέρω καν ότι είναι για λίγους, αφού σε τέτοια μας συνηθίζεις!!!)

Στο Α1 θα μπορούσε (συνήθως έτσι είναι) να είναι θέμα Β αφού δεν αποτελεί ανάκληση γνώσεων.

Υ.Γ. Οι 2,5 μονάδες ελάχιστες, συμφωνώ και με την παρατήρηση του Αντώνη για ελάχιστους συντελεστές.

Α3 Ομοίως Β θέμα με αιτιολόγηση

 

Β1γ Νομίζω ο μαθητής δεν είναι υποχρεωμένος να ξέρει απ' έξω τις μάζες των σωματιδίων (μάλλον πρέπει να δοθούν)

Θυμίζω σε εξετάσεις που είχε ζητηθεί κάτι ανάλογο είχε δοθεί

 

2002

Η μάζα του πρωτονίου (mp) είναι 1836 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του ηλεκτρονίου (me). Αν τα δύο αυτά σωματίδια κινούνται με την ίδια ταχύτητα, ποια είναι η σχέση των αντιστοίχων μηκών κύματος λp και λe, σύμφωνα με την κυματική θεωρία της ύλης του de Broglie;

α. λe = 1836λp                         β. λe = λp/1836                         γ. λe = λp                                  δ. λp = λe/1836

 

Β3γ Συμφωνώ με τον Αντώνη παραπάνω για 10V.

Υ.Γ. το 5 γιατί δεν το λες ΗΓ αφού το ΗΑ το χρησιμοποίησες

Β3δ

" Το δοχείο που περιέχει το εξένιο θα θερμανθεί και γίνεται αντιληπτό δια της αφής.  "

Δηλαδή εννοείς θα πολυμεριστεί το αλκένιο; ή κάτι άλλο;

 

ΘΕΜΑ Γ

Γ1. Ομοίως με Αντώνη " Εγώ το δέντρο το βρήκα από την ένωση Η. Ισχύει 2v-1=v+1 οπότε v=2. "

Γ2. Οργανική σύνθεση

 

Δ.4 Αρκετή δουλειά.

Αντιγόνη Βαρδάκη
Απάντηση σε  Βασίλης Δουκατζής

Στο Β3δ (έξυπνο θέμα) προφανώς χρειάζεται υδρογόνωση αλκενίου που είναι εξώθερμη αντίδραση!! 

Καταλύτες όμως δεν αναφέρονται. Περιμένουμε διευκρινίσεις από Παύλο Μπασδάρα. 

Βασίλης Δουκατζής
Admin

Αντώνη η μάζα του νετρονίου είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από την μάζα του p.

Αντώνης Χρονάκης
Editor

Δεν νομίζω Βασίλη.

Προσεγγιστικά θεωρούμε τη μάζα πρωτονίου ίση με αυτή του νετρονίου.

Βέβαια, υπάρχει στο μυαλό μου και μια 2η σκέψη.

Επειδή δεν δίνεται στο άτομο υδρογόνου ο ατομικός και μαζικός αριθμός μήπως ο Παύλος

εννοεί ότι μπορεί να είναι κάποιο ισότοπο υδρογόνου (δευτέριο κλπ).

Οπότε, αυτό έχει μεγαλύτερη μάζα από το πρωτόνιο και κατά συνέπεια μικρότερο μήκος κύματος κατά De Broglie.

Λες ο Παύλος να είναι τόσο δαιμόνιος;;;;

Βασίλης Δουκατζής
Admin

Καλησπέρα Αντώνη!

Τι να πω δεν ξέρω, όπως βλέπεις ο Παύλος πάει να βγάλει από την μύγα ξύγκι!!!

Αγγελής Γιώργος
3 έτη πριν

Παύλο, πρόσθεσες στη συλλογή του ylikonet για μια ακόμη φορά ένα διαγώνισμα υψηλού επιπέδου ισορροπημένο, διαβάθμισμένης δυσκολίας, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές με κριτική σκέψη και μεγάλη επάρκεια στο γνωστικό αντικείμενο. Τα θέματα είναι σαφώς διατυπωμένα και αποτελούν "οδηγό" και για τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα της χημείας.

Βασίλης Δουκατζής
Admin
Απάντηση σε  Αγγελής Γιώργος

Γιώργο καλησπέρα!

Θα διαφωνήσω ως προς το διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Διαβαθμισμένης δυσκολίας εγώ θεωρώ ένα διαγώνισμα όπου ένας μαθητής που έχει διαβάσει λίγο θεωρία γράφει ένα 5, ένας που ξέρει και μερικούς τύπους να εφαρμόζει γράφει σχεδόν 10 κτλ.

Όταν όμως απουσιάζουν οι μεσαίες βαθμολογίες δεν το λες διαβαθμισμένο, γιατί όπως είχε πει ο Θοδωρής (Βαχλιώτης) παλιότερα ο Παύλος γράφει για καλά προετοιμασμένους καθηγητές!!!

Θα συμφωνήσω ότι είναι ένα πολύ δυνατό διαγώνισμα με ακρότητες, για μαθητές που θέλουν να φτάσουν στα άκρα, αλλά διαφωνώ κάθετα στη λέξη διαβαθμισμένο.

Α και κάτι ακόμη. Παλιότερα υπήρχε μία διαφωνία σχετικά με την αραίωση και τις προσεγγίσεις, ένας συνάδελφος έγραψε μία μελέτη λαμβάνοντας όλες τις μεταβλητές και όπως αποδεικνύει ….ας αφήσω τα άλλα για ανάγνωση.

Προτείνω να διαβαστούν τα "Η μεταβολή του pH κατά την αραίωση ενός ρυθμιστικού διαλύματος." και

"Η εξίσωση Henderson–Hasselbalch"

Αντιγόνη Βαρδάκη

Εξαιρετικό διαγώνισμα. Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην επίλυση του θέματος  Γ3.

Δύο παρατηρήσεις. 

Στο Β1 γ , θα συμφωνήσω στο ότι η πρόταση θεωρείται σωστή, αν πρόκειται για το ισότοπο του Η με Z = 1 και Α = 1.

Επίσης στη βιβλιογραφία, αναφέρεται ότι η CO + Cl2 → COCl2 είναι εξώθερμη,

οπότε η COCl2 →CO + Cl2 ως ενδόθερμη, ευνοείται με αύξηση της θερμοκρασίας ( αυτή η παρατήρηση για το Α3)

Θοδωρής Βαχλιώτης

Παυλάρα με έφτασες στα όριά μου! Δηλαδή, θέλεις να κάνω υδρογόνωση αλκενίου και να ακουμπάω το δοχείο με το χέρι μου για να δω αν ζεσταθεί; Με τερμάτισες φίλε! Χαχα!

Πέρα απ'την πλάκα, το διαγώνισμά σου είναι όπως πάντα ιδιαίτερο και απαιτητικό. Ευχαριστούμε.

ΥΓ. Αντώνη Χρονάκη, αν σου πω να κάνεις την υδρογόνωση στο εργαστήριο, θα είναι του ματς;