Εξεταστέα ύλη: Μήκος, μάζα, όγκος, πυκνότητα, θερμοκρασία.
Από την ομάδα Α των τεσσάρων (4) ερωτήσεων (1 έως 4) πρέπει να απαντήσετε και τις 4.
Από την ομάδα Β των πέντε (5) ερωτήσεων (5 έως 9) πρέπει να επιλέξετε και να απαντήσετε τις 2.
ΟΜΑΔΑ Α (Ερωτήσεις 1 έως 4)
Ερώτηση 1η
Ο Χρήστος μαθητής της Α΄ γυμνασίου ανέλαβε στην ώρα της φυσικής στο εργαστήρι του σχολείου να πραγματοποιήσει το πείραμα βαθμονόμησης ενός θερμομέτρου οινοπνεύματος. Τα βήματα που έκανε ήταν:
- Σε ένα ποτήρι έβαλε νερό και μέσα σε αυτό το θερμόμετρο.
- Τοποθέτησε το ποτήρι με το νερό και το θερμόμετρο στην κατάψυξη.
- Όταν το νερό πάγωσε έβγαλε το θερμόμετρο και σημείωσε τους 0oC στην ένδειξη που έδειχνε.
- Στην συνέχεια έβαλε νερό σε ένα μπρίκι και το έβαλε στο ηλεκτρικό μάτι θέρμανσης.
- Μόλις άρχισε το νερό να βράζει έβαλε μέσα το θερμόμετρο και το έβγαλε γρήγορα για να μην σπάσει. Τότε σημείωσε την ένδειξη 100οC.
- Τέλος μέτρησε με τον χάρακα την απόσταση μεταξύ των δύο ενδείξεων και την βρήκε 80dm.
- Διαίρεσαι την απόσταση αυτή με το 100 και σημείωσε ανά 0,8dm έναν βαθμό Κελσίου.
Να εξηγήσετε ποια λάθη έκανε ο Χρήστος στην βαθμονόμηση του θερμομέτρου;
Ερώτηση 2η
Στο πείραμα κρεμάσαμε σε ένα δυναμόμετρο σώματα με διαφορετικές μάζες και συμπληρώσαμε τον πίνακα όπου στην μία στήλη σημειώνεται η μάζα των σωμάτων σε γραμμάρια και στην δεύτερη στήλη η επιμήκυνση του ελατηρίου σε εκατοστόμετρα που προκαλείται από την κάθε μάζα.
Η συνέχεια εδώ…. σε
pdf: Διαγώνισμα Φυσική Α γυμνασίου ή
σε word: Διαγώνισμα Φυσική Α γυμνασίου
Πολύ καλά τα θέματα, αλλά νομίζω ότι χρειάζεται αναδιάρθρωση ώστε τα πρώτα τέσσερα να είναι υποχρεωτικά και από τα υπόλοιπα πέντε οι μαθητές να διαλέγουν τα δύο.
Σε ευχαριστώ. Έχεις απόλυτο δίκιο. Έτσι είναι οι ενδοσχολικές, αλλά στα εξωσχολικά ήθελα να έχουμε λίγο περισσότερο θέματα με πράξεις. Το έχω ανεβάσει σε word ώστε να κάνει ο καθένας ότι τροποποιήσεις και διορθώσεις θέλει.